Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tänker såhär:

Om någon annan än Lobelia hade varit ond så hade det väl varit smart av dem att käka mig, eftersom det hade stor chans att leda till att Lobelia blev misstänkt och lynchad -då har ulven fått ut två goda till priset av en.

Jag lever alltså fortfarande och enligt ovanstående stycke och mitt tidigare teoriinlägg så tror jag nu att Lobelia är den sista ulven.
Kan lika gärna rösta redan nu jag med, går ju alltid att ändra sig :)
(Och skulle en god bli lynchad så blir det ju lottning så lika bra att köra)

Idahoe röstar på Lobelia

För att förtydliga mig ännu mera:

Hade Idahoe varit ulven hade hon käkat mig eller Hjartagna, inte Jfrelin som godförklarat henne 100% och inte Lobelia som är mest misstänkt av alla.

Hade Hjartagna varit ulven hade hon käkat mig som ju velade lite nu på sluttampen.

Hade jag varit ulven hade jag käkat Hjartagna och räknat med att få med mig Jfrelin och Idahoe om att rösta ut Lobelia.

Återstår Lobelia som ju var tvungen att käka Jfrelin för jag velade ju mellan henne och Hjartagna och Hjartagna velade ju mellan Lobelia och mig. Idahoe kunde hon inte käka eftersom hon röstat på henne.

Så tror jag. Är det fel så vet vi alla var jag förtjänar att hamna... Sluuuuurp

Baserat på de senaste inläggen så ser det ut som om det är Lobelia som kommer att lynchas idag. Jag är dock fortfarande inte helt övertygad om att LenaH inte försöker lura ner alla kvarvarande goda i Cirkus toalett.

Skulle behöva få veta hur Lobelia bemöter röstningen på henne.

Baserat på de senaste inläggen så ser det ut som om det är Lobelia som kommer att lynchas idag. Jag är dock fortfarande inte helt övertygad om att LenaH inte försöker lura ner alla kvarvarande goda i Cirkus toalett.

Skulle behöva få veta hur Lobelia bemöter röstningen på henne.
Jag är inte heller helt säker på att det inte är så... "Sneglar misstänksamt på LenaH"
Samtidigt tror jag att det blir svårt att få reda på vem av dom som är ond utan att faktiskt lyncha en av dom i det här stadiet. Lobelia är min högst misstänkta för närvarande, därför röstade jag på henne

Jag vet att det i första hand är Lobelia ni vill ha svar från men jag är understimulerad! :p

Titta på mina röstningar - jag tillstår absolut att Hedinn-rösten var en ren lyckträff och att Habina-rösten var verkningslös men efter det la jag avgörande röst på Mammas, hade en plump i protokollet med @Idahoe (sorry!) och därefter har jag lagt första röst på Habina och FiaM av ren övertygelse och den har ju hittills stämt.

Hade jag varit ulv hade det varit ett extremt högt spel och eftersom detta är min andra lek ever så hade jag nog inte varit så vågad.
Jag erbjöd ju också FiaM att byta till Lobelia igår om hon ville ha en chans att överleva lynch men hon tog den inte. Varför?

Fråga er det.

Baserat på tidigare teorier så kommer jag fram till att det troligaste är att Lobelia är den sista ulven.

Hjartagna röstar på Lobelia

Jag vet att det i första hand är Lobelia ni vill ha svar från men jag är understimulerad! :p

Titta på mina röstningar - jag tillstår absolut att Hedinn-rösten var en ren lyckträff och att Habina-rösten var verkningslös men efter det la jag avgörande röst på Mammas, hade en plump i protokollet med @Idahoe (sorry!) och därefter har jag lagt första röst på Habina och FiaM av ren övertygelse och den har ju hittills stämt.

Hade jag varit ulv hade det varit ett extremt högt spel och eftersom detta är min andra lek ever så hade jag nog inte varit så vågad.
Jag erbjöd ju också FiaM att byta till Lobelia igår om hon ville ha en chans att överleva lynch men hon tog den inte. Varför?

Fråga er det.

Har du haft hjälp av Mammas i lyan så är inget spel för högt eller för vågat för att vara möjligt. Så tyvärr hjälper inte din röststatistik i det här läget. Lobelias är ju inte mycket sämre.

Jag har sagt mitt redan, jag är inte 100 på att Idahoe är ond men det är min gissning så min röst faller på henne. Samma motivering som igår.

Ja ni begår ett misstag, men verkar ha bestämt er så inte mycket jag kan säga, tur bara att vi goda får fler chanser.

Lobelia röstar på Idahoe

Dag 7

LenaH röstar på Lobelia
Idahoe röstar på Lobelia
Hjartagna röstar på Lobelia
Lobelia röstar på Idahoe

Din önskan är min lag:angel:

Byborna är övertygade om att de hittat den sista ulven i @Lobelia och visst hade de rätt och de firar hela natten lång innan de tar sitt pick och pack och drar till ett ställe med mer folk. Vad de inte visste var att en av dem hade blivit biten....men vad det fick för konsekvenser i nästa lilla by är en helt annan historia...

Tack alla deltagare, ni har varit toppen och ett extra tack till @cirkus som hoppade in som LL

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar