Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker den här leken är skitjobbig.
Inte en enda ulv är lynchad och alla käk har lyckats. :(

Lite intressant att Snurrfian gör comeback i en annan roll.
Jag undrar ... om hon hunnit dela ut paket så borde hon inte kunna komma tillbaka i vilken roll som helst för att på så vis ha extrainfo. Antingen så delade hon ut paketet till en som åkt och då spelar det ju ingen roll. Eller till SoffiProppi - rollen hon övertog (då borde det inte spela nån roll heller) eller till en ulv och hon är nu i lyan. Ja blev inte så mycket klokare av detta. Nån annan som har tankar runt detta?

Jag tänker att jag som LL inte delat ut ett paket som delas ut i samma DL som personen dör. Så iom att snurrfian dog natt ett så lär hon inte ha delat ut något paket och därför bör inte hennes förra roll ha påverkan på hennes nuvarande roll öht.

Men om man sitter i lyan som ny så kan man ju be om lite hjälp att få ihop en första teori tänker jag?
Fast som du säger så glider hon mest med i leken utan att komma med egna teorier men hon är ny och det är inte lätt för alla att kasta sig in i en sån här lek.

Så jag vet inte riktigt var jag har henne. Hon kan ju vara ond och låtsas vara förvirrad precis som du spelade.

Precis så där tänkte jag om snurrfian i förra leken! Hon är ju så virrig och osäker, så hon kan inte vara ond, för då hade hon fått hjälp. Tji fick jag. :p Så egentligen kanske hon har en poäng i att vi är för överseende med glooper. :crazy:

Tja, de gånger jag hamnar i lyan med en ny spelare har jag verkligen inte hjälpt den personen med teorier eller så, det är bättre att hen får klara sig själv med teorierna i början. :)

@Habina tycker jag känns precis som vanligt, ungefär lika förvirrad och försöker hänga upp sina teorier på något, @Mammas är en luring, fast jag har inte någon som helst känsla av ond just nu, vilket mycket väl kan hinna ändras... ;)

Jag tänker att jag som LL inte delat ut ett paket som delas ut i samma DL som personen dör. Så iom att snurrfian dog natt ett så lär hon inte ha delat ut något paket och därför bör inte hennes förra roll ha påverkan på hennes nuvarande roll öht.

Fast ett eventuellt paket hade ju inte delats ut vid samma dl? Paket delas ut vid dag dl och hon dog vid natt dl.

:rofl: Jag tänkte att det var ju förra leken stackars Lobelia blev lynchad först, nu blev hon alltså det igen. Stackars människa hon kommer ju att aldrig vilja leka igen! ;) Jag röstade ju på Matmissbrukaren och sen blev jag käkad så jag släppte kollen lite där... Men nu är det nya tag! :D

Men som sagt, snurrig är jag, det erkänner jag! :up: Fast jag verkar ju inte helt ensam på den fronten... ;)

Men nä - Lobela blev inte lynchad först i förra leken ... hon var byfåne och var kvar ett rätt bra tag om jag inte missminner mig.

Fast på riktigt - jag är inte tystare som ond. :) Däremot har jag lite skuldkänslor för att jag varit så tyst - det ger ju er mindre att gå på om mig liksom. Men nu är jag hemma från Skansen, tappade inte bort ett enda barn! :up: Så nu hugger jag in i leken igen. :D
Nä, jag vet att du inte är tyst som ond. Eller som god. Men den senaste leken jag kommer ihåg dig som ond i så vet jag att jag reagerade på att du var tyst. Sen skrev du något om att det var skönt att kunna skriva massor i lyan och inte i tråden.

Jag säger inte att du är ond nu för att du är tystare än vanligt. Du har haft irl-anledningar till din tystnad och som vanligt så tror jag på såna. Varför ljuga för att kunna komma undan leken? (bra att du inte tappade bort några BARN på skansen förresten :up:) ska bli intressant att läsa dina tankar om leken nu.

Nuvarande LL kanske tänker annorlunda :)
Jag vet att i en lek så var MM jultome och gav mig ett paket + att jag blev jultomtens nisse och kunde ge paket varannan natt, om jag inte minns alldeles galet så blev hon lynchad i den DL

Men nä - Lobela blev inte lynchad först i förra leken ... hon var byfåne och var kvar ett rätt bra tag om jag inte missminner mig.
Var hon på väg att åka ut då? Eller va sjutton, det spelar väl ingen som helst roll egentligen! :D Nåja jag måste läsa på het enkelt, jag känner mig en aning splittrad just nu, jag pluggar, underhåller barn, diskar och försöker få fram något vettigt här... ;)

Fast ett eventuellt paket hade ju inte delats ut vid samma dl? Paket delas ut vid dag dl och hon dog vid natt dl.

Jahaaa, ja just det. Jag fick ju ett paket av brevbäraren för inte så länge sedan, det borde jag ha koll på. :o Men då antar jag att hon inte delat ut något - har mycket svårt att tro att hon skulle få komma in i leken annars.

Jahaaa, ja just det. Jag fick ju ett paket av brevbäraren för inte så länge sedan, det borde jag ha koll på. :o Men då antar jag att hon inte delat ut något - har mycket svårt att tro att hon skulle få komma in i leken annars.

Fast det beror väl på vem hon delat ut paketet til?. Låt oss säga att det råkade bli till en ulv och hon kommer tillbaka som ulv borde det funka? Eller om hon delat ut till nån som dött. Eller om hon delat ut till SoffiProppi.

Tja, de gånger jag hamnar i lyan med en ny spelare har jag verkligen inte hjälpt den personen med teorier eller så, det är bättre att hen får klara sig själv med teorierna i början. :)

Jag har nog aldrig suttit med en ny i lyan faktiskt. Men däremot varit tvilling med en ny och det var lite halvjobbigt om jag ska vara ärlig :o

Fast det beror väl på vem hon delat ut paketet til?. Låt oss säga att det råkade bli till en ulv och hon kommer tillbaka som ulv borde det funka? Eller om hon delat ut till nån som dött. Eller om hon delat ut till SoffiProppi.

Nja, spionerna vet ju isf om det, och det vore ju korkat. Isf om det var till typ någon som inte kunde använda det, men det är ju tveksamt? Alltså såhär tänker jag - om hon använt sin roll så att det kan påverka leken då hade LL inte satt in henne.

Nja, spionerna vet ju isf om det, och det vore ju korkat. Isf om det var till typ någon som inte kunde använda det, men det är ju tveksamt? Alltså såhär tänker jag - om hon använt sin roll så att det kan påverka leken då hade LL inte satt in henne.

Men vem kan inte utnyttja paketet?

Så måste det ju vara.
Det betyder ju i praktiken att hon inte kan ha delat ut sitt paket för vem hon än delat det till så visste spionerna det. Tänker ett varv till - och kommer fram till samma sak

Men nu har ni väl hängt upp er klart på mitt döda jag? ;)

Är det någon som är lite mindre snurrig än mig som kan få ihop en begriplig sammanställning? :D Jag är lite lost känner jag, jag har ju inte ens koll på vilka som är lynchade och vilka som är käkade... Om den som gör sammanställningen även kunde vara snäll och tala om vilka som är ulvar vore jag tacksam! :up::D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 644
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar