Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, just nu är jag lite trött på er @LenaH och @Jfrelin , ni skriver alldeles för bra teori-inlägg!:mad:
Det är ju jättesvårt för mig att teoria kring vad folk röstat och skrivit utan att låta som att jag plagierar er ju!:mad:;)

Alltså, just nu är jag lite trött på er @LenaH och @Jfrelin , ni skriver alldeles för bra teori-inlägg!:mad:
Det är ju jättesvårt för mig att teoria kring vad folk röstat och skrivit utan att låta som att jag plagierar er ju!:mad:;)

I ärlighetens namn så känns det som du plagierat genom hela leken, därav mina misstankar :). Jag antar att det är svårt att skriva att man misstänker någon när man i själva vet att personen är god :angel:

@Lobelia

Jag bara undrar vad du menar med "situationen med Habina" När du teoriar mot mig?
Jag röstade ju tidigt på henne två gånger i rad (fick tillochmed andra att misstänka mig för att lägga enkel röst från lyan) eftersom jag misstänkte henne. Sedan verkade Mammas förmodade alibiröst på Bumpo meer misstänkt, men efter det röstade jag ju återigen på Habina. Känns som att om jag vore hennes kollega skulle jag väl inte rösta på henne 3 gånger och ha henne som starkast misstänkt så länge? Okej för alibiröster, men det känns lite väl magstarkt.

Sen hur Mammas tänkte eller inte tänkte har jag heller ingen aning om, men vill minnas att Jfrelin hade nån teori kring det som verkade ganska logisk. Tror det var nåt om att även om hon ändrat så var det ändå inte säkert att det blivit lottning med tanke på att någon kunde varit förhäxad eller så?... :confused:

Edit: Habina, som ju var ond, hade ju länge mig som sin högst misstänkta och teoriade mycket emot mig. Vanligt beteende i lyan eller?

I ärlighetens namn så känns det som du plagierat genom hela leken, därav mina misstankar :). Jag antar att det är svårt att skriva att man misstänker någon när man i själva vet att personen är god :angel:

...Alternativt så är jag ny och har gjort så gott jag kunnat med att hitta egna teorier, men när de som jag trott varit goda skrivit vettiga saker så har jag kunnat känna att "Ah, men det där verkr ju rimligt! Så tror jag också att det kan vara:idea:"

Ja just det är just det jag syftar på, det känns som du när Habina blev misstänkt hakade på, du hade ont om tid nästa gång och försatte med att rösta på Habina, sen hakade du på Bumpoteorin osv.

Mina misstänkta har inte ändrats under dagen som gått, snarare har deras allmänna agerande gjort att mina misstankar mot dem har stärkts.

Jag tror fortfarande att FiaM och Lobelia är onda, enligt samma teorier som jag skrev i natt.

FiaM reagerar på folks misstankar och röster på henne på ett sätt som jag uppfattar som en ulv som gett upp. De som jag håller för goda misstänker också henne starkt.
Därför:

Idahoe röstar på FiaM

Dag 6

LenaH röstar på FiaM
Jfrelin röstar på FiaM
FiaM röstar på
LenaH
Hjartagna röstar på FiaM
Lobelia röstar på Idahoe
Idahoe röstar på FiaM

Ja just det är just det jag syftar på, det känns som du när Habina blev misstänkt hakade på, du hade ont om tid nästa gång och försatte med att rösta på Habina, sen hakade du på Bumpoteorin osv.
Har inte tid att gå tillbaka och kolla igenom nu innan DL, men jag har för mig att jag var en av de tidigare som skrev misstankar mot Habina när hon började virra om tvillingar?...

Har inte tid att gå tillbaka och kolla igenom nu innan DL, men jag har för mig att jag var en av de tidigare som skrev misstankar mot Habina när hon började virra om tvillingar?...

En av det tidigare var du kanske var men inte först och det blev ett himla liv. Min gissning är att Habina kunde skrivit på samma sätt oavsett om hon var ond eller god. Det var hur hon hanterade situationen sedan i efterdyningarna som fick mig mest misstänkt, mest en känsla.

Uppdatering

Efter att häxan Matmissbrukaren blev slarvsylta av ulvagänget under natten var byn både arg och upprörd. De gick man ur huse för att leta efter den som var skyldig på vägen passerade de cirkus hus där dörren stod på glänt de smög in och hittade FiaM som stod och speglade sig inne på toan, i spegelbilden såg de att hon hade hår på bröstet, massor av hår på bröstet. Med gemensamma krafter tryckte de kvarvarande gänget ner henne i toan och spolade. Bye Bye FiaM!

FiaM var ulv

Kom ihåg att skicka era PM till mig nu när glömmerallt har utsett mig till viceLL

Phu hade varit jääääääääävligt jobbigt om FiaM inte varit ulv. Började nästan misströsta idag.
Jag skrev ju tidigare idag att jag tvekade mellan LenaH och Lobelia som sista ulv men nu känner jag verkligen att det måste vara Lobelia.
Visst hon har haft tight med tid men hennes röst på Idahoe är så sjukt märklig och sättet hon skriver på känns inte alls som om hon är god. Men så är det den där tidiga rösten på Habina..... varför la hon den om hon är ond.
Lobelia in och teoria och förklara dig nu :D

Jag är som sagt ännu mer säker på att Idahoe och Hjartanga är goda.

Roller som är kvar:
Tvillingarna
Välsignad
Ängeln
Ulv

Phu hade varit jääääääääävligt jobbigt om FiaM inte varit ulv. Började nästan misströsta idag.
Jag skrev ju tidigare idag att jag tvekade mellan LenaH och Lobelia som sista ulv men nu känner jag verkligen att det måste vara Lobelia.
Visst hon har haft tight med tid men hennes röst på Idahoe är så sjukt märklig och sättet hon skriver på känns inte alls som om hon är god. Men så är det den där tidiga rösten på Habina..... varför la hon den om hon är ond.
Då får du allt förklara var jag godförklarar Idahoe i inlägget.

Jag är som sagt ännu mer säker på att Idahoe och Hjartanga är goda.

Roller som är kvar:
Tvillingarna
Välsignad
Ängeln
Ulv
Varför är du så säker på @Hjartagna s godhet?
Alltså, jag tror också mer på henne men när jag kommer till hårda fakta så är hennes och @Lobelia s statistik nästan identisk?

Hjälp! Jag får ju inga svar av Hjärtat. :crazy:

Du vill att jag ska förklara mig, då behöver du precisera vad jag ska förklara mig kring. Uppfattade det som du ansåg att jag godförklarade Idahoe och röstade på henne eller något.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 650
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 451
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar