Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

Romantiska månskenspromenader är inte det mest lämpliga när det smyger omkring varulvar bland skuggorna men det struntade spionen @Paddington helt i, hon måste få träffa draken @Sasse. Tyvärr ägnade de lite för mycket uppmärksam het åt varandra och blev lätta offer för ulvarna.

För att förtydliga så valde ulvarna Paddi och Sasse dog eftersom de två var kärlekspar.

Dag deadline 20.30 natt 23.00 (obs ny tid)

Självklart valde dom Paddington när dom såg att det inte gick som Mammas hade velat. Ska syna det Paddington skrivit men det ser inte bra ut för er Habina och Lobelia. Eventuellt även FiaM.

Vi som är kvar;

Matmissbrukaren
Idahoe
LenaH
FiaM
Jfrelin
Hjartagna
Habina
Lobelia

Jag har två som jag för tillfället sätter åt goda sidan och det är LenaH och Hjartagna. Eventuellt även Idahoe.

Om inget ändras under dagen kommer min röst falla på antingen Habina eller Lobelia. Habina har kommit undan några ggr nu. Det kanske är dags att plocka fram facit.

Jag skall försöka förklara hur jag resonerade. Jag vet inte om jag är korkad, men jag uppfattade de nya reglerna som att man inte fick skriva saker som "känns som", "har känslan av" etc. Därför har jag känt mig väldigt låst i mitt teoriande, då jag inte kunnat gå efter magkänslan som kanske inte är tydlig alla gånger, men ofta hjälper när man inte kan sätta fingret exakt på vad som är knepigt.

När jag såg röstningen där mammas lynchades, tyckte jag det var ganska tydligt vilka som verkade vara onda. Eftersom det var det enda handfasta jag hade, så var det vad jag teoriade kring. Jag har läst leken, men tycker inte jag blivit hjälpt av vad olika personer skrivit.

Sedan var det väldigt nära att jag missade att rösta igår och är det något jag fått inbankat i huvudet (flera gånger...) så är det att man absolut inte får missa en röstning, eftersom man då försvårar för den goda sida. Alltså gick jag in och röstade utan att ha en aning om hur alla andra röstade. Vilket jag på ett sätt kan vara glad över, förstår inte alls lynchningen av bumpo, förvisso skulle hon kunnat vara ond, men jag tyckte hon spelade som vanligt (dvs tidsbrist) och utan att jag hittade något att anmärka på. Så även om jag hade läst allt som var skrivet innan röstningen, så hade min röst ändå hamnat på hjartagna.

Hoppas det klargjorde lite. :) Sitter framför dator idag så kan förhoppningsvis bemöta fler funderingar idag. Sedan behöver jag klura lite på vad spionen paddington egentligen kom fram till.

Jag tycker snarare att det blev precis som mammas ville. Hon lade en tidig röst på bumpo och väldigt många fick för sig att det var en alibiröst... :crazy:

Vad var det som mammas ville skulle hända? Känner mig helt lost hur du menar?

Hennes sista inlägg innan hon lynchades så bad hon oss kolla extra på Paddington. Sen visade det sig att hon var ulv. Då är ju tanken att hon vill förvirra oss, och få oss att lyncha Paddington. Men ingen ville chansa på det med tanke på vilket osäkert kort det var och nu när Paddington inte lynchades så käkades hon istället.

Jag tycker snarare att det blev precis som mammas ville. Hon lade en tidig röst på bumpo och väldigt många fick för sig att det var en alibiröst... :crazy:

Hon la ut två olika alternativ, vi valde det ena. Ser inget konstigt alls i det. Däremot ökar mina misstankar mot dig hela tiden nu.

Hennes sista inlägg innan hon lynchades så bad hon oss kolla extra på Paddington. Sen visade det sig att hon var ulv. Då är ju tanken att hon vill förvirra oss, och få oss att lyncha Paddington. Men ingen ville chansa på det med tanke på vilket osäkert kort det var och nu när Paddington inte lynchades så käkades hon istället.

Aha, då är jag med på hur du menar. Men jag förstår ändå inte varför mammas skrev så om paddington, speciellt som vi fick facit om att hon var ond direkt efteråt. :crazy:

Det är klart du måste misstänka mig @Matmissbrukaren det skulle jag också göra om jag var osäker, speciellt som paddington var inne på att något var lurt med mig. Jag vet dock min roll, så jag kan bara försöka förklara så mycket det går, leta onda och hoppas att goda är förnuftiga. :)

Vi är åtta stycken kvar. Tvillingar som vet om varenda. Ängeln., häxa och välsignad.

Om det var så att ängeln lyckades skydda en häromdagen så vet ängeln minst en till som är god. Annars kan dom ju ha försökt käka den välsignade och då vet ängeln inget eftersom dom lyckats med käken dom andra nätterna.
Häxan vet ju ingenting mer än vilka som blir förhäxade.

Har jag missat någon roll? Annars är resten ulvar.

Det är klart du måste misstänka mig @Matmissbrukaren det skulle jag också göra om jag var osäker, speciellt som paddington var inne på att något var lurt med mig. Jag vet dock min roll, så jag kan bara försöka förklara så mycket det går, leta onda och hoppas att goda är förnuftiga. :)

Lobelia står högre upp på min lista än vad du gör, men du är fortfarande misstänkt.

Aha, då är jag med på hur du menar. Men jag förstår ändå inte varför mammas skrev så om paddington, speciellt som vi fick facit om att hon var ond direkt efteråt. :crazy:

För att hon ville skapa kaos i leken så klart. Det hoppas jag alla goda kan se.

Om vi ska leka med tanken att du är god @Habina . Då ser min lista ut så här.

Goda

Matmissbrukaren
Habina
Hjartagna
LenaH.

Och mot onda hållet

Jfrelin
Idahoe
Lobelia
FiaM

Du kan mycket möjligt vara god. Du har varit på väg ut några ggr nu och skulle du vara god så har ulvarna försökt få ut dig, och då ligger Idahoe pyrt till som röstat på dig flera ggr men en halvkass teori.
FiaM tror jag mycket väl kan vara ulv.
Det var jag, Paddington och hon som röstade på Bumpo samt Idahoe som jag även misstänker.
Jag vet min roll och Paddington var god.

Om det var så att ängeln lyckades skydda en häromdagen så vet ängeln minst en till som är god. Annars kan dom ju ha försökt käka den välsignade och då vet ängeln inget eftersom dom lyckats med käken dom andra nätterna.

Jag är osäker på om ängeln vet om någon fler god. I och med den välsignade så kan ju ängeln ha skyddat x och så är y välsignad och ulvarna väljer att käka y. Då törs ju inte ängeln utgå ifrån att x är god, det kan ju vara helt fel. Så där vågar jag inte hoppas på någonting.

Vet inte alls vad jag skall tro längre, måste nog sätta mig med deltagarlistan och grubbla ännu mer. :banghead:

Jag är osäker på om ängeln vet om någon fler god. I och med den välsignade så kan ju ängeln ha skyddat x och så är y välsignad och ulvarna väljer att käka y. Då törs ju inte ängeln utgå ifrån att x är god, det kan ju vara helt fel. Så där vågar jag inte hoppas på någonting.

Vet inte alls vad jag skall tro längre, måste nog sätta mig med deltagarlistan och grubbla ännu mer. :banghead:

Angående din teori om vilka som skulle vara tvillingar. Tror du fortfarande på den?

Du kan mycket möjligt vara god. Du har varit på väg ut några ggr nu och skulle du vara god så har ulvarna försökt få ut dig, och då ligger Idahoe pyrt till som röstat på dig flera ggr men en halvkass teori.

Nu först har (ärthjärnan) jag fattat varför jag inte blivit käkad. Ulvarna har förstås gått och väntat på att jag skall bli lynchad. Nåja, tror det får vara bra med ulvlekar ett tag framöver, känner mig helt mosig i hjärnan och verkar inte kunna hjälpa till öht. :(

Jfrelin röstar Bumpo Habina Habina Habina

Det blir ju ett jävla alibi om Habina skulle vara ond.

Lobelia röstar Hedinn Snurrfian Mammas Habina

FiaM röstar Cirkus Snurrfian Jfrelin Bumpo

Habina röstar Cirkus Snurrfian Idahoe Hjartagna

Idahoe röstar Hedinn Habina Habina Bumpo

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 754
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
16 856
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI