Varulvsleken!

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Paddan
Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat dig, det är absolut inte min avsikt att lägga ord i munnen på någon, ibland trippelcheckar jag inte allt utan går på minnet och känslan av vad som skrivits- dvs hur jag uppfattade det. Kommunikation fungera tyvärr så ibland att man inte alltid uppfattar allt rätt.

Du ställer dig frågande till min röst under gårdagen på mammas. Jag kanske ska utveckla det lite så kanske du förstår mig bättre. Men jag vill också påpeka, just för att du själv är så nogggrann med att bli exakt rätt uppfattad, att när det gäller så korta texter så är det god sed att citera hela stycket för att f sammanhanget

"Jag är böjd att hålla med om att snurrfinas teorier är väldigt snurriga, jag har rötat ut henne som god innan av misstag av samma skäl och inte röstat på henne som ond. Men tredje gången gillt eller vad man får säga. Jag hakar upp mig på diskussionen med mammas,den blir absurd. Oavsett om Mammas är ond eller god är det misstänkt"

Här menar jag alltså att diskussionen i sig är absurd och misstänkt att ha en sådan diskussion. Jag har sett flera gånger när två eller fler personer inte får slut på en diskussion att någon av dem är ond, det är inte alla sådana diskussioner jag får känslan men vissa, däribland denna. Diskussionen jag själv hade med bumpo i förra leken och en som inkluderade onda Mammas o min första lek, minns inte vem hon diskuterade. På grund av Snurrfinas virrighet och att diskussionen rörde om en som vi vid de tillfället visste var bybo och Mammas relation (vilken trodde varit obefintlig utifrån byborollen) så misstänkte jag i första han henne men det var egentligen diskuterandet i sig som jag fastnade för. Jag kanske uttryckte det lite klumpigt med det var det som var i tankarna att folk som eldar en sådan diskussion inte har rent mjöl i påsen.

Med facit i hand vet jag att Snurrfina var god och jag misstolka de situationen.

Här är jag direkt förbryllad. Var verkar jag köpa Mammas förklaring? Jag diskuterade ämnet med Sasse, accepterade att hon hade en poäng med att Snurris kanske inte siat Mammas alls men var fortfarande misstänksam. Det är Sasse som väldigt energiskt försvarat Mammas.

Jag har vad jag vet inte diskuterat med Paddan, Paddan undrade över att jag i hennes ögon lagt ord i munnen på bland annat henne, hur jag tänkt när jag röstade på Snurrfia. Jag svarade hur jag tänkt och förklarade min röst närmre. Någon direkt diskussion var det knappast utan en fråga-förklaring och så inget mer.

Några minuter senare postade jag min röst på mammas, baserad på min förklaring tidigare, varför jag röstade på det konstiga Snurrfinagrälet men även på att jag bedömer det som möjligt att Snurrfina i sin virrighet faktiskt röstat på en ond Mammas som hon siat men inte hittat en vettigare anledning att lägga rösten så ingen hakade på.

Mina och Paddans inlägg kommer med några minuters mellanrum och våra röster i stort sett samtidigt, det finns inte en rimlig chans att jag kan ha hunnit läsa eller registrera Paddans röst och motivering och sedan skrivit min egen. Ur min synvinkel är det snarare jag som eventuellt påverkat Paddan att rösta på Mammas, jag tror dock hon tog det beslutet själv, som sagt inläggen kom tätt.

Det fetmarkerade stycket i din text har jag tolkat som att du accepterar Mammas förklaring, och misstänkte Snurrfian mer än Mammas. Jag kan mycket väl ha missuppfattat dig och kan då bara beklaga. När det gäller att era inlägg kom samtidigt måste jag erkänna att jag hade dålig koll på det så där backar jag. :)

För övrigt är det svååååååårt att hitta riktiga skumheter hos någon vilket inte är så konstigt eftersom det är 11 spelare kvar och endast 2 (?) av dem är ulvar, dvs - de flesta ÄR ju goda i dagsläget.
2? Jag räknar med 3 tills någon har bevisat motsatsen.

Vi brukar oftast köra med 1/3 onda och 2/3 goda och 1/3 av 16 är 5 vad jag vet och därför kan det vara tre onda kvar i lyan.

Klok som en uggla. men om Mammas upptäckt detta (och av erfarenhet vet jag att man håller stor koll om man ligger i giljotinen) så borde hon även övervägt reaktionen också? Vad får det för följd om man offrar sig själv istället för kompisen från lyan?

Önskade att Bumpo kom in och hade lite tankar. Habina och Bumpo är de jag misstänker mest och Habina gör mig inte mindre misstänksam idag när hon endast går på röstningsstatistik i sitt teoriinlägg. Inget om vad folk skriver i tråden.

Sen vill jag tillägga att så himla inaktiv är jag inte i tråden. Visst jag har bara skrivit 20 inlägg men man måste ju kolla vad jag skrivit. Flera stycken har massa OT inlägg innan leken ens började vilket jag inte har.

@Sasse har seglat iväg från den absoluta toppen av min misstankelista, hon kan naturligtvis fortfarande vara ond men hon är inte den jag lägger energi på idag.

@Jfrelin tycker jag spelar helt annorlunda mot den förra leken, hon ger intryck av att leta onda även om hon hittills gått lite egna vägar.
Mer tid för leken, inga tabbar att gräma sig över eller är hon helt enkelt god? Vem vet, inte jag men hon är inte heller på listan just nu.

Nybörjarfråga här, jag köper helt att Mammas gick i graven fullt medveten om vad hon gjorde, hon är inte dum utan snarare expert på att kollra bort folk, men hur skulle det skadat lyan om hon ändrade rösten?

Jag tänker då utifrån både scenariot att Idahoe är ond och det att hon är god?

Personligen hade jag sett en sådan röständring som ett sätt att rädda skinnet i sista stund och helt naturlig.

Alla röständringar granskas väldigt noga av oss som spelat ett tag och man börjar analysera spelet och de involverade personerna på ett helt annat sätt än vad man gör om resultatet s.a.s står fast. Ex har jag inte börjat kika på Idahoe ännu - men om Mammas ändrat röst hade jag garanterat gjort det. Vet inte om det säger något om alla andra el om mig, men just nu finns det andra som är mer intressanta för mig ;)

Det fetmarkerade stycket i din text har jag tolkat som att du accepterar Mammas förklaring, och misstänkte Snurrfian mer än Mammas. Jag kan mycket väl ha missuppfattat dig och kan då bara beklaga. När det gäller att era inlägg kom samtidigt måste jag erkänna att jag hade dålig koll på det så där backar jag. :)

Jasså menade du den förklaringen, jag trodde du menade någon förklaring från Mammas angående om hon blev siad eller inte.

Självklart accepterar jag mammas förklaring till att hon inte har någon relation med en bybo i spelat. Att tro att hon har det skulle innebära att jag anklagade mammas för fusk. Hon får inte ha en relation till en som enbart är bybo oavsett egen roll. Det finns inte utrymme i denna leken.

@Matmissbrukaren har jag inget grepp om heller (suck), hon kan skriva saker jag tycker är helt uppåt väggarna men inget som eg ger mig ulvvibbar och jag vet att jag när jag läst tidigare lekar haft lite svårt att förstå hennes spin på saker oavsett roll. Toppar inte heller ulvkandidatlistan.

@bumpo Som @Jfrelin skrev så spelar bumpo nästan identiskt med den förra leken där hon var ond. Gemensam nämnare tidsbrist, generell spelstil eller samma roll? Finns med på listan över eventuella onda.

Min diktator (även kallad bebis) kommer inte somna före dl idag. Så jag räknar inte med att hinna göra en djupare analys av vad som hänt i leken.

Baserat på vad jag skrev innan så kommer min röst idag att hamna på Habina. Jag tycker hon gör det väl enkelt för sig när hon ondförklarar deltagare baserat på hur de röstar. Dock i mitt tycke inkonsekvent. Hon verkar anse det mer misstänkt att ha röstat på onda Mammas än på spelare som hon själv anser är goda.

Hjartagna röstar på Habina

Jasså menade du den förklaringen, jag trodde du menade någon förklaring från Mammas angående om hon blev siad eller inte.

Självklart accepterar jag mammas förklaring till att hon inte har någon relation med en bybo i spelat. Att tro att hon har det skulle innebära att jag anklagade mammas för fusk. Hon får inte ha en relation till en som enbart är bybo oavsett egen roll. Det finns inte utrymme i denna leken.

Bra att vi kunde reda ut det. :)

@LenaH Nu utgår jag ju ifrån att Idahoe är god men hade Mammas ändrat röst, vilket i sig är sjukt misstänksamt, och det blivit lottning och om Idahoe åkt då så hade Mammas rykt nästa lynch. Hon hade fått det väldigt svårt att klara sig ur den härvan. Visst de onda hade kunnat få ut en extra god men det är så många kvar i leken att det hade varit väldigt högt spel. Jag lägger ingen vikt alls i att Mammas inte ändrade rösten utan jag är mer intresserad av VEM hon röstade på och det var Bumpo.

@Paddington Resonerar vettigt och verkar leta onda med patos men hon är för mig en spelare som verkar klok och genuin oavsett om hon är ond eller god. :banghead:

@Hjartagna Där förstår jag inte varför hon dragit på sig så många misstankar, jag har inte känt ulv alert! av henne? Avvaktar där också.

Gaah! Jag avvaktar ju med nästa alla!! :banghead:

@Habina Någonting känns inte helt rätt men jag behöver klura lite mer för att kunna sätta fingret på vad. Jag röstade ju på Habina i lynch 2 men känner inte att jag har så mycket mer kött på benen nu.
Nånting skaver dock och hon finns med på obs-listan.

@LenaH Nu utgår jag ju ifrån att Idahoe är god men hade Mammas ändrat röst, vilket i sig är sjukt misstänksamt, och det blivit lottning och om Idahoe åkt då så hade Mammas rykt nästa lynch. Hon hade fått det väldigt svårt att klara sig ur den härvan. Visst de onda hade kunnat få ut en extra god men det är så många kvar i leken att det hade varit väldigt högt spel. Jag lägger ingen vikt alls i att Mammas inte ändrade rösten utan jag är mer intresserad av VEM hon röstade på och det var Bumpo.
Jag köper ditt resonemang och jag sneglar också åt bumpos håll men prioriterar inte henne idag.

Lika bra att rösta nu.

Jag följer mitt spår från de senaste röstningarna. Habina har som sagt inte gjort sig mindre misstänkt idag med sina märkliga röstningsteorier,

Jfrelin röstar på Habina

@FiaM Har lyckats simma ur bild för mig. Jag har gått igenom hennes inlägg, det är jag säker på, men minns ingenting. :crazy: Darn!

@Lobelia Helt jävla neutral. Skit också.

Mammas hade inte fått ut en extra god i så fall utan en god chans på två, ulvarna försöker käka var natt. Det är ett skäl så gott som något att hålla sig vid liv en extra dag. Och att ändra en röst för att rädda sitt eget skinn är inte per automatik något som drar åt sig röster enligt min begränsade erfarenhet.

Det känns lite som du försöker försvara Idahoe här, börjar bli fundersam till varför, en kompis i lyan? En kärlek? Eller din tvilling? Eller äkta övertygelse. Funderar vidare...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 727
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 116
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 652
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 457
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar