Jag missförstår dig INTE med flit.
Men det är en rätt otrevlig anklagelse du kommer med faktiskt.
Jag kan ärligt talat inte se någon anklagelse i det men jag ber om ursäkt om jag skrev något som sårade dig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag missförstår dig INTE med flit.
Men det är en rätt otrevlig anklagelse du kommer med faktiskt.
Du missförstår ju allihopa. Det där är INGEN godförklaring av Habina utan JAG som ville reda ut exakt hur snurrfian tänkte eftersom jag inte fattade. Och jag fattade inte för hon hade snurrat till det själv som hon förklarade senare. Jag har inte ondförklarat dig i den texten men du gör det ju inte lättare för mig att tro att du är god i detta läget.
Jag kan ärligt talat inte se någon anklagelse i det men jag ber om ursäkt om jag skrev något som sårade dig.
Men om du resonerar om det, varför utgå från att Habina är god? Jag förstår inte varför du väljer att göra så.
Jag vet inte om du vill skrämma bort mig från att misstänka dig med din sista mening, men jag kommer att fortsätta att skriva om det jag reagerar på, oavsett om andra misstänker mig för det eller inte.
Ja, du skrev ju att jag missförstår dig med flit, något jag verkligen inte gör. Jag ser saker som för mig är jättemärkliga, därför skriver jag om dem. Sedan vet jag att det är frustrerande både att bli missförstådd och att göra tabbar man försöker förklara bort, jag vet inte vilken kategori du hamnar i, och att det kan kännas som att någon missförstår en med flit, men i de flesta fallen är det inte så, så då kan det vara sårande att skriva att någon gör det. Men jag förstår, det är lugnt.
Jaa!! Det gör vi!Känns skönt att det inte bara är jag bumpo. Skall vi bilda klubb och trycka upp fina t-shirts?
Jag sade aldrig att jag begrep något. Bara att jag var säker på hur jag tänkte... Blanda inte äpplen och päron nu (eller drakar och enhörningarNi menar alltså att ni begrep något innan de sista disskussionerna?
Jag är avundsjuk
Jag sade aldrig att jag begrep något. Bara att jag var säker på hur jag tänkte... Blanda inte äpplen och päron nu (eller drakar och enhörningar
Jaa!! Det gör vi!
Jag har förresten läst igenom dagen två gånger till. Jag tror att jag förstår mammas/matmissbrukaren /habina-affären lite bättre. Verkar som om det är en del missförstånd längs vägen från såväl mammas som matmissbrukaren.
Hela snurrfian1-grejen är fortfarande lika mystisk. Fattar inte alls ju! Någon som fattar som kan tänka sig att förklara för mig. På en typ 4-årings nivå.
Wii, någon är avis på mig i en ulvlek... Det är nog första gången... Det brukar det vara för mig med.Jag är ändå avis Blanda ihop saker känns lite som en specialite för mig just nu
Så långt var jag med. Alltså att det handlade om eventuella paket och att det inte delats ut några. Jag förstod också att @Niyama inte skulle sätta in snurrfian igen om det påverkade någon i leken på något sätt. Men hela grejen med spionerna och vem som kunde fått något och hur snurrfian kunde veta något pga av det fattade jag verkligen inte.Snurrfian 1 grejen går ut på att vi försker gissa om hen delat ut paket, våran slutsats var nej. Be mig inte förklara hur vi kom fram till det för jag förstod inte riktigt det.
Så långt var jag med. Alltså att det handlade om eventuella paket och att det inte delats ut några. Jag förstod också att @Niyama inte skulle sätta in snurrfian igen om det påverkade någon i leken på något sätt. Men hela grejen med spionerna och vem som kunde fått något och hur snurrfian kunde veta något pga av det fattade jag verkligen inte.
@Mammas kan du förklara?
Jag utgick från att Habina skulle vara god i det exemplet för att @Snurrfian beskrev det så. Vi kan likaväl vända på det. Om Habina är ond så vill hon väl att andra ska tro att du är ond fast du är god så andra ska lyncha dig?
I mina öron låter det logiskt att onda vill få goda till att tro att andra goda är onda.
Ja, jag känner mig missförstådd, men du verkar tro jag missförstår dig, så vi hamnar väl båda i samma kategori.
Så långt var jag med. Alltså att det handlade om eventuella paket och att det inte delats ut några. Jag förstod också att @Niyama inte skulle sätta in snurrfian igen om det påverkade någon i leken på något sätt. Men hela grejen med spionerna och vem som kunde fått något och hur snurrfian kunde veta något pga av det fattade jag verkligen inte.
@Mammas kan du förklara?
Fast va? Jag tycker inte att jag är så otydlig? Varför får jag inte ha vissa funderingar om Glooper bara för att jag misstänker MM också? Jag misstänker verkligen INTE MM pga gloopers röst igår, jag funderar över GLOOPER pga gloopers röst igår.
Och för att förtydliga, din uppfattning om hur jag resonerar om MM stämmer inte heller.
Såhär tänker jag, och för mig är det extremt tydligt. MM sätter Habina åt det godare hållet pga extremt lösa grunder igår. Jag reagerar på dessa lösa grunder och får då höra att det bara är extremt löst och att minsta lilla så kan hon vara ond. Jag tycker fortfarande att det är märkligt, men visst.
Men sedan idag som börjar hon resonera i snurris resonemang om att jag kan vara ond. Och för mig är det så att om jag funderar om någon är ond utefter hur hen resonerar om någon annan jag inte är säker på rolltillhörighet på så vågar jag inte bara utgår från att den personen är god. Det har alltså MM gjort i inläggen jag reagerade på, och väldigt tydligt. För mig är det så att om hon hade varit osäker på Habina hade hon tagit upp det i resonemanget kring mig. Det valde hon att inte göra, och jag ser inte varför man bortser från den möjligheten i resonemanget om man inte är säker på att personen är god.
Sedan tar hon tillbaka det med.
För mig är alltså det här något som är så extremt tydligt att jag nog inte kan förklara det mer om du inte ser det i följande
I följande utgår hon ju från att Habina är god. Hade hon varit osäker på det hade hon ju funderat över hur en ond habina inverkat på resonemanget. Nu utgår hon från att Habina är god. Och det är ju inte märkligt om hon tycker att Habina är god. Men eftersom hon tillbakavisar det så intensivt blir det märkligt.
Ja, det som gör att jag reagerar är alltså att du inte vände på det i första läget. Jag tycker att det är skumt. Jag tycker att man inte gör så om man inte är säker på någons roll. Varför annars låta bli att vända och vrida på resonemanget?
Fast att hon inte vände på det kan väl ha med att göra att jag skrev väldigt knepigt? Hon försökte ju mest reda ut vad jag menade... När man bygger teorier så måste man ju ändå utgå ifrån att någon är god och någon är ond...Ja, det som gör att jag reagerar är alltså att du inte vände på det i första läget. Jag tycker att det är skumt. Jag tycker att man inte gör så om man inte är säker på någons roll. Varför annars låta bli att vända och vrida på resonemanget?
Typ så som jag skrev i inlägg #353?Alltså OM Snurrfian1 delat ut ett paket till någon så hade hon rent krasst kunnat kastats in iallafall OM hon gett paket till en ulvkollega till Soffiproppi, och då kastat in Snurrfian2 i lyan - ingen skada skedd eftersom hon ändå får veta infon från den som fått paketet. Det kan dock inte vara så eftersom spionerna fått infon isf. Alltså kan Niyama inte ha kastat in henne om hon hade delat ut ett paket öht, typ. Var slutsatsen.
Fast jag kan fortfarande inte någonstans utläsa något om att @Matmissbrukaren har godförklarat @Habina , det enda hon gör är ju att reda ut mitt resonemang om dig och Habina. Så det verkar ju snarast att du verkar komma ifrån att jag försökte ond förklara dig, för det var faktiskt det min teori gick ut på, och desperat försöker hitta andra utvägar... Att plocka ut citat från MM där hon egentligen försöker svara på det jag skriver känns lite knepigt... Hela ditt resonemang känns desperat...
Fast att hon inte vände på det kan väl ha med att göra att jag skrev väldigt knepigt? Hon försökte ju mest reda ut vad jag menade... När man bygger teorier så måste man ju ändå utgå ifrån att någon är god och någon är ond...
Men jag använde ju samma exempel som snurrfian för att jag inte hängde med på hennes resonemang. Och hon har ju efteråt skrivit att hon snurrade till det och det var ju därför jag inte fattade hur hon tänkte första gången.