Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Vi har också vart på föräldragruppsträff idag, en tant från kommunen var där idag och informerade om hur det funkar med förskola osv. Nästa gång kommer en barnpsykolog, tycker det är kul när de har lite "föreläsare" och inte bara bebisträff. Även om det är kul det med :D speciellt nu när de börjar bli lite större och man ser att de verkligen tittar på varandra. Iggy satt helt stilla en hel timme i mitt knä och bara tittade på alla bebisar runtomkring.

På tal om ridning efter graviditet förresten... Hon som vann vm i distansritt igår (16mil) födde barn för 7 veckor sedan :eek:

Är det strumpbyxor han har? Var har du köpt de i så fall? Letar som besatt efter strumpbyxor utan något bling bling-mönster... :)

helt bedårande unge ni har btw, härligt hårsvall!

Nä, det är tights och stickade tossor från Benneton, har mössa också - skitfina!
Men jag letar också som en tok efter fina strumpbyxor till pojke, var var var?!
Har hittat randiga inne på ekobaby.se (tipsade om de tidigare), som ser lite söta ut. Tror jag ska beställa iaf :)

Ja, hans hårsvall är så härligt!

Idag va det en dietist hos oss i föräldragruppen och pratade barnmat.
Jätteintressant:laugh:

Åhhhh va söt han är :)
När jag sätter Ebba i den stolen hos min syster så drunknar hon i den... Sååå stor skillnad är det ju inte... Fast när jag tänker efter så är det ju såklart inlägget som fattas i syrrans....
Jag får snoka fram den nästa gång :)

Lundmyrs har ett par randiga också! Har ett par sånna, men har fått för mig att de är för stora. Ååh, visste inte att benetton hade barnkläder. Ännu en butik att besöka... :angel:

tack ni andra för tips, ska kolla lindex. Ska kolla lindex och kanske pop. :)

Lindex hade bruna förra veckan.

Notan från Benetton i Alicante landade på 94 Euro. Superhärliga barnkläder! :)

Jag har börjat sätta ihop en fotobok för Ture för 2010. Ska bli julklapp till mormor och morfar! Gör det hos extrafilm.se, nån annan som beställt en sån? Skulle behöva lite tips tror jag...

Vi hade också tänkt göra en sån fotobok till mormor o morfar och farmor o farfar. Kanske ska börja med det snart så man får den till jul. Verkar extrafilm bra? Lång leveranstid?

Jag brukar beställa kort därifrån och då är de blixtsnabba! Har gjort det i flera år och är jättnöjd, dock första gången jag ger mig på bok!

Han Sverker, är det Plus han har, gjorde något test på just fotoböcker. Kommer inte ihåg volken som var bäst men jag kommer ihåg att det vara stora skillnader.

Tack, orkade inte goggla för jag hade bara en hand ledig. Nu sussar prinsessan så nu kan jag lyxskriva ;)

Här är vi trötta men lyckliga. Älskar nya gården. Vill aldrig åka hem. Sista dagarna har vi rivit ut alla plastgolv och plockat spik ur trägolvet och plockat fram gamla pärlsponten på väggarna. Kastat in ved, plockat äpplen... Jodå, deet finns att göra. Men det är såååå underbart.

Jag har sett gråa med Tiger och Randiga med Barbappappa på hm här :)
Tycker de är så söta men de hade fel storlekar sist jag kollade där :(

Jag sparade informationen efter det programmet.

Tips: undvik motljusbilder o mörka bilder

Bildkvalitet:
Bäst:
Photobox fotobok design, 34 sidor, pris 229 kr
6,735
Pixopolis square hårda pärmar, 24 sidor, pris 245 kr
10,20
Bra:
Myphotobook.se compact, 36 sidor, 149 kr
4,138
Extrafilm fotobok enjoy, 20 sidor, 99
kr 4,95
Lite sämre:
Fujidirekt A5, 24 sidor, 145 kr

--------------------------------------
Såg att Cyllene redan svarat sorry.

Vad vettiga föräldragruppsträffar alla verkar ha. Våra var ett skämt. BVC sköterskan som i bästa fall läste innantill i en bok. Annars så delades det bara ut broschyrer. Senaste träffen var det jag och min man där.

Här har vi inga alls. Eller så är det bara jag som inte är inbjuden eftersom jag har barn tidigare :s

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 306
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar