Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns det hopplöst för att jag teoriat om att du ev har hjälp från lyan?
Eller är det att du inte tycker du når fram?

Oavsett vilket så tycker jag du teoriar jättebra och att vara nybörjare och göra det gör ofta att man blir misstänkt för att sitta i lyan, trust me, got the T-shirt. ;)

Sen att jag inte tror ett spår på vad du skriver är en helt annan sak! :p

Är lite piggare idag vilktet hjälper, blir lätt lite missmodig när jag är trött.
Hopplösheten jag kände igår var för att det kändes som att jag inte nådde fram :). När det sedan desutom verkade som att en av de starkaste misstankarna mot mig, om jag har förstått det rätt, är att jag teoriar på ett vettigt sätt så kändes det ännu mer hopplöst. Hur kan jag försvara mig mot det utan att ni tror att jag har fått ännu mer hjälp? Men som sagt ny dag idag och nya tag :)

Att du inte tror på mig gör mig faktiskt jätte sårad! :( Eller, kanske inte föresten, för jag tror inte riktigt på vad du skriver heller :p :D

Såhär har jag fått fram mina goda:
Hjartanga lägger röst 2 på Mammas i lynch 1, inte så troligt att man skulle lägga upp en kollega för lynch dag 1 när det bara fanns 2 röster innan när Hjartanga la sin röst. Lynch 2 lägger röst nr 3 igen, denna gång på Cirkus, säger ingenting om det då det var fler som ville undvika Mammas/Snurrfia grejen. Lynch 3 röstar på Mammas (blir 3dje rösten på Mammas) när Habina har 2 röster och Idahoe har 2 röster. Skulle kunna vara ett sätt att rädda Habina men känns långsökt.
Lynch 4 lägger första rösten och det på Habina, denna lynch åker Bumpo. OM Hjartanga är ulv så är det konstigt att lägga sin röst på en annan ulv i det läget. Jävligt högt spel i sådana fall. Lynch 5 röstar på Habina igen, iofs i ett läge när Habina redan var klar för lynch.
Hjartanga har alltså röstat ulv-god-ulv-ulv-ulv

Idahoe röstar också på Hedinn i första lynchen. Säger samma som jag skrev om LenaHs röst. Lynch 2 lägger hon rösten på Habina som gör att Habina i det läget har 4 röster mot Snurrfians 3. Efter hennes röst kommer MM (som var god men hon lägger inte avgörande röst), Lobelia och FiaM in och röstar på Snurrfian.
Lynch 3 röstar på Habina, röstar som person nummer 2. Lynch 4 röstar på Bumpo, tyvärr den avgörande rösten men Bumpo hjälpte ju inte direkt sig själv. Lynch 5 Habina.
Idahoe har alltså röstat ond fe-ulv-ulv-god-ulv

Jfrelin röstar Bumpo i första lynchen med en förtäckt BOP. Röstar Habina i alla andra lyncher. God-ulv-ulv-ulv-ulv

Till detta kommer också sättet de skriver på och hur de integrerat med andra god och hur de försökt hitta onda.

Så de onda då.
Ganska säker på att denna är ond.
FiaM röstar på Cirkus 21.29 när det redan är klart att Hedinn åker. Lynch 2 röstar som sista person på Snurrfian kl 21.28 i Detta läge borde hon inte hunnit se MM och Lobelias röster så i det läget lägger hon avgörande röst nr 4 på Snurrfian mot Habinas 3 röster.
Lynch 3, röstar på mig. Fattar inte alls den rösten. Lynch 4 Röstar på Bumpo kl 20.22 i ett läge när Habina har 2 röster och Bumpo 1.
Lynch 5 röstar som sista person på Habina.
FiaM har alltså röstat ond fe- siare- god (jag anser mig själv som god)- god- ulv. Hennes röster kommer också väldigt nära DL hela tiden och det tycker jag är typiskt ulvigt när man vill se hur andra har röstat. Om man inte är @glömmerallt och borgmästare och ändrar i sista sekund hela tiden :p Nu har vi ingen borgmästare i denna lek och FiaM var inte heller häxan.

Velar
LenaH röstar på Hedinn i första lynch, säger iofs inget mer än att det var ett lyckokast att Hedinn var onda fen. I lynch 2 röstar hon på Habina, i ett läge när Habina bara har en röst (min) och Snurrfian (god) har 2. Lynch 3 lägger sista och fjärde rösten på Mammas.
Lynch 4 röstar på Idahoe, detta är iofs väldigt märkligt. Fattar inte den rösten alls. Lynch 5 röstar som första person på Habina, om LenaH hade varit ulv tror jag inte hon hade startat upp röstningen med att rösta på en kollega. Det hade kunna svänga lite i denna lynch.
LenaH har alltså röstat ond fe-ulv-ulv-god(enligt mig)- ulv

Lobelia röstar på Hedinn i första lynch, se min kommentar om dessa röster hos LenaH och Idahoe. Lynch 2 lägger avgörande röst på Snurrfia kl 21.27 (kan inte hunnit se FiaM eller MMs röst då) Lynch 3 röstar på Mammas i ett läge när Habina har 2 röster och Mammas 1. Känns helt klart som om det kan vara alibi röst. Ulv som ulv. Lynch 4 lägger faktiskt en röst på Habina som gör att hon har fler röster än Bumpo. Denna röst skaver lite för mig. Men MM och Idahoe hade inte röstat ännu så det kan ha varit en röst som skulle ge henne alibi ifall MM och Idahoe skulle lägga rösten på Habina. Lynch 5 röstar på Habina som nr 2. Detta säger inte så jättemycket eftersom det var väldigt klart att Habina skulle åka.
Lobelia har alltså röstat Ond fe- siare- ulv-ulv-ulv

Det känns riktigt otäckt med dessa 2.

Såhär har jag fått fram mina goda:
Hjartanga lägger röst 2 på Mammas i lynch 1, inte så troligt att man skulle lägga upp en kollega för lynch dag 1 när det bara fanns 2 röster innan när Hjartanga la sin röst. Lynch 2 lägger röst nr 3 igen, denna gång på Cirkus, säger ingenting om det då det var fler som ville undvika Mammas/Snurrfia grejen. Lynch 3 röstar på Mammas (blir 3dje rösten på Mammas) när Habina har 2 röster och Idahoe har 2 röster. Skulle kunna vara ett sätt att rädda Habina men känns långsökt.
Lynch 4 lägger första rösten och det på Habina, denna lynch åker Bumpo. OM Hjartanga är ulv så är det konstigt att lägga sin röst på en annan ulv i det läget. Jävligt högt spel i sådana fall. Lynch 5 röstar på Habina igen, iofs i ett läge när Habina redan var klar för lynch.
Hjartanga har alltså röstat ulv-god-ulv-ulv-ulv

Idahoe röstar också på Hedinn i första lynchen. Säger samma som jag skrev om LenaHs röst. Lynch 2 lägger hon rösten på Habina som gör att Habina i det läget har 4 röster mot Snurrfians 3. Efter hennes röst kommer MM (som var god men hon lägger inte avgörande röst), Lobelia och FiaM in och röstar på Snurrfian.
Lynch 3 röstar på Habina, röstar som person nummer 2. Lynch 4 röstar på Bumpo, tyvärr den avgörande rösten men Bumpo hjälpte ju inte direkt sig själv. Lynch 5 Habina.
Idahoe har alltså röstat ond fe-ulv-ulv-god-ulv

Jfrelin röstar Bumpo i första lynchen med en förtäckt BOP. Röstar Habina i alla andra lyncher. God-ulv-ulv-ulv-ulv

Till detta kommer också sättet de skriver på och hur de integrerat med andra god och hur de försökt hitta onda.

Så de onda då.
Ganska säker på att denna är ond.
FiaM röstar på Cirkus 21.29 när det redan är klart att Hedinn åker. Lynch 2 röstar som sista person på Snurrfian kl 21.28 i Detta läge borde hon inte hunnit se MM och Lobelias röster så i det läget lägger hon avgörande röst nr 4 på Snurrfian mot Habinas 3 röster.
Lynch 3, röstar på mig. Fattar inte alls den rösten. Lynch 4 Röstar på Bumpo kl 20.22 i ett läge när Habina har 2 röster och Bumpo 1.
Lynch 5 röstar som sista person på Habina.
FiaM har alltså röstat ond fe- siare- god (jag anser mig själv som god)- god- ulv. Hennes röster kommer också väldigt nära DL hela tiden och det tycker jag är typiskt ulvigt när man vill se hur andra har röstat. Om man inte är @glömmerallt och borgmästare och ändrar i sista sekund hela tiden :p Nu har vi ingen borgmästare i denna lek och FiaM var inte heller häxan.

Velar
LenaH röstar på Hedinn i första lynch, säger iofs inget mer än att det var ett lyckokast att Hedinn var onda fen. I lynch 2 röstar hon på Habina, i ett läge när Habina bara har en röst (min) och Snurrfian (god) har 2. Lynch 3 lägger sista och fjärde rösten på Mammas.
Lynch 4 röstar på Idahoe, detta är iofs väldigt märkligt. Fattar inte den rösten alls. Lynch 5 röstar som första person på Habina, om LenaH hade varit ulv tror jag inte hon hade startat upp röstningen med att rösta på en kollega. Det hade kunna svänga lite i denna lynch.
LenaH har alltså röstat ond fe-ulv-ulv-god(enligt mig)- ulv

Lobelia röstar på Hedinn i första lynch, se min kommentar om dessa röster hos LenaH och Idahoe. Lynch 2 lägger avgörande röst på Snurrfia kl 21.27 (kan inte hunnit se FiaM eller MMs röst då) Lynch 3 röstar på Mammas i ett läge när Habina har 2 röster och Mammas 1. Känns helt klart som om det kan vara alibi röst. Ulv som ulv. Lynch 4 lägger faktiskt en röst på Habina som gör att hon har fler röster än Bumpo. Denna röst skaver lite för mig. Men MM och Idahoe hade inte röstat ännu så det kan ha varit en röst som skulle ge henne alibi ifall MM och Idahoe skulle lägga rösten på Habina. Lynch 5 röstar på Habina som nr 2. Detta säger inte så jättemycket eftersom det var väldigt klart att Habina skulle åka.
Lobelia har alltså röstat Ond fe- siare- ulv-ulv-ulv

Det känns riktigt otäckt med dessa 2.
Vad gäller min röst på @Idahoe så har jag ju förklarat den? Jag tyckte det var märkligt att Mammas inte valde att försöka rädda sig själv och undrade då om det var för att de var kollegor. Jag var också tydlig med att jag inte sett något misstänkt i Idahoes agerande dittills utan mitt spel styrdes av vad jag trodde Mammas inte hade gjort. :p

Ungefär på samma nivå som alla som röstade på bumpo. ;)

@LenaH Jag köper det. Men jag börjar tro att du kanske lurat mig. När jag kollar på röstningsstatistiken så är den bättre för Lobelia, om man ser till när rösterna lagts. T.ex rösten på Habina i lynchen när Bumpo åkte. Hennes röst gör faktiskt att Habina har fler röster än Bumpo i det läget. Väldigt högt spel för en ulv.

När man kollat vad som skrivs så känns du godare i text men i en ulvlek så vet man aldrig.

Eftersom jag tyvärr inte har så gott om tid idag får det bli ett snabbt inlägg här. @Jfrelin kommenterar min röst på bumpo när Habina dag fyra. Jag har redan tidigare skrivit att i det läget hade jag Lobelia som huvudmisstänkt och var inne på att rösta på henne, sedan kom Paddington, Matmissbrukaren och Jfrelin själv och funderade på om Mammas röst på bumpo var en alibiröst. Detta var något som jag aldrig hade reflekterat över sjäv men det lät ju inte omöjligt, speciellt när tre erfarna spelar tror det och därför valde jag att rösta på bumpo istället. Habina hade i det läget inte gjort något som jag misstänkte mer än att nämna sin teori med tvillingarna vilket jag kände var klantigt gjort oavsett om man är god eller ond. :)
Att mina röster har kommit sent har till stor del berott på en väldigt seg dator där jag ibland har fått posta dem flera gånger samt att det har tagit mig lite tid att skriva ner rösten.

@LenaH Jag köper det. Men jag börjar tro att du kanske lurat mig. När jag kollar på röstningsstatistiken så är den bättre för Lobelia, om man ser till när rösterna lagts. T.ex rösten på Habina i lynchen när Bumpo åkte. Hennes röst gör faktiskt att Habina har fler röster än Bumpo i det läget. Väldigt högt spel för en ulv.

När man kollat vad som skrivs så känns du godare i text men i en ulvlek så vet man aldrig.
Jag står inför samma dilemma men för mig mellan @Hjartagna och @Lobelia . Tittar man enbart på röstlistorna så är det hugget som stucket mellan dem och jag tycker båda har riskerat en hel del genom sina röstningar.

Jag skulle behöva se mer av Hjartagna , Lobelia har ju varit aktiv men det hjälper mig inte just nu. :banghead:

En i taget då...

@Jfrelin Har genom sin ihärdiga jakt på Habina faktiskt övertygat mig om sin godhet. Jag har svårt att se varför en ulv skulle rösta så, alibi är en sak men hon har ju inte gett sig tills hon var ute och Habina var ju som bekant ulv.

@Idahoe Hade jag ju inga misstankar mot förrän den uschla Mammas försökte skapa förvirring. Har också varit "på" Habina även om plumpen i protokollet var bumpo. Skyller även det på Mammas. :p
Känns vettig i sina resonemang för övrigt.

@Hjartagna Hon känns rätt anonym för mig och det beror antagligen på inaktivitet, det som talar mest för att hon är god för mig är dock Paddans "testamente" men Paddan satt ju inte på alla svar.
Litet frågetecken och jag skulle önska att hon kom in och övertygade mig!

@Lobelia Har en väldigt snygg röststatistik och är hon ulv har hon spelat ett högt spel. Jag tror dock inte att det är omöjligt, hon börjar bli varm i kläderna och har ju isf haft kvalificerat stöd från lyan.
Tricket med att spela ond kan ju vara att just spela som om man är god.

@FiaM Har däremot en riktigt usel röststatistik och då kan man ju undra varför? Ponera att Lobelia och FiaM båda är ulvar, har man då med flit lagt upp en som skulle gå snövit genom leken och en som skulle rösta ulvigare? Den teorin funkar även om Hjartagna är den sista ulven. Dock gör det att min egen matematik säger att FiaM är den näst sista ulven.

Jag är sugen på att rösta på Lobelia idag för att få svar på mina funderingar men det är kanske vågat?
Jag gillar att gambla men det känns kanske säkrare att rösta på FiaM innan dess?

Jag ska iväg ikväll så måste också rösta nu. Jag väljer den som jag är "mest" säker på är ond. Teori enl tidigare idag,

Jfrelin röstar på FiaM

Mina misstankar från igår står i stort sett kvar. Jag tror att LenaH är den som jag har högst upp på min lista över misstänkta. Jag har fortfarande dåliga vibbar från framförallt när det rör Idahoe men även när det rör Lobelia.

FiaM röstar på LenaH

Mina misstankar från igår står i stort sett kvar. Jag tror att LenaH är den som jag har högst upp på min lista över misstänkta. Jag har fortfarande dåliga vibbar från framförallt när det rör Idahoe men även när det rör Lobelia.

FiaM röstar på LenaH
LenaH, inleder i inlägg 653 och 579 med att misstänka Idahoe för att vara ulv, inget konstigt med det, jag köper hennes teori fullt ut.
Därefter i inlägg 580 påstår hon att det bara finns två ulvar kvar förvisso med ett frågetecken efter men det kan ju vara taktik för att få oss andra att slappna av. Blir tillrättavisad av Paddington och skyller på ett tankefel. Detta kan mycket väl stämma men fick mig att bli lite fundersam.
Lägger in ett par teoriinlägg där hon bland annat kommenterar att hon inte får något grepp om Matmissbrukaren men att hon inte känns ond och att bumpo spelar som hon gjorde sist när hon var ond. Paddington resonerar vettigt vilket hon brukar göra oavsett sida, Hjartagna går inte att placera och Habina känns fortfarande åt det onda hållet. Jag har simmat ur bild och Lobelia känns neutral.
Väljer därefter att rösta på Idahoe, inget konstigt med det då hon hela tiden har haft henne som misstänkt.
Kommenterar sedan att hon ska titta närmare på mig och Habina, även det helt logiskt men sedan blir jag lite förvånad då hon i inlägg 683 har tagit bort Idahoe helt från listan över misstänkta och satt dit mig och Lobelia utan förklaring. Kommer in strax efter och röstar på Habina. Hon är även ovillig att ge en förklaring till varför hon nu håller Idahoe som god vid direkt fråga utan skyller på att hon inte kan svara utan att avslöja Idahoes roll.
Alltså, jag må vara blind men jag ser bara att du rätt prydligt summerar vad jag gjort? Inga direkta misstankar?
Och om jag nu är ulv, vem är då min kollega?

För övrigt så har jag uppfattat det som att du misstänkt Lobelia i flera dagar och om det nu är riktigt så utmanar jag dig att istället rösta på henne för då kan jag tänka mig att ändra min röst och chansen är nog hyfsad att du får med dig flera.

Så nu är jag hemma igen, har inte riktigt tid att sätta mig ner och skriva inlägg på jobb. I synnerhet som vissa granskar varje bokstav för att hitta något att slå ner på. För min egen del så har jag mer fastnat för att gå på känslan. Hur jag uppfattar personen.

I denna lek känns det som flera har kommit lindrigt undan. De har inte skrivit så mycket och lagt lätta röster, skrivit korta inlägg och mest hakat. Jag ska sätta mig ner och läsa på lite först, återkommer förhoppningsvis innan 20 (jobbig deadline jag hinner liksom inte med).

FiaM har till klar majoritet röstat på goda eller onda fen utanför lyan. Dessutom verkar hon ha givit upp fullständigt efter misstankarna igår. Det ger sammantaget att hon framstår som klart ond och min röst faller på henne idag.

Hjartagna röstar på FiaM

Mitt val idag står mellan 2 spelare som jag egentligen inte lag så mycket energi tidigare då jag haft andra mer misstänkta och dessutom bidragit till att få ut dem, både med misstankar och teorier.

Idaho, i mina ögon har hon mycket följt strömmen, lagt lätta röster och gjort sitt bästa för att inte utmärka sig. Skrivit lagom mycket, haft lite lagom teorier. Det som slår mig mest med henne är att Mammas åtminstone till synes verkade lägga sig platt och inte ens försöka vara kvar. Det låg jämt mellan dem, bara en röst skiljde sig och ända försökte inte mammas få till stånd en lottning, tyckte mammas att det ändå var kört så hon lät det bero och hoppades att lykamraten skulle få bättre chans en hon, och kände sig körd att hon skulle åka ändå om inte nu så senare. En liknade situation men inte lika graverande ser jag med Habina, hon gjorde bort sig tidig med sitt tvillingsnack och många spelare kom tillbaks till henne i teorier och röster. Egentligen inte ett offer utan bara en tidsfråga innan Habina skulle åka.

Jag Lobelia röstar alltså på Idahoe utifrån ovanstående.

Sedan är frågan hu många ulvar vi har kvar, jag gissa på två, då blir mitt val svårt. Jag har koncentrerat mig på andra i Leken än FiaM, JFrelin och Hjartanga, vet inte riktigt varför, de har i mina ögon varit bleka och intetsägande. Inget har egentligen sagt mig att de är onda eller för den delen goda. Hjartanga har dock lite pluss med tanke på onda Habinas attacker på henne, de kändes som fruktlösa försök att få en god misstänkt så här med facit i hand. Den första kändes mest konstig.

Den enda jag egentligen inte misstänker är LenaM, min goda vän från förra leken, kanske duperar hon mig totalt men jag kan inte hitta något direkt misstänkt där. Vit som snö känns det, men som i den här, leken så allt för vit kanske.... nej jag tror inte det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar