Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
När jag läser era inlägg känner jag att jag börjar bli mer och mer osäker på min tidigare godförklaring av bumpo. Tanken på en möjlig alibi-röst slog mig inte där. :o

Ska försöka få ut lite tankar här nu.

Jag funderar också lite på varför Mammas inte försökte få till lottning genom att ändra röst till mig.
Men jag tänker att @Jfrelin s förklaring till det verkar fullt rimlig, så jag följer nog den.

Kanske för att rösten på Bumpo är en alibiröst?
Om Idahoe hade åkt och visats sig vara god hade Mammas åkt i nästa lynch. Det är inte heller säkert att det blivit lottning eftersom någons röst är förhäxad.

JFrelin
Har visserligen inte haft särskilt många inlägg i leken än, men det hon sagt gör att jag just nu tror att hon är god.

Bumpo
Har legat ganska lågt som jag uppfattar det. Ulvtaktik eller bara ont om tid är svårt för mig att säga, men flera har påpekat att hon spelar väldigt likt hur hon tidigare spelat som ond, så hon hamnar på listan över eventuellt misstänkta.

Habina
Hoppar på folk enbart efter hur de röstat, vilket jag uppfattar som ett lite udda sätt... Kanske inte riktigt försöker hitta onda utan snarare skapa allmänna misstankar och röra till det för folk? Hursomhelst har jag henne som klart misstänkt.

Röstlista dag 4

Hjartagna röstar på Habina 19.53
Jfrelin röstar på Habina 20.00
LenaH röstar på Idahoe
20.03

Matmissbrukaren
Skulle kunna vara en ond som försöker rädda Mammas genom att rösta på mig? Annars har jag dålig koll på henne, kan vara vad som helst. Men jag håller ett öga på henne.

Paddigton
Jag får inga direkta vibbar åt vare sig ond eller god hållet. Mammas inlägg gjorde att hon blev lite misstänkt. Samtidigt tror jag att Mammas är en sån som helt klart skulle kunna dubbel-luras, så hon kanske är god trots allt.

Sitter här och läser igenom mina inlägg och försöker sortera mina tankar och idag landar min röst på Bumpo. Jag velar fortfarande mellan denne, Lobelia och Habina, men jag tycker misstankarna mot Bumpo väger över. Jag tror Mammas röst var en uttalad strategi och sedan dennes vändning från att starkt misstänka Mammas till att sätta denne neutral får min radar att gå igång.

Paddington röstar på Bumpo

Röstlista dag 4

LenaH röstar på Idahoe
20.03
Paddington röstar på Bumpo 20.11

Röstlista dag 4

LenaH röstar på Idahoe
20.03
Paddington röstar på Bumpo 20.10

FiaM
Känns som en del vettiga teorier kommer härifrån. Jag gissar på god, men vet egentligen inte.

LenaH
Tycker hon prioriterar lite konstigt när hon är mer intresserad av varför Mammas inte ändrade röst till mig än vem hon faktiskt röstade på, vilket för mig känns mer relevant inte minst med tanke på att Bumpo som Mammas röstade på har gått från att ha Mammas som starkt misstänkt till neutral väldigt snabbt.
Om det sen gör LenaH till ond eller god kan jag inte avgöra.

Har helt glömt bort leken. :o Eftersom jag tror att DL är strax, så får jag slänga iväg en röst nu och läsa sedan.

Habina röstar på Hjartagna då jag tror hon alibiröstat på sin ulvkompis mammas

Jag funderar mellan Habina, Idahoe och Jfrelin.

Habina pga av allt tvillingsnack och resonemanget kring att Hjartanga skulle vara ond.
Och Idahoe för att Mammas inte försökte rädda sig. Måste läsa Habinas resonemang igen.
Jfrelin för sitt försök att skydda Idahoe, men det kan finnas fler skäl än att de är i lyan tillsammans

Velar mellan Lobelia, baserat på morgonens teori, som nu känns lite utredd genom hennes svar tidigare, och bumpo. Det som talar för en röst på bumpo är framförallt de iaktagelser som andra har gjort och som verkar mer logiska för tillfället än min egen teori om Lobelia.
FiaM röstar på bumpo

Röstlista dag 4

LenaH röstar på Idahoe
20.03
Habina röstar på Hjartagna 20.18
FiaM röstar på bumpo 20.22

Lobelia
Tänker mig henne som neutral just nu. )hinner heller inte analysera djupare innan DL)

Sasse
Känner att jag har dålig koll här. Men verkar ha en del vettigt att säga. Jag tänker mig just nu att hon är neutral mot god.

Hjartagna
Får inte särskilt mycket spontana vibbar här heller. (och börjar känna att jag har ont om tid nu...)
Men hon resonerar likt hur jag själv resonerat kring Habina, så neutral mot god tänker jag mig.

Lobelia röstar på Habina

Jag har visserligen fler på min onda lista men motiveringen att Hjartanga är ond utifrån att hon lade en avgörande röst på Mammas kan jag helt enkelt inte köpa. Jag förstår den inte, visst kan Hjartanga vara ond, det vet jag inget om, men inga sior eller annat finns för att kunna ge någon hint om det.

Kanske blir helt jävla grundlurad av paddinton nu men jag hänger på hennes teori om Bumpo. Det känns konstigt att mammas lät rösten ligga kvar där och det kan mycket väl vara ett alibi.

Matmissbrukaren röstar på Bumpo

Så, tror jag skrivit om alla (och nu har jag dessutom fått bråttom för att hinna innan DL...)

Velade mellan Habina och Bumpo.
Bumpo känns dock mest misstänkt . Klipper in vad jag skrev om henne
Har legat ganska lågt som jag uppfattar det. Ulvtaktik eller bara ont om tid är svårt för mig att säga, men flera har påpekat att hon spelar väldigt likt hur hon tidigare spelat som ond.
Sen att jag uppfattar Mammas röst som en alibiröst, och att Bumpo ändrat från att ha Mammas som starkt misstänkt till neutral väldigt snabbt gör att

Idahoe röstar på Bumpo

Röstlista dag 4

LenaH röstar på Idahoe
20.03
Habina röstar på Hjartagna 20.18
FiaM röstar på bumpo 20.22
Lobelia röstar på Habina 20.26

Matmissbrukaren röstar på Bumpo 20.28
Idahoe röstar på Bumpo 20.29

Mina och Paddans inlägg kommer med några minuters mellanrum och våra röster i stort sett samtidigt, det finns inte en rimlig chans att jag kan ha hunnit läsa eller registrera Paddans röst och motivering och sedan skrivit min egen. Ur min synvinkel är det snarare jag som eventuellt påverkat Paddan att rösta på Mammas, jag tror dock hon tog det beslutet själv, som sagt inläggen kom tätt.

Denna har jag missat tidigare, men (du får ursäkta) det känns väldigt konstruerat av dig att påstå att du ev påverkat min röst på Mammas. Har du läst mina inlägg och dina egna samt när de inträffade? Jag tror faktiskt att det är helt tvärtom vilket får mig att skarpt ifrågasätta dig. Det är lite för många egna tolkningar från din sida nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar