Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dag 3
Niyama röstar på Paddington
Habina röstar på paddington
Jfrelin röstar på Grodan21
glömmerallt röstar på paddington

bumpo röstar på Jfrelin
Breaktown röstar på Lobelia
LenaH röstar på Jfrelin
Grodan21 röstar på Breaktown
Paddington röstar på Lobelia
Lobelia röstar på bumpo
Myrten röstar på Jfrelin
 
Vi fick strömavbrott! Vilken kanske låter osannolikt men så var det... Men det verkar ju ha gått bra iaf! Och ens utan att ha läst igenom ordentligt så borde man väl kunna sätta Myrten på den goda sidan.

Trist med strömavbrott fungerar det nu? isåfall får du gärna försöka komma med lite teorier.
 
Dag 4
Myrten röstar på Niyama
Niyama röstar på Myrten
Habina röstar på Niyama

(glömmerallt röstar på Niyama)
Lobelia röstar på Niyama
(bumpo röstar på Niyama)
(glömmerallt ändrar till Myrten)
(glömmerallt ändrar till Niyama)
LenaH röstar på Jfrelin
(glömmerallt ändrar till Jfrelin)
grodan röstar på glömmerallt
bumpo ändrar till Myrten
Jfrelin röstar på Myrten
glömmerallt ändrar till Niyama
 
[...] Ni får tro vad ni vill men jag har skrivit tidigare att jag alltid röstar på det JAG tycker inte vad andra tycker. Jag tycker Myrten var lite väl aggressiv om tvillinggrejen. Hon var dessutom jädrigt snabb efter DL att gå in och skriva och skaffa sig ett försprång mot Niyama som jag uppfattade då som att hon, Niyama, inte orkade försöka vända opinionen. Iom att Myrten var så himla aktiv trodde jag att hon var den som blivit omvandlad. My bad liksom. Jag är knappast den enda som röstat ut goda i denna lek.
Undrar hur många ulvar som döljer sig bland de som röstade på Niyama. Hyfsat lätt att slänga iväg röster och offra henne när det var dit vinden blåste.

Jadu, det kan man fråga sig. Jag tror inte det behöver vara en enda ärligt talat. Det där är åter en sådan teori, där du förskjuter fokus från dig själv till någon annan, som får mig att misstänka att du är ulv.

Jag vet att jag inte är ulv.
Jag tror fortfarande att Habina spelar ensam och alltså inte är vare sig ulv eller tvilling, alltså är hon god.
Jag tror (men vet inte) att glömmerallt är god. Hennes sena röständring till Niyama fällde avgörandet och gjorde så att vi fick ut en ulv.
Lobelia är jag mer osäker på, men hon hade faktiskt lätt kunnat ändra sin röst från Niyama till mig om hon var ond. Hon röstade i ett läge när det inte varit uppseendeväckande.

Alltså tror jag inte att det var "hyfsat lätt" att vara med och rösta ut Niyama i det här läget. Att du tar fram det argumentet får mig att misstänka dig ännu mer!
 
Jag har lämnat lite korta tankar, men om jag överlever natten så kommer jag fortsätta mitt sökande efter onda imorgon.

Sedan lovar jag lite OT om konferensen från helvetet. ;-)
 
Blir osäker om jag nämnt det innan, men vill ändå tillägga att jag sätter glömmerallt och Lobelia åt den godare sidan tills vidare. :)
 
@Myrten @Jfrelin as far as jag kan tänka så skulle kanske @glömmerallt velande vara på förhand bestämt i lyan. Att det ska bygga ett alibi/godförklarande av henne. Jag säger inte att det är så eller att jag ens tror att det är så. Men är det helt omöjligt att det KAN vara så?

Som jag skrev innan, hjärnan är som gröt och jag kan inte tänka klart.
 
Jadu, det kan man fråga sig. Jag tror inte det behöver vara en enda ärligt talat. Det där är åter en sådan teori, där du förskjuter fokus från dig själv till någon annan, som får mig att misstänka att du är ulv.

Jag vet att jag inte är ulv.
Jag tror fortfarande att Habina spelar ensam och alltså inte är vare sig ulv eller tvilling, alltså är hon god.
Jag tror (men vet inte) att glömmerallt är god. Hennes sena röständring till Niyama fällde avgörandet och gjorde så att vi fick ut en ulv.
Lobelia är jag mer osäker på, men hon hade faktiskt lätt kunnat ändra sin röst från Niyama till mig om hon var ond. Hon röstade i ett läge när det inte varit uppseendeväckande.

Alltså tror jag inte att det var "hyfsat lätt" att vara med och rösta ut Niyama i det här läget. Att du tar fram det argumentet får mig att misstänka dig ännu mer!
Jag tror som du att det inte var någon ulv som röstade på Niyama.
Grodan21 tror jag fortfarande är förvirrad god och jag vet var jag själv står och då återstår tre. Tre ulvar? Jag tror det.
 
@Myrten @Jfrelin as far as jag kan tänka så skulle kanske @glömmerallt velande vara på förhand bestämt i lyan. Att det ska bygga ett alibi/godförklarande av henne. Jag säger inte att det är så eller att jag ens tror att det är så. Men är det helt omöjligt att det KAN vara så?

Som jag skrev innan, hjärnan är som gröt och jag kan inte tänka klart.

Allt kan vara bestämt i lyan. Men om inte glömmerallt ändrat sig så hade jag förmodligen åkt och den död god hade kunnat betyda end of story. När valet var att bara flyta med och inte ändra i sista sekunden så... nja, jag tror inte på teorin.
 
@Myrten Du ville veta mer varför jag röstade på dig. Jag förklarade just det. Vad mer vill du ha? Jag såg att Bumpo hade ändrat sin röst på dig och att GA hade ändrat till mig. Iom att Break inte hade röstat ännu men hennes inlägg innan vinkade för att rösten skulle hamna på mig så gjorde jag ett försök att rädda mig själv. Hade jag röstat på Niayma och hon visats sig vara god hade jag ju blivit lynchad ändå om jag överlevt natten. Skjut mig för att jag inte hade full koll på alla röster. Inte svinlätt att surfa buke med mobilen utan typ batteri.

Nu ska jag kolla på Grey's och äta chips.
 
@Myrten Du ville veta mer varför jag röstade på dig. Jag förklarade just det. Vad mer vill du ha? Jag såg att Bumpo hade ändrat sin röst på dig och att GA hade ändrat till mig. Iom att Break inte hade röstat ännu men hennes inlägg innan vinkade för att rösten skulle hamna på mig så gjorde jag ett försök att rädda mig själv. Hade jag röstat på Niayma och hon visats sig vara god hade jag ju blivit lynchad ändå om jag överlevt natten. Skjut mig för att jag inte hade full koll på alla röster. Inte svinlätt att surfa buke med mobilen utan typ batteri.

Nu ska jag kolla på Grey's och äta chips.

Nä? Jag ifrågasatte ditt uttalande om att det fanns ulvar bland de som röstade på Niyama. Dessutom ändrar du dig ju nu. Du skrev ju inledningsvis att du misstänkt mig redan igår. Nu ändrar du till att det hela var ett försök att rädda dig själv. Det enklaste då hade ju varit att rösta på Niyama. Ok, det var inte självklart att hon var ond. Men i ett läge där man själv är god och kan välja mellan att åka och rösta på någon vars inställning man inte känner till? Räddar man sig själv vet man ju att en god blir kvar.
 
Jag vill inte gå och lägga mig (tänk om jag inte vaknar imorgon) men jag måste för jag ska på tävling och ska upp vid DL ungefär.
Hoppas jag fortfarande är kvar då!
 
Jag misstänker att jag inte kommer att överleva morgonen, så nu gör jag ett teoriinlägg. Vad tror jag?

bumpo - tror jag är ond. Att vela och sedan ändra i sista minuten, så att ändringen inte kan bemötas är jäkligt ulvigt. Misstänkt nr 2 i min bok. Sedan försöker hon styra över till GA.

Jfrelin - tror jag är ond. Att komma in och rösta en minut före DL och sedan vrida om och börja leta ulvar bland de som röstade på Niyama? Ulvigt! Se mer i inläggen ovan. Dessutom ändras teorierna från att det hela handlade om att hen misstänkte mig igår till att rädda sig själv. Jag antar att spökulvar får tala och funderar då... Niyama vet att jag är väldigt förlåtande mot att goda spelare försöker rädda sig själva. Som sagt, jag vet inte men tror att Jfrelin är ulv.

glömmerallt - tror jag är god. Om en god åkt ikväll hade onda kunnat vinna. GAs röständring tog bort denna möjlighet. Visst kan det vara ett spel för gallerierna, men jag är tveksam. Tror på godhet!

LenaH - lutar just nu åt god, även om jag varit skeptisk beroende på Paddan. Om Jfrelin är ond är det sannolikt att Lena är god även om det inte behöver var så. Jag upplever i alla fall att Lena är aktiv, teoriar och letar onda.

Lobelia - även där lutning åt god. Hon hade lätt kunnat komma undan och rösta på mig istället för på Niyama tidigare idag. Men jag är inte säker.

Grodan21 - har jag tidigare sett som förvirrad god. Men jag blir lite misstänksam när hon försvinner och inte återkommer med teorier. Samtidigt minns jag, som ny spelare försökte man framför allt klara sig själv. Inte leta onda. Tveksam.

Habina - upprepar igen att jag tror hon spelar ensam, d v s är god. Dagens lynch antyder också det.

Breaktown - väldigt osäker. För de goda som överlever imorgon tror jag det är viktigt att försöka se vad Break har gjort som visar att hon är god.

Var det alla? Om inte har jag inte utelämnat någon med flit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 358
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp