Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Usch va tråkigt.... När jag får ont i huvudet brukar jag ta bamyl koffein för att få bort det. Kanske det funkar med koffeintablett och vanlig huvudvärkstablett också... Stackare. VArför kommer det alltid när man minst vill..
Har du möjlighet att ligga helt mörkt och själv i en halvtimma kan det hjälpa.

*kl*
Alltså- har ni nån minut över så kolla denna vägbeskrivning på Goggle... Skitkul!!!
Gå in på Google och välj "kartor". Tryck på "vägbeskrivning". Skriv "Tokyo" i A och "New York" i B. Tryck "hämta vägbeskrivning". Scrolla ner till punkt 21 i vägbeskrivningen...

I dag har jag puréat mat hela dagen. Fryst in lite smakportioner så det finns ett tag framöver. S fick prova palsternackspuré i dag... (hon fick prova potatir för ett par veckor sedan men då var hon inte redo)
Varför det blev palsternacka var för att det var den första purén jag gjorde. HAHAHA vad söt hon var när hon upptäckte vad det var för skumt mamma lurat i henne. Slutade med kaskadkräkning...

Åhlens hade, men de var lite stora för A. Jag tror iofs att det är väl bara att dra upp dem lite till. De hade också täcktofflor till bebisar.

Alltså- har ni nån minut över så kolla denna vägbeskrivning på Goggle... Skitkul!!!
Gå in på Google och välj "kartor". Tryck på "vägbeskrivning". Skriv "Tokyo" i A och "New York" i B. Tryck "hämta vägbeskrivning". Scrolla ner till punkt 21 i vägbeskrivningen...

Mäh, vad är det för mupp som hittat på det där :confused::D

*kl*
Gud vad ni babblar! :D Jag hinner inte med, fast idag har jag å andra sidan prioriterat sömn när tiden funnits...

Börjar ana att vi har ett utvecklingssprång på gång snart. Inte så att S blivit mycket mer grinig eller så, men hon sover så fruktansvärt illa nattetid. Vaknar ofta och är ledsen, somnar om så fort hon får en hand på magen eller huvudet men vaknar sedan snabbt igen. Tror jag var upp en gång i timmen inatt, var lite lagom slut. Strax innan 5 fick hon komma över till oss (då klev sambon upp och åkte till jobbet, innan det hade hon inte fått plats. :crazy: Sambon tog upp hela vår 160 cm-säng själv i princip...) och då sov vi till strax innan 8. Inatt så samsover vi, det får bli trångt helt enkelt.
Tror hon börjar inse att hon inte sitter ihop med mamma eller pappa längre, eftersom hon blir lugn när vi är hud mot hud. Är väl det som ska ske nu har jag för mig också, att de inser att världen är stor osv?

Ni som ammar, tar det lång tid innan era bröst ökar produktionen eller är det bara mina som är segare än segast? Nu känns dom helt tomma i princip hela tiden, och S äter och äter och äter (känns det som iaf ;)). Mat får hon i sig iaf, för det kommer upp en del överflöd då och då. Men jag gillar inte den här slappheten, jag kan liksom inte ens känna vilket bröst hon åt ifrån senast.. :crazy: Nu får hon visserligen båda brösten vid varje måltid, men ändå...

Mina har ställt in sig på en normalproduktion så de är också lite slappare, men Iggy äter fortfarande från ett bröst bara. Men jag måste fråga, hur snabbt äter era ungar? Iggy käkar på max 5 min sen är han klar... Borta är de långa mysiga en-timmes amningarna ;)

Normalt sett äter S bara från ena, men nu är det alltså båda som gäller för en tid framåt. Känner igen mönstret. :D
Här äter vi också väldigt snabbt, max 5 minuter skulle jag tippa på. Skulle hon inte överflödeskräkas ibland och gå upp så bra i vikt skulle jag nästan bli lite orolig haha ;)

Samma här, Iggy har gått upp ett kilo i månaden hittills så mat får han ju :)

Men suger de mer effektivare nu eller varför går det så fort?

Vilket lyx med 5 minutersmatning! Vore det så skulle även jag nästan klara av att helamma. ;) Nu ammar jag morgon och kväll och på kvällen blir det lätt en timme. Fast då somnar han till ibland, så jag får väcka honom genom att försöka dra ut spenen och då snuttar han vidare en stund.

På morgonen äter han kanske 15-20 minuter innan han somnar om. Han sover ett par timmar och får sedan äta på andra sidan och då är det ofta så kort som 5 min.

Här är det exakt samma!! Hon sover dåligt, mina bröst känns tomma, och hon äter mega snabbt! Skönt o höra att det nog är en sån ålder! Har varit ppe var varannan timme senaste veckorna..är man trött eller;) Men nu böejar man vänja sig..faktiskt..bara gilla läget, hehe

Men på dfagarna är hon UNDERBAR! Hon är verkligen en liten människa nu, kan nästan sitta helt själv, snackar och jollrar så det låter som hon pratar, ska pussas i ansiktet med hela munnen såklart, skriker extra högt och gällt när hon inte får som hon vill, har vänt sig och är mer här på nåt vis!

Har också märkt av seperationsångesten, hon blir sååå lessen när jag går ifrån henne om hon ser mig(tex när hon är hos pappa) o blir galet glad när hon ser mig, skriker av glädje:love:

Mamma som gäller helt enkelt, men pappa kan avleda henne med lite leksaker och sjunga lite sånger, bä bä vita lamm är favvon..Underbara unge!:love:

:D Jag är barnsligt förtjust i julen. Jag har alla redan börjat planera inför julen, vad för nåt jag ska baka, vad för julgodis som ska göras, vilka gardiner o ljusstakar, pysslande etc etc Sambon är en sån där julhatare... :mad:

Jag är som din sambo, en julhatare.
Mest bara för alla gör så stor grej av det. Om vem man ska fira med och vart.
Julklappshetsen och julmatspressen.

I morgon (eller ja, idag. Klockan är ju efter tolv)
så har vi dop för Oscar :bump:
Ska bli skoj. Inte själva kyrkobiten, har en jädrans scenskräck.
Får se om jag pallar stå därframme å hålla en säkerligen skrikig och ålande tung bebis.
Skulle gått in som andrastämma i "Älskade barn" så tjejen slipper sjunga solo.
Men hon får gott göra det själv, för jag lär väl svimma.
Mest ser jag fram emot maten, om jag ens hinner förtära nåt.
Som efterrätt blir det Vit chokladcheesecake, Päronpaj, Morotskaka, Fudgetårta och Kokoskladdkaka :d:d

Herregud vad många smaskiga efterrätter ni ska ha! Vi ska ha dop för Selma imorgon också, ska bli så skönt att få det avklarat, har stressat hela veckan för att få allting klart. Pust! Fixade iordning Selmas rum igår och idag har jaginte suttit ned mer än när jag ätit lunch och middag.

*kl*
måste bara skryta lite, var och red min unghäst imorse för tredje gången och galoppade för första gången och det var superhäftigt. :love: :love: bestämde mig på studs att jag inte skulle sälja honom idag utan ha kvar honom, allt var verkligen perfekt, är så himla glad över den hästen. :)

Här sovs det med fortfarande dåligt. Har inte hjälpt att ge potatis eller gröt på kvällen. Ska ligga på mig och amma ett par gånger varje natt.

Idag har han visat tecken på att bli blyg inför andra. Har haft några tjejer här på middag och aloe vera party. Var inte lätt att fixa det sista när A inte ville vara hos någon annan än mig. (sambon hade flytt fältet :D )
Är så van vid att han bara är glad att få sitta hos någon och nöja sig med det så jag blev lite stressad. Samtidigt så känner man sig lite mera speciell :)

Storebror gick en liten runda med honom så då somnade han i vagnen. Nu ska vi lägga oss och ladda inför barnloppisen imorgon :bump:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 353
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London