Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha, nu är du för snäll. När någonsin hade jag någon skärpa i den här leken? :p Det här är nog min sämsta lek på evigheter och jag kommer inte leka framöver eftersom jag helt klart inte hinner med. Vilket inte är juste mot er andra deltagare.
Ok, du bemötte det inlägget men mitt teoriinlägg om dig då?

FiaM hade röstat på bumpo när hon skrev det där, hon röstade ju inte på Paddan, hon åt upp henne! Tror jag.

Jo, det vet jag. Jag tänkte mer att hon försökte skylla sin röst på bumpo genom att hänga på Paddingtons teori, då hon var först att rösta på bumpo och då är det lätt att skylla på den som la upp misstankarna.

Jag har funderat på @Habina i omgångar i leken, jag har haft just en magkänsla om henne förutom de uppenbara grejorna med tvillingdiskussionen och att hon varit väldigt fokuserad på just hur folk röstat. Magkänslan har grundat sig lite i att jag har samma intryck av henne som i förra leken, att jag tyckte hon verkat lite för cool och avspänd mot hur hon brukar och där visade hon sig ju vara god.

Dock gick jag tillbaka igår och läste en del av eftersnacket där igår och då sa hon just att hon tyckte det var bra för hennes nerver att ha spöket cirkus (och senare Myrten) vid sin sida. (Förlåt om jag inte citerar dig ordagrant Habina!)
Här tror jag också hon har support och då i form av tre andra spelare - i lyan. Hon skulle naturligtvis kunna vara tvilling men det stämmer inte med hennes tvillingobservationer i början.

Att utgå ifrån vilka som röstat på mammas är alldeles för tunt i mina ögon, hon menar alltså att @Hjartagna skulle vara misstänkt för att hon mem slog spiken i kistan mot Mammas?!?

Nä, duger inte för mig.

Jag kan inte svara annorlunda än jag svarade dig då. Det är fascinerande att du ser mig som cool och avspänd, när jag egentligen enbart har tidsbrist och känner mig hopplöst dålig. Det var absolut väldigt skönt att ha cirkus att prata med i förra leken, men det gjorde inte att jag fick mindre tidsbrist precis. Dvs spelmässigt så hade jag inte spelat annorlunda, men däremot kunde vi "styra" leken mer genom att jag och cirkus kunde rösta på samma person. Att jag blev kärlekspar med myrten gjorde ju att jag visste vem fler som var god, men jag skulle inte kalla det att jag blev cool och avspänd av det.

Jag har tidsbrist oavsett roll. ;) Och anledningen till att jag dröjde med att svara dig här, var helt enkelt för att det kom in några kunder. :)

Det är tråkigt att du fortfarande inte förstår min teori mot hjartagna, jag tycker det är ganska klart hur hon tänkt när hon röstat på mammas, just för att skaffa sig ett alibi som alla verkar godta nu.

Jo, det vet jag. Jag tänkte mer att hon försökte skylla sin röst på bumpo genom att hänga på Paddingtons teori, då hon var först att rösta på bumpo och då är det lätt att skylla på den som la upp misstankarna.
Ah! Då är jag med. Det förändrar ju dock inte min syn på FiaM.

• Gilla
Reactions: MM
Inser att jag inte svarade på detta och jag röstade ju själv på henne igår. En blunder insåg jag när jag såg saker och ting i sitt sammanhang, jag lät Mammas spel influera mitt i onödan och det var ju tur att ingen annan hängde på. Jag skrev ju också att @Idahoe inte själv gjort något misstänkt utan att det var den saknade rösten från Mammas som avgjorde.

Jag kan inte riktigt svara på varför jag tror hon är god utan att avslöja vilken roll jag tror hon har men jag tror du kan komma fram till det själv. :)

Jag tror och tänker olika roller om er allihopa :p
Men jag tror jag fått ihop allt rätt och även om det inte är helt rätt så är dom goda rollerna fördelade på dom jag tror är goda :)

Haha, nu är du för snäll. När någonsin hade jag någon skärpa i den här leken? :p Det här är nog min sämsta lek på evigheter och jag kommer inte leka framöver eftersom jag helt klart inte hinner med. Vilket inte är juste mot er andra deltagare.
Jag tycker det är intressant att du skyller på att du har ont om tid.
Uppenbarligen har vi varit en hel del människor som har haft det i den här leken (Exempelvis jag själv som varit på konferens i helgen, Hjartagna som har diktator-bebis:p, JFrelin, bumpo osv.) Du har flest inlägg av nu uppräknade, och lyckas dessutom teoria med starka misstankar mot fel person.
Det känns för mig som att det här med dåligt med tid är ett svepskäl för att skydda dig själv, när vi nu är flera som börjar misstänka dig...:cautious:

Edit: Stavfelsnisse var visst framme...

@Idahoe Att jag har dåligt med tid är inget svepskäl, trist att du tolkar det som så. Om jag istället säger att jag har ont i magen och blir alldeles stressad när jag kommer ihåg att jag leker en ulvlek, tror du mig då? Jag försökte gå in i den här leken med att det "bara var en lek" och att någon "alltid tycker att jag skriver för lite". Men nu orkar jag inte med stressen längre utan kommer inte leka framöver.

Jag är osäker på vilka roller olika deltagare har, men på min lista är hjartagna överst och sedan kommer du. Självklart kan jag ha fel, men det är vad jag kan få fram utifrån vad som skrivits och röstats.

Det känns lite skumt här. vår gode spion faller och genast är hans gissningar inte gissningar länger utan folk tar dem som nästan fakta. Rätta mig om jag har fel men vad för information kan Paddan ha haft som andra inte har utifrån sin roll?

Det enda jag kan komma på är att han är en erfaren spelare samt att han kanske sett vem ängeln skyddade den att ulvarna misslyckades. På det hela taget så är hans gissningar ungefär likvärdig med de flesta godas. Ängeln själv vet

Jag ser det som att de som inte är utpekade genast hoppar på hans teorier. MM tillexempel, hon har enligt sina nuvarande teorier en ganska dålig röst statistik Lobelia Snurrfian Idahoe Bumpo två goda och en som hon sätter som god själv. Inte något vidare facit.

Jag måste allt titta nogrannare på MM, hon är väl snabb att acceptera någon annans teorier med hull och hår trots att rösterna sedan tidigare inte direkt refflekterar tankarna.

Det känns lite skumt här. vår gode spion faller och genast är hans gissningar inte gissningar länger utan folk tar dem som nästan fakta. Rätta mig om jag har fel men vad för information kan Paddan ha haft som andra inte har utifrån sin roll?

Det enda jag kan komma på är att han är en erfaren spelare samt att han kanske sett vem ängeln skyddade den att ulvarna misslyckades. På det hela taget så är hans gissningar ungefär likvärdig med de flesta godas. Ängeln själv vet

Jag ser det som att de som inte är utpekade genast hoppar på hans teorier. MM tillexempel, hon har enligt sina nuvarande teorier en ganska dålig röst statistik Lobelia Snurrfian Idahoe Bumpo två goda och en som hon sätter som god själv. Inte något vidare facit.

Jag måste allt titta nogrannare på MM, hon är väl snabb att acceptera någon annans teorier med hull och hår trots att rösterna sedan tidigare inte direkt refflekterar tankarna.

Och vad kom det ifrån :confused:

Jag sväljer inte Paddingtons teorier rakt av. Jag har en egen hjärna att tänka med. Och min statisk säger inte allt. Med tanke på att jag tror att du är ulv så träffade jag rätt i första lynch.

@Idahoe Att jag har dåligt med tid är inget svepskäl, trist att du tolkar det som så. Om jag istället säger att jag har ont i magen och blir alldeles stressad när jag kommer ihåg att jag leker en ulvlek, tror du mig då? Jag försökte gå in i den här leken med att det "bara var en lek" och att någon "alltid tycker att jag skriver för lite". Men nu orkar jag inte med stressen längre utan kommer inte leka framöver.

Jag är osäker på vilka roller olika deltagare har, men på min lista är hjartagna överst och sedan kommer du. Självklart kan jag ha fel, men det är vad jag kan få fram utifrån vad som skrivits och röstats.
Tråkigt att du är stressad och inte mår bra :( Kom ihåg att även om det känns som blodigt allvar här inne så är det faktiskt bara en lek, och inte värt att köra sönder sig själv över! :)

Och åter till leken, min poäng var ju snarare att du inte alls hade skrivit särskilt få inlägg! Utan tvärtom relativt många för att vara en som har ont om tid! Ett faktum som i kombination med innehållet i inläggen och din miss att blanda ihop mig med Hjartagna får mig att hålla dig som misstänkt

Det är dessutom ganska intressant att se hur du försöker vrida misstankarna mot mig @Lobelia , och bort från Habina. Och ingen av dom andra nämner du som har samma tankar. Utan du försöker kasta smuts på mig efter mitt dåliga facit. Precis så som Habina spelar.

Jag ser det som att de som inte är utpekade genast hoppar på hans teorier.
Nu har jag inte koll på om jag själv hörde till de utpekade "påhopparna" i detta inlägg, men för säkerhets skull svarar jag ändå :)

jag har som ny haft väldigt svårt att hålla koll på folk när det varit så många spelare (börjar bli lättare nu när vi är färre kvar), så så fort någon åkt ut har jag egentligen ägnat dennes inlägg väldigt lite tid och fokuserat på de som fanns kvar istället.
Visst missar jag på detta sätt säkert en del hintar eller information, men det fick bli så ändå för att jag överhuvudtaget skulle kunna försöka hålla någon koll på kvarvarande spelare.:o
Alltså har jag ingen direkt aning om vilka teorier siaren Paddington hade tyvärr, så om jag "hoppat på" dennes teorier är det snarare så att de stämmer överrens med mina egna :)

Nu har jag inte koll på om jag själv hörde till de utpekade "påhopparna" i detta inlägg, men för säkerhets skull svarar jag ändå :)

jag har som ny haft väldigt svårt att hålla koll på folk när det varit så många spelare (börjar bli lättare nu när vi är färre kvar), så så fort någon åkt ut har jag egentligen ägnat dennes inlägg väldigt lite tid och fokuserat på de som fanns kvar istället.
Visst missar jag på detta sätt säkert en del hintar eller information, men det fick bli så ändå för att jag överhuvudtaget skulle kunna försöka hålla någon koll på kvarvarande spelare.:o
Alltså har jag ingen direkt aning om vilka teorier siaren Paddington hade tyvärr, så om jag "hoppat på" dennes teorier är det snarare så att de stämmer överrens med mina egna :)

Nja jag tänkte inte närmst på dig, har inte haft tid att titta på dig. Jag säger inte att det är fel heller och Habina har jag själv som huvudmisstänkt, jag förskte ju rösta ut henne sist och om det blev lottning eller någon förhäxad vet jag inte. Det medan flera andra bland annat MM röstade ut goda bumpo

Jag kan hålla med om att @Matmissbrukaren s röststatistik inte är mycket att hänga i julgran så här långt och att din däremot ser riktigt tjusig ut om vi utgår från att @Habina är ond.

Det är ju dock inte facit, facit får vi när en spelare dör på ett eller annat sätt eller när leken är slut.

Jag tycker heller inte att Matmissbrukaren anammat Paddans teorier utan att själv bidra, hon har istället försökt att logiskt lista ut vad Paddan kan ha fått veta. Därefter har hon dragit egna slutsatser och det kommer i det här skedet ner till väldigt få möjliga scenarier.

Nja jag tänkte inte närmst på dig, har inte haft tid att titta på dig. Jag säger inte att det är fel heller och Habina har jag själv som huvudmisstänkt, jag förskte ju rösta ut henne sist och om det blev lottning eller någon förhäxad vet jag inte. Det medan flera andra bland annat MM röstade ut goda bumpo
Varken lottning eller förhäxning, bumpo hade 4 röster mot Habinas 3.

Och vad kom det ifrån :confused:

Jag sväljer inte Paddingtons teorier rakt av. Jag har en egen hjärna att tänka med. Och min statisk säger inte allt. Med tanke på att jag tror att du är ulv så träffade jag rätt i första lynch.

Jag uppfattade det så, det misstänkta är att ändrar dig helt plötsligt som om du tar hans teori rakt av.

Varken lottning eller förhäxning, bumpo hade 4 röster mot Habinas 3.

Hoppsan då räknade jag fel, tänkte väl på att förhäxningen kunde påverka till att det blev lottning. Det ändrar inte mitt faktum att Habina fortfarande är min huvudmisstänkta.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 726
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar