För det första - vaddå driva långt? Vi har haft en diskussion under kvällen, men det förändrar ju inte graden misstanke i det? Jag misstänker dig lika mycket som när jag skrev det första inlägget om det tidigare i em/kväll just nu. Hur mycket jag diskuterar något har inte att göra med hur misstänkt jag tycker att det är.
Och nej, det handlar inte om att jag pekades ut som ond. Det handlade om att du godförklarade Habina och det får mig att fundera på om du gör det för att du vet om att hon är god för att du sitter i lyan.
Teorin drhar jag dessutom svarat på och
För det första: Jag tycker inte att jag drivit detta långt. Vi har diskuterat det, ja, men det har inte något att göra med hur misstänkt det är. Jag misstänker dig lika mycket nu som jag gjorde när jag skrev mina första tankar om det inlägget. Det blir inte mer misstänkt för att vi pratar om det.
Och sedan, nej jag stör mig inte på att jag pekats ut som ond. Det har absolut inget och nada med saken att göra. Det hade lika gärna kunnat handla om någon annan än mig och Habina, det som spelade roll var alltså att Habina godförklarades och jag funderade över om det gjordes för att du sitter i lyan och därför råkade göra det i resonemanget för att du vet att hon är god. Så en sådan "tabbe" menar jag alltså på.
Och nja, jag håller inte med. Jag tycker att det går att läsa in saker i ordval även om det är ett ifrågasättande, och det var ju förutsättningen att om jag är ond måste Habina vara god som jag reagerade på, inget annat. Inte själva ifrågasättandet.
Lyckades visst posta i princip samma inlägg två gånger. Började skriva, blev något knas och det försvann, skrev om och postade och DÅ såg jag att jag visst postade när det försvann. Aja, det står ungefär samma sak i båda första styckena iallafall.