Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vill att jag ska förklara mig, då behöver du precisera vad jag ska förklara mig kring. Uppfattade det som du ansåg att jag godförklarade Idahoe och röstade på henne eller något.
Jag skulle gissa på att när Jfrelin skrev "nu är jag ännu meer säker på att Idahoe är god" eller hur det nu var, så var det antagligen för att hon såg en mer klar kandidat som ond, inte att hon tyckte att du godförklarat mig...

@Jfrelin
Och visst jag uppfattade att jag möjligen kan få dig att rösta med mig på LenaM, men jag åker hellre ut själv än misstänkliggör den jag tror vara god. Dig vet jag inte riktigt var jag har, förstår inte riktigt vad för ont du ser i LenaM.

@Lobelia Jag vill att du ska kämpa lite för att visa att du är god. Du röstar på Idahoe när alla i leken kommit fram till att FiaM är ond. Utan så mycket en kommentar om FiaM.

Du har betett dig konstigt i hela leken och inte alls som i förra leken då du var god. Det enda som jag känner ligger till din fördel är din röst på Habina i lynchen när Snurrfian åkte. Å andra sidan kan Habina sagt i lyan att det är okej att offra henne för hon hade dåligt med tid.

@Lobelia Men skämtar du nu? Tror du att jag är ond? Jag har röstat på Habina sen lynch 2 tills hon åkte ut, vilken ulv gör så?, och sen teoriade jag innan att FiaM måste vara ulv pga anledningar jag lagt upp och du kan inte placera mig?

Varför är du så säker på @Hjartagna s godhet?
Alltså, jag tror också mer på henne men när jag kommer till hårda fakta så är hennes och @Lobelia s statistik nästan identisk?

Hjälp! Jag får ju inga svar av Hjärtat. :crazy:

Jag undrar också om Hjärtat, väldigt tyst från den kanten.

Fast LenaM du kan inte bara se på statistiken, det ligger säkert en hel del alibiröster i korgen, fast de som inte skriver så mycket har man inte mycket mer att gå på.

@LenaH

Tror Hjartanga är god pga
Hjartanga lägger röst 2 på Mammas i lynch 1, inte så troligt att man skulle lägga upp en kollega för lynch dag 1 när det bara fanns 2 röster innan när Hjartanga la sin röst. Lynch 2 lägger röst nr 3 igen, denna gång på Cirkus, säger ingenting om det då det var fler som ville undvika Mammas/Snurrfia grejen. Lynch 3 röstar på Mammas (blir 3dje rösten på Mammas) när Habina har 2 röster och Idahoe har 2 röster. Skulle kunna vara ett sätt att rädda Habina men känns långsökt.
Lynch 4 lägger första rösten och det på Habina, denna lynch åker Bumpo. OM Hjartanga är ulv så är det konstigt att lägga sin röst på en annan ulv i det läget. Jävligt högt spel i sådana fall. Lynch 5 röstar på Habina igen, iofs i ett läge när Habina redan var klar för lynch.
Hjartanga har alltså röstat ulv-god-ulv-ulv-ulv

@Lobelia Men skämtar du nu? Tror du att jag är ond? Jag har röstat på Habina sen lynch 2 tills hon åkte ut, vilken ulv gör så?, och sen teoriade jag innan att FiaM måste vara ulv pga anledningar jag lagt upp och du kan inte placera mig?

Misstänker och misstänker. Någon här måste vara Ulv, du är en kandidat, men här talade jag inte o dig.

Jag undrar också om Hjärtat, väldigt tyst från den kanten.

Fast LenaM du kan inte bara se på statistiken, det ligger säkert en hel del alibiröster i korgen, fast de som inte skriver så mycket har man inte mycket mer att gå på.
Det är ju det som är grejen!
Era röstlistor är lika prydliga båda två. :banghead:

Nej, Lobelia pratade om att du trodde jag var ond.
Hon skriver att hon inte vet var hon har mig. Det är det jag kommenterar. Jag tror att sista ulven är du eller Lobelia. Eller jag har varit säker på att det är Lobelia men sen är du ju så jävla slipad fast du inte varit med så länge så jag börjar vackla från min magkänsla men Lobelia gör just nu ingenting för att godförklara sig så just nu är du god igen :D

@LenaH

Tror Hjartanga är god pga
Hjartanga lägger röst 2 på Mammas i lynch 1, inte så troligt att man skulle lägga upp en kollega för lynch dag 1 när det bara fanns 2 röster innan när Hjartanga la sin röst. Lynch 2 lägger röst nr 3 igen, denna gång på Cirkus, säger ingenting om det då det var fler som ville undvika Mammas/Snurrfia grejen. Lynch 3 röstar på Mammas (blir 3dje rösten på Mammas) när Habina har 2 röster och Idahoe har 2 röster. Skulle kunna vara ett sätt att rädda Habina men känns långsökt.
Lynch 4 lägger första rösten och det på Habina, denna lynch åker Bumpo. OM Hjartanga är ulv så är det konstigt att lägga sin röst på en annan ulv i det läget. Jävligt högt spel i sådana fall. Lynch 5 röstar på Habina igen, iofs i ett läge när Habina redan var klar för lynch.
Hjartanga har alltså röstat ulv-god-ulv-ulv-ulv
Jag håller med men @Lobelia har ju gjort ungefär likadant?
Jag tycker rösten på Habina dag 4 är riktigt vågad för där la hon upp henne för lynch och kunde ju inte veta att det skulle komma två röster till på bumpo?

F ö ser hennes lista ut så här: ond - god - ond - ond - ond - Idahoe

Jag ser ingen större skillnad?

@LenaH Ja fast det är lite när rösterna kommer in. Plus att Habina var så på Hjartanga. Tror inte det var för att ge Hjartanga alibi utan för att starta en lynch mot henne. Dessutom är Hjartangas röst i första lynch mer godförklarande. Hon lägger en röst som ger Mammas 2 röster när så få hade röstat när hon röstade och det är EXTREMT vågat om man är ulv.

@LenaH
Jag kommer rösta på Lobelia imorgon om jag överlever natten.
Efter i natt, om ängeln eller välsignad inte räddar, så kommer det vara 3 goda och 1 ond kvar.
Efter morgondagens lynch, om en god lynchas, så kommer det vara 2 goda och 1 ulv kvar. Lyckas ulven med det nattkäket så kommer det vara 1-1 kvar och lekens utgång kommer lottas.
Ulvarna kan alltså inte vinna denna lek utan att det kommer till lottning hur som. Lyckas ängeln eller välsignad så är ulven helt körd.

Sätta ord på våra känslor var det ja...

Jag tycker Lobelia under sina inlägg efter lynch nu ikväll spelar lite väl aggressivt. Först är allt fokus på mig som hon röstat på, sen växlar hon plötsligt och börjar misstänka alla (utom LenaH verkar det som). En god som anar segervittring mot slutet av spelet? Nja, för mig känns det snarare som en ensam desperat ulv. :cautious:

Hon skriver att hon inte vet var hon har mig. Det är det jag kommenterar. Jag tror att sista ulven är du eller Lobelia. Eller jag har varit säker på att det är Lobelia men sen är du ju så jävla slipad fast du inte varit med så länge så jag börjar vackla från min magkänsla men Lobelia gör just nu ingenting för att godförklara sig så just nu är du god igen :D

Du har heller inte gjort något för att godförklara dig själv heller?
Annars kan du kolla röststatistiken som LenaH presenterar, du godförklarar Hjärtat utifrån likartad statistik.

Annars så har jag Myrten i föra leken som förebild, jag blev liksom säker på att hon var ond genom hennes vädjande och hot. Det ligger liksom inte för mig att spela teater för att tjata ihjäl er om att jag är god till den grad att ni beslutar att rösta ut mig för att det går över gränsen. Jag bestämde mig då för att inte vädja någon gång oavsett roll. Andra kanske hade samma känsla.

Du får se på mina inlägg och min röst statistik och bestämma dig. Jag kommer att försöka få tid att göra det samma om er andra. Attans bara att jag har ridlektion i morgon kväll. Men lite tid får jag nog över.

Sätta ord på våra känslor var det ja...

Jag tycker Lobelia under sina inlägg efter lynch nu ikväll spelar lite väl aggressivt. Först är allt fokus på mig som hon röstat på, sen växlar hon plötsligt och börjar misstänka alla (utom LenaH verkar det som). En god som anar segervittring mot slutet av spelet? Nja, för mig känns det snarare som en ensam desperat ulv. :cautious:

Har du bara en misstänkt? Du borde vara glad att jag faktiskt överväger de flesta av er eller hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025