Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är också konfunderad över hur tyst det är. Och ändå har det blivit 12 sidor och vi är på lekdag 2.

Det enda jag fick fram av gårdagen var att det diskuterades en del om hur många ulvar det var. Själv hade jag helt missat onda spionen, så jag skärpte till mig och läste igenom alla rollerna igen. :o

De knapphändiga tankar jag fått fram efter genomläsning:

Glooper tycker jag har förklarat sig bra, och känns mer åt det förvirrade goda hållet nu.

Mammas tycker jag frågar och vill förstå precis som vanligt. Vilket när det gäller mammas varken säger om hon är ond eller god. :nailbiting:

Matmissbrukaren känns också som vanligt. Får en god-känsla just nu, även om jag blir lite nervös över att vi kommer så bra överens. ;)

Bumpo tycker jag också förklarar sig bra, svarar på frågor och känns mer åt det goda än onda hållet.

Cirkus vet jag inte alls var jag har! Känns som hon bara glidit med. :crazy: Samma med Breaktown

Men var är alla ulvar?! :arghh:

:rofl: Jag menade alltså att jag var tvungen att gå till grannhuset där min mamma bor för att låna hennes mobiltelefon. Nu när jag läste ikapp mig insåg jag att det ser ut som att jag och Mammas bor tillsammans. :D
AHA, det DÄR var ju skumt på riktigt. Om ni bor ihop så är ni ju i lyan :rofl::rofl::rofl:

Ok, nu har jag försökt att få till lite mer tydlighet i röstningen. Eller ja, jag kanske tänker lite klarare i alla fall. Jag har bara tagit med de vi vet var goda, de som röstat på dem och vilka de röstade på.

DL1
Habina röstar på Lobelia
Mammas röstar på Lobelia
bumpo röstar på lobelia
Koppen röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på SoffiProppi
Glooper röstar på lobelia
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren

DL2
bumpo röstar på koppen
Matmissbrukaren röstar på Koppen
glömmerallt röstar på koppen

Både koppen och snurrfian röstade på matmissbrukaren. Samtidigt var det första DL, så det låg ingen kunskap bakom röstningen.

Hur är det med snurrfian, hann hon ge bort någonting fast hon blev käkad första natten? Känner att jag har dålig koll på den rollen.

Känner att det, med tanke på hur få röster det är på de vi vet är goda, lika gärna skulle kunna vara goda som röstade ut både Lobelia och koppen. Eller så gömmer det sig ulvar där, mammas är lurig... bumpo har röstat på två goda, glooper är ny och hakade mest på min teori. matmissbrukaren kan förstås lura brallorna av mig och glömmerallt är så svår att få grepp om! :banghead:

AHA, det DÄR var ju skumt på riktigt. Om ni bor ihop så är ni ju i lyan :rofl::rofl::rofl:

Finns det någon roll där en ulv inte vet om att den är ulv och typ tror att den är med goda vänner på en fest? :idea: Eller vänta, var det inte någon sådan lek vid något tillfälle, när en ulv blev omvänd till god och var förrädare i lyan? :D Den rollen vill jag ha i nästa lek. :rofl:

Ok, nu har jag försökt att få till lite mer tydlighet i röstningen. Eller ja, jag kanske tänker lite klarare i alla fall. Jag har bara tagit med de vi vet var goda, de som röstat på dem och vilka de röstade på.

DL1
Habina röstar på Lobelia
Mammas röstar på Lobelia
bumpo röstar på lobelia
Koppen röstar på Matmissbrukaren
Lobelia röstar på SoffiProppi
Glooper röstar på lobelia
Snurrfian röstar på Matmissbrukaren

DL2
bumpo röstar på koppen
Matmissbrukaren röstar på Koppen
glömmerallt röstar på koppen

Både koppen och snurrfian röstade på matmissbrukaren. Samtidigt var det första DL, så det låg ingen kunskap bakom röstningen.

Hur är det med snurrfian, hann hon ge bort någonting fast hon blev käkad första natten? Känner att jag har dålig koll på den rollen.

Känner att det, med tanke på hur få röster det är på de vi vet är goda, lika gärna skulle kunna vara goda som röstade ut både Lobelia och koppen. Eller så gömmer det sig ulvar där, mammas är lurig... bumpo har röstat på två goda, glooper är ny och hakade mest på min teori. matmissbrukaren kan förstås lura brallorna av mig och glömmerallt är så svår att få grepp om! :banghead:

Niyama skriver så här om rollen så jag uttgår från att snurrfian kunnat dela ut ett paket hon levde ju när första dag dl var. Dock vet vi ju inte om hon valde att göra det.

"Brevbärare - har två paket att dela ut: ett beskydd och en sia. Meddelar LL innan dagDL när hen vill dela ut."

Jag tycker den här leken är skitjobbig.
Inte en enda ulv är lynchad och alla käk har lyckats. :(

Lite intressant att Snurrfian gör comeback i en annan roll.
Jag undrar ... om hon hunnit dela ut paket så borde hon inte kunna komma tillbaka i vilken roll som helst för att på så vis ha extrainfo. Antingen så delade hon ut paketet till en som åkt och då spelar det ju ingen roll. Eller till SoffiProppi - rollen hon övertog (då borde det inte spela nån roll heller) eller till en ulv och hon är nu i lyan. Ja blev inte så mycket klokare av detta. Nån annan som har tankar runt detta?

Jag tycker den här leken är skitjobbig.
Inte en enda ulv är lynchad och alla käk har lyckats. :(

Lite intressant att Snurrfian gör comeback i en annan roll.
Jag undrar ... om hon hunnit dela ut paket så borde hon inte kunna komma tillbaka i vilken roll som helst för att på så vis ha extrainfo. Antingen så delade hon ut paketet till en som åkt och då spelar det ju ingen roll. Eller till SoffiProppi - rollen hon övertog (då borde det inte spela nån roll heller) eller till en ulv och hon är nu i lyan. Ja blev inte så mycket klokare av detta. Nån annan som har tankar runt detta?

Har inte så mycket att tillägga till det du redan sagt men instämmer i det. Det jag noterade som du inte tar upp är att hon inte kan vara spöke.

Funderade lite kring varför ulvarna valde break också men kom inte fram till något särskilt, de kan ju valt henne för att hon inte var så aktiv.

I inlägg #242 räknar du upp alla utom dom två.

Nä, de var inte glömda. Jag skriver inte en lista på alla deltagare, utan jag skriver om de som jag i senaste genomläsningen från mitt sista teoriinlägg reagerar på. Sedan när jag har en 2-3 olika sådana "listor" brukar jag märka om någon inte är nämnd och då blir jag extra misstänksam varför jag missat den personen. Så just där och då hade jag inget på soffiproppi och glömmerallt. Sedan i #244 finns glömmerallt med, däremot så hade jag fortfarande inget på soffiproppi och nu blir det ännu mer snurrigt eftersom snurrfian (sorry för dåligt, omedvetet skämt) tar över rollen.

Funderade lite kring varför ulvarna valde break också men kom inte fram till något särskilt, de kan ju valt henne för att hon inte var så aktiv.

Jag tror att det var för att djävlas med mig, för att jag älskar hennes avatar. :love:

Fast egentligen var det nog av den anledning du skrev. :(

Nä, de var inte glömda. Jag skriver inte en lista på alla deltagare, utan jag skriver om de som jag i senaste genomläsningen från mitt sista teoriinlägg reagerar på. Sedan när jag har en 2-3 olika sådana "listor" brukar jag märka om någon inte är nämnd och då blir jag extra misstänksam varför jag missat den personen. Så just där och då hade jag inget på soffiproppi och glömmerallt. Sedan i #244 finns glömmerallt med, däremot så hade jag fortfarande inget på soffiproppi och nu blir det ännu mer snurrigt eftersom snurrfian (sorry för dåligt, omedvetet skämt) tar över rollen.

Jag fattar, men jag tycker det är lite konstigt att mig och break tog du upp för att du tyckte vi glidit med, men glömmerallt och Soffiproppi tog du inte upp för du hade inget på dom. Vad är skillnaden på att glida med och "inte ha något på"?

Har inte så mycket att tillägga till det du redan sagt men instämmer i det. Det jag noterade som du inte tar upp är att hon inte kan vara spöke.

Javisstfan spöket kan hon inte heller vara, jag hade glömt av spöket.

Om man kollar på hur BT har röstat så får jag inte ngra ledtrådar av det heller - i allafall inget som avslökjar vilken roll hon hade och det borde inte ulvarna heller kunna ha listat ut även om de nog tycker att det var fint att få ut borgmästaren.

Javisstfan spöket kan hon inte heller vara, jag hade glömt av spöket.

Om man kollar på hur BT har röstat så får jag inte ngra ledtrådar av det heller - i allafall inget som avslökjar vilken roll hon hade och det borde inte ulvarna heller kunna ha listat ut även om de nog tycker att det var fint att få ut borgmästaren.

Jo jag instämmer och hittar inte heller något särklit i hennes inlägg, hon har ju inte skrivit så mycket.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025