Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Idag har han visat tecken på att bli blyg inför andra. Har haft några tjejer här på middag och aloe vera party. Var inte lätt att fixa det sista när A inte ville vara hos någon annan än mig. (sambon hade flytt fältet :D )
Är så van vid att han bara är glad att få sitta hos någon och nöja sig med det så jag blev lite stressad. Samtidigt så känner man sig lite mera speciell :)
Vi var ju hos svärisarna förra helgen och efter en stund i farmors knä blev V jätteledsen och började storgråta helt förkrossat. I samma ögonblick jag tog honom blev han knäpptyst. Då kände jag bara :love: :love: :love:

Inatt har pappa haft nappjour. Har inte ens tänkt på att han faktiskt kan sköta det eftersom spjälsängen står på min sida. Men inatt bytte vi sida i sängen och jag fick sova ända till 6 och slapp peta in nappen kl 2 och 4! :bow:

Idag ska vi ner på stan och köpa kläder till lillemannen. Han kan verkligen inte ha sina 68-bodysar längre, så vi måste fylla på förrådet.

Nu är det nog dags att gå upp... Vilgot och pappa är redan uppe och de håller på att tända en brasa i kaminen hör jag! :love: Och så måste jag bara få säga hur himla glad jag är över att ha en espressomaskin igen! Den nya är dessutom 10 ggr bättre en den gamla och det är så himla gott att få kaffe istället för vatten till frukost! :cool:

*kl*

Iggy har feber för första gången :cry: inte så hög, 38,1 men jag blir orolig ändå. Han var snorig och hostig i natt och kändes febrig redan då, men ville inte väcka han för att tempa. Pratade precis med 1177 och de tyckte man skulle avvakta med alvedon, hålla han sval och ge han mycket bröstmjölk och erbjuda extra vatten. Men jag glömde självklart av att fråga om det är okej att ta en kort promenad. Vad tror ni?

kl

Passar på och skriver lite, vårat internet har varit väldigt ostabilt sen igårkväll tekniker kunde de skicka utb först om ca 2 veckor... :mad:

Idag ska vi på marknad, mysigt! sen får vi se om vi lyckas övertala sambon om att kolla på tävling för den är i grannsocknen mot marknaden :angel:

Lycka till med era dop ni som skulle ha idag. Ni ska se att det kommer bli fint och bra.

Är iggy under 6 månader? Om han är det säger dom att man alltid ska åka in om dom har feber.

/jenny som varit på akuten två gånger med febersjuk tjej

Han är 5 månader nästa vecka, pratade nyss med dem och då sa de inget om att komma in. Vi skulle avvakta och skulle han bli sämre med högre feber eller vi kände oss osäkra skulle vi komma in. Konstigt att de säger så olika. Men han verkar må bra annars. Pigg och glad, lite gosigare än vanligt bara.

Thea var likadan, hade inte mer än 38.2 tror jag, men sen 5 timmar senare var den över 39 och hon blev jättejätteförkyld två dagar senare.

Jag trodde den allmäna rekommendationen var att man alltid oavsett gradantal, skulle besöka läkare vid feber hos barn under 6 månader?

När jag ringde vårdguiden sa barnsjuksköterskan nämnligen precis såhär:
-det känns dumt att behöva säga det här eftersom din dotter mår bra och är pigg att åka in till akuten för 38,2 men det är det vi rekommenderar dig att göra.

Hoppas det går över snabbt =)

Det är för barn under 3 månader som rekommendationen är att man ska söka läkare vid feber! :idea: Barn under 6 månader ska man hålla extra koll på och ha kontakt med sjukvården om barnet verkar påverkat osv.

*kl*
Kikar bara in en snabbis, idag har vi fullt upp här hemma. Har tagit en lång skogspromenad med hundarna och hittade massor av gula kantareller som vi rensat. Har precis tagit ut en äppelpaj ur ugnen och nu står sambon och lagar lunch. Tänkte överraska min pappa med äppelpaj och vaniljsås om en liten stund, och så tar jag med mig hälften av svampen också. Vilken oerhört snäll dotter jag är va?! ;)

Oregano; ang amningen - kan det inte vara så att V tar lite längre tid på sig för att det är mysigt också? :idea: Jag saknar de långa mysamningarna, nu är jag bara en matmaskin, fort ska det gå annars blir damen sur. :D

En oerhört snäll dotter är du! Dessutom glömde jag kommentera i bildtråden att din dotter är så söt!

Min tjej är gnällig idag och i natt, magen krånglar nog fortfarande... ska köpa katrinplommonjuice idag och prova ge henne det. Jag tycker att hon är lite varm också, så när hon vaknar ska jag tempa henne tänkte jag. Hon hittade förresten fötterna idag!

Lottch, vad skoj att det går så bra med unghästen, visst var det den fina med bläsen/skjutna stjärnen?

Oregano; ang amningen - kan det inte vara så att V tar lite längre tid på sig för att det är mysigt också? :idea: Jag saknar de långa mysamningarna, nu är jag bara en matmaskin, fort ska det gå annars blir damen sur. :D
Jo, han tycker säkert det är jättemysigt. :laugh: Det var därför jag fortsatte amma lite och på den här nivån är det helt okej för mig också. Mina bröstvårtor är nog inte gjorda för helamning. Nu har jag sällan ont. På kvällen när han ligger och snuttar och somnar och jag tycker att det börjar bli dags att byta sida, så skakar han liksom och sträcker ut armarna i förtvivlan nästan när jag tar bort honom. Det ser så sött ut och han blir så nöjd när han får nästa tutte att snutta på. :love:

Åh vad gott med kantareller!! Skulle egentligen åkt till mina föräldrar i helgen för att plocka, men jag vet faktiskt inte om det hinns med.

Kl
Nu har även vi köpt en ny bilstol. Jag beställde ju en från en webshop för några veckor sedan, men för att göra en lång historia kort, så avbeställde jag den. Ett tips är iaf att inte glömma bort att googla på butikens namn innan man beställer. Ingen fara skedd nu iaf. Vi var på Mekonomen idag iaf och köpte den stol som vi tänkt från början, en svart/beige BeSafe iZi Kid X3 Isofix. Han satt riktigt bra i den förutom att vi upptäckte att han "tappade huvudet" när han somnade på hemvägen. Det var ju kanske inte så bra...

Nej, jag tror du har fel. Oss skickade dom in även fast hon mådde precis som vanligt, men hade feber. Han på vårdguiden sa själv att han tyckte det var fånigt att vi skulle åka in med henne, men sa att så såg rekommendationen ut. Hon var 4,5 månad när hon hade feber.
Skitsamma! :) Hoppas Iggy är feberfri!

då skiljer det mellan landstingen i så fall, för här säger dom barn under 3 månader. :) fick åka in med S då hon var 11 veckor trots att hon inte visade något, och då sa dom så att barn under 3 mån vill de alltid ha in och äldre barn skulle man själv hålla koll på och rådgöra med 1177 om man tyckte att barnet verkade väldigt påverkat. Men som sagt, skiljer säkert mellan landstingen då :)

Idag är det förresten 3 månader kvar till julafton :banana::bump::banana::bump:

Det betyder att det idag är en dag mindre dit :banana:
Jag bara älskar julen och nu när man själv har barn så blir det klart ännu mer speciellt, inbillar jag mig iallafall!!
Vi har det bara lite jobbigt med det hela, jag och sambon... Vi är båda lika traditionsbundna och vill båda fira med våra föräldrar. De andra åren har vi delat på oss på julafton (löjligt kanske, skyller på att vi inte är så gamla ;)), men i år är vi verkligen en egen familj och kommer såklart inte göra så.
I år löser det sig nog då båda våra föräldrar firar jul i samma by, så vi hinner vara hos bägge.
Men nästa år är ett större bekymmer då mina föräldrar firar 5 mil härifrån :cry: Kan ju hoppas på att sambons mamma jobbar julhelgen nästa år så firar vi i alla fall med dem en annan dag :devil:

Ja, julen är lite komplicerad.
Vi har åkt mellan våra föräldrar varje år, men tror inte vi kommer orka det iår, blir troligtvis sambons mamma och släkt på julaftonen och min mamma och släkt på juldagen, sedan gör vi nog tvärtom nästa år... blir en himla massa åkande ändå.
på juldagskvällen ska vi till min farmor och farfar, för där anordnas staffansritt varje år, det är lite skoj.
hela julhelgen är ett stort åkande med firande alla dagar typ.
min lillasyster fyller dessutom år den 23 så det får inte heller missas (hon blir 8år)

*kl*
Idag har Oscar döpts:laugh:
Allt flöt på jättebra! Ceremonin tog ungeräf 15-20 minuter, vilket passade
oss väldigt bra eftersom jag inte gillar att stå framför folk :D
Tjejen som sjöng solo klaffade vartenda ton.

Maten och fikat efteråt gick med galant. Morsan tog hand om det mesta så jag
kunde gå och tjöta med folk:laugh:

En bild på Gudmor, jag, bebis, sambon och Gudfadern.
31683234.jpg

Nej, jag tror du har fel. Oss skickade dom in även fast hon mådde precis som vanligt, men hade feber. Han på vårdguiden sa själv att han tyckte det var fånigt att vi skulle åka in med henne, men sa att så såg rekommendationen ut. Hon var 4,5 månad när hon hade feber.
Skitsamma! :) Hoppas Iggy är feberfri!

Det är han faktiskt nu :) innan läggdags hade han 37,6 bara, Men fortfarande tät o rosslig stackaren :crazy:

Åh vad fina ni är :) Vad tyckte huvudpersonen om det hela då?

Tack! :)
Han sov redan innan vi gick in och fram tills vattendelen. Då va det lite gnäll.
Sen satt han bara tyst på armen och undrade vad de va som pågick :laugh:

vad fina ni va!
Sitter och leker med nya telefonen, måste ju kolla hur alla nya finesser fungerar.

vad skönt, då var det säkert bara en liten topp där och inge mer med det.
Visst hinner man bli så himla orolig? =/

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 353
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London