Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Lobelia Men vad är det som gör mig ond? Det är en person som röstat på mig i hela leken och det var FiaM, ingen annan har misstänkt mig. Jag har röstat på Habina, en ulv, varje lynch tills hon åkte. Vad mer behöver jag göra för att godförklara mig?

@LenaH
Jag kommer rösta på Lobelia imorgon om jag överlever natten.
Efter i natt, om ängeln eller välsignad inte räddar, så kommer det vara 3 goda och 1 ond kvar.
Efter morgondagens lynch, om en god lynchas, så kommer det vara 2 goda och 1 ulv kvar. Lyckas ulven med det nattkäket så kommer det vara 1-1 kvar och lekens utgång kommer lottas.
Ulvarna kan alltså inte vinna denna lek utan att det kommer till lottning hur som. Lyckas ängeln eller välsignad så är ulven helt körd.

Fin sammanfattning. :)
Just nu är jag böjd att hålla med dig i din handlingsplan. Vi kan ju åtminstone inte förlora...

Jag skulle gärna höra något från @Hjartagna om hon har tid? Tror visserligen att hon är god, men vore intressant att höra vem hon misstänker

OT Det är där man spolar ner sig och andra vid lämpligt tillfälle :laugh::laugh:

@Idahoe -
*Spök* @cirkus utlovade för ett par lekar sedan att hon skulle spola ner sig i toaletten om inte @glömmerallt var ond. Nu var GA god... så man får anta att cirkus tog sig ett dopp. Leken därpå skulle jag och @Matmissbrukaren spola ner oss om vi missförstått en regel, men vi behövde inte. Däremot tillbringade cirkus rätt stor del av den leken i toaletten som kompensation efter att tagit MM med sig i döden (båda var goda). Och... på den vägen är det. Jag funderade på om dasset var i storlek med en bubbelpool, men både cirkus och MM (som tydligen sett det IRL) svär att så inte är fallet. *slutspök*

Jag har funderat på om LenaH kanske är lite "väl mycket" god under den senare delen av spelet. Misstänker att hon är tillräckligt duktig för att kunna lyckas med sådant dubbelspel. Håller ett öga på henne med.
Men du @Lobelia är som sagt min högst misstänkta.
Hjartagna har vi ju inte direkt hört något mycket ifrån på sista tiden, vilket jag nyligen efterfrågat, men än så länge lutar hon klart mot god för mig.
Jfrelin håller jag också för att vara god.

@Lobelia Men vad är det som gör mig ond? Det är en person som röstat på mig i hela leken och det var FiaM, ingen annan har misstänkt mig. Jag har röstat på Habina, en ulv, varje lynch tills hon åkte. Vad mer behöver jag göra för att godförklara mig?

Du är inte min främst misstänkta, jag är öppen för att ulven är någon annan än Idahoe dock. Jag kulle aldrig våga att inte överväga alla möjligheter. Och att halvt anklaga dig kan ge en reaktion när du försvarar dig. Nu försvarar du dig genom att mena att folk inte röstat på dig, inte genom vad du har gjort själv (vilket inte är alltför mycket ;) ) Det är sådana saker jag tittar efter.

Jag har funderat på om LenaH kanske är lite "väl mycket" god under den senare delen av spelet. Misstänker att hon är tillräckligt duktig för att kunna lyckas med sådant dubbelspel. Håller ett öga på henne med.
Men du @Lobelia är som sagt min högst misstänkta.
Hjartagna har vi ju inte direkt hört något mycket ifrån på sista tiden, vilket jag nyligen efterfrågat, men än så länge lutar hon klart mot god för mig.
Jfrelin håller jag också för att vara god.

Det är mitt enda bekymmer angående LenaH, som jag tror jag skrivit (vet inte om jag postat det) ren som snö, bara det är misstänkt.

@Lobelia Nä jag har ju inte alls gjort så mycket. Bara fått fram 2 ulvar men det är ju såklart inget.
Fått fram 2 ulvar? Är du inte väl skrytsam nu? Var du verkligen ensam eller den tongivande? .... Njae knappast.

Jag har varit med och röstat ut 3 onda, inte för jag tar kred för det ensam för det. men nu måste jag ge mig för i kväll.

Bebis sover och jag har äntligen lite tid för leken.

Om man tittar på enbart röststatistiken så är det bara Jfrelin som efter första lynchen inte röstat på en god eller någon som flera övriga spelare håller för klart god. Just nu lyckas jag inte bena ut alla inlägg för att där hitta ulven så jag börjar med statistiken.

Idahoe håller jag baserat på rösterna för mer åt det goda hållet eftersom jag förstår varför Bumpo blev lynchad även om jag själv höll Habina för klart mer ond redan då.

Lobelia har utöver ulvar röstat på Snurfian (siare) och Idahoe medan Lenah har röstat på ulvar förutom en röst på Idahoe. Det gör att jag tvekar även kring Idahoes roll. Kan det vara så att Lobelia och Lenah har rätt och Idahoe är den sista ulven? Att pricka onda rakt igenom är inte lätt, så att Lobelia röstade på Snurrfian är i sig inte nog för att göra henne till ulv.

Kommer nog inte längre på det här spåret, dags att börja läsa om leken. återstår att se om jag hinner bli något klokare innan ögonen går i kors.

Det skulle ju kunna vara ett ypperligt sätt att skaffa sig alibi, med tanke på hur Habina snurrade in sig i tvillingdiskussionnen så var det ju rätt klart att hon inte skulle överleva till slutet av leken.

Sådär nu har jag hittat något att misstänka hos alla kvarvarande spelare, men det kan ju bara vara en ulv kvar :banghead::banghead::banghead::banghead::banghead:

Det verkar vara god sed att komma in och spöka med ett farbäl om man råkar dö. Jag utgår från att vi båda skulle göra det.

Edit: det gäller säkert alla som hängt med så länge förresten.

Uppdatering

JFrelin och hennes tvilling gick iväg för att tvätta av sig alla hårstrån från FiaMs svettiga päls när en skugga smög upp bakom dom och slök JFrelin i ett enda stycke. Hennes tvilling sprang det fortaste som det gick nästan förblindad av bittra tårar

JFrelin var tvilling

DagDL klockan 20:30 NattDL kl 23:00

Det känns lite skumt här. vår gode spion faller och genast är hans gissningar inte gissningar länger utan folk tar dem som nästan fakta. Rätta mig om jag har fel men vad för information kan Paddan ha haft som andra inte har utifrån sin roll?

Det enda jag kan komma på är att han är en erfaren spelare samt att han kanske sett vem ängeln skyddade den att ulvarna misslyckades. På det hela taget så är hans gissningar ungefär likvärdig med de flesta godas. Ängeln själv vet

Jag ser det som att de som inte är utpekade genast hoppar på hans teorier. MM tillexempel, hon har enligt sina nuvarande teorier en ganska dålig röst statistik Lobelia Snurrfian Idahoe Bumpo två goda och en som hon sätter som god själv. Inte något vidare facit.

Jag måste allt titta nogrannare på MM, hon är väl snabb att acceptera någon annans teorier med hull och hår trots att rösterna sedan tidigare inte direkt refflekterar tankarna.

Det här inlägget får mig att hålla Lobelia åt onda hållet

Tycker att jag har teoriat. :( Men ok, drar det en gång till då.

Baserat på alibiröster på mammas så tror jag att Hjartagna är ond. Är ganska övertygad om Idahoe också, men hon kan förstås vara en god som fastnat i ett enda hjulspår. Vet själv att det är lätt hänt ibland. Matmissbrukaren trodde jag var god, men efter hennes inlägg idag börjar jag vackla. Tycker att hon känns tvärsäker på ett lite knepigt sätt. Hade siaren varit kvar i leken hade jag trott hon varit siare, men nu lutar jag mer åt ulv.

Lobelia är jag osäker på. Hon känns som hon följt strömmen, vilket talar för att hon är ond. Samtidigt kan en hyfsat ny (god) spelare också göra så. LenaH känns god, likaså FiaM. Jfrelin slutligen, bör man med uteslutningsmetoden komma fram till om hon är god eller ond, beroende på de andras roller. Jag är kluven även på henne, lutar just nu mer åt goda hållet än onda. Men det beror delvis på att jag inte tror det är fyra ulvar kvar. ;)

Men Habinas teoriinlägg där hon håller (goda) MM för ond tillsammans med mig som jag naturligtvis anser är god och Idahoe som jag och flera med mig håller för god. Medan hon håller (onda) FiaM som god och LenaH som jag faktiskt är lite osäker på som goda. Det ger mig en känsla av att hon anser de verkligt onda för goda och tvärtom. Skulle det stämma så är troligen LenaH den sista ulven eftersom Habina håller henne för god och Lobelia som Habna håller som ond bör då vara god slutligen dp (g0da)Jfrelin som hon håller som osäker.

Men är Habina verkligen så snurrig att hon genom omvänd logik berättar vilka som är onda eller försöker hon luras genom att blanda och ge?

Jag har noterat att flera av er kvarvarande håller Lobelia som ond, men måste nog tänka ett varv till eller två. Hoppas bara jag får tid till det imorgon.

Det här inlägget får mig att hålla Lobelia åt onda hållet

Men Habinas teoriinlägg där hon håller (goda) MM för ond tillsammans med mig som jag naturligtvis anser är god och Idahoe som jag och flera med mig håller för god. Medan hon håller (onda) FiaM som god och LenaH som jag faktiskt är lite osäker på som goda. Det ger mig en känsla av att hon anser de verkligt onda för goda och tvärtom. Skulle det stämma så är troligen LenaH den sista ulven eftersom Habina håller henne för god och Lobelia som Habna håller som ond bör då vara god slutligen dp (g0da)Jfrelin som hon håller som osäker.

Men är Habina verkligen så snurrig att hon genom omvänd logik berättar vilka som är onda eller försöker hon luras genom att blanda och ge?

Jag har noterat att flera av er kvarvarande håller Lobelia som ond, men måste nog tänka ett varv till eller två. Hoppas bara jag får tid till det imorgon.
Åh tack! Jag behövde det där. :)

För mig står det klart. Att Jfrelin rök var ganska givet i det här läget för hon var den som var säkrast på Lobelias ondska och att käka Idahoe efter att ha röstat på henne hade varit självmål. Hjartagna har ju jag varit osäker på och därför var det bra att hon var kvar.
Och att äta mig som svajade lite vilket innebar en sista chans för Lobelia hade ju varit riktigt korkat.
Så därför:

LenaH röstar på Lobelia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 647
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025