Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lobelia Tidsmässigt så kom våra röster samtidigt - det kan jag instämma i, men resten... Well, läs alla inlägg igen säger jag (orkar inte kopiera in dem alla nu). Min röst var inget som jag bestämde precis innan jag lade den, den byggdes upp under dagen så att du vill påskinna något annat gör att du blir väldigt misstänkt i mina ögon. Om du var god hade du tagit dig tid att kolla upp fakta...

Och vad gör att jag skulle ha haft tid att läsa dina inlägg när du anser att du inte haft tid att läsa mina?

Men nu är det du som lägger ord i min mun, det enda jag trodde mig säga och se är att tidsmässigt har du eventuellt haft möjlighet att läsa lite av mina inlägg men att jag inte trodde det och jag definitivt inte kunnat hinna läsa dina och samtidigt skriva mina.

Hur du får detta till att jag tror du läst mina inlägg är för mig obegripligt, jag syftar helt på de inlägg vi skrev i snabb följd innan vi röstade.

Tack för sammanställningen @LenaH
Har vi inte (eventuellt) ett kärlekspar dessutom?

Hmm... Så min teori om Bumpo var fel :( Mammas tänkande fortsätter att förvirra mig.

Idahoe - Känns fortfarande misstänkt. Speciellt med sista rösten på Bumpo. Hon räddar Habina där. Idahoe fick min röst igår och möjligtvis får hon det imorgon igen. Eller Habina? Är ni kollegor?

Med tanke på att jag har röstat på Habina 2 dagar i rad och har henne som misstänkt fortfarande, så lär jag väl knappast försökt rädda henne idag? Och hade jag kollegor så har jag svårt att se varför jag skulle rösta på dem flera gånger i rad?

Men nu är det du som lägger ord i min mun, det enda jag trodde mig säga och se är att tidsmässigt har du eventuellt haft möjlighet att läsa lite av mina inlägg men att jag inte trodde det och jag definitivt inte kunnat hinna läsa dina och samtidigt skriva mina.

Hur du får detta till att jag tror du läst mina inlägg är för mig obegripligt, jag syftar helt på de inlägg vi skrev i snabb följd innan vi röstade.

Se det i relation till inlägget jag svarat på där jag enligt skribenten (minns ej vem) efter en diskussion med dig kommit fram till att rösta på Mammas. Tidsmässigt ser det omöjligt ut, våra inlägg kom tätt. Vad jag ville ha fram var att du eventuellt haft tid och läsa mina inlägg och jag omöjligt kunna läsa och skriva inlägg som påverkats av dina dina samt att vi troligen röstade oberoende av varandra just utifrån att inläggen postades inom en ca 5 minuter och rösterna i stort sett samtidigt.
Det var en ren analys av tidsperspektivet.

Och det jag säger är att du tittar för snävt på tidsperspektivet - du tittar bara på rösterna och inte det som ledde fram till rösterna vilket är det som får mig att ifrågasätta ditt motiv. Och hur hade jag haft möjlighet att kika på dina inlägg när jag skrev mina inlägg kl 18.36 och 18.49 och dinainlägg ang Mammas kom in 18.44 och 18.50 - där det första svaret från dig egentligen handlade om att jag hade misstankar emot dig och du bemötte dem. Det kan vara så att det svaret fick dig att fundera över Mammas roll i diskussion men det var inte ditt inlägg som fick mig att lägga min röst, som du försöker få det till att det kunde vara.

Vilka är vi kvar?

Matmissbrukaren
Idahoe
Paddington
Sasse
LenaH
FiaM
Jfrelin
Hjartagna
Habina
Lobelia

@Paddington Det var så jag tolkade det när jag tittade på det. I vilket fall som helst så handlade mitt inlägg om att vi troligen inte hunnit titta på varandras och inte du tittat på mina inlägg.

Då har vi alltså två par som vet om varandra. Tvillingarna och sedan vet spionen vem ängeln är, och har spionen visat sig för ängeln så kanske ängeln vet vem spionen är.

Ber så mycket om ursäkt över min missade röst. Jag vaknade just, på golvet. Och min middagsmat stod fortfarande på köksbordet. Så någon gång efter att jag tänkt jag skulle äta har jag väl tyckt det varit en kanonidé att gå och lägga mig, tagit täcket från sängen och bäddat ner mig på golvet. Otroligt briljant. @glömmerallt

Jag har med andra ord inte gått igenom leken som jag tänkt göra ikväll, mer än det jag skrev tidigare. Men bumpo och Habina har jag tänkt på en del, så min giss är att jag röstat på någon av dom. Troligen Habina, eftersom jag tycker hon spelat mycket skumt. Men som sagt, möjligt att jag lagt en röst på bumpo istället, om jag tyckt att era teorier för att Mammas kunnat alibiröstat på henne hade övervägt mina misstankar mot Habina. Men jag vet inte. Jag kan inte ge ett bättre svar än det här. Nu ska jag nog fortsätta sova.

Häxan får ju spionen inte så mycket info om att spionen kan försöka luska i vem som är häxan. Förutom dom som blivit förhäxade under lekens gång. Man fick ju förhäxa sig själv med. Men det tror jag faktiskt inte man gör. Så om man tänker så så kan man väl se det som att dom som blivit förhäxade inte är häxan. Och då har ju spionen fått lite info där iaf.

Den välsignade kanske spionen vet om. Dom åt ju inget igår var det väl. Om ängeln skyddade någon annan och så försökte dom käka den välsignade. Och det får ju spionen reda på.
Så alltså, spionen sitter på rätt bra info nu.

f*n och där försvann hela mitt inlägg....

Ska försöka sammanfatta mina tankar så här långt, jag var visst helt fel ute när det gällde Bumpo..

Misstankar emot
Habina
och Lobelia leder min misstankelista nu. Inget efter denna DL har förändrat mina tankar om dessa två. När det gäller Habina är det både tvillingdiskussionen tillsammans med hennes tankar om att basera rösten på röststatistiken som haltar. och när det gäller Lobelia är det de hon skriver som skaver. Har tagit upp det tidigare och haft en diskussion med henne nu så jag orkar inte sätta ner mina ord igen. Tycker även att min teori om Lobelia som ev medlem i lyan håller fastän Bumpo var god. Lobelia lade 2a rösten på Mammas och jag tror fortfarande att det kan ha varit en alibiröst.

Neutrala
Jfrelin, Matmissbrukaren, FiaM
och Idahoe måste jag titta närmare på. Känner att de inte riktigt fått den uppmärksamhet från mig som jag behövt ge dem.

Åt goda-hållet
Just nu vill jag sätta @LenaH åt det godare hållet, tycker hon har kommit med väldigt bra teorier och analyser genom hela leken och verkar genuint intresserad av att hitta onda. Hon (tillsammans med @Hjärtagna) lade de avgörande rösterna på Mammas och jag tror inte att någon nybörjare skulle våga spela så högt spel. Jag tycker även att hennes kommentar om att hon "vill se facit" i samband m rösten på Mammas visar att hon verkar vara åt goda hållet, jag tror inte att en ulv skulle uttrycka sig på det sättet.

Sasses missade röst gör inte att jag omvärderar var denne står (jag tycker inte den säger något om hennes ev roll), som jag skriver tidigare så tycker jag nog att dennes försvarande av Mammas känns uppriktigt. Hade Mammas och hon varit i lyan tillsammans så tror jag inte att hon så idogt försvarat Mammas hela tiden eftersom det verkligen står ut nu när Mammas visade sig vara ond och som ond tror jag inte hon valt att exponera sig så.

Hjärtagna har inte gjort så många inlägg (tidsbrist och känns ganska så anonym, men eftersom hon röstat två ggr på Mammas vill jag nog sätta henne åt det goda hållet också, speciellt som rösten i DL3 var direkt avgörande mot Mammas, jag tror inte att en ulv skulle våga sig på ett så högt spel speciellt inte som hon är nybörjare på detta (för visst har du inte spelat så mycket tidigare?)

Ber så mycket om ursäkt över min missade röst. Jag vaknade just, på golvet. Och min middagsmat stod fortfarande på köksbordet. Så någon gång efter att jag tänkt jag skulle äta har jag väl tyckt det varit en kanonidé att gå och lägga mig, tagit täcket från sängen och bäddat ner mig på golvet. Otroligt briljant. @glömmerallt

Jag har med andra ord inte gått igenom leken som jag tänkt göra ikväll, mer än det jag skrev tidigare. Men bumpo och Habina har jag tänkt på en del, så min giss är att jag röstat på någon av dom. Troligen Habina, eftersom jag tycker hon spelat mycket skumt. Men som sagt, möjligt att jag lagt en röst på bumpo istället, om jag tyckt att era teorier för att Mammas kunnat alibiröstat på henne hade övervägt mina misstankar mot Habina. Men jag vet inte. Jag kan inte ge ett bättre svar än det här. Nu ska jag nog fortsätta sova.

Men Sasse då sov du vidare, men kanske i sängen istället? Själv gick jag upp kockan åtta idag(på kvällen alltså. Jag sov i sängen!) . Kom inte i säng förrän 4(morgonen) :o

Du har ju verit aktiv i tråden så för tillfället är det ingen risk att du blir kickad för dåligt aktivitet pga din missade röst.

Övrigas aktivitet är också okej just nu

Har helt glömt bort leken. :o Eftersom jag tror att DL är strax, så får jag slänga iväg en röst nu och läsa sedan.

Habina röstar på Hjartagna då jag tror hon alibiröstat på sin ulvkompis mammas
Ok, du skulle läsa sedan men vad kommer du fram till då?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar