Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, spionerna vet ju isf om det, och det vore ju korkat. Isf om det var till typ någon som inte kunde använda det, men det är ju tveksamt? Alltså såhär tänker jag - om hon använt sin roll så att det kan påverka leken då hade LL inte satt in henne.

Så måste det ju vara.
Det betyder ju i praktiken att hon inte kan ha delat ut sitt paket för vem hon än delat det till så visste spionerna det. Tänker ett varv till - och kommer fram till samma sak

Kan någon förklara varför det spelar någon roll om spionerna sett det?

Det här tycker jag är lite märkligt, eller jag får lite skumma vibbar av det i vilket fall. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, att det inte känns som att hon skulle behöva vara så rädd tycker jag, fast det kanske bara är smileyn som gör att hon framstår mer upprörd än hon egentligen är? Nej, men de flyktiga godförklaringarna hon fått på sig gör att jag håller ögonen extra på henne just nu, så jag kanske ser saker där de inte finns... Eller så ser jag henne för den hon verkligen är. Jag vet inte. Håller ögonen på habina för tillfället iallafall.
Varför reagerar du på @Habina ? Är det bara :nailbiting: som gör det eller är det något mer? För om det bara är gubben så känns det lite tunt... Frågan är ju ur vilket perspektiv du ser henne? Ur ett ont eller gott? För är du ond så vill du antagligen att vi andra ska se henne som god och är du god ja då är det en rätt svag teori... ;)

Kan någon förklara varför det spelar någon roll om spionerna sett det?

Det har du rätt i, oavsett om ingen vet om det är det inte ok att sätta in henne igen om hon delat ut något. För då vet den personen om det. Men oavsett var min poäng att om hon delat ut det kan hon inte ha kommit in igen.

Varför reagerar du på @Habina ? Är det bara :nailbiting: som gör det eller är det något mer? För om det bara är gubben så känns det lite tunt... Frågan är ju ur vilket perspektiv du ser henne? Ur ett ont eller gott? För är du ond så vill du antagligen att vi andra ska se henne som god och är du god ja då är det en rätt svag teori... ;)

Om @Mammas är ond vill hon väl inte att det ska se ut som att @Habina är god? Hon vill väl ha ut henne då och få alla att tro att hon är ond?

Himla konstigt resonemang.

Det hör ju ihop med att jag håller ett extra öga på henne efter att hon blivit godförklarad på såpass tunna grunder av MM. (Som sedan inte skulle ses som godförklaringar.) Men det kan ju lika gärna vara en ond MM som teoriar så om en god habina för att få henne mer gott inställd till MM.

Och tja, ja den teorin var inte så stark, men det reagerar jag på. Varför ska jag inte ta upp det om jag reagerar på det? Eller hur menar du? :)

Det har du rätt i, oavsett om ingen vet om det är det inte ok att sätta in henne igen om hon delat ut något. För då vet den personen om det. Men oavsett var min poäng att om hon delat ut det kan hon inte ha kommit in igen.

Nu gör du mig bara mer snurrig, cirkus sa ju nyss att det beror på vem hon delat ut till så någonting måste det väl ha med spionerna att göra om det inte fungerar?

Om du är ond så vill du väl inte få andra att tro att Habina är god. För då vill du ju ha ut henne och få andra att tro att hon är ond?
Eller missuppfattade jag @Snurrfian totalt?

Alltså, med tanke på hur säker du verkar på att Habina är god får du gärna, vid tillfälle, gå igenom din godförklaring, för nu verkar du ju helt säker på det, motsatt vad du sa igår vid DL? Eller missförstod jag och du är helt säker på hennes godhet? För nu verkar du ju helt säker, i ovanstående resonemang funderar du ju inte ens över om hon kan vara ond?

Och sedan är det inte säkert att jag som ond vill ha en god Habina, det är ju inte som att man som ond försöker få ut vilken god som helst till vilket pris som helst, utan tja det är bra om man får ut en god men att en själv och ens kollegor framstår som goda är ju prio ett? Det är ju viktigast på lång sikt i leken?

Nu gör du mig bara mer snurrig, cirkus sa ju nyss att det beror på vem hon delat ut till så någonting måste det väl ha med spionerna att göra om det inte fungerar?

Hu, ja det är ju resonemanget någon förde att om Snurrfian delat ut till en ulv som var kollega till soffiproppnumerasnurrfian så kan hon ha fått komma in igen, men det funkar ju inte pga spionerna. Spionerna vet ju vem som fått paketet isf. Och därför kan det inverka alltså tror jag inte att Niyama hade ersatt med snurrfian isf. Alltså min åsikt är helt enkelt att om rollen kunnat påverka på något som helst vis hade Niyama inte satt in henne igen. Jag förstår inte att det öht blivit en grej, det är väl självklart att hon inte hade fått komma in om det hade påverkat?

Alltså, med tanke på hur säker du verkar på att Habina är god får du gärna, vid tillfälle, gå igenom din godförklaring, för nu verkar du ju helt säker på det, motsatt vad du sa igår vid DL? Eller missförstod jag och du är helt säker på hennes godhet? För nu verkar du ju helt säker, i ovanstående resonemang funderar du ju inte ens över om hon kan vara ond?

Och sedan är det inte säkert att jag som ond vill ha en god Habina, det är ju inte som att man som ond försöker få ut vilken god som helst till vilket pris som helst, utan tja det är bra om man får ut en god men att en själv och ens kollegor framstår som goda är ju prio ett? Det är ju viktigast på lång sikt i leken?

Citera gärna var jag efter DL har varit stensäker på Habina sen igår?

Jag är INTE säker på Habina. Har aldrig varit. Däremot har jag tyckt att hon ärligt har letat onda. Hon känns så som hon har spelat god i andra lekar.

Huruvida onda vill ha ut vissa goda eller inte beror nog från lek till lek. Vilka som sitter i lyan och vad dom kommer överens om.

Jag tycker du stoppade i sjätte växeln nu på att jag skulle vara säker på Habina och jag undrar varför. Jag har INTE skrivit att jag är säker på henne. Det är dina ord. Hon kan mycket väl vara en ond som lurar brallorna av mig.

I slutänden blir det som Mammas skriver, LL borde inte ha ersatt med Snurrfian om det ger extrainfo till spioner osv som hade påverkat leken.

Dag 1
Matmissbrukaren röstar på Soffiproppi
Habina röstar på Lobelia.
glömmerallt röstar på SoffiProppi
Mammas röstar på Lobelia
bumpo röstar på lobelia
Koppen röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på SoffiProppi
Breaktown röstar på bumpo
Glooper röstar på lobelia
Soffiproppi röstar på glömmerallt
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren
cirkus röstar på glömmerallt

lobelia 4
Soffiproppi 3
matmissbrukaren 2
glömmerallt 2
bumpo 1

Lobelia BYBO lynchas

Natt 1:
Snurrfian BREVBÄRARE käkad

Dag 2
Breaktown röstar på glömmerallt
Mammas röstar på matmissbrukaren
bumpo röstar på koppen
Habina röstar på soffiproppi
Glooper röstar påMammas
Matmissbrukaren röstar på Koppen
cirkus röstar på Breaktown
glömmerallt röstar på koppen

Inte röstat: SoffiProppi, Koppen

Koppen 3
Glömmerallt 1
Matmissbrukaren 1
SoffiProppi 1
Mammas 1
Breaktown 1

Koppen BYBO lynchas

Natt 2: Breaktown BORGMÄSTARE käkas

Deltagarlista
glömmerallt
cirkus
Snurrfian 2 (ersätter SoffiProppi)
Glooper
Bumpo
Mammas
Habina
Matmissbrukaren

Breaktown BORGMÄSTARE käkas natt 2
Koppen BYBO lynchas dag 2
Snurrfian1 BREVBÄRARE käkas natt 1
Lobelia BYBO lynchas dag 1

Citera gärna var jag efter DL har varit stensäker på Habina sen igår?

Jag är INTE säker på Habina. Har aldrig varit. Däremot har jag tyckt att hon ärligt har letat onda. Hon känns så som hon har spelat god i andra lekar.

Huruvida onda vill ha ut vissa goda eller inte beror nog från lek till lek. Vilka som sitter i lyan och vad dom kommer överens om.

Jag tycker du stoppade i sjätte växeln nu på att jag skulle vara säker på Habina och jag undrar varför. Jag har INTE skrivit att jag är säker på henne. Det är dina ord. Hon kan mycket väl vara en ond som lurar brallorna av mig.

Om du INTE är säker på hennes godhet, varför reflekterar du inte över det i resonemanget om mig? Varför förutsätter du att hon är god när du resonerar om mig, om du inte är det? :confused: Det verkar ju ännu konstigare, att du inte väger in det ur den vinkeln, när du inte är säker på det?

Om du är ond så vill du väl inte få andra att tro att Habina är god. För då vill du ju ha ut henne och få andra att tro att hon är ond?
Eller missuppfattade jag @Snurrfian totalt?

Det är alltså i detta inlägg där du helt utesluter möjligheten att Habina är ond, och jag därför förutsätter att du håller henne som god, varför skulle du annars inte reflektera över det? I detta inlägg verkar du helt säker på att hon är god.

Om @Mammas är ond vill hon väl inte att det ska se ut som att @Habina är god? Hon vill väl ha ut henne då och få alla att tro att hon är ond?

Himla konstigt resonemang.
Eh jag vände lite på det där med ond och god då då... ;) Mammas vill att Habina ska se ond ut alltså... Jag borde nog lära mig att skriva rätt också... Jag känner mig helt förvirrad av mig själv liksom... ;)

• Gilla
Reactions: MM
Om du INTE är säker på hennes godhet, varför reflekterar du inte över det i resonemanget om mig? Varför förutsätter du att hon är god när du resonerar om mig, om du inte är det? :confused: Det verkar ju ännu konstigare, att du inte väger in det ur den vinkeln, när du inte är säker på det?

Det är alltså i detta inlägg där du helt utesluter möjligheten att Habina är ond, och jag därför förutsätter att du håller henne som god, varför skulle du annars inte reflektera över det? I detta inlägg verkar du helt säker på att hon är god.
Vad är dina teorier om @Habina och @Matmissbrukaren ? Det känns som om du blir lite nervös över att MM god förklarar Habina? Vilket hon egentligen inte gör, MM försökte ju bara reda ut vad jag hade skrivit och det var ju mer eller mindre helvirrigt så det var ju inte så konstigt... ;)

• Gilla
Reactions: MM
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar