Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Är det någon som vet var man kan köpa vanliga raggsockor? Skulle vilja de det när hon sitter i selen. Vantar har jag köpt men jag hittar inga raggsockor. Bara mockasiner...

Njä, jag har en mamma som stickar, väldigt praktiskt...
Är du lite händigt lagd så går ju ett par raggsockor rätt snabbt.

Tyvärr har jag inte alls tålamod och den enda i släkten som är bra på sådnt gick bort förra veckan :s

Jag fick ett par fina ullsockar till Ture i present när han föddes, de kan han ha nu. Ska se vad det är för märke, har för mig de säljs på tex Sharpman,

Usch, beklagar bortgången!
Jaa, ni har ingen typ garnaffär? Där kanske man kan typ beställa ett par? Eller någon hembyggdsförening, pensionärsförening?

Åhh, tack så mycket! Ullsockar är precis vad vi vill ha!

Kaktusblomma. Ingen fara, det var min mormor som jag inte träffat på länge och jag känner faktiskt inget... Det har varit väntat länge. Inga garnaffärer här vad jag vet. Tror de har kursat allihop...

AKB: De såg perfekta ut. Bra pris oxå. Tack!

Vi har alltid bytt hos bilhandlare, då slipper man folk som ska komma och titta och hitta "fel" på bilen i ett försök att pruta en si så där 10 000.
Byter ni dessutom in två bilar får ni nog ett bra pris på den ni köper.

Kollade lite på nätet igår hos lite olika bilhandlare, men hittade ingen som jag gillade direkt. Men kanske har de inte alla på nätet?
Tror vi också kommer byta in hos bilhandlare. Har aldrig gjort det tidigare, och kanske hade vi tjänat mer på att sälja själva och köpa själva, men samtidigt är det mycket meckigare att göra det och egentligen knappt värt de extra slantarna man tjänar in på det kan jag känna.

Jag köpte ett par raggsockor åt Milton i märket Rockafella (heter det så?) för ett tag sen. Superfina och tjocka för en hundring ungefär =)

Är det någon som vet var man kan köpa vanliga raggsockor? Skulle vilja de det när hon sitter i selen. Vantar har jag köpt men jag hittar inga raggsockor. Bara mockasiner...

På H&M såg jag senaste i förrgår att de hade raggsockar till småttingar.

Var in där häromdagen och frågade tom men de hade bara mockasiner. Kanske kommer in då...

Vi har sålt några bilar privat. Och jesus vad knepigt folk det kommer och sparkar däck och bara klagar.
Vi har för dåligt tålamod för att ha hem sånt folk. Så bilhandlare har varit optimalt för oss.
Åk till en handlare ni tror är bra och visa upp bilarna ni ska sälja och säg alla kriterier ni ha för er kommande bil och prisklass så brukar de kunna fixa fram nåt på några dagar.

(nää, vi byter inte alls bil ofta eller så:angel: Fast nu har vi iofs hittat en bil som vi verkligen trivs med)

Har precis vart i stan och köpt raggisar till Iggy, köpte mina på HM. Kostade typ 29 spänn eller nåt. Jag köpte stl 12-13. Tror jag de var, satte på de direkt o slängde lappen.

Men är det cm då? JAg har stl 17 i Ebbas converse och de sitter ganska bra nu :)
Hennes ulltofflor är lite större men trillar ganska lätt av.

Oftast kan man tjäna många tusenlappar på att sälja bilen själv istället för att byta in den. Bilhandlaren ville ge mig 60 000 kr för min Golf, men jag sålde den själv på Blocket för 77 000 kr. Men jag hade en himla tur, det kom en tjej som provkörde 5 minuter och sen köpte den direkt, inga dumma frågor! :D Lilla bilen har det nog bra hos henne nu. Han bor förresten i Köping. :idea:

Herre Gud.. Ge mig ett dunder-tops på hur jag blir av med migrän! Ska egentligen på middag ikväll men det känns ganska kört va?
Först intogs 1,5 treo och två timmar senare kom mamma förbi med eeze (eller vad de heter) så då tog jag två sådana. De har hjälpt lite nu, men jag mår inget vidare :(

När jag hade som värst var det bara 2 alvedon och 1 ipren i kombination som funkade, fick det utskrivet av läkare.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 185
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 359
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025