Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan ju bara konstatera att jag inte skulle lägga en avgörande röst på en kollega om jag hade haft valet att lägga den någon annanstans.Jag tror att minst en alibiröstade på Mammas igår så dom tänker jag syna noggrant.
Dessa är Paddington, Lobelia, Hjartagna och LenaH.
Paddington känns osäkert med tanke på Mammas uttalande.
Hjartagna röstade på mammas i första DL med som en andraröst på henne och det är vågat att lägga upp en kollega för lynch redan då.
LenaH hade bara tur då hon röstade på Hedinn i första DL och hon känns väldigt anonym. Det gör min väldigt misstänksam. Hon spelade bra som god i förra leken, vad är det som säger att hon inte gör det igen fast som ond?
Lobelia måste jag kika på mer.
En som jag däremot reagerar lite på är Lobelia. Även om hon inte direkt ansåg att Mammas var god så verkade hon villig att köpa hennes förklaring. Efter en kort diskussion med Paddington där hon bland annat blir anklagad för att lägga ord i munnen på folk svänger hon 180o och röstar på Mammas. Det kan vara helt oskyldigt och hon har en vettig förklaring till varför men det sticker lite i mina ögon och därför sätter jag tillsvidare Lobelia mer åt det onda hållet.
Håller med om att det var en intressant observation om Idahoe, men skulle Mammas verkligen ha gjort en sådan miss? Om det nu var en miss?
Och varför behålla rösten på bumpo när hon som sagt bevisligen är inne och ingen hakat på?
Håller med om att det var en intressant observation om Idahoe, men skulle Mammas verkligen ha gjort en sådan miss? Om det nu var en miss?
Och varför behålla rösten på bumpo när hon som sagt bevisligen är inne och ingen hakat på?
För att ge Bumpo alibi?
Men om Idahoe är ond så ville kanske mammas att slumpen skulle avgöra, så inte båda åker dit. Men det låter inte helt rätt.
Om mammas ville att slumpen skulle avgöra så borde hon lagt en röst på Idahoe, nu fick slumpen troligen inte chansen (om inte någon av de röstande var förhäxad).
Och hur kan en röst på en person som inte är i närheten av att bli lynchad räknas som alibi? Möjligen ett försök att få med sig andra röster, mest med tanke på den tidiga rösten, men något alibi kan jag inte läsa in här. Och när man är död har man inte så mycket nytta av alibi så varför inte ändra?
Mammas gör aldrig missar....
Allt hon gör är väldigt väl genomtänkt, så det fanns en anledning till att hon valde göra som hon gjorde. Jag tror att en anledning var för att det bara skulle skada lyan om hon gjorde en förändring och hon lät därför lynchen hända som den gjorde. Hade hon ändrat sig hade det garanterat dragit till sig allas ögon och i slutändan kunde det vara mer förödande för lyan än denna utgång.