Varulvslekbuketräff! [Varulvslek]

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Myrten nu får du ta på dig glasögonen för nu läser du lite som fan läser Bibeln. Jag menar agressiv som att du kom in direkt efter DL och började teoria ganska hårt om att Niyama skulle vara den onda tvillingen och du själv den goda.

Jag köpte inte det. Sen har jag inte ändrat min motivering. Den har varit samma hela tiden med mer förklaringar. Jag röstade på dig för jag inte trodde på dig och för att rädda mig själv. Hade inte batteri som sagt och kunde inte teoria alls. Visste inte hur många röster Niyama hade.

Däremot tycker jag ditt massiva teoriande just nu inte sätter dig mer på den goda sidan. Der är för mycket åh om jag överlever DL så har jag sanningen här. Bara för att du drog igång mot Niyama så är du defo inte godförklarad. Ulvar har förrut offrat folk i lyan och Niyama hade ju tappat sugen och kanske bad om att bli utröstad. Då har du ju ett ganska fett alibi.
 
Uppdatering!

@Habina var kåt, nervös och lite rädd. Men hon tassade ändå upp och smög iväg från det gemensamma sovutrymmet. Hon måste, ja måste, få träffa henne. Korridoren är lång och mörk, men rädslan ger vika för förväntan, snart snart! Hon hör ett ljud bakom sig, vänder sig om med ett leende på läpparna som snart dör bort....

****

De står där bekymrade. Två personer saknas, men högen kött, och nej, det kan inte kallas något annat, går inte att få ihop med två personer. De hoppar högt (och åtminstone två bör byta på underkroppen efteråt) när dörren bakom dem smälls upp! In tågar @Myrten högröd i ansiktet och vrålande. De ska minsann inte tro att de är något och hon skiter högaktningsfullt i att det finns goda kvar, nu ska hon spränga hela skiten, och någon måste hämnas habibejbi, och vem bryr sig om något överhuvudtaget? Längre hinner hon inte innan hon snubblar på en mattkant och slår huvudet i en byrå på vägen ned. Övriga står tysta några sekunder innan de smyger sig närmare. Hon är inte död. Hon är inlindad i sprängmedel. Hon är uppenbart galen. Det finns bara en slutsats att dra, hon måste dö innan hon vaknar för att döda dem alla, igen. Det finns inte plats för hur många galningar som helst på en liten ö, och den där Mammas verkar svår att få tag i.

De använder silvertejp för att förankra henne i byrån, sedan går de ut och tuttar på. Huset är gammalt, torrt och brinner fort. Inte fort nog för Myrten, som vaknar innan branden nått henne. Korridoren skapar tydligen någon form av drag som inte bara låter röken dra undan och släppa in frisk luft, det skyndar även på brandförloppet. De behöver inte lyssna på Myrtens panikslagna skin länge innan branden når henne. Smällen är öronbedövande! Men nu är de iallafall säkra från den galningen! Nu är det bara varulvarna kvar...

Habina var ghost whisper och del i kärleksparet.
Myrten var tvilling och del i kärleksparet.

DagDL 22:00 nattDL 00:00.
 
Mitt syfte är inte att bli godförklarad. Det är inte därför jag teoriar.

Och du drog väl i så fall också igång och teoria om tvillingarna? Att det vore puckat om de inte röstade samma mm. Det där har jag redan gått igenom. Om jag överlever ska jag se mer på röststatistik etc.
 
Jag kan inte annat än att hålla med om att glömmerallt måste vara god, eftersom hon la den avgörande rösten igår kväll. Varför skulle hon vilja lägga den avgörande rösten annars?
 
Hemma efter inspektion av @Jfrelin - inte var hon på någon parkering inte = ULV!! ;) När jag väl letat rätt på henne tyckte jag mig se rester av Veet under hakan och frågan är om det inte stack upp en hårtofs ur tröjan också...

Skämt åsido, för att gå igenom spelare för spelare så inleder jag med just
@Jfrelin Jag har röstat på henne tre gånger av fyra och det är ingen hemlighet att hon står högst på min ulvlista. Tidigare teorier kvarstår och jag lägger till det även Myrten noterade om tvillingdiskussionen.

@glömmerallt Måste vara god. Är hon inte god är jag så bakom flötet att jag förtjänar att bli kickad ur leken.

@Lobelia Samma som med glömmerallt. Det börjar ju komma ner till rätt enkel matematik nu (även om just Lobelia anser att jag har svårt med sannolikhetslära :p) och jag kan inte se varför Paddan skulle rösta på henne två lyncher i rad om inte ulvarna ville ha ut henne.

@Breaktown Har smugit lite, uttrycker sig vettigt och ganska oulvigt men nånting är det... Ger mig inte intryck av att verkligen leta onda utan glider genom två lyncher genom att rösta på Lobelia med rätt svag motivering. Lobelia som jag dessutom tror är god. Strömavbrottet var ju en missräkning, jag hade hoppats få fler svar då men åas vete tusan om inte ulvarna lyckats få ut Myrten om Breaktown lyckats rösta?
För att sammanfatta: Breaktown skuggar Jfrelin på ulvlistan för mig.

@bumpo Borde vara den tredje ulven men skulle också kunna vara så frånåkt att hon fortfarande är uppe på läktaren och äter korv?
Avvaktar där.

@grodan21 Har jag tidigare hållit som förvirrad, ensamspelande god nykomling. Skulle dock kunna vara i lyan och att man försöker "göra en @Snurrfian " dvs spela på nykomlingsförvirring och se hur långt det går. Svårbedömd pga låg aktivitet och snudd på obefintliga teorier.

Vad gäller både @bumpo och @grodan21 så låter jag det vara tills vidare och kör enligt @Myrten s devis med en ulv i taget och vi har redan kö på dem om mina tankar stämmer.

Ikväll gäller det att goda samlar sina röster, tänk på att ulvarna har förhäxat en av oss så att vi har en röst mindre så vi behöver även spökets röst!
 
Hemma efter inspektion av @Jfrelin - inte var hon på någon parkering inte = ULV!! ;) När jag väl letat rätt på henne tyckte jag mig se rester av Veet under hakan och frågan är om det inte stack upp en hårtofs ur tröjan också...

Skämt åsido, för att gå igenom spelare för spelare så inleder jag med just
@Jfrelin Jag har röstat på henne tre gånger av fyra och det är ingen hemlighet att hon står högst på min ulvlista. Tidigare teorier kvarstår och jag lägger till det även Myrten noterade om tvillingdiskussionen.

@glömmerallt Måste vara god. Är hon inte god är jag så bakom flötet att jag förtjänar att bli kickad ur leken.

@Lobelia Samma som med glömmerallt. Det börjar ju komma ner till rätt enkel matematik nu (även om just Lobelia anser att jag har svårt med sannolikhetslära :p) och jag kan inte se varför Paddan skulle rösta på henne två lyncher i rad om inte ulvarna ville ha ut henne.

@Breaktown Har smugit lite, uttrycker sig vettigt och ganska oulvigt men nånting är det... Ger mig inte intryck av att verkligen leta onda utan glider genom två lyncher genom att rösta på Lobelia med rätt svag motivering. Lobelia som jag dessutom tror är god. Strömavbrottet var ju en missräkning, jag hade hoppats få fler svar då men åas vete tusan om inte ulvarna lyckats få ut Myrten om Breaktown lyckats rösta?
För att sammanfatta: Breaktown skuggar Jfrelin på ulvlistan för mig.

@bumpo Borde vara den tredje ulven men skulle också kunna vara så frånåkt att hon fortfarande är uppe på läktaren och äter korv?
Avvaktar där.

@grodan21 Har jag tidigare hållit som förvirrad, ensamspelande god nykomling. Skulle dock kunna vara i lyan och att man försöker "göra en @Snurrfian " dvs spela på nykomlingsförvirring och se hur långt det går. Svårbedömd pga låg aktivitet och snudd på obefintliga teorier.

Vad gäller både @bumpo och @grodan21 så låter jag det vara tills vidare och kör enligt @Myrten s devis med en ulv i taget och vi har redan kö på dem om mina tankar stämmer.

Ikväll gäller det att goda samlar sina röster, tänk på att ulvarna har förhäxat en av oss så att vi har en röst mindre så vi behöver även spökets röst!
Här verkar du åtminstone lite godare :)
 
Vi måste onekligen samla krafterna för att få ut ulvarna, en klar missräkning att ondingaran tog två av oss. När är DL?


Varför är du så säker på Jfrelin? Jag har säkert läst teorierna en kan du upprepa LenaH, så jag slipper leta.
 
Vi måste onekligen samla krafterna för att få ut ulvarna, en klar missräkning att ondingaran tog två av oss. När är DL?


Varför är du så säker på Jfrelin? Jag har säkert läst teorierna en kan du upprepa LenaH, så jag slipper leta.
Det började med en magkänsla (bläk) och fortsatte med hennes svaga motivering till rösten på MM2/Sasse. Sen tyckte jag rösten på grodan21 var märklig (och får mig delvis att undra om de är kollegor?) och spiken i kistan var den ultrasena rösten på Myrten vid DL4.
Lägg sen till lite udda tvillingdiskussioner så är jag rätt säker.
Jag har också gått lite på Niyamas och Myrtens misstankar mot henne från när båda var goda.
 
Det började med en magkänsla (bläk) och fortsatte med hennes svaga motivering till rösten på MM2/Sasse. Sen tyckte jag rösten på grodan21 var märklig (och får mig delvis att undra om de är kollegor?) och spiken i kistan var den ultrasena rösten på Myrten vid DL4.
Lägg sen till lite udda tvillingdiskussioner så är jag rätt säker.
Jag har också gått lite på Niyamas och Myrtens misstankar mot henne från när båda var goda.
Ska vi köra på henne då? så får vi sem vem som hänger på?
 
Alltså - @bumpo har en erbarmlig röststatistik men varför röstade hon på Jfrelin i DL3 om de sitter i lyan ihop?Jfrelin satt rätt taskigt till då men åas så var det ju hon eller Paddan så bumpo kanske passade på att alibirösta?
Äh, som jag tidigare sagt så lämnar jag det lite just nu och tar en av de andra.
 
Jag håller på @bumpo som ond mest på grund av tjafsigheten men även så tyder röstningen på det. Hon har försökt få igång folk att rösta på mig ett par gånger.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 202
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 983
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 358
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp