Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt kan vara bestämt i lyan. Men om inte glömmerallt ändrat sig så hade jag förmodligen åkt och den död god hade kunnat betyda end of story. När valet var att bara flyta med och inte ändra i sista sekunden så... nja, jag tror inte på teorin.
plus @bumpo

Jag känner väl inte direkt att jag behöver försvara mig men om jag varit ond och mitt velande nu hade varit planerat, hade det inte varit lite märkligt att mitt velande båda gångerna slutat med att ändra till de godas fördel? jag hade liksom verkat velig pga ändrande utan den sista ändringen vid båda tillfällena.

Jag spelar ofta förvirrad som ond så det är väl inte direkt en anledning till att tro att jag är god. Det är dock bra att kolla på vad förvirringen får för resultat.
 
@Myrten ingen lek jag spelat i så har det varit något drev utan att onda har röstat på den som åker.
Jag gav mer förklaringar till min röst. Inte ändringar. Som sagt så hade jag inte hundra koll på hur många röster alla hade men jag visste att om jag la min på dig så hade vi lika många.
 
@Myrten ingen lek jag spelat i så har det varit något drev utan att onda har röstat på den som åker.
Jag gav mer förklaringar till min röst. Inte ändringar. Som sagt så hade jag inte hundra koll på hur många röster alla hade men jag visste att om jag la min på dig så hade vi lika många.
 
@LenaH Åh vad kul! Jag är parkeringsvakt på morgonen. Lova att hälsa! Skulle vara så kul. Kommer ha röda ridbyxor och blå jacka på mig, blond med lugg. Garanterad hårfri i fejset :)

Förlåt för OT
 
Ska jag lägga till mig tycker du?

Myrten - jag vet min roll.:rofl:

Tar gärna diskussionsinlägg! Det här är fråga om teorier, inte vad jag vet.

Vet inte riktigt vad jag har att diskutera, tror jag har sagt vad jag tror om de flesta håller helt med dig om breaktown blir svårt att säga något där. grodan21 förstår jag inte teorierna av och känns allmänt skum men hen verkar försöka tänka själv nu på slutet och det talar till hens fördel för det vore lätt för en nybörjar ulv att bara flyta med nu sista röstningen. Ioförsig an någon ulvkollega sagt åt henne att rösta udda eller att hon har det som taktik bara.

Lenah tror jag som sagt är god känns trovärdig i sina tankar och teorier och kanske framförallt att hon forsatte tänka brett nu på slutet. det är lätt för ulvar att "slippa" hitta på teorier när det blir så fokuserat på två spelare som det blev nu.

Habina har jag åt det goda hållet pga rösten på paddi

Lobelia är svårplacerad men som jag varit inne på paddis röst på henne är till hennes fördel.

Bumpo gör mig mest förvirrad men blir ond med någon sorts uteslutsmetod och jfrelin har jag ju nämnt tillräckligt tror jag.
 
Är supertrött men ska försöka få ner något iaf!

Myrten borde ju verkligen sitta på den goda sidan nu. Kan inte se hur en verklig god tvilling skulle låta Myrten hålla på såhär annars :p

Bumpo (yes!) och Jfrelin har ju onekligen en del emot sig efter denna röstning. Visst att man kan vela (eller hur glömmerallt ;) ) men ändringen på slutet av Bumpo känns ju också ganska läglig.

Råkade trycka på skicka, fortsättning kommer..
 
Glömmerallt ser onekligen godare ut efter ändringen till Niyama. Imorgon får jag gå igenom mer noggrant men bara av att titta på röstlistan har jag svårt att hitta onda avsikter med den.. Men får fundera mer.

Grodan och Lena får jag också fundera mer på. Man kan ju konstatera att båda går sin egen väg i röstningarna. Kan ju bero både på osäkerhet eller feghet och med både goda och onda avsikter. Jag får läsa mer av dem..
 
Lobelia är jag mer osäker på, men hon hade faktiskt lätt kunnat ändra sin röst från Niyama till mig om hon var ond. Hon röstade i ett läge när det inte varit uppseendeväckande.
Hade jag inte ridit en fantastisk dressyrlektion (älskar både häst och tränare) så hade det jag kunnat ändra men när jag sade hejdå så var det just det för kvällen, så ändring var inte möjlig.

Annars är jag glad för att du är tveksam över mig, med tanke på din fegröstning, vad sjutton är det för motivering att 50/50 är för dåliga odds? Vill du verkligen ha ut en ond och och inte är helt säker på någon så är ju vilken annan person utom någon i det förmodade tvillingparet än lägre odds. Eller menade du med din röst att du ville rösta på någon som saknade betydelse i sammanhanget ett sätt att rösta blankt, lägg rösten på en som ändå aldrig får röster nu så är jag safe röst.

Du har verkligen stuckit ut och förstärkt mina misstankar mot dig. Ditt glada tillrop när Ulven dog var inte direkt övertygande.
 
Hade jag inte ridit en fantastisk dressyrlektion (älskar både häst och tränare) så hade det jag kunnat ändra men när jag sade hejdå så var det just det för kvällen, så ändring var inte möjlig.

Annars är jag glad för att du är tveksam över mig, med tanke på din fegröstning, vad sjutton är det för motivering att 50/50 är för dåliga odds? Vill du verkligen ha ut en ond och och inte är helt säker på någon så är ju vilken annan person utom någon i det förmodade tvillingparet än lägre odds. Eller menade du med din röst att du ville rösta på någon som saknade betydelse i sammanhanget ett sätt att rösta blankt, lägg rösten på en som ändå aldrig får röster nu så är jag safe röst.

Du har verkligen stuckit ut och förstärkt mina misstankar mot dig. Ditt glada tillrop när Ulven dog var inte direkt övertygande.
Jag gillar inte att bli citerad med ett citat jag INTE skrivit. Det där är @Myrten s ord om jag inte är ute och cyklar.

Det ändrar dock inte det faktum att jag tror du är god.

Vad gäller min röst så har jag redan förklarat den och när jag röstade trodde jag inte att jag skulle bli ensam om den.
 
Förlåt @LenaH missuppfatade lite där, men min misstanke mot dig kvarstår, mest på grund av din röstning och de glada tillropen. Här citerar jag åtminstone dig :). Men det kan ju för all del vara dåliga kunskaper i sannolikhetslära som ligger bakom 50/50 motiveringen.

Jag tänker vägra välja och därför: LenaH röstar på Jfrelin
så får vi se vad som händer. 50/50 är för dåliga odds för mig och jag går på dels mina tidigare teorier om henne, dels på Myrtens röst på henne igår (när jag är rätt övertygad om att Myrten var god) och dels på Niyamas teorier om henne.

Hurra! Nu är jag tacksam mot er som vågade tro på @Myrten !

Mina misstankar mot @Jfrelin blev inte mindre iom detta.
 
Ska försöka mig på en misstänkt lista innan jag lägger mig, tyvärr vet jag ingen men gissar och antar desto mer.

Ska jag våga mig på att göra en ondlista,

Bumpo (se där jag kan stava) - Har inte bidragit särskilt mycket med teorier och verkade snöa in sig på min kanske hastiga motivering och än mer på att jag lättvindigt ansåg att hon hämdröstade.

LenaH Hennes fegröstning, vägrade ta ställning med hänvisning till de i sammanhanget mycket goda oddsen till förmån för ännu sämre odds bidrar start liksom hurra ropen när en Niyama dog, de klingade väldigt falskt. Vill man hoppa på ett tåg så bör man göra det när det är vid stationen och inte jagar rätt på det vid nästa station.

Breakdown och Grodan är också misstänkta men behöver fundera mer här.

Tur att LL ändrade deadline, sticker hemmifrån lite innan 9 i morgon så jag skulle missat en del.
 
Vaknade vanlig tid och försöker somna om. Skriver ett inlägg under tiden.

Jag tror att lyan satte allt på ett kort igår kväll och därmed blottade sig själva. Bumpos velande om att jag lurat henne var bara ett spel för att kunna bereda mark för en sen röständring. Visst, det är rimligt att nojja för att bli lurad av mig, men att Niyama kan luras och är en jäkel på det tycks inte funnits i bumpos föreställningsvärld. Vilket är superskumt.

Jfrelins sena röst och motiveringarna efter DL är också urskumma. Jag var aggresiv runt tvillingarna? Nå, det var inte jag som försökte ställa det utom tvivel att tvillingarna röstat lika, annars var det "puckat"? Jag fick känslan att Jfrelin försökte skapa ett scenario där hon var tvilling och det tror jag inte hon är, varpå jag ifrågasatte det. Och då kommer en röst en minut eller så före DL. Sedan ändras motiveringen till denna plus att hon försöker styra över till att det måste finnas onda bland de som röstat på Niyama.

Jag tror alltså dessa två är ulvar och att lyan spelade högt. Men hur högt? Är det så att Break är ulv och att åskvädret oväntat brakade loss i Mälardalen och som jag antar var orsaken till strömavbrottet förhindrade Break att slå spiken i kistan? Möjligt, men jag är inte säker. Jag TROR inte Habina och GA är ulvar. Övriga kan vara det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 358
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp