Varulvsleken

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker läsa in mig igen som soffi, men rent spontant så här så känns Lobelia väldigt frånvarande mot hur hon var sist när hon var god, beror det på dåligt med tid eller på att hon är ond och sitter och pratar i lyan? Egentligen är det bara Cirkus och Habina som verkar få fram några teorier överhuvudtaget, vilket är rätt likt hur det var förra gången när de var goda men frågan är om de är lika när de är onda?
Jag själv känner mig rätt snurrig i och med en ny roll men det ska nog lösa sig vart eftersom! ;)
Mammas är rätt tyst också, idag var hon visserligen på skansen och apade sig ;) men ändå?
Hm det här tål att funderas på!

Det var alltså dina inlägg i samband med att det kändes som att det kändes som att du fiskade efter det när du frågade @Glooper om det som gjorde att jag reagerade.

@Glooper har jag ingen aning om var hon står. Men hon känns som en förvirrad god som ny spelare. Eller så luras hon bra. Därför frågade jag henne vad hon tyckte. Hon har inte direkt kommit med några teorier utan verkar mest hoppa på andras, så jag ville fråga henne var hon trodde själv.
Och jag tycker fortfarande hon verkar vara en förvirrad god ny spelare.

Andra däremot som @cirkus verkar lite hal. Övriga får jag se vad dom skrivit idag. Inte kommit så långt än.

Jag blir ju en aning misstänksam mot Glooper i och med att jag själv var ny spelare och ond och gjorde det riktigt bra i förra leken, (om jag får säga det själva då :o) Men det behöver ju inte betyda att Glooper är ond den här gången... ;)

Jag blir ju en aning misstänksam mot Glooper i och med att jag själv var ny spelare och ond och gjorde det riktigt bra i förra leken, (om jag får säga det själva då :o) Men det behöver ju inte betyda att Glooper är ond den här gången... ;)

Men om man sitter i lyan som ny så kan man ju be om lite hjälp att få ihop en första teori tänker jag?
Fast som du säger så glider hon mest med i leken utan att komma med egna teorier men hon är ny och det är inte lätt för alla att kasta sig in i en sån här lek.

Så jag vet inte riktigt var jag har henne. Hon kan ju vara ond och låtsas vara förvirrad precis som du spelade.

Men om man sitter i lyan som ny så kan man ju be om lite hjälp att få ihop en första teori tänker jag?

Precis så där tänkte jag om snurrfian i förra leken! Hon är ju så virrig och osäker, så hon kan inte vara ond, för då hade hon fått hjälp. Tji fick jag. :p Så egentligen kanske hon har en poäng i att vi är för överseende med glooper. :crazy:

Jag fattar, men jag tycker det är lite konstigt att mig och break tog du upp för att du tyckte vi glidit med, men glömmerallt och Soffiproppi tog du inte upp för du hade inget på dom. Vad är skillnaden på att glida med och "inte ha något på"?

Glömmerallt och soffiproppi skrev jag om i mitt inlägg från igår, så de tyckte jag inte att jag behövde nämna eftersom inget mer hade hänt. Du och breaktown tyckte jag var knepigare, eftersom jag inte skrev något om er igår och fortfarande inte får något grepp om er idag. Hade jag inte haft någonting på glömmerallt och soffiproppi igår heller, då hade de hamnat i samma gäng som du och breaktown.

Jag försöker läsa in mig igen som soffi, men rent spontant så här så känns Lobelia väldigt frånvarande mot hur hon var sist när hon var god, beror det på dåligt med tid eller på att hon är ond och sitter och pratar i lyan?

Fast vänta nu... Vi lynchade väl lobelia i första lynch? :confused:

Jag försöker läsa in mig igen som soffi, men rent spontant så här så känns Lobelia väldigt frånvarande mot hur hon var sist när hon var god, beror det på dåligt med tid eller på att hon är ond och sitter och pratar i lyan? Egentligen är det bara Cirkus och Habina som verkar få fram några teorier överhuvudtaget, vilket är rätt likt hur det var förra gången när de var goda men frågan är om de är lika när de är onda?
Jag själv känner mig rätt snurrig i och med en ny roll men det ska nog lösa sig vart eftersom! ;)
Mammas är rätt tyst också, idag var hon visserligen på skansen och apade sig ;) men ändå?
Hm det här tål att funderas på!

Nu är du snurrigast - lobelia blev ju lynchad i första lynch och då hade ju Snurrfian1 inte blivit käk än så det borde du allt ha koll på.

Du och breaktown tyckte jag var knepigare, eftersom jag inte skrev något om er igår och fortfarande inte får något grepp om er idag.

Det går bra att kalla mig för DU ;) jag menar att Breaktown har ju också blivit käk nu så det finns inget att få grepp om där.

Det går bra att kalla mig för DU ;) jag menar att Breaktown har ju också blivit käk nu så det finns inget att få grepp om där.

Haha, det hjälper inte, jag får ändå inget grepp om breaktown, trots att hon är uppäten av elaka ulvar. Nu kommer jag gå hela livet och undra. ;)

Fast vänta nu... Vi lynchade väl lobelia i första lynch? :confused:

Alltså uttrycket VI lynchade väl ...måste jag erkänna att det skaver lite. Visst blev hon lynchad, men just att uttrycka det som att VI gjorde det känns ärligt talat lite ulvigt som om ulvarna lyckades ungefär. Me don't like

Alltså uttrycket VI lynchade väl ...måste jag erkänna att det skaver lite. Visst blev hon lynchad, men just att uttrycka det som att VI gjorde det känns ärligt talat lite ulvigt som om ulvarna lyckades ungefär. Me don't like

Det var menat som "Jag var väl en av de korkade människor som trodde lobelia var ond och röstade på henne". :)

Tack @Matmissbrukaren jag kände att den här leken började bli alldeles för förvirrande för mig. Men då är det @Snurrfian som är förvirrad. :D
:rofl: Jag tänkte att det var ju förra leken stackars Lobelia blev lynchad först, nu blev hon alltså det igen. Stackars människa hon kommer ju att aldrig vilja leka igen! ;) Jag röstade ju på Matmissbrukaren och sen blev jag käkad så jag släppte kollen lite där... Men nu är det nya tag! :D

Men som sagt, snurrig är jag, det erkänner jag! :up: Fast jag verkar ju inte helt ensam på den fronten... ;)

Jag tycker också att det är en ovanligt tyst lek @Habina. @Mammas brukar ju vara rätt bra på att spamma leken och sist hon var ond (som jag kommer ihåg) sa hon att det var skönt att kunna pma hejdlöst i lyan. Därför blir jag oroad av hennes tystnad även om hon givit anledningar till det. Alltid denna mammas... :confused:

Fast på riktigt - jag är inte tystare som ond. :) Däremot har jag lite skuldkänslor för att jag varit så tyst - det ger ju er mindre att gå på om mig liksom. Men nu är jag hemma från Skansen, tappade inte bort ett enda barn! :up: Så nu hugger jag in i leken igen. :D

Mammas tycker jag frågar och vill förstå precis som vanligt. Vilket när det gäller mammas varken säger om hon är ond eller god. :nailbiting:

Det här tycker jag är lite märkligt, eller jag får lite skumma vibbar av det i vilket fall. Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, att det inte känns som att hon skulle behöva vara så rädd tycker jag, fast det kanske bara är smileyn som gör att hon framstår mer upprörd än hon egentligen är? Nej, men de flyktiga godförklaringarna hon fått på sig gör att jag håller ögonen extra på henne just nu, så jag kanske ser saker där de inte finns... Eller så ser jag henne för den hon verkligen är. Jag vet inte. Håller ögonen på habina för tillfället iallafall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 648
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 576
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 725
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025