Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Gruvar mig också för jul. Jag och maken har de senaste åren åkt bort själva. Det har varit helt fantastiskt. Lugn och ro på landet där vi lagat mat, huggt egen gran och fått massor av tid till varandra. Men med första barnbarnet på båda sidor så är det ett minne blott.

kl
Blir det förresten någon mer Sthlms träff? Eftersom jag missade den förra så vill jag inte missa när nästa blir av.

kl
Blir det förresten någon mer Sthlms träff? Eftersom jag missade den förra så vill jag inte missa när nästa blir av.

Åh, jag tänkte just att det borde kunna vara dags för det igen, jag som missade förra på målsnöret! Är ni andra peppade också? :laugh:

6000+ moms för ett hingstföl! I stort sett gratis med andra ord... :D

Selma har aldrig rullat runt i spjälsängen, tanken har faktiskt aldrig slagit mig. :eek: hon har alltid varit så lugn när hon sovit.

Jag är också gärna med igen om det blir träff! Tyckte det var jätteroligt att få ett ansikte bakom alla nicken.

Svartfot: jag vet preciis hur det känns. Har precis kommit igång med min stora bebis och det känns verkligen läskigt när sidan bara viker sig när man egentligen borde ha muskler där, för att inte tala om bukmuskulaturen. Jag är helt slut efter en kort ridtur nu.

De första gångerna jag red kändes det som att höften höll på att hoppa ur led. Men sen dess har det varit helt okej :laugh: Har ridit regelbundet nu sen jag köpte hästen för 1 ½ månad sen :bump:

På tal om julen. Hade redan förra julen lite ångest över hur vi ska lösa det denna gången. Sambon har i princip bara sin mor och faster kvar i livet. Så han vill ju vara med dem. Och förra året ställde jag upp och fixade julmat å firade med dem (det va dödens tråkigt)
Så i år vill jag vara med min familj, för vi firar inte på juldagen, då fyller syrrans pojk år och hon vill hålla i sär på julafton och födelsedag.

Får väl bli att samla alla här i år. Men har verkligen ingen lust att förstöra julen med hans satans faster. Hon är en klockren pest:devil:

Och på tal om inget alls. Jag pallar verkligen inte koffein i stora mängder. Sitter här och skakar :D Håller nog på och tänder av.

Denna har säkert nämnts innan, men jag undrar om nån har denna?
Är den tjock?

Ska nämligen till Ikea i morgon och funderar på att shoppa mig ett exemplar :laugh:

Vi har den och vi är nöjda med den! :) jag tycker den är tillräckligt tjock för att ha den på golvet.

Vi har också den och tycker att den är jättebra :)

Jag träffas också gärna igen, var trevligt sist!

Western_ivy; Barnaffärer i närheten av Tungelsta är väl Babyproffsen i Länna och om ni ska till Ikea så har ni Babyland i Kungens Kurva och Babybutiken (tror jag den heter) på Heron city.

Var det inte fastern som betalade flera hundra tusen på ert hus?! :cool: Bara att fira ju där mao. :angel: ;)

Vi har Ikeamattan och den är lite vadderad, men inte särskilt tjock. Att sitta på och ligga på mage på är den helt okej för. Ligga på rygg är den lite för tunn för, tycker jag, men det gör väl inte bebisarna så länge till. Apropå det så har vi precis kommit hem från föräldragruppsträffen och det är så intressant att se hur olika bebisarna är trots att de är jämngamla. :idea:

Japp, samma faster! Men hon är fortfarande en pain in the ass.
På dopet så kommenterade hon min kusins färgade pojkvän högt så alla hörde, inte alls pinsamt eller så :o

Jag ska klämma lite på mattan i morgon :laugh:
Han ligger inte många sekunder på rygg när han har massa leksaker, så den passar nog bra. Är det förresten sånt material som suger åt sig djurhår?

Va med på föräldraträff idag. Men tyvärr så va det sista gången vi träffas.
Hoppas nån tar initsiativ till att dra ihop gruppen nån gång igen :)

Senast ändrad:

Här ändrade jag vagnen till sittvagn idag. Men herregud vad Ture är för liten. Kan han inte fatta att han måste ligga ner ungskrället? Det gick ju inte så det blir liggdel och soffkuddar så han kan sitta i den ett tag till.

Sen har vi byggt om i tvättstugan och flyttat ner tummlarn så jag får mer bänkyta. Jag som tvättade en gång varannan månad är nu bästa vän med tvättmaskinen men riktigt ovän med den rena tvätten. Som just nu alltid ligger på köksbordet. Sen dröjer det nån vecka innan den kommer upp på övervåningen... Inte så kul. Så nu ska det bli ändring på det.

Var ute nu och skulle longera hingsten. Då är han inte helt fräsch. Ser jättehalt ut i skritten men inget vid longering. U get wat u wish for, jag som inte ville sälja. Men han försökte jaga ihjäl sin kompis som fick in rätt många sparkar på honom i förrgår så han kan bara vara muskelstel. Jag longerade honom ett tag och sen får han gå själv i nån dag så får vi se. Även om han inte ska säljas ska han ju visas i november.

Jag är helt kär i Ture. Eller det har jag väl alltid varit, men nu är han så himla rolig och det går så lätt att busa igång honom. Det kan räcka med att jag ger honom ett bus-leende så kvider han av skratt. Sätter jag sen igång och dumma mig så nästan vrålar han. Plus att jag upptäckt att han är lite kittlig. Det är inte snällt men kul... ;)

Nu kom äntligen solen de lovat sen igår. Hoppas på fin dag imorgon. Har inget planerat och det är sköööönt. Jag lärde mig en del om Ture i Spanien som underlättar vardagen är hemma. Han har varit jobbig och skrikig innan han somnat på dagarna här hemma, men i Spanien la man bara ner honom så sov han. Så när han verkar trött och grinig nu så sätter jag honom i selen, går ut 10 min och grejar lite i stallet och sen är det bara att gå in och lägga ner honom. Gör hellre det än sitter och bråkar med en unge som inte vill sova. Han är en kille som vill att det händer lite, helt klart! Undrar var jag gjort utan selen... Den har jag tack vare Buke!!

tack för tipsen :)
vi är inte begränsade till det området dock, vi har med bilen ;)
det blir ju en del prylar som får följa med när man ska iväg 5 dagar...
Den enda butiken vi har här på ön är babyproffsen :( och det blir ju lite trisst i slutändan!
Tänkte vi skulle leta lite kul bra leksaker till henne och så lite kläder förstås :angel:

kl
idag har vi varit på öppna förskolan igen och Mikaela tycker det är mycket spännande, tittar intresserat på de andra barnen och självklart är deras leksaker och framförallt deras babygym mycket roligare än hennes egna ;)
där går det oxå alldeles utmärkt att ligga på mage en längre stund (5-10min), hemma blir hon bara arg redan efter typ 1minut. Knasiga unge :love:

Kl

Oooooohh, idag har vi kollat matstol till Milton (jag är tjatig! Har nämnt det både i bildtråden och i stora-snack-tråden redan, men detta är ju favvo-tråden, så det måste nämnas här med ;)).
Det blir en Hokus Pokus för vår del, tittade på Stokkes Tripp Trapp, men anser att den är för dyr för oss. Blir att köpa en sådan begagnad vid ett senare tillfälle.
Blev rent nostalgisk när jag tittade på Hokus Pokus, tycker den har funnits i tid och evighet :D
Taaadaaaaa!!
60464_1492641767506_1577893648_1154073_8075434_n.jpg

Är det strumpbyxor han har? Var har du köpt de i så fall? Letar som besatt efter strumpbyxor utan något bling bling-mönster... :)

helt bedårande unge ni har btw, härligt hårsvall!

Vad bra, men i kungens kurva, där ikea ligger, finns även toys r us om man vill kolla leksaker. I Skärholmens galleria, precis brevid kungens kurva, har du massor av butiker och bla pop och name it finns där.

Vi var också på ÖF idag, Mathilda tycker att det är jättekul, ffa sångstunden. Dessutom köpte vi en bumbo idag som hon än så länge tycker är rätt ok, men inte så mycket mer.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 306
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar