Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Denna har jag missat tidigare, men (du får ursäkta) det känns väldigt konstruerat av dig att påstå att du ev påverkat min röst på Mammas. Har du läst mina inlägg och dina egna samt när de inträffade? Jag tror faktiskt att det är helt tvärtom vilket får mig att skarpt ifrågasätta dig. Det är lite för många egna tolkningar från din sida nu.

Se det i relation till inlägget jag svarat på där jag enligt skribenten (minns ej vem) efter en diskussion med dig kommit fram till att rösta på Mammas. Tidsmässigt ser det omöjligt ut, våra inlägg kom tätt. Vad jag ville ha fram var att du eventuellt haft tid och läsa mina inlägg och jag omöjligt kunna läsa och skriva inlägg som påverkats av dina dina samt att vi troligen röstade oberoende av varandra just utifrån att inläggen postades inom en ca 5 minuter och rösterna i stort sett samtidigt.

Det var en ren analys av tidsperspektivet.

Äntligen tillbaka i bilen igen. Fan vad man är hängiven ulvspelet när man står i kön ut från Lisebergs avslutning ikväll, och står och röstar mitt bland folket :p
Fan vad folk :crazy:

20141005_201645_5431910e2a6b22badc64187b.jpg

Jag ber om ursäkt men den här dagen tror jag går till historien i mest stressade och komplicerade och kaosartade dagen någonsin i mit liv.

Se det i relation till inlägget jag svarat på där jag enligt skribenten (minns ej vem) efter en diskussion med dig kommit fram till att rösta på Mammas. Tidsmässigt ser det omöjligt ut, våra inlägg kom tätt. Vad jag ville ha fram var att du eventuellt haft tid och läsa mina inlägg och jag omöjligt kunna läsa och skriva inlägg som påverkats av dina dina samt att vi troligen röstade oberoende av varandra just utifrån att inläggen postades inom en ca 5 minuter och rösterna i stort sett samtidigt.
Det var en ren analys av tidsperspektivet.

@Lobelia Tidsmässigt så kom våra röster samtidigt - det kan jag instämma i, men resten... Well, läs alla inlägg igen säger jag (orkar inte kopiera in dem alla nu). Min röst var inget som jag bestämde precis innan jag lade den, den byggdes upp under dagen så att du vill påskinna något annat gör att du blir väldigt misstänkt i mina ögon. Om du var god hade du tagit dig tid att kolla upp fakta...

Och vad gör att jag skulle ha haft tid att läsa dina inlägg när du anser att du inte haft tid att läsa mina?

jag är lite kluven, Mammas är alltid Mammas och man behöver alltid hålla ett öga på denne, och om jag går tillbaka och kollar i Snurrfians inlägg så det hon skriver i sitt första inlägg efter förra DL är:

Här skriver hon att hon inser att myrten/mammas inte hänger ihop, och att man måste hålla ett öga på Mammas. Hade hon siat Mammas som god hade hon väl inte skrivit att man måste hålla ett öga på Mammas, hade hon siat någon annan som god - varför bara prata om Mammas/Myrten (där Myrten inte längre är med i leken) i alla övriga inlägg. Har hon siat Mammas som ond - varför inte skriva ut det mer?

Sedan får diskussionen om deras (Myrten/Mammas) ev sammanhang väldigt stor proportion under resten av dagen. Vet inte om det är för att Mammas ligger på som en igel (som Mammas brukar göra) och Snurrfian inte hinner kolla på någon annan, men om hon siat någon som god borde hon väl ha skrivit ut att xxx känns åt det goda hållet.

Personligen känner jag att det nog kan ligga något i Snurrfians röst även om jag själv inte sett något hos Mammas som får mig att reagera.

@Sasse, precis. Att Snurris inte siat Mammas innebär knappast att hon är god, och mamsen är hal som en ål. Kort uttryckt så vet vi inte ett dugg mer utifrån Snurrfias död skulle jag tro.

Ok, statistiknörd här antar att vi har slut på bybor nu?

Om vi förutsätter 3 ulvar kvar och vi är 10 spelare och 7 specialroller så räknar jag väl rätt?

Ängel
Spion
Tvilling
Tvilling
Välsignad
Häxa
Drake

Ulv x 3

Förövrigt:

Dag 1:
cirkus röstar på Mammas (20:55)
Jfrelin röstar på Bumpo (21:06)
Hjartagna röstar på Mammas (21:18)
LenaH röstar på Hedinn (21:20)
Sasse röstar på Paddington (21:21)
Habina röstar på cirkus (21:21)
Paddington röstar på Jfrelin (21:24)
Snurrfian röstar på Hedinn (21:25)
Lobelia röstar på Hedinn (21:25)
Idahoe röstar på Hedinn (21:27)
bumpo röstar på sasse (21:28)
Myrten röstar på bumpo (21:29)
FiaM röstar på cirkus (21:29)
Mammas röstar på matmissbrukaren (21:30)
Matmissbrukaren röstar på Lobelia (21:30)

Dag 2:
cirkus röstar på Sasse (11:25)
Jfrelin röstar på Habina (19:21)
Hjartagna röstar på Cirkus (21:08)
Snurrfian röstar på Mammas (21:15)
Sasse röstar på Snurrfian (21:17)
Habina röstar på snurrfian (21:21)
LenaH röstar på Habina (21:21)
Mammas röstar på Snurrfian (21:25)
Paddington röstar på Lobelia (21:25)
bumpo röstar på Habina (21:25)
Idahoe röstar på Habina (21:26)
Matmissbrukaren röstar på Snurrfian (21:27)
Lobelia röstar på Snurrfina (21:27)
FiaM röstar på Snurrfian (21:28)

Dag 3:
Mammas röstar på bumpo
Idahoe röstar på Habina
Cirkus röstar på Idahoe
Jfrelin röstar på Habina
Paddington röstar på Mammas
Lobelia röstar på Mammas
Habina röstar på Idahoe
Sasse röstar på Paddington
FiaM röstar på Jfrelin
Hjartagna röstar på Mammas
LenaH röstar på Mammas
Matmissbrukaren röstar på Idahoe
bumpo röstar på Paddington

Röstlista dag 4
Hjartagna röstar på Habina 19.53
Jfrelin röstar på Habina 20.00
LenaH röstar på Idahoe
20.03
Paddington röstar på Bumpo 20.10
Habina röstar på Hjartagna 20.18
FiaM röstar på bumpo 20.22
Lobelia röstar på Habina 20.26

Matmissbrukaren röstar på Bumpo 20.28
Idahoe röstar på Bumpo 20.29

Ok, statistiknörd här antar att vi har slut på bybor nu?

Om vi förutsätter 3 ulvar kvar och vi är 10 spelare och 7 specialroller så räknar jag väl rätt?

Ängel
Spion
Tvilling
Tvilling
Välsignad
Häxa
Drake

Ulv x 3
Tror du räknat rätt, det är den fördelning jag får det till också.

Ska försöka få ner lite tankar om alla innan DL om det är så att man ryker.

Paddington - Känns olustigt med tanke på mammas uttalande men hon kommer med vettiga teorier och det sätter griller i huvudet på mig.

Sasse - Likaså kommer hon med vettiga teorier, men missade att rösta idag vilket gör mig velig när det gäller henne. För det var en av kvällens röster jag verkligen velat se.

Habina - Känns fortfarande mysko. Hon har undkommit ännu en gång.

Idahoe - Känns fortfarande misstänkt. Speciellt med sista rösten på Bumpo. Hon räddar Habina där. Idahoe fick min röst igår och möjligtvis får hon det imorgon igen. Eller Habina? Är ni kollegor?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 115
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 651
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar