Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just nu vet jag inte alls vem jag ska rösta på.

Paddington känns uteslutet idag iaf. Och även Sasse.

Velar mellan Lobelia, Habina och LenaH.

Är på Liseberg så det blir aktivitet till och från från mig ikväll.

Vilken tid var nu DL igen? Mitt minne är lika stort som en guldfisks :p

Jag tror att minst en alibiröstade på Mammas igår så dom tänker jag syna noggrant.

Dessa är Paddington, Lobelia, Hjartagna och LenaH.

Paddington känns osäkert med tanke på Mammas uttalande.
Hjartagna röstade på mammas i första DL med som en andraröst på henne och det är vågat att lägga upp en kollega för lynch redan då.
LenaH hade bara tur då hon röstade på Hedinn i första DL och hon känns väldigt anonym. Det gör min väldigt misstänksam. Hon spelade bra som god i förra leken, vad är det som säger att hon inte gör det igen fast som ond?
Lobelia måste jag kika på mer.
Jag kan ju bara konstatera att jag inte skulle lägga en avgörande röst på en kollega om jag hade haft valet att lägga den någon annanstans.
Och det hade jag ju.

Jag kan undra lite varför Mammas inte försökte rädda sig själv? Har jag räknat fel om jag kommer fram till att om hon ändrat till Idahoe så hade de varit uppe för lottning?

Är det så att de var två ulvar och Mammas köpte läget?

Måste läsa mera.

En som jag däremot reagerar lite på är Lobelia. Även om hon inte direkt ansåg att Mammas var god så verkade hon villig att köpa hennes förklaring. Efter en kort diskussion med Paddington där hon bland annat blir anklagad för att lägga ord i munnen på folk svänger hon 180o och röstar på Mammas. Det kan vara helt oskyldigt och hon har en vettig förklaring till varför men det sticker lite i mina ögon och därför sätter jag tillsvidare Lobelia mer åt det onda hållet.

Här är jag direkt förbryllad. Var verkar jag köpa Mammas förklaring? Jag diskuterade ämnet med Sasse, accepterade att hon hade en poäng med att Snurris kanske inte siat Mammas alls men var fortfarande misstänksam. Det är Sasse som väldigt energiskt försvarat Mammas.

Jag har vad jag vet inte diskuterat med Paddan, Paddan undrade över att jag i hennes ögon lagt ord i munnen på bland annat henne, hur jag tänkt när jag röstade på Snurrfia. Jag svarade hur jag tänkt och förklarade min röst närmre. Någon direkt diskussion var det knappast utan en fråga-förklaring och så inget mer.

Några minuter senare postade jag min röst på mammas, baserad på min förklaring tidigare, varför jag röstade på det konstiga Snurrfinagrälet men även på att jag bedömer det som möjligt att Snurrfina i sin virrighet faktiskt röstat på en ond Mammas som hon siat men inte hittat en vettigare anledning att lägga rösten så ingen hakade på.

Mina och Paddans inlägg kommer med några minuters mellanrum och våra röster i stort sett samtidigt, det finns inte en rimlig chans att jag kan ha hunnit läsa eller registrera Paddans röst och motivering och sedan skrivit min egen. Ur min synvinkel är det snarare jag som eventuellt påverkat Paddan att rösta på Mammas, jag tror dock hon tog det beslutet själv, som sagt inläggen kom tätt.

@LenaH - intressant iakttagelse, får fundera på den. Mammas var bevisligen inne runt DL och hade kunnat ändra - så varför ändrade hon inte? Mammas om någon brukar vara ursnabb på att byta röster om hon behöver. Vet inte om det har något m Idahoe att göra eftersom jag känner att jag inte gått igenom Idahoe tillräckligt ännu. Det kan vara så att det var kopplat till rösten på Bumpo.

Håller med om att det var en intressant observation om Idahoe, men skulle Mammas verkligen ha gjort en sådan miss? Om det nu var en miss?

Och varför behålla rösten på bumpo när hon som sagt bevisligen är inne och ingen hakat på?

Håller med om att det var en intressant observation om Idahoe, men skulle Mammas verkligen ha gjort en sådan miss? Om det nu var en miss?

Och varför behålla rösten på bumpo när hon som sagt bevisligen är inne och ingen hakat på?

För att ge Bumpo alibi?

Men om Idahoe är ond så ville kanske mammas att slumpen skulle avgöra, så inte båda åker dit. Men det låter inte helt rätt.

Kanske för att rösten på Bumpo är en alibiröst?
Om Idahoe hade åkt och visats sig vara god hade Mammas åkt i nästa lynch. Det är inte heller säkert att det blivit lottning eftersom någons röst är förhäxad.

Bumpo känns allt mer som en trolig ulvkollega och jag har inte släppt Habina.

Är hos min mamma nu och återkommer med mer tankar när jag kommer hem.

För att ge Bumpo alibi?

Men om Idahoe är ond så ville kanske mammas att slumpen skulle avgöra, så inte båda åker dit. Men det låter inte helt rätt.

Om mammas ville att slumpen skulle avgöra så borde hon lagt en röst på Idahoe, nu fick slumpen troligen inte chansen (om inte någon av de röstande var förhäxad).

Och hur kan en röst på en person som inte är i närheten av att bli lynchad räknas som alibi? Möjligen ett försök att få med sig andra röster, mest med tanke på den tidiga rösten, men något alibi kan jag inte läsa in här. Och när man är död har man inte så mycket nytta av alibi så varför inte ändra?

Om mammas ville att slumpen skulle avgöra så borde hon lagt en röst på Idahoe, nu fick slumpen troligen inte chansen (om inte någon av de röstande var förhäxad).

Och hur kan en röst på en person som inte är i närheten av att bli lynchad räknas som alibi? Möjligen ett försök att få med sig andra röster, mest med tanke på den tidiga rösten, men något alibi kan jag inte läsa in här. Och när man är död har man inte så mycket nytta av alibi så varför inte ändra?

Mammas röst kan ge Bumpo alibi. Hon la en väldigt tidig röst eftersom hon inte hade tid att leka senare på dagen.
Vad är det som säger att hon inte valde att lägga den på en kollega?

Som jag skrev så kändes inte det med att låta slumpen avgöra helt rätt. Jag tänkte mer att Mammas låter det gå som det går, och inte ändrar sin röst helt enkelt.

Gah försöker göra sådana där fina genomgångar av vad folk tycker och har sagt som några är experter på. Kom inte så långt den här gången heller.

Har hunnit med Jfrelin (började uppifrån på deltagarlistan).

I första omröstningen röstar hon på bumpo med en icke lekrelatrad motivering. Andra dagen går rösten på Habina för tvillinghistorien, det blir lite snack om draken , snurfias eventuelle siande och sedan kommer det enda egentliga inlägget med teorier. Det är väldigt korta teorier/analyser med bara en mening. På det hela taget är Jfrelin väldig inaktiv, lite misstänkt i sig men inte mycket att gå på. Ibland har folk ett liv utanför leken.

Jag håller Jfrelin som neutral men lite åt det onda hållet.

Precis som några av er andra funderar jag över Habina. Dels för tvillingdiskussionen som inte skulle leda till något positivt att outa i tråden (oavsett vilken roll Habina har). Jag tycker Jfrelin gör en intressant iakttagelse där, att Habina snurrar in i samma diskussion som hon själv när hon satt i lyan förra leken. Det säger egentligen inget om Habina och inget om var jag har Jfrelin heller även om jag lutar nog åt neutral just nu för den senare.

Dock tvillingdiskussionen och att Habina mest verkar gå på röstningsstatistiken och av någon anledning blir Hjartagna misstänkt i hennes ögon fastän hon lagt röst på Mammas två ggr. Hon tar inte heller hänsyn till att Hjartagnas röst blir utslagsgivande för att Mammas lynchas (tillsammans m LenaHs röst som kom ung samtidigt). Sedan tycker jag det är lite underligt att jag som faktiskt fått röst från Sasse två gånger är benägen att hålla Sasse åt det iaf positiva hållet medan Habina tycker det talar för att Sasse är ond.

Där håller jag med Paddan, tvillingdiskussionen säger jag inte mycket om, tror den fått för stora proportioner. Misstänker att den inte bevisar något. Det är däremot skumt att lyckas få Hjartanga till ond utifrån att hon röstat på Mammas 2 gånger varav den ena utslagsgivande. I såfall kan man tala om alibi röst av hög kaliber och inte en fjuttig som den eventuella på Bumpo.

Mammas gör aldrig missar....:angel:

Allt hon gör är väldigt väl genomtänkt, så det fanns en anledning till att hon valde göra som hon gjorde. Jag tror att en anledning var för att det bara skulle skada lyan om hon gjorde en förändring och hon lät därför lynchen hända som den gjorde. Hade hon ändrat sig hade det garanterat dragit till sig allas ögon och i slutändan kunde det vara mer förödande för lyan än denna utgång.

Sasse har jag lite funderingar om. Å ena sidan skulle det vara självmord att försvara Mammas så intensivt som hon gjorde, men som vi ser här släpper alla det med en axelryckning och menar på att en så rutinerad spelare som Sasse omöjligt kan göra så.

Antingen är Sasse god och bara försöker se objektivt på det hela eller så kan hon vara ond och satsa på att folk inte tror att hon är så dum. Sasse har ju annars inte gjort så mycket utmärkande i spelet.

Mammas gör aldrig missar....:angel:

Allt hon gör är väldigt väl genomtänkt, så det fanns en anledning till att hon valde göra som hon gjorde. Jag tror att en anledning var för att det bara skulle skada lyan om hon gjorde en förändring och hon lät därför lynchen hända som den gjorde. Hade hon ändrat sig hade det garanterat dragit till sig allas ögon och i slutändan kunde det vara mer förödande för lyan än denna utgång.

Nybörjarfråga här, jag köper helt att Mammas gick i graven fullt medveten om vad hon gjorde, hon är inte dum utan snarare expert på att kollra bort folk, men hur skulle det skadat lyan om hon ändrade rösten?

Jag tänker då utifrån både scenariot att Idahoe är ond och det att hon är god?

Personligen hade jag sett en sådan röständring som ett sätt att rädda skinnet i sista stund och helt naturlig.

Jag funderar vidare på Mammas agerande igår.

Alla (nästan) som spelat med henne säger att hon är en ganska hänsynslös spelare som gärna offrar sina egna än sig själv.
Jag har ingen erfarenhet själv men antar att det är en ganska grov generalisering vilket naturligtvis är det enklaste när man ska sammanfatta en spelstil.

Här undrar jag dock om inte Mammas kände att hon dragit på sig lite väl många misstankar och att hon inte hade en reell möjlighet att vända skutan.
Därför undrar jag (igen) varför hon inte försökte skaffa sig en sportslig genom att lägga upp @Idahoe för ev lottning?
Mitt eget svar blir att Idahoe också sitter i lyan och att misstankarna mot henne var svagare och därför lät Mammas saker och ting ha sin gång.

Högst troligt hamnar min röst där idag.

För övrigt är det svååååååårt att hitta riktiga skumheter hos någon vilket inte är så konstigt eftersom det är 11 spelare kvar och endast 2 (?) av dem är ulvar, dvs - de flesta ÄR ju goda i dagsläget.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar