Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortsättningen kommer här :)

Jfrelin, hittar inget konstigt här. Igår misstänkte hon bumpo och Habina (som hon har misstänkt hela tiden) och väljer tillslut att rösta på Habina även idag. Jag såg henne som neutral igår, idag med färre spelare sätter jag henne som god.

Habina, förstår inte hennes upphakning på Hjartagna. Jag vet att det låter konstigt då jag är en av dem som har påpekat hennes låga aktivitet men jag har ändå svårt att se varifrån Habinas teorier kommer. Tycker också att hon har tappat greppet mer och mer ju längre leken har gått. Hon säger själv att det beror på tidsbrist och som det verkar även bristande intresse då hon säger att hon inte kommer att leka på ett tag framöver.
I mitt förra inlägg så visste jag inte riktigt var jag skulle sätta Habina, utan hade henne som neutral lite mot virrig god, nu är jag inte lika säker längre. Framför allt på grund av de inlägg som hon har kommit med efter mitt igår och under dagen idag. :cautious:

Lobelia, hon står kvar på min lista över misstänkta även idag. Det är väldigt mycket försvarsställning över hennes inlägg, vilket jag i och för sig förstår nu när även jag är misstänkt.
Hjartagna, tycker att hennes teorier igår var bättre än de hon har kommit med innan, de kändes mer som hennes egna än kopierat från någon annan. Det hjälpte också att få veta att hon har dåligt med tid och varför då det ju förklarar varför de tidigare inläggen varit lite torftiga. Röstar på Habina och jag kan inte säga att jag reagerar över det. Har än så länge varit inne idag så jag vet ju inte hur hon fortsätter men fram hit har jag henne hellre som god än som ond.

Dubbelpost.
Nyfiken fråga, är det bara jag som har problem med att inläggen ibland stannar kvar i fältet som man skriver i och kommer upp först när man har tryckt på skicka en gång till? Den här gången stannade inlägget kvar även efter det att jag tryckt igen och så blev det tillslut en dubbelpost av det. :mad:

Lägger in ett teoriinlägg idag med även om jag är tveksam till vilken nytta det har. Börjar med de tre som anklagar mig för att vara ond. När det gäller samtliga personer utgår jag från vad som hänt efter mitt inlägg igår på morgonen. Kommer att dela upp det på två då det blev långt…

Matmissbrukaren, jag har gått igenom de inlägg som Matmissbrukaren har skrivit sedan mitt fösta teoriinlägg i går och tycker att hon börjar känns misstänkt. Mest för att det känns som att hon svänger fort utan att ge några vettiga förklaringar.
I inlägg 542 igår verkar hon hålla LenaH åt det onda hållet, vilket bekräftas i inlägg 561 där hon velar mellan om hon ska rösta på Lobelia, Habina eller LenaH.
Sedan i inlägg 567 och 571 tar hon upp möjligheten att Mammas röst på bumpo var en alibi-röst och väljer sedan i inlägg 616 att lägga sin röst på bumpo, men uttrycker farhågan att hon kanske blir grundlurad av Paddington. Hon kommer in ytterligare en gång på kvällen och kommenterar då att Idahoe och Habina fortfarande är misstänkta, Idahoe på grund av att hon lade sista rösten på bumpo.
I inlägg 665, hennes första efter att Paddington har ätits, har hon helt plötsligt svängt och satt LenaH och eventuellt även Idahoe som goda, varför? Här tar hon också med att hon förmodligen kommer att rösta på Habina eller Lobelia men det ser jag inget konstigt med då hon har haft dem som misstänkta redan innan.
I inlägg 767 diskuterar hon med Habina utifrån tankeleken att Habina skulle vara god och då hamnar Idahoe på listan över misstänkta för att sedan försvinna igen i inlägg 694 då det är jag, Habina och Lobelia som är onda. :confused:

LenaH, inleder i inlägg 653 och 579 med att misstänka Idahoe för att vara ulv, inget konstigt med det, jag köper hennes teori fullt ut.
Därefter i inlägg 580 påstår hon att det bara finns två ulvar kvar förvisso med ett frågetecken efter men det kan ju vara taktik för att få oss andra att slappna av. Blir tillrättavisad av Paddington och skyller på ett tankefel. Detta kan mycket väl stämma men fick mig att bli lite fundersam.
Lägger in ett par teoriinlägg där hon bland annat kommenterar att hon inte får något grepp om Matmissbrukaren men att hon inte känns ond och att bumpo spelar som hon gjorde sist när hon var ond. Paddington resonerar vettigt vilket hon brukar göra oavsett sida, Hjartagna går inte att placera och Habina känns fortfarande åt det onda hållet. Jag har simmat ur bild och Lobelia känns neutral.
Väljer därefter att rösta på Idahoe, inget konstigt med det då hon hela tiden har haft henne som misstänkt.
Kommenterar sedan att hon ska titta närmare på mig och Habina, även det helt logiskt men sedan blir jag lite förvånad då hon i inlägg 683 har tagit bort Idahoe helt från listan över misstänkta och satt dit mig och Lobelia utan förklaring. Kommer in strax efter och röstar på Habina. Hon är även ovillig att ge en förklaring till varför hon nu håller Idahoe som god vid direkt fråga utan skyller på att hon inte kan svara utan att avslöja Idahoes roll.

Idahoe, inleder med att hålla Jfrelin, Paddington, mig och Sasse åt det goda hållet. Lobelia och Hjartagna neutrala och som jag tolkar det, bumpo, Habina, Matmissbrukaren och LenaH åt det onda hållet.
Velar mellan att rösta på Habina och bumpo men väljer tillslut bumpo med hänvisning till att hon uppfattar Mammas röst som en alibiröst och att bumpo ändrat sig från att misstänka Mammas till att hon är neutral. Kan inte säga så mycket här då jag själv tvekade mellan Lobelia och bumpo vid det här tillfället och valde bumpo just på grund av möjligheten till alibiröst.
Det som får mig att reagera på Idahoe är att i hennes nästa teoriinlägg så har hon godförklarat både LenaH och Matmissbrukaren utan att ge någon förklaring till varför. och i samma inlägg så blir jag och Lobelia onda, även det utan förklaring?
Jag har haft LenaH som god och Matmissbrukaren och Idahoe som neutrala då deras inlägg har varit vettiga men inte gett mig några ledtrådar att gå efter, men nu börjar jag fundera. :cautious:

Fortsättning följer...

(Edit, gjorde även den här gången större mellanrum mellan personerna för att det skulle bli lättare att läsa)

Inlägg 694 om mig är fel? För innan dess nämner du inlägg 767 säger du :confused:
Jag försvann inte. Jag gick tillbaka och läste om en del i leken.

Och tror du verkligen att tre ulvar går ihop och teorier exakt likadant?
Det borde ju finnas någon anledning till varför vi tänker lika. Man vet mer i spelet nu än tidigare och det är bara att gå tillbaka och läsa så kanske man ser lite samband.

Lägger in ett teoriinlägg idag med även om jag är tveksam till vilken nytta det har. Börjar med de tre som anklagar mig för att vara ond. När det gäller samtliga personer utgår jag från vad som hänt efter mitt inlägg igår på morgonen. Kommer att dela upp det på två då det blev långt…

Matmissbrukaren, jag har gått igenom de inlägg som Matmissbrukaren har skrivit sedan mitt fösta teoriinlägg i går och tycker att hon börjar känns misstänkt. Mest för att det känns som att hon svänger fort utan att ge några vettiga förklaringar.
I inlägg 542 igår verkar hon hålla LenaH åt det onda hållet, vilket bekräftas i inlägg 561 där hon velar mellan om hon ska rösta på Lobelia, Habina eller LenaH.
Sedan i inlägg 567 och 571 tar hon upp möjligheten att Mammas röst på bumpo var en alibi-röst och väljer sedan i inlägg 616 att lägga sin röst på bumpo, men uttrycker farhågan att hon kanske blir grundlurad av Paddington. Hon kommer in ytterligare en gång på kvällen och kommenterar då att Idahoe och Habina fortfarande är misstänkta, Idahoe på grund av att hon lade sista rösten på bumpo.
I inlägg 665, hennes första efter att Paddington har ätits, har hon helt plötsligt svängt och satt LenaH och eventuellt även Idahoe som goda, varför? Här tar hon också med att hon förmodligen kommer att rösta på Habina eller Lobelia men det ser jag inget konstigt med då hon har haft dem som misstänkta redan innan.
I inlägg 767 diskuterar hon med Habina utifrån tankeleken att Habina skulle vara god och då hamnar Idahoe på listan över misstänkta för att sedan försvinna igen i inlägg 694 då det är jag, Habina och Lobelia som är onda. :confused:

LenaH, inleder i inlägg 653 och 579 med att misstänka Idahoe för att vara ulv, inget konstigt med det, jag köper hennes teori fullt ut.
Därefter i inlägg 580 påstår hon att det bara finns två ulvar kvar förvisso med ett frågetecken efter men det kan ju vara taktik för att få oss andra att slappna av. Blir tillrättavisad av Paddington och skyller på ett tankefel. Detta kan mycket väl stämma men fick mig att bli lite fundersam.
Lägger in ett par teoriinlägg där hon bland annat kommenterar att hon inte får något grepp om Matmissbrukaren men att hon inte känns ond och att bumpo spelar som hon gjorde sist när hon var ond. Paddington resonerar vettigt vilket hon brukar göra oavsett sida, Hjartagna går inte att placera och Habina känns fortfarande åt det onda hållet. Jag har simmat ur bild och Lobelia känns neutral.
Väljer därefter att rösta på Idahoe, inget konstigt med det då hon hela tiden har haft henne som misstänkt.
Kommenterar sedan att hon ska titta närmare på mig och Habina, även det helt logiskt men sedan blir jag lite förvånad då hon i inlägg 683 har tagit bort Idahoe helt från listan över misstänkta och satt dit mig och Lobelia utan förklaring. Kommer in strax efter och röstar på Habina. Hon är även ovillig att ge en förklaring till varför hon nu håller Idahoe som god vid direkt fråga utan skyller på att hon inte kan svara utan att avslöja Idahoes roll.

Idahoe, inleder med att hålla Jfrelin, Paddington, mig och Sasse åt det goda hållet. Lobelia och Hjartagna neutrala och som jag tolkar det, bumpo, Habina, Matmissbrukaren och LenaH åt det onda hållet.
Velar mellan att rösta på Habina och bumpo men väljer tillslut bumpo med hänvisning till att hon uppfattar Mammas röst som en alibiröst och att bumpo ändrat sig från att misstänka Mammas till att hon är neutral. Kan inte säga så mycket här då jag själv tvekade mellan Lobelia och bumpo vid det här tillfället och valde bumpo just på grund av möjligheten till alibiröst.
Det som får mig att reagera på Idahoe är att i hennes nästa teoriinlägg så har hon godförklarat både LenaH och Matmissbrukaren utan att ge någon förklaring till varför. och i samma inlägg så blir jag och Lobelia onda, även det utan förklaring?
Jag har haft LenaH som god och Matmissbrukaren och Idahoe som neutrala då deras inlägg har varit vettiga men inte gett mig några ledtrådar att gå efter, men nu börjar jag fundera. :cautious:

Fortsättning följer...

(Edit, gjorde även den här gången större mellanrum mellan personerna för att det skulle bli lättare att läsa)

Inlägg 694 om mig är fel? För innan dess nämner du inlägg 767 säger du :confused:

Och tror du verkligen att tre ulvar går ihop och teoriar exakt likadant?
Det borde ju finnas någon anledning till varför vi tänker lika. Man vet mer i spelet nu än tidigare och det är bara att gå tillbaka och läsa så kanske man ser lite samband.

Dubbelpost.
Nyfiken fråga, är det bara jag som har problem med att inläggen ibland stannar kvar i fältet som man skriver i och kommer upp först när man har tryckt på skicka en gång till? Den här gången stannade inlägget kvar även efter det att jag tryckt igen och så blev det tillslut en dubbelpost av det. :mad:
Nej det finns en tråd på Om Buke där det tas upp. Kom med en uppdatering av forumet.

Jag var nog otydlig, det var inte du som försvann utan Idahoe som försvann från din lista över misstänkta utan förklaring.

Blir ett rätt kortfattat svar då jag ska åka till stallet nu (spekulanten kommer tillbaka, hon var jätteintresserad! :banana:).

För mig hände rätt mycket när två goda roller försvann och när en av dem dessutom var den enda kvarvarande goda med specialinfo så blev mönstret plötsligt mycket tydligare.

Även om vi bara kan ta en ulv i taget så måste man (jag) ju försöka se ett sammanhang och då är det inte längre andragradsekvationer det handlar om. Jag är fortfarande inte övertygad om att jag har rätt hela vägen ut men mycket styrs av om Habina verkligen är ond och vem som blir äten i natt.

Kommer in före DL ikväll igen. :)

Jag var nog otydlig, det var inte du som försvann utan Idahoe som försvann från din lista över misstänkta utan förklaring.

Det behövs ingen förklaring till det. Det är väldigt enkelt. Habina, Lobelia och du är mina högst misstänkta. Det finns 3 ulvar kvar = Idahoe faller bort från listan.

Blir ett rätt kortfattat svar då jag ska åka till stallet nu (spekulanten kommer tillbaka, hon var jätteintresserad! :banana:).

För mig hände rätt mycket när två goda roller försvann och när en av dem dessutom var den enda kvarvarande goda med specialinfo så blev mönstret plötsligt mycket tydligare.

Även om vi bara kan ta en ulv i taget så måste man (jag) ju försöka se ett sammanhang och då är det inte längre andragradsekvationer det handlar om. Jag är fortfarande inte övertygad om att jag har rätt hela vägen ut men mycket styrs av om Habina verkligen är ond och vem som blir äten i natt.

Kommer in före DL ikväll igen. :)

Jo tack, jag har verkligen insett det! :)
Lycka till med försäljningen! :)

@Habina Jag känner som så att om du är god varför slåss du inte för ditt liv då? Vart är dina teorier om andra? Det finns 3 ulvar kvar och du har bara misstankar mot Hjartanga. Om du är god är det väl jättebra ifall dina tankar finns kvar för oss goda efter lynch?
Som du håller på nu hjälper du inte de goda överhuvudtaget utan blir bara mer och mer misstänkt.

Tycker att jag har teoriat. :( Men ok, drar det en gång till då.

Baserat på alibiröster på mammas så tror jag att Hjartagna är ond. Är ganska övertygad om Idahoe också, men hon kan förstås vara en god som fastnat i ett enda hjulspår. Vet själv att det är lätt hänt ibland. Matmissbrukaren trodde jag var god, men efter hennes inlägg idag börjar jag vackla. Tycker att hon känns tvärsäker på ett lite knepigt sätt. Hade siaren varit kvar i leken hade jag trott hon varit siare, men nu lutar jag mer åt ulv.

Lobelia är jag osäker på. Hon känns som hon följt strömmen, vilket talar för att hon är ond. Samtidigt kan en hyfsat ny (god) spelare också göra så. LenaH känns god, likaså FiaM. Jfrelin slutligen, bör man med uteslutningsmetoden komma fram till om hon är god eller ond, beroende på de andras roller. Jag är kluven även på henne, lutar just nu mer åt goda hållet än onda. Men det beror delvis på att jag inte tror det är fyra ulvar kvar. ;)

Det gäller @Habina också, det känns som om du är rätt missmodig nu och det är ju inte meningen! Visst är det roligast att känna att man gör en bra lek men det är ju ändå bara just en lek. :)

:love: Jag är egentligen mest missmodig över min badrumsrenovering som aldrig blir klar. :banghead: Tio månader efter att jag beslutade mig för att anlita ett företag är det fortfarande saker kvar att åtgärda. Jag menar, lyse är ju överskattat, klart man kan duscha i mörker. Man blundar ju ändå när man får vatten i ansiktet. :meh:

Tycker att jag har teoriat. :( Men ok, drar det en gång till då.

Baserat på alibiröster på mammas så tror jag att Hjartagna är ond. Är ganska övertygad om Idahoe också, men hon kan förstås vara en god som fastnat i ett enda hjulspår. Vet själv att det är lätt hänt ibland. Matmissbrukaren trodde jag var god, men efter hennes inlägg idag börjar jag vackla. Tycker att hon känns tvärsäker på ett lite knepigt sätt. Hade siaren varit kvar i leken hade jag trott hon varit siare, men nu lutar jag mer åt ulv.

Lobelia är jag osäker på. Hon känns som hon följt strömmen, vilket talar för att hon är ond. Samtidigt kan en hyfsat ny (god) spelare också göra så. LenaH känns god, likaså FiaM. Jfrelin slutligen, bör man med uteslutningsmetoden komma fram till om hon är god eller ond, beroende på de andras roller. Jag är kluven även på henne, lutar just nu mer åt goda hållet än onda. Men det beror delvis på att jag inte tror det är fyra ulvar kvar. ;)

Var står det att jag är tvärsäker?

Det finns inget i dagsläget som bevisar motsatsen så därför litar jag på mina teorier. Dessutom satt spionen på en del info när hon blev lynchad och det är bara att gå tillbaka och läsa så hittar man lite ledtrådar, och det gör även att det varit lättare att identifiera några spelare.
Sen är jag absolut inte säker på att jag har rätt. Men en ulv i taget. Och skulle du inte vara ulv så får jag väl spola ner mig i @cirkus toalett eller bli lynchad imorgon om ulvarna inte tycker jag verkar smaklig till middag.

Habina fortsätter att nästan uteslutande teoria mot mig baserat på röststatistiken. Det känns minst lika misstänkt som igår. Inte för att det är mig hon misstänker utan för sättet hon gör det på. Hon verkar inte leta onda alls.

Högst troligt hamnar min röst där ikväll, men nu måste jag packa ned allt jag behöver till bebis och ta mig ner till bvc i tid för vår tid där 16.30

Verkar bli en stressig kväll för mig ikväll också, så jag röstar redan nu. Inte för att jag tror det gör någon skillnad, men jag vill ändå göra en markering.

Habina röstar på Hjartagna då jag tror hon är ulv baserat på att hon inte verkar leta onda och har ett perfekt (regisserat) alibi genom sin röststatistik.

Eftersom det verkar som att jag varit lite otydlig, så ska jag förklara lite tydligare hur jag tänker kring alla :)

Habina
Hoppar på folk enbart efter hur de röstat, vilket jag uppfattar som ett lite udda sätt... Kanske inte riktigt försöker hitta onda utan snarare skapa allmänna misstankar och röra till det för folk?
Visserligen verkar det verkliga livet vara dumt mot henne just nu, vilket gör att det är förståeligt att man prioriterar annat. Men tyckte ändå hennes respons på hur röstningen ser ut hittills var lite som en ond som gett upp snarare än en god som gett upp... Men som sagt, jag är nybörjare på det här spelet och skulle mycket väl kunna ha fel om precis alla här :)

Hjartagna
Får inte särskilt mycket spontana vibbar kring henne men magen säger neutral mot god.
Men hon resonerar likt hur jag själv resonerat kring Habina, så hon är god tänker jag mig.

JFrelin
Har inte sagt så mycket idag, men verkar tidigare ha tänkt vettigt tycker jag. Inget misstänkt så hon är god.

LenaH
Har under dagen kommit med många teorier som jag uppfattar som kloka och i mycket likt hur jag tänker själv. Alltså tror jag att hon är god.
Men hon kan säkert "lura upp mig på läktaren för att köpa korv" även hon ;)

Matmissbrukaren
Har varit misstänksam mot henne lite i bakgrunden ett bra tag nu. Är väl liiite tveksam fortfarande, men hur hon resonerat under dagen får min mage att säga snarare god än ond. Just nu åtminstone...:cautious:

Lobelia
Har mig som högt misstänkt, vilket givetvis gör mig fundersam. Fast hon skulle ju mycket väl kunna vara en vilseledd god. Men hon känns stundtals lite väl defensiv i sina inlägg, varför jag håller henne mot det onda hållet.

FiaM
Känns väldigt duktig för att vara nybörjare? Kanske har stöd från lyan om hur man flyger under radarn? Eller bara är en naturbegåvning, i så fall hatten av från mig :bow:
Hursomhelst tycker jag hon snarare lutar åt det onda hållet.

Summan av kardemumman blir alltså att min främsta misstänkta är Habina.

Hjartagna, JFrelin och LenaH känns klart goda.

Återstår 3 stycken som jag tidigare mest tänkt mig som neutrala.
Jag var misstänksam mot Matmissbrukaren tidigare under leken, men har börjat ändra uppfattning om henne efter hennes agerande under dagen.
Alltså hamnar Lobelia och FiaM via uteslutningsmetoden i en mer misstänkt kategori. Jag har inte starka misstankar mot någon av dem just nu, men håller helt klart ögonen öppna.

Jag ska på möte nu och är sannolikt inte hemma före 2130, så jag får rösta nu.
Med hänvisning till ovanstående teori-inlägg:

Idahoe röstar på Habina

Tredje gången gillt?

@LenaH

Vad är det för specialinfo du menar att Paddan skulle haft?

Det var inte mycket att spionera på, vem ängeln skyddar, fen hann inte göra något? Vad mer?

@LenaH

Vad är det för specialinfo du menar att Paddan skulle haft?

Det var inte mycket att spionera på, vem ängeln skyddar, fen hann inte göra något? Vad mer?

Vem siaren siar.
Vem ängeln skyddar.
Vem ulvarna käkar.
Vem häxan förhäxar.
Vem dom misslyckades äta häromdagen.

Fen är det bara bra att vi blev av med, så blev det ingen ond specialinfo till spionen. Det rör ju bara till i spelet för goda sidan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar