Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
För det första - vaddå driva långt? Vi har haft en diskussion under kvällen, men det förändrar ju inte graden misstanke i det? Jag misstänker dig lika mycket som när jag skrev det första inlägget om det tidigare i em/kväll just nu. Hur mycket jag diskuterar något har inte att göra med hur misstänkt jag tycker att det är. :)

Och nej, det handlar inte om att jag pekades ut som ond. Det handlade om att du godförklarade Habina och det får mig att fundera på om du gör det för att du vet om att hon är god för att du sitter i lyan.

Teorin drhar jag dessutom svarat på och

För det första: Jag tycker inte att jag drivit detta långt. Vi har diskuterat det, ja, men det har inte något att göra med hur misstänkt det är. Jag misstänker dig lika mycket nu som jag gjorde när jag skrev mina första tankar om det inlägget. Det blir inte mer misstänkt för att vi pratar om det. :)

Och sedan, nej jag stör mig inte på att jag pekats ut som ond. Det har absolut inget och nada med saken att göra. Det hade lika gärna kunnat handla om någon annan än mig och Habina, det som spelade roll var alltså att Habina godförklarades och jag funderade över om det gjordes för att du sitter i lyan och därför råkade göra det i resonemanget för att du vet att hon är god. Så en sådan "tabbe" menar jag alltså på.

Och nja, jag håller inte med. Jag tycker att det går att läsa in saker i ordval även om det är ett ifrågasättande, och det var ju förutsättningen att om jag är ond måste Habina vara god som jag reagerade på, inget annat. Inte själva ifrågasättandet.

Lyckades visst posta i princip samma inlägg två gånger. :p Började skriva, blev något knas och det försvann, skrev om och postade och DÅ såg jag att jag visst postade när det försvann. :p Aja, det står ungefär samma sak i båda första styckena iallafall. :p

Då leker vi helt uppenbart olika. Misstänker jag någon så går jag på den och det är det jag uppfattar att du gör mot mig. Olika spelsätt.

Och sedan har jag fortfarande inte godförklarat Habina. Jag skrev att känslan är som när hon spelar när hon är god. Det är ingen godförklaring. Det är en känsla.

Ja, alltså nu har jag ju fått frågor och ifrågasättanden, då har jag svarat. Men jag tycker inte att jag drivit det, det gör jag dock gärna när jag väl fått upp en misstanke mot någon. Då är jag mycket mer på än nu, nu är det ju mest bara en diskussion för att kartlägga våra åsikter i frågan. :)

Jag såg det som sagt i ditt ordval, men ja, det ser vi ju uppenbarligen olika märker jag. ;)

Jag försöker reda ut mina tankar, men lätt är det inte. Jag får nog erkänna att hela diskussionen om @Snurrfian s nya roll och utdelade paket och vem som kan dra nytta av vad och så vidare övergår mitt förstånd. :o Så den biten lämnar jag därhän för den har jag inte mycket nytta av.

Gårdagens röstning underlättar inte heller för mig, den var så pass spretig att jag inte kan se några möjliga samband men kanske någon mer erfaren spelare kan hitta något.

@Mammas och @Matmissbrukaren s diskussion har jag nämnt och gett min syn på, men tycker inte att den i sig säger mycket om deras respektive roller så där får jag inte någon direkt ledtråd heller.
Igår röstade jag ju på Mammas eftersom jag tyckte hon låste fast sig i mina (i egna ögon åtminstone) ganska lösa funderingar kring röstlistan och mina formuleringar där. Nu gör hon likadant med MM, så det känns mer som att det är hennes spelsätt helt enkelt.

@cirkus har jag inte fått någon riktig känsla för, samma sak med @bumpo .

@Habina tycker jag fortfarande känns mot det godare hållet, men det är som sagt mest en känsla och jag har inget direkt att ta på där.

@Snurrfian får jag fundera lite mera över. Cirkus teori förstod jag inte riktigt, men jag får läsa igenom igen och se.

:banghead: känns det som just nu.

Snurrfian2 känns snurrigare än vanligt -- okej att hon inte behöver ha koll på de senaste lekarna, men att missa en sån väsentlig grej som att en spelare redan var lynchad och (påbörja en teori mot denne) - det även när Snurrfian1 var kvar --- kan det vara en rökridå för att liksom vi ska tycka att hon verkar snurrigt god? Sen kan jag inte riktigt släppa tanken med hennes återinträde och vilka roller som torde vara möjliga, ulv känns fullt möjligt (fast det borde jag släppa)

Jag tycker att det här resonemanget av @cirkus är lite skumt, just det här med möjliga roller - alla roller är möjliga. Hade det GÅTT att lista ut/någon fått någon fördel av det hade hon inte satts in. Niyama är toknogrann och har garanterat tänkt på allt innan hon satte in henne. Så det är lite märkligt att cirkus fortfarande inte släpper det, fast hon skriver att hon borde.

Funderar på om det är någon subtil "misstänk snurrfian", men det skulle ju förutsätta att jag har fel om henne då också, så jag vet inte...

Habina har vid några tillfällen uttalat sig så att jag reagerat, bland annat hakade jag upp mig på ordvalet "Vi lynchade Lobelia" hon förklarade det med att hon var en av dom som röstade på henne och det köper jag. Det gör henne varken mindre ond eller mindre god. Men jag håller ett öga på henne och nu tycker jag att hon varit skrämmande tyst.

Jag har varit skrämmande tyst för att jag varit ute med hästarna och nu håller jag på att läsa ikapp. ;) Heja mig! För stunden har jag lust att rösta ut mammas eller matmissbrukaren bara för att få tyst på dem. :rofl: Jag skall aldrig mer klaga på att det skrivs lite i en ulvlek. O_o

• Gilla
Reactions: MM
@Glooper Du skriver att jag låser mig fast vid MM, när jag publicerat en helt annan teori mot min betydligt mer misstänkta, sedan vill du gå igenom cirkus teori om snurrfian men nämner inte min teori om henne? Nu blir jag ju nojig - är du i maskopi med snurrfian och vill försöka tiga ihjäl min teori?

Jag har varit skrämmande tyst för att jag varit ute med hästarna och nu håller jag på att läsa ikapp. ;) Heja mig! För stunden har jag lust att rösta ut mammas eller matmissbrukaren bara för att få tyst på dem. :rofl: Jag skall aldrig mer klaga på att det skrivs lite i en ulvlek. O_o

:rofl: Akta dig för vad du önskar! ;) :D

@Glooper Du skriver att jag låser mig fast vid MM, när jag publicerat en helt annan teori mot min betydligt mer misstänkta, sedan vill du gå igenom cirkus teori om snurrfian men nämner inte min teori om henne? Nu blir jag ju nojig - är du i maskopi med snurrfian och vill försöka tiga ihjäl min teori?

Eller skumläser hon för att hon sitter med "facit" dvs är ulv? *spinner vidare på mammas fundering*

Äh, lika bra att rösta nu, som jag ser det nu ska det mycket till för att jag ska misstänka någon annan mer än Snurrfian idag. Teori enligt inlägg #376

Mammas röstar på Snurrfian

Alltså... Jag vet ärligt talat inte ikväll. Tidigare ulvlekar tycker jag det varit lätt efter ett par DL att rösta på någon som känns knepig, men de här senaste lekarna har känts ursvåra. Jag läser mina tidigare inlägg och blir inte ens klok av det. :banghead:

Eller skumläser hon för att hon sitter med "facit" dvs är ulv? *spinner vidare på mammas fundering*

Intressant! Ja @Glooper har helt klart stigit på min misstankelista, även om jag inte finner henne misstänkt av samma anledningar jag tyckte igår, det måste ha varit trötthet som fick till det igår. Men nu blev hon intressant igen.

Jag skrev om det först, sen såg jag det cirkus skrev och blev förvirrad av det hela så av någon anledning raderade jag allt och glömde bort ditt inlägg. Men självklart har jag sett och läst det, och du har en poäng där.

Just nu velar jag mellan att rösta på tre olika spelare. @Glooper för att hon verkligen skriver knepiga saker och jag reagerar på en del, men jag har på något vis ursäktat henne med att vara ny. Men jag vill inte göra samma misstag som i förra leken. :crazy: @Snurrfian version två som verkar vara ännu mer snurrig än version ett. Att missa en lynchad person (medan snurrfian själv var med i leken) känns så, nonchalant och ulvigt. @bumpo av den enkla anledningen att hon röstat på två goda av två möjliga.

Men ingen av dem känns egentligen bra, det är ingen som jag känner i magen, "ja, hon måste vara ulv". :banghead: Skall fundera ett varv till, men jag har mycket svårt att se någon annan än dessa få min röst ikväll.

Jag såg att jag glömde @glömmerallt av någon anledning. :o Kan inte hitta så mycket av henne idag annat än att hon var med och diskuterade rollfördelningen och nyinsatta. Men hon har ju inte mått bra, så det är kanske inte så konstigt.
Däremot får det mig att fundera lite mer över @bumpo Det jag reagerade på var att bumpo röstat på både lobelia och koppen, som båda visade sig vara goda och dessutom har hon glidit lite under radarn för mig. Har skrivit en del men mest korta kommentarer på det andra skrivit. Det är inte mycket att gå på, och kan så klart vara olyckliga omständigheter men just nu är det allt jag har och eftersom jag måste avvika nu för kvällen behöver jag rösta nu.

Så därför Glooper röstar på bumpo.

Jag ska iväg nu och blir borta ett par timmar och är lite oroad att jag inte hinner in till DL.
jag måste lägga nån form av röst och jag tycker det är extremt svårt idag. Jag är misstänksam mot typ alla. Hela leken känns annorlunda med många röster i sista sekunden, vilket gör det supersvårt tycker jag.

Snurrfian2
känns snurrigare än vanligt -- okej att hon inte behöver ha koll på de senaste lekarna, men att missa en sån väsentlig grej som att en spelare redan var lynchad och (påbörja en teori mot denne) - det även när Snurrfian1 var kvar --- kan det vara en rökridå för att liksom vi ska tycka att hon verkar snurrigt god? Sen kan jag inte riktigt släppa tanken med hennes återinträde och vilka roller som torde vara möjliga, ulv känns fullt möjligt (fast det borde jag släppa)
Habina har vid några tillfällen uttalat sig så att jag reagerat, bland annat hakade jag upp mig på ordvalet "Vi lynchade Lobelia" hon förklarade det med att hon var en av dom som röstade på henne och det köper jag. Det gör henne varken mindre ond eller mindre god. Men jag håller ett öga på henne och nu tycker jag att hon varit skrämmande tyst.
Glooper känns som lite under min radar, kan det vara en hyffsat ny spelar som sitter i lyan och bara låter sig flyta med? Hon la sista rösten på goda Lobelia. Nu var det iofs flera kvar att rösta men det *kan* ha varit en ulv som puttade en god över kanten. Den rösten säkrade inte bara att goda Lobelia rök utan den gjorde också att Soffiproppi satt rätt säkert (hon var den enda med lite fler röster på sig, jag tänker att de kan sitta i lyan tillsammans..)
Mammas är som vanligt ifrågasättande och vrider och vänder på det mesta, hittills ingenting jag egentligen har reagerat på. Klart att jag noterat hennes och Matmissbrukarens dialog och ärligt talat känns den rätt typisk för bägge två. Det jag nästan vågar drista mig till är att jag inte tror att bägge två sitter i lyan tillsammans.
Bumpo brukar jag kunna reagera på att hon gör konstigheter, men nej, snarare att hon flyter under radarn.
glömmerallt känns inte heller som den jag reagerat mest på idag, känns neutral.

Så om nån känns skummare än nån annan så är det nog glooper och snurrfian. Dessutom tycker jag att snurrfian lite snyggt håller sig undan i diskussionen mellan Matmissbrukaren och Mammas

cirkus röstar på Glooper pga ovanstående teori

(inte världens bästa och starkaste, men idag fick det bli så)

Snurrfian har väl bara varit med en gång förut va? då blir det lite konstigt att säga att hon är snurrigare än vanligt, fast det är klart hon känns ju lite snurrigare än i förra leken.

Jag är också misstänksam mot alla men vet inte riktigt vem som jag tycker är mest misstänkt, får nig ta och läsa igenom de senaste sidorna igen innan jag röstar

nu måste jag gå och lägga mig för ögonen klarar inte av att hålla sig öppna längre.

Efter allt som varit idag så kommer inte min röst som en överraskning.

Matmissbrukaren röstar på mammas

Nu ska jag sova. Är nog däckad vid DL så syns imorgon om jag fortfarande är med i spelet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar