Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är dessutom ganska intressant att se hur du försöker vrida misstankarna mot mig @Lobelia , och bort från Habina. Och ingen av dom andra nämner du som har samma tankar. Utan du försöker kasta smuts på mig efter mitt dåliga facit. Precis så som Habina spelar.

Nja jag försöker snarare vrida misstankarna mot dig och Habina och givetvis bort från mig. Eller snarare med dig vet jag inte riktigt, var jag har så du är inte min huvudkandidat, Habina har jag misstänkt länge.

Jag kanske ändrar mig senare men har inte mycket tid med tanke på tidigarelagd DL.

Lobelia Röstar på Habina.

Motiven är många, men framförallt samma som tidigare röst, konstiga resonemang kring röstning. Tvillinghistorian gnager, men där är det mest varför...

Okej hon kan ha ont om tid, men förklaringarna haltar.

Det känns lite skumt här. vår gode spion faller och genast är hans gissningar inte gissningar länger utan folk tar dem som nästan fakta. Rätta mig om jag har fel men vad för information kan Paddan ha haft som andra inte har utifrån sin roll?

Det enda jag kan komma på är att han är en erfaren spelare samt att han kanske sett vem ängeln skyddade den att ulvarna misslyckades. På det hela taget så är hans gissningar ungefär likvärdig med de flesta godas. Ängeln själv vet

Jag ser det som att de som inte är utpekade genast hoppar på hans teorier. MM tillexempel, hon har enligt sina nuvarande teorier en ganska dålig röst statistik Lobelia Snurrfian Idahoe Bumpo två goda och en som hon sätter som god själv. Inte något vidare facit.

Jag måste allt titta nogrannare på MM, hon är väl snabb att acceptera någon annans teorier med hull och hår trots att rösterna sedan tidigare inte direkt refflekterar tankarna.

Och vad kom det ifrån :confused:

Jag sväljer inte Paddingtons teorier rakt av. Jag har en egen hjärna att tänka med.
Ska försöka få ner lite tankar om alla innan DL om det är så att man ryker.

Paddington - Känns olustigt med tanke på mammas uttalande men hon kommer med vettiga teorier och det sätter griller i huvudet på mig.

Sasse - Likaså kommer hon med vettiga teorier, men missade att rösta idag vilket gör mig velig när det gäller henne. För det var en av kvällens röster jag verkligen velat se.

Habina - Känns fortfarande mysko. Hon har undkommit ännu en gång.

Idahoe - Känns fortfarande misstänkt. Speciellt med sista rösten på Bumpo. Hon räddar Habina där. Idahoe fick min röst igår och möjligtvis får hon det imorgon igen. Eller Habina? Är ni kollegor?

@Lobelia

Om du kikar här så ser du att jag misstänkte Habina innan nattDL varit igår, och det innebär att jag gjorde det innan vi fick veta att Paddington var spion. Så mina tankar om Habina är mina egna.

Jag kan lika gärna lägga min röst nu också för det finns inget som pekar i dagsläget att den borde hamna på någon annan. En ulv i taget.

Min röst kommer hamna på Habina. Hon verkar lovligt förvirrad och känns allmänt mysko. Utgår att hitta onda genom att bara titta på röstningen. Det ser ut som hon blivit räddad i förra lynchen då jag även misstänker FiaM för att vara ulv och la andra rösten på Bumpo igår och gjorde det pga andras teorier och inte utgick från sina egna.

Matmissbrukaren röstar på Habina

Det är väl ingen surprise var min röst kommer hamna. Har inte mycket att tillägga.
Har samma lista på goda/onda som LenaH och MM samt Idahoe.
Jfrelin röstar på Habina
Fjärde gången gillt nu va?

Röstlista dag 5

LenaH röstar på Habina
Lobelia Röstar på Habina

Matmissbrukaren röstar på Habina
Jfrelin röstar på Habina

Jaha, här var folk överens. :( Vet inte riktigt om det är någon mening att jag försvarar mig. Men jag får se det positiva att jag hängt kvar till femte lynchen i alla fall. Yey!

Själv hade jag tänkt fortsätta med hjertagna, men röstar jag på henne kommer resten av er säkert att godförklara henne. :crazy:

Vet inte om jag ska bli smickrad över att mina inlägg är vettiga eller ledsen över att jag tydligen måste ha fått hjälp av lyan för att få till dem... :crazy:
Kan ju börja med att bemöta LenaH och Matmissbrukarens inlägg där de anklagar mig för att skylla min röst på bumpo igår på Paddington. När jag skrev mitt inlägg igår som jag hade tänkt ha som utgångsläge till min röst så hade tanken på en alibiröst inte slagit mig, vet att jag gjorde ett inlägg om det i gårkväll, innan jag lade rösten. Det som gjorde att jag faktiskt insåg att det var en möjlighet var att inte bara Paddington utan även Matmissbrukaren och Jfrelin tog upp samma sak. Frågan är väl desutom om det hade spelat någon roll för hade jag inte röstat på bumpo igår så hade jag förmodligen gjort det på Lobelia. :)

Kommer in med ett teoriinlägg under eftermiddagen, sitter på jobbet och försöker stjäla några minuter här och där till att knåpa ihop det.

Vet inte om jag ska bli smickrad över att mina inlägg är vettiga eller ledsen över att jag tydligen måste ha fått hjälp av lyan för att få till dem... :crazy:
Vet du, jag tycker inte att du ska vara varken eller! :)
Det är ju en lek och vi bygger teorier runt allt möjligt som går att ta på och ingenting, jag betonar ingenting har med någons personlighet eller kompetens i att uttrycka sig egentligen.

Det gäller @Habina också, det känns som om du är rätt missmodig nu och det är ju inte meningen! Visst är det roligast att känna att man gör en bra lek men det är ju ändå bara just en lek. :)

@Habina Jag känner som så att om du är god varför slåss du inte för ditt liv då? Vart är dina teorier om andra? Det finns 3 ulvar kvar och du har bara misstankar mot Hjartanga. Om du är god är det väl jättebra ifall dina tankar finns kvar för oss goda efter lynch?
Som du håller på nu hjälper du inte de goda överhuvudtaget utan blir bara mer och mer misstänkt.

Ja ett jävla internet forum och jag har knappt tid idag pga jobb och hästen.

Ska jag säga lite om andra förutom Habina så liger mina misstankar mest mot Idaho. Fia har jag inte så mycekt grepp om och fram till nu så höll jag MM som neutral, nu vet e katten. Det gick snabbt att ändra sig totalt där och ja visst hittar hon lite egna teorier men jag är inne på att hon kan sitta i lyan och skratta att det gick så enkelt att vända misstankarna bort från Idaho som många länge hållt som misstänkt om än av lägre grad.

Lägger in ett teoriinlägg idag med även om jag är tveksam till vilken nytta det har. Börjar med de tre som anklagar mig för att vara ond. När det gäller samtliga personer utgår jag från vad som hänt efter mitt inlägg igår på morgonen. Kommer att dela upp det på två då det blev långt…

Matmissbrukaren, jag har gått igenom de inlägg som Matmissbrukaren har skrivit sedan mitt fösta teoriinlägg i går och tycker att hon börjar känns misstänkt. Mest för att det känns som att hon svänger fort utan att ge några vettiga förklaringar.
I inlägg 542 igår verkar hon hålla LenaH åt det onda hållet, vilket bekräftas i inlägg 561 där hon velar mellan om hon ska rösta på Lobelia, Habina eller LenaH.
Sedan i inlägg 567 och 571 tar hon upp möjligheten att Mammas röst på bumpo var en alibi-röst och väljer sedan i inlägg 616 att lägga sin röst på bumpo, men uttrycker farhågan att hon kanske blir grundlurad av Paddington. Hon kommer in ytterligare en gång på kvällen och kommenterar då att Idahoe och Habina fortfarande är misstänkta, Idahoe på grund av att hon lade sista rösten på bumpo.
I inlägg 665, hennes första efter att Paddington har ätits, har hon helt plötsligt svängt och satt LenaH och eventuellt även Idahoe som goda, varför? Här tar hon också med att hon förmodligen kommer att rösta på Habina eller Lobelia men det ser jag inget konstigt med då hon har haft dem som misstänkta redan innan.
I inlägg 767 diskuterar hon med Habina utifrån tankeleken att Habina skulle vara god och då hamnar Idahoe på listan över misstänkta för att sedan försvinna igen i inlägg 694 då det är jag, Habina och Lobelia som är onda. :confused:

LenaH, inleder i inlägg 653 och 579 med att misstänka Idahoe för att vara ulv, inget konstigt med det, jag köper hennes teori fullt ut.
Därefter i inlägg 580 påstår hon att det bara finns två ulvar kvar förvisso med ett frågetecken efter men det kan ju vara taktik för att få oss andra att slappna av. Blir tillrättavisad av Paddington och skyller på ett tankefel. Detta kan mycket väl stämma men fick mig att bli lite fundersam.
Lägger in ett par teoriinlägg där hon bland annat kommenterar att hon inte får något grepp om Matmissbrukaren men att hon inte känns ond och att bumpo spelar som hon gjorde sist när hon var ond. Paddington resonerar vettigt vilket hon brukar göra oavsett sida, Hjartagna går inte att placera och Habina känns fortfarande åt det onda hållet. Jag har simmat ur bild och Lobelia känns neutral.
Väljer därefter att rösta på Idahoe, inget konstigt med det då hon hela tiden har haft henne som misstänkt.
Kommenterar sedan att hon ska titta närmare på mig och Habina, även det helt logiskt men sedan blir jag lite förvånad då hon i inlägg 683 har tagit bort Idahoe helt från listan över misstänkta och satt dit mig och Lobelia utan förklaring. Kommer in strax efter och röstar på Habina. Hon är även ovillig att ge en förklaring till varför hon nu håller Idahoe som god vid direkt fråga utan skyller på att hon inte kan svara utan att avslöja Idahoes roll.

Idahoe, inleder med att hålla Jfrelin, Paddington, mig och Sasse åt det goda hållet. Lobelia och Hjartagna neutrala och som jag tolkar det, bumpo, Habina, Matmissbrukaren och LenaH åt det onda hållet.
Velar mellan att rösta på Habina och bumpo men väljer tillslut bumpo med hänvisning till att hon uppfattar Mammas röst som en alibiröst och att bumpo ändrat sig från att misstänka Mammas till att hon är neutral. Kan inte säga så mycket här då jag själv tvekade mellan Lobelia och bumpo vid det här tillfället och valde bumpo just på grund av möjligheten till alibiröst.
Det som får mig att reagera på Idahoe är att i hennes nästa teoriinlägg så har hon godförklarat både LenaH och Matmissbrukaren utan att ge någon förklaring till varför. och i samma inlägg så blir jag och Lobelia onda, även det utan förklaring?
Jag har haft LenaH som god och Matmissbrukaren och Idahoe som neutrala då deras inlägg har varit vettiga men inte gett mig några ledtrådar att gå efter, men nu börjar jag fundera. :cautious:

Fortsättning följer...

(Edit, gjorde även den här gången större mellanrum mellan personerna för att det skulle bli lättare att läsa)

Ja ett jävla internet forum och jag har knappt tid idag pga jobb och hästen.

Ska jag säga lite om andra förutom Habina så liger mina misstankar mest mot Idaho. Fia har jag inte så mycekt grepp om och fram till nu så höll jag MM som neutral, nu vet e katten. Det gick snabbt att ändra sig totalt där och ja visst hittar hon lite egna teorier men jag är inne på att hon kan sitta i lyan och skratta att det gick så enkelt att vända misstankarna bort från Idaho som många länge hållt som misstänkt om än av lägre grad.

Jag kan säga att Idahoe får gräva sin egen grav om hon är ond. Jag räddar ingen kollega. Det gör ju bara att jag själv ryker sen.

Däremot har jag ändrat uppfattning om henne idag eftersom det går att tyda mer saker som hänt i leken nu än tidigare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar