Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
LenaH röstar Hedinn Habina Mammas Idahoe

Hjartagna röstar Mammas Cirkus Mammas Habina

Och mig själv kan jag egentligen hoppa men för helhetens skull.

Matmissbrukaren röstar Lobelia Snurrfian Idahoe Bumpo

Ok. Nu är vi bara 8 kvar och för mig blir det lättare att greppa när man kommer ned på ental. Det gick upp några Liljeholmens igår kväll efter nattDL och jag satt och funderade lite.
Känslan när man tycker sig komma på svaret är rätt häftig, som en riktig uppenbarelse. ;)

Då blir jag glad idag när jag kommer in och ser att jag delar mina tankar med @Matmissbrukaren .

För att sammanfatta misstankelistan för mig:

Habina
Lobelia
FiaM

Äsch irl kallar, kommer strax!

Ja, ser jag till röstningen så är det inget som krånglar till den teorin heller. :)

Om dina tvillingar är dom du tror, och vi tar exemplet på att du tror att jag är god. Vem hamnar då högst på din misstankelista?
Säg inte vilka du tror är tvillingarna, behöver inte mata ulvarna. Men jag har själv en teori med.

Om dina tvillingar är dom du tror, och vi tar exemplet på att du tror att jag är god. Vem hamnar då högst på din misstankelista?
Säg inte vilka du tror är tvillingarna, behöver inte mata ulvarna. Men jag har själv en teori med.

Haha, om du är god så blir det ju sex stycken andra deltagare kvar. Jag har 3-4 som jag misstänker och säger jag alla så avslöjar jag ju tvillingarna. :p Om inte du är en av mina tvillingar förstås. :angel: Men den som känns mest misstänkt just nu för mig är ändå Idahoe, även om flera verkar godförklara henne just för att hon röstat på mammas två gånger.

Haha, om du är god så blir det ju sex stycken andra deltagare kvar. Jag har 3-4 som jag misstänker och säger jag alla så avslöjar jag ju tvillingarna. :p Om inte du är en av mina tvillingar förstås. :angel: Men den som känns mest misstänkt just nu för mig är ändå Idahoe, även om flera verkar godförklara henne just för att hon röstat på mammas två gånger.

Jag bad dig bara räkna upp den allra mest misstänksamma ;)
Annars fallerar ju hela idén om att hålla tvillingarna hemliga :p

Jag har funderat på @Habina i omgångar i leken, jag har haft just en magkänsla om henne förutom de uppenbara grejorna med tvillingdiskussionen och att hon varit väldigt fokuserad på just hur folk röstat. Magkänslan har grundat sig lite i att jag har samma intryck av henne som i förra leken, att jag tyckte hon verkat lite för cool och avspänd mot hur hon brukar och där visade hon sig ju vara god.

Dock gick jag tillbaka igår och läste en del av eftersnacket där igår och då sa hon just att hon tyckte det var bra för hennes nerver att ha spöket cirkus (och senare Myrten) vid sin sida. (Förlåt om jag inte citerar dig ordagrant Habina!)
Här tror jag också hon har support och då i form av tre andra spelare - i lyan. Hon skulle naturligtvis kunna vara tvilling men det stämmer inte med hennes tvillingobservationer i början.

Att utgå ifrån vilka som röstat på mammas är alldeles för tunt i mina ögon, hon menar alltså att @Hjartagna skulle vara misstänkt för att hon mem slog spiken i kistan mot Mammas?!?

Nä, duger inte för mig.

Goda för mig:

Hjartagna
Idahoe
Jfrelin
Matmissbrukaren

Jag tror jag vet vilka roller alla har men det känns helt meningslöst att gå in på för om nu inte ulvarna vet exakt vem som är vem så tänker inte jag hjälpa dem. :p

• Gilla
Reactions: MM
Men den som känns mest misstänkt just nu för mig är ändå Idahoe, även om flera verkar godförklara henne just för att hon röstat på mammas två gånger.
Umm, ursäkta, va???:confused::eek:
Varifrån fick du att jag skulle ha röstat på Mammas? TVÅ gånger dessutom???:confused:
Jag har faktiskt aldrig röstat på Mammas!

Däremot röstade jag på dig två gånger. Dessa misstankar har jag fortfarande kvar och tycker @LenaH sammanfattar sina misstankar på ett sätt som stämmer bra överrens med mina egna tankar.
Och du blev ju inte mindre misstänkt för mig att du verkar hålla mig som starkast misstänkt utan att ens ha koll hur jag röstat, trots att jag röstat på just dig två gånger... :cautious:

Börjar lyan få ont om idéer för att motivera sina röstningar mot dom goda? :idea::mad:

@LenaH

Varför sätter du Idahoe åt det goda hållet?

Habina har henne som högst misstänkt men ärligt talat så litar jag mer på dig än henne just nu :p

De som lutar åt goda hållet för mig just nu är:
LenaH
Matmissbrukaren
JFrelin
Hjartagna

De som jag misstänker är onda:
Habina
Lobelia
FiaM

@LenaH

Habina har henne som högst misstänkt men ärligt talat så litar jag mer på dig än henne just nu :p
Vet du, jag tror inte ens att @Habina har henne som mest misstänkt, jag tror hon har blandat ihop henne med @Hjartagna . Jag upptäckte när jag skrev mitt teoriinlägg om Habina att hon (och jag, först) skrivit Idahoe men det är ju Hjartagna som röstat på Mammas 2 gånger och Habina röstade ju på Hjartagna igår.

Jag tror att Habina har tappat skärpan, lätt hänt att slappna av i lyan.

Jag tror att jag gör så här, @Habina är den jag har starkast teorier om just nu och vi kan bara ta en i taget.

LenaH röstar på Habina

@LenaH och @Idahoe

Lite lustigt va att vi alla tre har Habina, Lobelia och FiaM högst upp på ulvradarn va :p

Frågan är vem man plockar först. Vill gärna se Lobelias och FiaMs teorier.

Suck, där fick jag för att jag trodde mer på andras teorier än på min egen... :(
Jag förstår att det här syftar på helt andra saker än vad jag vill vrida det till men för mig blir det kanske ganska talande. Jag tycker FiaM har glidit ganska snyggt under radarn och presenterat rätt välavvägda inlägg och det uppfattar jag som en nybörjare med stöd från lyan.

Umm, ursäkta, va???:confused::eek:
Varifrån fick du att jag skulle ha röstat på Mammas? TVÅ gånger dessutom???:confused:
Jag har faktiskt aldrig röstat på Mammas!

Däremot röstade jag på dig två gånger. Dessa misstankar har jag fortfarande kvar och tycker @LenaH sammanfattar sina misstankar på ett sätt som stämmer bra överrens med mina egna tankar.
Och du blev ju inte mindre misstänkt för mig att du verkar hålla mig som starkast misstänkt utan att ens ha koll hur jag röstat, trots att jag röstat på just dig två gånger... :cautious:

Börjar lyan få ont om idéer för att motivera sina röstningar mot dom goda? :idea::mad:

Nä, jag skrev fel namn. :-P Du är tvåa på min lista, Hjartagna är etta. Sorry. :)

@LenaH och @Idahoe

Lite lustigt va att vi alla tre har Habina, Lobelia och FiaM högst upp på ulvradarn va :p

Frågan är vem man plockar först. Vill gärna se Lobelias och FiaMs teorier.
Jag vill också se deras teorier men jag vill se vad jag kan provocera fram med en tidig röst. Jag tror att de offrar sin kollega som ju suttit löst vid ett par tillfällen redan.

Jag tror att Habina har tappat skärpan, lätt hänt att slappna av i lyan.

Haha, nu är du för snäll. När någonsin hade jag någon skärpa i den här leken? :p Det här är nog min sämsta lek på evigheter och jag kommer inte leka framöver eftersom jag helt klart inte hinner med. Vilket inte är juste mot er andra deltagare.

Jag förstår att det här syftar på helt andra saker än vad jag vill vrida det till men för mig blir det kanske ganska talande. Jag tycker FiaM har glidit ganska snyggt under radarn och presenterat rätt välavvägda inlägg och det uppfattar jag som en nybörjare med stöd från lyan.

Har du gjort inbrott i min hjärna eller. Jag skulle precis plocka fram det inlägget :eek:

Tycker hon skyller sitt val av röst på Paddington där.

@LenaH

Inser att jag inte svarade på detta och jag röstade ju själv på henne igår. En blunder insåg jag när jag såg saker och ting i sitt sammanhang, jag lät Mammas spel influera mitt i onödan och det var ju tur att ingen annan hängde på. Jag skrev ju också att @Idahoe inte själv gjort något misstänkt utan att det var den saknade rösten från Mammas som avgjorde.

Jag kan inte riktigt svara på varför jag tror hon är god utan att avslöja vilken roll jag tror hon har men jag tror du kan komma fram till det själv. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar