@Paddan
Jag ber om ursäkt för att jag missuppfattat dig, det är absolut inte min avsikt att lägga ord i munnen på någon, ibland trippelcheckar jag inte allt utan går på minnet och känslan av vad som skrivits- dvs hur jag uppfattade det. Kommunikation fungera tyvärr så ibland att man inte alltid uppfattar allt rätt.
Du ställer dig frågande till min röst under gårdagen på mammas. Jag kanske ska utveckla det lite så kanske du förstår mig bättre. Men jag vill också påpeka, just för att du själv är så nogggrann med att bli exakt rätt uppfattad, att när det gäller så korta texter så är det god sed att citera hela stycket för att f sammanhanget
"Jag är böjd att hålla med om att snurrfinas teorier är väldigt snurriga, jag har rötat ut henne som god innan av misstag av samma skäl och inte röstat på henne som ond. Men tredje gången gillt eller vad man får säga. Jag hakar upp mig på diskussionen med mammas,den blir absurd. Oavsett om Mammas är ond eller god är det misstänkt"
Här menar jag alltså att diskussionen i sig är absurd och misstänkt att ha en sådan diskussion. Jag har sett flera gånger när två eller fler personer inte får slut på en diskussion att någon av dem är ond, det är inte alla sådana diskussioner jag får känslan men vissa, däribland denna. Diskussionen jag själv hade med bumpo i förra leken och en som inkluderade onda Mammas o min första lek, minns inte vem hon diskuterade. På grund av Snurrfinas virrighet och att diskussionen rörde om en som vi vid de tillfället visste var bybo och Mammas relation (vilken trodde varit obefintlig utifrån byborollen) så misstänkte jag i första han henne men det var egentligen diskuterandet i sig som jag fastnade för. Jag kanske uttryckte det lite klumpigt med det var det som var i tankarna att folk som eldar en sådan diskussion inte har rent mjöl i påsen.
Med facit i hand vet jag att Snurrfina var god och jag misstolka de situationen.
Här är jag direkt förbryllad. Var verkar jag köpa Mammas förklaring? Jag diskuterade ämnet med Sasse, accepterade att hon hade en poäng med att Snurris kanske inte siat Mammas alls men var fortfarande misstänksam. Det är Sasse som väldigt energiskt försvarat Mammas.
Jag har vad jag vet inte diskuterat med Paddan, Paddan undrade över att jag i hennes ögon lagt ord i munnen på bland annat henne, hur jag tänkt när jag röstade på Snurrfia. Jag svarade hur jag tänkt och förklarade min röst närmre. Någon direkt diskussion var det knappast utan en fråga-förklaring och så inget mer.
Några minuter senare postade jag min röst på mammas, baserad på min förklaring tidigare, varför jag röstade på det konstiga Snurrfinagrälet men även på att jag bedömer det som möjligt att Snurrfina i sin virrighet faktiskt röstat på en ond Mammas som hon siat men inte hittat en vettigare anledning att lägga rösten så ingen hakade på.
Mina och Paddans inlägg kommer med några minuters mellanrum och våra röster i stort sett samtidigt, det finns inte en rimlig chans att jag kan ha hunnit läsa eller registrera Paddans röst och motivering och sedan skrivit min egen. Ur min synvinkel är det snarare jag som eventuellt påverkat Paddan att rösta på Mammas, jag tror dock hon tog det beslutet själv, som sagt inläggen kom tätt.
Det fetmarkerade stycket i din text har jag tolkat som att du accepterar Mammas förklaring, och misstänkte Snurrfian mer än Mammas. Jag kan mycket väl ha missuppfattat dig och kan då bara beklaga. När det gäller att era inlägg kom samtidigt måste jag erkänna att jag hade dålig koll på det så där backar jag.