Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Två kvar att plocka då!

Det hänger även på ängeln idag att kunna skydda rätt och hade jag varit ängel hade jag skyddat mig själv varenda natt :p

Nä, men vem blir käk?

Inte FiaM eller Lobelia iaf.

Känner inte att jag behöver skriva så mycket om det nu är jag som blir mat.

Jag misstänker Lobelia och FiaM.

LenaH är den jag är mest säker på är god, och Idahoe kommer snäppet efter det då hon har samma tankar som mig och LenaH. Jfrelin har varit rätt anonym men med tanke på vilken roll jag tror hon har så lägger jag henne åt den goda sidan, och även Hjartagna.

Känner inte att jag behöver skriva så mycket om det nu är jag som blir mat.

Jag misstänker Lobelia och FiaM.

LenaH är den jag är mest säker på är god, och Idahoe kommer snäppet efter det då hon har samma tankar som mig och LenaH. Jfrelin har varit rätt anonym men med tanke på vilken roll jag tror hon har så lägger jag henne åt den goda sidan, och även Hjartagna.
Jag kan i princip kopiera ditt inlägg, jag är också mest säker på att jag är god! :p

Skämt åsido, great minds think alike.

Även om jag är förhållandevis säker nu så visst nojar jag lite ändå - tänk om jag har helt fel? Jag kanske ändå har förväxlat två spelare. :crazy:

Tror att nattens käk kan bli spännande för alla inblandade.

Så känner jag med. Och då har dom roligt i lyan :grin:
Men vi får se efter käket. Våra misstänkta kommer iaf inte ryka.

Och dessutom, varför förvarar dom sig inte? Argumentera för att någon annan är ond?

Men det är väl svårt om man är ny i lyan.

Vet du, jag tycker inte att du ska vara varken eller! :)
Det är ju en lek och vi bygger teorier runt allt möjligt som går att ta på och ingenting, jag betonar ingenting har med någons personlighet eller kompetens i att uttrycka sig egentligen.

Det gäller @Habina också, det känns som om du är rätt missmodig nu och det är ju inte meningen! Visst är det roligast att känna att man gör en bra lek men det är ju ändå bara just en lek. :)
Tack Lena, det är ingen fara :) Jag vet att det är en lek och tar det inte personligt, men jag måste erkänna att lusten att försöka komma på vettiga inlägg minskar lite. Varför anstränga sig, liksom? :confused:

Tack Lena, det är ingen fara :) Jag vet att det är en lek och tar det inte personligt, men jag måste erkänna att lusten att försöka komma på vettiga inlägg minskar lite. Varför anstränga sig, liksom? :confused:

Med varför skulle du inte anstränga dig? Är du God så vill du självklart att vi ska se det. Så slåss för din godhet.
Vi har ingen aning om ifall du är ond men du är misstänkt och för att misstankarna ska minskas måste du lägga upp en teori om någon annan som kan vara ulv.

Så, en kort sammanfattning om alla.

Jag själv vet var jag står.

LenaH - Hon kommer med logiska teorier. Var med och lynchade Mammas och nu även Habina, vilket gör att jag sätter henne åt den goda sida.

Idahoe - Röstade själv på henne i förrförra lynchen men nu när det gått två dygn till och mer har hänt i leken så sätter jag henne åt det goda hållet.
Habina sa att det var hennes högst misstänka och Habina var ulv så vad hon tycker är inte så mycket att hänga i granen.

Jfrelin - Varit anonym i leken men har röstat på Habina tre ggr och det vore ju ett jävla alibi men på grund av att blivit tre röster så känns hon God. Skulle en kollega göra så? Känns väldigt vågat.

FiaM - Har haft en del bra teorier men hon gjorde ett misstag när hon skyllde sin röst på Bumpo på den som först kom med misstankarna emot Bumpo. Sedan lägger hon andra rösten och känner sig lurad efteråt när det visade sig att Bumpo var god. Luktar ulv tycker jag

Lobelia- Henne röstade jag på redan dag 1 då jag tyckte att hon verkade lite hårdare i tonen än tidigare lekar då hon varit god och det gjorde mig misstänksam. Sedan tidigare idag försöker hon komma på teorier mot mig och som det kändes då, bara tagna ur det blå i desperation. Det känns inte som att hon har rent mjöl i påsen helt enkelt.

Hjartagna - Hon har varit lite anonym pga sin tidsbrist. Men hon har röstat på mammas två ggr och var med och lynchade henne, och nu även onda Habina. Det känns inte som att en ulv skulle våga köra ett så pass hårt spel, så jag sätter henne åt det godare hållet.

Alltså jag känner mig lite lost nu. Har ju typ bara haft fokus på Habina hela tiden :p
Jag vet att jag varit anonym men jag har haft mycket på jobbet, brukar normalt kunna skriva dagtid, och sen har jag hästen på kvällen och så måste man ju laga mat och sova och sånt också.
Har egentligen inte tid för lekar men det var ju så himla kul att vara med igen :D Har tydligen inte tappat min ulvletarförmåga iallafall.

Jag har ju inte varit så fokuserad på andra men Lobelia känns inte alls likadan som i förra leken då hon var god. FiaM har jag svårt att läsa men när hon nu skriver att lusten gått ur för vettiga inlägg känns det som en ulv som gett upp.

Idahoe, MM, Hjartanga och LenaH är alla goda tror jag. Dels för det de skriver och dels för hur de har röstat. Skulle någon av dem vara onda får jag låna @cirkus toalett.

Post-Homeland - koma gör att jag inte riktigt kan sätta mina tankar på pränt.
Det är svårt när jag ser ett sammanhang men inte riktigt kan formulera varför jag gör det. Ska sova på saken och komma igen imorgon.

Känns det hopplöst för att jag teoriat om att du ev har hjälp från lyan?
Eller är det att du inte tycker du når fram?

Oavsett vilket så tycker jag du teoriar jättebra och att vara nybörjare och göra det gör ofta att man blir misstänkt för att sitta i lyan, trust me, got the T-shirt. ;)

Sen att jag inte tror ett spår på vad du skriver är en helt annan sak! :p

Uppdatering

Ulvarna är uppretatade efter förkusten av @Habina och när de är uppretade blir de hungriga så de tuggar i sig varenda liten smula av häxan @Matmissbrukaren.

@cirkus kommer att ta över och fixa uppdateringarna åt mig i morgon. :) Så hon ska ha alla pm.

Just det om ni inte hör något annat från @cirkus så tror jag hon tänkte ha samma deadlinetider jag hade idag dvs dag 20.30 och natt 23.00

Förövrigt:

Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)
LenaH röstar på Hedinn (21:20)
Sasse röstar på Paddington (21:21)
Habina röstar på cirkus (21:21)
Paddington röstar på Jfrelin (21:24)
Snurrfian röstar på Hedinn (21:25)
Lobelia röstar på Hedinn (21:25)
Idahoe röstar på Hedinn (21:27)
bumpo röstar på sasse (21:28)
Myrten röstar på bumpo (21:29)
FiaM röstar på cirkus (21:29)
Mammas röstar på matmissbrukaren (21:30)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia (21:30)

Dag 2:
cirkus röstar på Sasse (11:25)
Jfrelin röstar på Habina (19:21)
Hjartagna röstar på Cirkus (21:08)
Snurrfian röstar på Mammas (21:15)
Sasse röstar på Snurrfian (21:17)
Habina röstar på snurrfian (21:21)
LenaH röstar på Habina (21:21)
Mammas röstar på Snurrfian (21:25)
Paddington röstar på Lobelia (21:25)
bumpo röstar på Habina (21:25)
Idahoe röstar på Habina (21:26)
Matmissbrukaren röstar på Snurrfian (21:27)
Lobelia röstar på Snurrfina (21:27)
FiaM röstar på Snurrfian (21:28)

Dag 3:
Mammas röstar på bumpo
Idahoe röstar på Habina
Cirkus röstar på Idahoe
Jfrelin röstar på Habina
Paddington röstar på Mammas
Lobelia röstar på Mammas
Habina röstar på Idahoe
Sasse röstar på Paddington
FiaM röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Mammas
LenaH röstar på Mammas
Matmissbrukaren röstar på Idahoe
bumpo röstar på Paddington

Röstlista dag 4
Hjartagna röstar på Habina 19.53
Jfrelin röstar på Habina 20.00
LenaH röstar på Idahoe
20.03
Paddington röstar på Bumpo 20.10
Habina röstar på Hjartagna 20.18
FiaM röstar på bumpo 20.22
Lobelia röstar på Habina 20.26

Matmissbrukaren röstar på Bumpo 20.28
Idahoe röstar på Bumpo 20.29

Röstlista dag 5

LenaH röstar på Habina
Lobelia Röstar på Habina
Matmissbrukaren röstar på Habina
Jfrelin röstar på Habina
Habina röstar på Hjartagna
Idahoe röstar på Habina
Hjartagna röstar på Habina

FiaM röstar på Habina

Hjartagna, JFrelin och LenaH känns klart goda.

Återstår 3 stycken som jag tidigare mest tänkt mig som neutrala.
Jag var misstänksam mot Matmissbrukaren tidigare under leken, men har börjat ändra uppfattning om henne efter hennes agerande under dagen.
Alltså hamnar Lobelia och FiaM via uteslutningsmetoden i en mer misstänkt kategori. Jag har inte starka misstankar mot någon av dem just nu, men håller helt klart ögonen öppna.
Citerar mitt tidigare inlägg och konstaterar att eftersom ulvarna åt upp MM som var den i min goda-lista som jag var mest osäker på, så har jag blivitnågot säkrare i min uppdelning. Inte för att misstankarna mot Lobelia och FiaM nödvändigtvis blivit starkare utan för att den i min goda-lista som jag var klart mest fundersam över har försvunnit och alltså kan jag använda uteslutningsmetoden.

Alltså enligt mitt tidigare inlägg:

Goda:
LenaH
Hjartagna
JFrelin

Onda:
Lobelia
FiaM

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 452
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar