Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Men hur fina kan man vara då? Du ser verkligen ut som en rolig och trevlig tjej!! :)

Jag sitter på jobbet, Théa har följt med mig till kontoret idag eftersom hennes far var ute och slirade igår och då vill inte jag att han ska ha hand om henne. har med mig massa leksaker, babygymet och babysittern ;D Sover gott i vagnen, undrade varför jag väckte henne klockan 6 för?! Hallå. Somnade i bilen och sover ännu.
Sen ska vi handla mat och jag vill åka förbi Babbyproffsen och kolla på rean!
Vad gör ni andra idag?

Här har jag en underbar morgon!! Ammade kl 4 och kunde sen inte somna om pga hosta. Jag tyckte mest jag störde Ture 4 mån som ligger bredvid, så vid fem gick jag upp och gick ut till stallet. Jag har mockat flera boxar (tog de inhyrdas också när jag ändå var uppe), fixat allt foder till dagen, gjort i ordning svans och man på hingsten och sen släppt ut alla hästar utan den som ska tävlas. Sen är stallet riktigt fint sopat och lösdriftshästarna har fått mat och äpplen. Riktigt så här noga blir det inte på vardagar när jag har Ture i selen.

Nu sitter jag med en kopp te och njuter av lugnet. Samtidigt så är jag så hönsig att jag skulle vilja gå upp för trappen och titta till honom, men den knarrar så då väcker jag väl båda honom och sambon.

Är det fler här som har bebis sovande i sängen (eran alltså)? Hur gör ni när ni har nattat barnen och lämnar dem? Pallar upp m kuddar? Kanter? Än så länge så går jag alltid och lägger mig samtidigt som Ture och sen läser en stund, men jag kanske inte vill gå och lägga mig klockan 9 resten av livet även om jag gillar det. Kan bli lite väl osocialt. Så jag funderar lite på framtiden. Jag som alltid sovit så oroligt är helt beroende av Ture och han får nog inte egen säng förrens den dag han kan springa ifrån mig när jag ska stoppa ner honom hos oss. Trots att jag sover som en kratta. Den nya dyra spjälsängen står oanvänd i hans rum. Som är lika oanvänt det...

Hoppas ni alla får en bra söndag!

Åh vad snäll du är som mockade de inhyrdas boxar också! Man blir så himla glad över att komma till en mockad box! Så där kunde min hästägare göra ibland när jag var medryttare. Väldigt uppskattat!

Vad har du för jobb där det funkar att ha med T? (Du måste självklart inte svara om du inte vill)

Min lilla skrutt vaknade vid 7 och har då sovit sedan 22.30 :love:
Hon är alltid väldigt hungrig såhär på morgonen men nu är hon mest busig... släpper bröstet, trycker in hela handen i munnen och flinar stort :D

Vi ska nog ha en lugn dag idag, vädret här är grått och trisst.
Här är så tråkigt att typ alla butiker är stängda på söndagar :(
Vi ska nog kolla närmare på Ps3 som sambon köpte igår :angel:

Visst känns det skönt att göra allt det där i stallet när man inte planerat det? GUD vad jag saknar min häst...................

Jag är likadan som du, alldeles beroende av min lilla tjej! Går också och lägger mig tillsammans med henne på kvällarna. Om några (hrm :grin: ) månader tänkte jag försöka börja lägga henne att somna själv i sin säng tidigare på kvällen så man får egentid, men lägga henne i vår säng när jag själv går och lägger mig. Någorlunda kompromiss kanske. Inte många kvällar min sambo ser mig ;D
Om jag går upp utan att lyckas väcka henne brukar jag lägga en uppbullad handduk på var sida om henne så hon inte ska lägga sig på mage, men de är inte ofta inte!

Jag jobbar som administratör / bemanningsassistent på en ganska stor kommun.
Jobbar mot personlig assistans, skickar ut vikarier när någon är sjuk, och jobbar i lönesystem bla.

I vanliga fall när jag inte är föräldraledig jobbar jag måndag-fredag, men nu föll det sig så bra att tjejen som jobbade varannan helg sa upp sig och då sa jag till min chef att jag ville jobba varannan helg tills jag går på min egna tjänst igen!
Smidigt och bra.
Men det är ööööööööööödsligt i det här stora huset som bara jag och T är i... hua.. Ibland surrar kaffeautomaten till och då blir jag livrädd haha

Jag har siktet inställt på en såndär gåstol eller vad det kallas för! Det tror jag T kommer uppskatta mycket, hon vill ju röra sig och vara uppe.

T vaknade precis, har sovit i vagnen sen halv sju! Starkt jobbat! Nu har hon käkat och ligger och busar i babygymet =)

Okej, förstår att dert blir tomt att vara själv :) Praktiskt att bara kunna jobba lite ibland.

kl
Bara för att M var så busig i morse så när hon ätit klart så kom allt upp igen, över hela mig och halva soffan... :crazy:
Jag är så glad över nya soffan som har tvättbar klädsel!
och att jag ännu inte hunnit få på mig kläder :angel:
Jag ropade på smbon som vakna med ett ryck :) och när han kommer ut och ska ta M möts han av världens största leende ;)
Tur det var tidigt för då var det bara att rusa ut med allt i tvättstugan, senare kommer det vara fullbokat eftersom det är söndag.

När vi sen åt frukost fick M prova lite potatis för första gången och det var väl sådär...

Äh, lite kräk haha du ska se våran soffa, de är ju nästan så man inte vågar bjuda över någon.. Hon kräktes jättemycket när hon var liten. Dock ska vi köpa en ny så jag orkar inte bry mig.

Ja jag sparar så mycket FKdagar, utan att gå back särskilt mycket! Tar jag ut 20 dar i månaden och jobbar 4 dagar får jag ut lika mycket som 31 dagar, ca 13500 efter skatt och de kommer jag långt på. Men jag kommer nog försöka ta ännu mindre dagar, får se =)

jo, hade det varit vår andra soffa så hade det bara varit att kassera... den hade dumt tyg som bara drog åt sig och inte tvättbart!
M har ladrig kräkts särskillt mycket men idag kom verkligen allt upp, det rann verkligen längs båda sidor på mig där vi satt i soffan :grin:

Jo, jag hade tänkt jag skulle försöka hitta något på deltid efter jul typ. Jag vill oxå spara lite dagar.
Jag måste ta ut fullt varje månad då jag är arbetslös, får bara ca 7500 på 31dagar
sambon är oxå arbetslös så vi har det lite tufft. vi klarar oss helt ok och vill vi unna oss något ändå så har vi lite sparat, vi ska ju tex till Sthlm om ca 3veckor, ska bli så skönt att få komma iväg lite :)

Det är verkligen balsam för själen att åka på semester, spelar inte så stor roll vart man åker bara man kommer hemifrån.
Vart ska ni bo i Stockholm?

DUKTIGA ni är som kan spara även fast ni är arbetslösa, det är starkt gjort! Ett tips är att söka jobb som personlig assistent, det är ett jättetrevligt jobb för det mesta och ganska smidigt att kombinera med föräldraledighet eftersom det är både dag kväll och ibland nattpass.
och om man är timvikarie kan man ju tacka ja och nej hur man känner för!
Du bor på gotland va? Min svägerska har jobbat för gotlands kommun som PA och trivdes bra, dom ville att hon skulle flytta dit från sthlm :)

Jo, har funderat lite på PA fick erbjudande om sommarjobb inom det i våras när jag väntade M, så var tvungen att tacka nej då.
Japp, bor på Gotland.

Vi ska bo i Tungelsta, min pappa bor där och de har tillgång till en gästlägenhet som vi då kan hyra. Väldigt praktiskt och billigt :idea:
Vi kommer stanna 4 nätter.

Nu ska vi bara komma på vad vi ska göra... IKEA är iaf givet :angel:
Sen kolla in lite affärer med baby/barnprylar, vi har ju inte så stort utbud här.
Några tips?

Jo, vi sparar när det kommer lite extra eller så... annars prioriterar vi att köpa/göra sånt vi vill ha/behöver istället för att snåla, man mår lite bättre då och så har vi föräldrar som hjälper om det behövs och så :love:

Tungelsta är jättenära mig, knappa milen! det är finfint där =)

jag lever som ni, jag lever hellre bra och unnar mig det jag vill än har massa sparpengar.

tips, hmm inget på rak arm sådär! Jag överlåter det till nån annan :)

Hej på er!! Igår var jag ute och "svirade" :d Eller nä, jag var på tjejmiddag med två andra tjejer, men en flaska vin slank ner och vi hade så trevligt. På hemmafronten var det grabbakväll för sambon, Milton och vår bästa vän.
När jag sedan kom hem höll sonen på att vakna så jag borstade tänderna, b landade mat till honom och sedan mös vi i soffan en timme och han somnade så gott på mig, hur mysigt som helst!
oroa er inte, jag var inte det minsta onykter, då hade jag inte brytt mig om att ta upp honom, utan överlämnat det åt sambon :D
Hur ser er söndag ut? Vi ska på kalas i eftermiddag, tjohej...... Annars är det lugnt här hemma.

Babysim igår som gick toppenbra! Miltons mormor var med eftersom sambon jobbade, det var roligt med lite sällskap av henne och assistans i omklädningsrummet!

En flaska vin? Inte onykter?? Herrejösses, jag skulle nog trilla av pinn av två glas nu tror jag. :D

Kul att komma ut lite, känns som om det kommer dröja innan jag gör det med tanke på amning osv! Vi har varit på Ikea idag och köpte lite smågrejer. Hann med babyproffsen och köpte babyseat till tripp-trapp-stolen. Nån som har en sån och vet hur den ska vara inställd till småbarn? Tycker den är lurig.

I em sen kommer en av stalltjejerna och ska hjälpa mig att ta ner 1-åringarna på ridbanan. Såg att det låg en blå presenning där (grannen westernryttare) och det är väl perfekt att börja lära de små hoppa vattenmatta. :D De får dock gå ner tillsammans, sist jag hade dem där en och en så välte ju Mini hela staketet när hon försökte hoppa över. Suck och pust! Sen måste jag longera hingsten också, men jag fixade ju allt annat klart i morse så det ska nog gå.

Sambon och Ture sover. Jag sov en halvtimme på fm, tur det med tanke på att jag vaknade 4. :)

Och nu har jag mailat om en annons på en ponny. Gaaah. Kan ingen säga åt mig att sluta? ;)

Skyller på Lottch som var först... Eller hur det nu var. :D

Jo, vi sparar när det kommer lite extra eller så... annars prioriterar vi att köpa/göra sånt vi vill ha/behöver istället för att snåla, man mår lite bättre då och så har vi föräldrar som hjälper om det behövs och så :love:
Jag/vi har jättesvårt att anpassa oss efter att ha så lite pengar nu och jag får nästan panik av att knappt kunna spara något. Det är ju ett medvetet val, jag tar bara ut 4 f-dagar/vecka, men det är betydligt svårare att leva snålt än jag trodde...

Kl
Idag har Vilgot blivit passad av sin morfar för första gången. Alltså det var första gången nånsin som han varit ensam med någon annan. Jag och mamma var i skogen och plockade (massor!!!) trattkantareller och mannen var en sväng på jobbet. Det gick jättebra och V hade inte varit ledsen nånting. :laugh: Nu är vi på väg hem och har precis stannat vid affären så vi kan göra västerbottenpaj med trattisar till kvällsmat! :d

Och nu har jag mailat om en annons på en ponny. Gaaah. Kan ingen säga åt mig att sluta? ;)

Skyller på Lottch som var först... Eller hur det nu var. :D

Klart pojken ska ha en ponny!! :idea: Jag ska helt klart fixa nån liten medryttarponny till V senare om han tycker att det är kul att rida. Hoppas verkligen att han blir en liten hästkille istället för golf- och hockeykille som pappa vill... :o ;)

Här har inte Tures pappa så mycket egna fritidsintressen mer än dator, men morfar är motorintreserad och resten av min släkt riktiga fotbolls- och golf-nördar. Men en ponny ska det bli! :D Den här var dock inget som kommer bli en framtida ridponny utan en liten sak att pussa på så länge han är liten. Är svårt på mina gigantiska unghästar... Den kan ju dessutom få följa med på promenader när jag har Ture i selen. Kanske? Har funderat på nån av 1-åringarna men det kan vara dumt med tanke på att de är rätt så på tårna.

Men vi har ju inte köpt den än även om den var söt och verkar perfekt. Man kan ju få drömma! :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 350
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar