Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska åka bort idag och är osäker på hur mycket tid jag kommer att ha så jag slänger in mina reflektioner så här långt redan nu.
Paddington håller jag fortfarande åt det goda hållet just på grund av att Mammas var ulv och hennes kryptiska kommentar. Här vill jag tro att hon gjorde det för att förvirra oss så att vi ska lyncha Paddington nu.

Sasse gick ut ganska hårt i sitt försvar av Mammas och det har uppmärksammats av fler än mig. Hon säger själv att hon aldrig försvarar en ulvkollega och i det här fallet måste jag erkänna att det vore korkat att ha försvarat Mammas så intensivt och så länge som hon gjorde. Jag tror att Sasse är för skicklig för att göra det misstaget och därför sätter jag henne som god, åtminstone för tillfället.

En som jag däremot reagerar lite på är Lobelia. Även om hon inte direkt ansåg att Mammas var god så verkade hon villig att köpa hennes förklaring. Efter en kort diskussion med Paddington där hon bland annat blir anklagad för att lägga ord i munnen på folk svänger hon 180o och röstar på Mammas. Det kan vara helt oskyldigt och hon har en vettig förklaring till varför men det sticker lite i mina ögon och därför sätter jag tillsvidare Lobelia mer åt det onda hållet.

Min röst igår hamnade på Jfrelin. Jag måste erkänna att än så länge håller jag henne som neutral. Anledningen till rösten igår var just att jag reagerade på att hon upprepade sin röst från dagen innan utan vidare motivering. Detta trots att hon varit inne och lämnat kommentarer tidigare under leken.
Det kan givetvis ha hänt något irl som gjorde att hon inte hann in med mer kommentarer men eftersom hon inte nämnde något om det så stack hennes röst ut i mina ögon.

Idahoe ser jag också som neutral för tillfället. Hon röstade och betedde sig på samma sätt som Jfrelin men hade redan innan flaggat för dåligt med tid och därför har jag lättare att köpa hennes röst igår.

Ytterligare en neutral är Habina. Hennes kommentar om tvillingarna var för visso både onödig och klantig men som jag ser det stämmer det oavsett vilken sida hon tillhör.Hon har röstat på cirkus, Snurrfian och Idahoe och det säger mig inte så mycket, särkillt inte som hon lade en tidig röst på snurrfian.

Matmissbrukaren är ännu en som jag är osäker på (finns många i den kategorin känner jag). Tycker att hon har gjort ett neutralt intryck. Hon har, precis som jag funderat på vad Sasses försvar av Mammas innebär. Hon får som sagt vara neutral tills jag sett mer.

bumpo fick Mammas röst igår, eftersom vi konstaterat att Mammas var ond vill jag nästan per automatik sätta bumpo som god på grund av det. Dock med viss tvekan då Mammas är lurig och som jag har förstått det mycket väl kan rösta på en kollega.
Jag har själv inte reagerat på något som bumpo har skrivit så, som sagt god med vissa frågetecken.

LenaH, även här får jag mer goda vibbar än onda. Har gjort klara och ganska raka inlägg, inget som får mig att reagera.

Hjartagna gör mig däremot väldigt fundersam. Visst hon lägger en tidig röst på Mammas redan första dagen vilket egentligen talar för att hon är god. Rösten på cirkus dag två säger mig inte mycket heller och igår röstade hon åter på Mammas.
Jag tror att det som stör mig är att hon har få inlägg och presenterar, i mina ögon, inga egna teorier och funderingar utan går mest på vad andra har kommenterat. Vill inte placera henne, ens som neutral, i dagsläget utan kommer verkligen att hålla ögonen på henne.

(Edit, lade in lite fler radbrytningar så det ska bli lättare att läsa.)

Jag tror att minst en alibiröstade på Mammas igår så dom tänker jag syna noggrant.

Dessa är Paddington, Lobelia, Hjartagna och LenaH.

Paddington känns osäkert med tanke på Mammas uttalande.
Hjartagna röstade på mammas i första DL med som en andraröst på henne och det är vågat att lägga upp en kollega för lynch redan då.
LenaH hade bara tur då hon röstade på Hedinn i första DL och hon känns väldigt anonym. Det gör min väldigt misstänksam. Hon spelade bra som god i förra leken, vad är det som säger att hon inte gör det igen fast som ond?
Lobelia måste jag kika på mer.

Jag förstår att jag kan framstå som ond med mina få inlägg och iaf hittills halvkassa teorier. Vet inte vad jag kan göra för att ändra på det. Teorierna blir dåliga dels för att jag inte har vanan inne att leka som många av er andra men också för att jag inte hinner. Min aktivitet beror till 100 % på min son på 4 månader. Han är väldigt mammig vilket gör att jag bara kan läsa leken när han sover vilket han gjort väldigt lite dagtid de senaste dagarna. Nu sover han iaf så med lite tur kan jag både hinna läsa och skriva teorier. Sitter dock bara med mobilen.

• Jfrelin får jag inget grepp om alls. Hon har lika dålig aktivitet som jag själv har och det hjälper ju inte till. Hon sätter i det senaste inlägget Bumpo och Habina åt det onda hållet.

• Fiam verkar iaf försöka hitta onda. Hon har riktigt bra teorier för att vara en som spelar första gången (eller hade hon spelat någon annanstans, minns inte). Kan hon vara en ond som får lite hjälp av diskussionerna i lyan? Eller bara en god som har en bra känsla för leken? Håller henne neutral än så länge.

• Habina har inte gjort särskilt mycket avtryck i leken efter inläggen om tvillingarna. Jag får inte uppfattningen att hon verkligen letar onda. Och det får mig att tro att hela grejen kring tvillingarna kan vara ett sätt att försöka få dem att försäga sig. Än så länge håller jag Habina åt det ondare hållet.
  • Bumpo har som i de senaste lekarna jag läst haft väldigt ont om tid. Det gör ju att även hennes teorier är knapphändiga. Men gör det henne ond? Jag kan inte hitta något som pekar entydigt åt vare sig ena eller andra hållet.

Nu vaknar bebis så jag får försöka återkomma med mer tankar senare.

För stunden är mina tre mest misstänkta Hjartagna, Matmissbrukaren och sasse

Hjartagna har röstat onda mammas - goda cirkus - onda mammas. Jag tycker inte alls det är något konstigt med hennes röst på mammas första dagen, det var bara tre som hade röstat och mycket kunde hända.

Matmissbrukaren har röstat Lobelia - goda snurrfian - Idahoe Enligt min tidigare teori är hon ond och försökte sig på att rädda mammas, även om hon kanske misstänkte att det var kört. Samtidigt skulle hon kunna vara god också. :-S

Sasse har röstat Paddington - goda snurrfian - Paddington. I och med onda mammas knepiga kommentar är jag böjd att tro att Paddington är god, vilket gör att Sasse ser mindre god ut. Speciellt som hon säger att hon aldrig skulle försvara mammas om bägge var ulvar. Vilken perfekt ursäkt att göra just så!

Om inget ändras drastiskt står valet mellan Hjartagna och Sasse idag, måste rösta tidigt då jag har dressyrträning, men skall fundera ett varv till innan jag lägger min röst.

Hjartagna har röstat onda mammas - goda cirkus - onda mammas. Jag tycker inte alls det är något konstigt med hennes röst på mammas första dagen, det var bara tre som hade röstat och mycket kunde hända.

Matmissbrukaren har röstat Lobelia - goda snurrfian - Idahoe Enligt min tidigare teori är hon ond och försökte sig på att rädda mammas, även om hon kanske misstänkte att det var kört. Samtidigt skulle hon kunna vara god också. :-S

Sasse har röstat Paddington - goda snurrfian - Paddington. I och med onda mammas knepiga kommentar är jag böjd att tro att Paddington är god, vilket gör att Sasse ser mindre god ut. Speciellt som hon säger att hon aldrig skulle försvara mammas om bägge var ulvar. Vilken perfekt ursäkt att göra just så!

Om inget ändras drastiskt står valet mellan Hjartagna och Sasse idag, måste rösta tidigt då jag har dressyrträning, men skall fundera ett varv till innan jag lägger min röst.

Fortfarande - jag såg inte vad andra hade röstat när jag la min röst, så jag har inte försökt rädda någon kollega.
Mitt kvitto på ge-kås skrev ut kvittot 20.01. Packa ihop allt, gå till bilen en bit bort, tillbaka med vagnen och direkt in och rösta några min innan DL. Så din teori fallerar. Jag la min röst på den jag fann misstänkt.

Fortfarande - jag såg inte vad andra hade röstat när jag la min röst, så jag har inte försökt rädda någon kollega.
Mitt kvitto på ge-kås skrev ut kvittot 20.01. Packa ihop allt, gå till bilen en bit bort, tillbaka med vagnen och direkt in och rösta några min innan DL. Så din teori fallerar. Jag la min röst på den jag fann misstänkt.

Jag tänkte snarare att ni kommit överens innan och att du, eftersom du hade fullt upp IRL inte hann se att det var kört i och med LenaH:s (tror jag det var) röst.

Jag tänkte snarare att ni kommit överens innan och att du, eftersom du hade fullt upp IRL inte hann se att det var kört i och med LenaH:s (tror jag det var) röst.

Skulle jag aldrig göra. Jag riskerar inte att åka dit för någon annans skull. Jag räddar mig själv i första hand, ond som god.

@Habina Din teori mot mig är att jag kan vara ond för att jag röstat på någon du tror är god - Paddington? Fast det är väldigt vanligt att goda röstar på andra goda?

Jag tycker det är rätt märkligt att du försöker hitta onda enbart utefter röstningen, och inte alls vad folk skriver. Du har kommenterat vad jag skrivit, men på både Hjartagna och Matmissbrukaren är det just rösterna du fastnar för. Är det allt du misstänker dom för, hur de röstat?

Jag kan lova dig dyrt och heligt att Mammas aldrig skulle fråga någon annan om att försöka rädda henne, snarare skulle hon sagt "rösta på mig om ni vill". Hur Matmissbrukaren spelar i lyan vet jag inte. Visst förekommer "räddningsröster", men vanligare är att man räddar sig själv i första hand. Varför utsätta två ulvkollegor för att lynchas, när man eventuellt kan komma undan med bara en?

@Habina Din teori mot mig är att jag kan vara ond för att jag röstat på någon du tror är god - Paddington? Fast det är väldigt vanligt att goda röstar på andra goda?

Jag tycker det är rätt märkligt att du försöker hitta onda enbart utefter röstningen, och inte alls vad folk skriver. Du har kommenterat vad jag skrivit, men på både Hjartagna och Matmissbrukaren är det just rösterna du fastnar för. Är det allt du misstänker dom för, hur de röstat?

Tycker det är rätt märkligt att bara gå efter röstningen. Goda kan rösta på goda varenda gång i en lek. Alltså att en spelare kan ha oturen att hela tiden rösta på en annan god. Det får man också ha med i beräkningen tycker jag. Röstningen säger inte allt.

Har funderat en hel del kring Sasse och dennes försvarande av Mammas, reagerade på det redan igår och även efter mitt inlägg igår fortsatte hon göra det. På något sett så tycker jag det talar lite till Sasses fördel ändå, hur jag än vrider och vänder på det här så kan jag inte se att en ond Sasse skulle gå in så hårt att försvara en kollega. Hon skulle säkert kunna göra det en stund, men inte så pass genom hela dagen som hon gjorde. Sasse är så pass rutinerad att hon vet att blir man hopkopplad med en ulv så blir man de facto också misstänkt och jag har svårt att Sasse skulle utsätta lyan för den risken faktiskt. Därför tror jag att Sasse är uppriktig när hon skriver att hon försvarar vem som helst hon tycker blivit orättvist behandlad.

Förövrigt lite snabba tankar från mig.

Jag vet inte var jag ska sätta Habina. Hennes uttalande om tvillingarna var klumpigt. Och jag får inte ihop det till vilken roll hon än kan ha. Det som skaver lite är att Mammas kom in med tankar om att Habina som ond absolut inte skulle göra en sådan sak, det går inte ihop (inte ordagrant, men det var innebörden som jag uppfattade det). Samtidigt tror jag inte Mammas skulle gå in och försvara en ulvkollega just för att det är en ulvkollega. Såvida hon inte tyckt synd om Habina att ha åkt på misstankar så tidigt igen. Med andra ord tror jag Mammas hade gått in och skrivit så oavsett om Habina varit god som ond. Men det skaver ändå, för jag fick uppfattningen av att Mammas synade Habinas miss rätt hårt, och som sagt, är de ulvar tillsammans kanske Mammas "tyckt synd om" och försökt få Habina att leva lite längre än första dagen. I alla fall jag höll med Mammas teoriande om Habina då. Jag tyckte det var vettigt, det hon skrev. Och hon är ju (tyvärr) rätt duktig på att verka vettig även som ond.

Även det Habina skrivit sist, att hon misstänker mig, Hjartagna och Matmissbrukaren. Jag bryr mig inte om att hon misstänker mig för att jag försvarade Mammas så pass, däremot tycker jag att det är hemskt udda att ondförklara personer utifrån deras röster. Goda kan också rösta på goda. Att en deltagare röstar på någon som Habina tror är god, betyder inte automatiskt ond. Att en deltagare (Matmissbrukaren) skulle ha kommit överens med Mammas om att lägga en räddningsröst? Big no no. Som sagt vet jag inte hur Matmissbrukaren är i lyan, men Mammas har jag väldigt svårt att tro att hon skulle komma överens om en sådan sak.

Fortsätter.

Vad gäller Mammas kommentar om Paddington är jag osäker. Som sagt har Mammas gjort en liknande grej tidigare, skickat ett meddelande till ett Medium som död och försökt tutta i Mediumet att hennes ulvkollega (i detta fall Killaloe) är hur god som helst, genom att skicka något i stil med att Killaloe är ond/man bör vara vaksam mot. Detta slog fel då, så frågan är om hon verkligen skulle riskera en sådan sak igen? Som sagt gick det fel då och hennes ulvkollega Killaloe lynchades fortare än fort.

Eller har hon gjort som jag "brukar" göra och ber oss titta extra på en spelare som är god, för att förvirra, få oss att tro att Paddan är ond och lyncha henne? Det har funkar för mig att göra så en del gånger, personen har inte alltid lynchats, men hamnat på listan över misstänkta. För mig lutar det nog åt detta alternativ ändå, om inte annat för att det verkar vågat att göra ett nytt försök med att "outa" en ond på det sättet. Det talar väl även till Paddans fördel att hon faktiskt är en av de första (eller den första?) som tar upp misstankarna om Mammas efter Snurrfian har dött.

Däremot vet jag inte var jag ska sätta bumpo, som direkt efter att det uppdaterats att Snurrfian var siare, skriver att Mammas hamnar högt upp på misstankelistan. Och Mammas röstar sedan på bumpo.

Jag ser förövrigt att en del/någon misstänker Hjartagna för att vara inaktiv. Och jag skulle bara vilja säga att även om det förekommer att ulvar har låg aktivitet, så är den vanligaste orsaken att man helt enkelt inte har tiden. Alla är inte heller besatta av lekandet att de sitter som klistrad. Hjartagna kan vara ond ändå, och det som är svårt när hon är så pass inaktiv är ju att det blir svårt att ta på henne. Men jag tycker ändå det är lite oschysst att misstänka henne enbart för att hon har låg aktivitet, hon har ju skrivit i anmälningstråden att hon har småbarn och bara kan vara inne när han/hon sover. I övrigt behöver jag gå igenom hennes inlägg.

Tillägg: Jag har en tenta imorgon så jag behöver studera en stund. Kommer tillbaka senare.

Om jag läser det här inlägget rätt så är jag alltså ulv enligt dig eftersom jag i 2 av 3 lyncher röstat på onda Mammas. Det är ett så bakvänt resonemang att du stiger drastiskt på ondhetsradarn.

@Habina En till kommentar från mig angående ditt sätt att ondförklara deltagare utefter hur de röstat. Hur kommer det sig att du inte misstänker bumpo? Hon har röstat Sasse - Habina - Paddington. Eller är hon ursäktad för att hon röstar på mig, någon du tror är ond, första dagen? Men sedan har hon ju röstat på dig och Paddan, som du tror är god. Jag antar att du även vill få dig själv som god. Jag säger inte att du måste misstänka bumpo nu, men eftersom du bara verkar misstänka folk efter hur deras röstningar sett ut, och misstänker mig delvis för att jag röstat på Paddan, som bumpo också gjorde igår. Hur kommer bumpo undan misstankarna?

Ja, egentligen vill jag bara veta hur du tänker när du misstänker deltagare för hur de röstat, och inte för vad de skriver.

Om jag läser det här inlägget rätt så är jag alltså ulv enligt dig eftersom jag i 2 av 3 lyncher röstat på onda Mammas. Det är ett så bakvänt resonemang att du stiger drastiskt på ondhetsradarn.

Och jag tänker tvärtom. Du röstade på mammas i lynch 1 och det blev hennes andra röst på sig. Du var dessutom bara den tredje att rösta så varför rösta på en kollega i det läget? Finns ju hur många goda som man kan välja mellan i det läget.
Sedan en röst till på mammas då hon åkte.

Som sagt, jag är inte alls säker på att du är god men rösten i första lynchen tycker jag ändå talar till din fördel.

Bumpo har jag börjat fundera lite över, har inte gjort så stort avtryck i leken så här långt (har tidsbrist) men det jag nu reagerar på är gårdagens vändning från att först direkt efter DL2 misstänka Mammas starkt till att sedan vända helt och hålla denne som neutral inför Dl3. Det känns lite som om Bumpo försökte skaffa sig lite halvt alibi med att misstänka Mammas och sedan när hon såg varåt det drog i röstningen valde hon att rösta på någon annan istället (mig). Både min och Lobelias röst kom hyfsat tidigt så även om Bumpo bara hade runt 30min på sig att läsa ikapp hade hon haft tid att se att Mammas redan hade två röster emot sig när hon skrev sitt inlägg.

Om man då även väger in Lobelia i det här så har är jag fortsatt misstänksam mot henne. Hon skrev ett väldigt bra svar till mig tidigare vilket gör att jag förstår henne, men kontentan av hennes spel i leken gör att jag fortfarande inte får en känsla av att hon försöker leta onda utan att hon mer försöker skapa misstankar. Ser man till att vi var fyra stycken som röstade på Mammas - jag själv, Lobelia, LenaH och Hjärtagna så känns Lobelias röst som den perfekta alibirösten från lyan. Dels kom den direkt efter min och både Hjärtagna och LenaHs röster kom precis innan DL och jag tror inte de skulle vara med och lägga avgörande röst på en kollega som faktiskt inte varit så misstänkt under leken. Därför känns Lobelias röst mer som den skulle kunna vara en alibiröst.

Om Lobelia skulle vara i lyan så har jag svårt att se att ytterligare en kollega skulle vara med och rösta ut Mammas vilket kan vara en anledning till bumpos vändning.

bumpo fick Mammas röst igår, eftersom vi konstaterat att Mammas var ond vill jag nästan per automatik sätta bumpo som god på grund av det. Dock med viss tvekan då Mammas är lurig och som jag har förstått det mycket väl kan rösta på en kollega.
Jag har själv inte reagerat på något som bumpo har skrivit så, som sagt god med vissa frågetecken.

Glömde skriva att ytterligare en anledning till att jag misstänker Bumpo är Mammas väldigt tidiga röst på denne. Jag skrev igår att jag reagerade på hennes röst, inte att hon lade en tidig röst utan hur hon gjort det, och nu med facit så känns den nästan lite för regisserad och väl planerad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar