Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

*kl*

Blä, är aptrött. Jobbar idag på mitt gamla jobb. Klev upp 5...somnade typ 1.På sätt och vis rätt skönt att komma hem ifrån och träffa lite annat folk också & spara mammadagar, men jag saknade lilleman sååå mkt så jag körde alldeles för fort hem :o som tur var det inte BlåVita ute!

Armani_

Hokus Pokus stolarna gillar jag skarpt. Funderar på att skaffa en sån till Theo. Min mama och pappa har en sån och Theo bara älskar den. Tycker även han sitter bättre i den än i Antilopstolen från IKEA. Är dom dyra att köpa nya...finns nämligen inga begade på Blocket här uppe....

Nae, bäst att börja dra sig tillbaka till jobbet nu å se till så kalvarna får lite mat :bump:

hehe, jag kör också fort hem när jag har jobbat. Fast sen när man jobbat några gånger och "vant" sig lite, känner man inte samma desperation :)

ÅH jag är så TRÖTT på min vagn! Fick en vagn av min kusin, en brio duo -06 och den är så jävla stor, klumpig, otymplig och jobbig.
Måste helt enkelt ha en annan!!!

Annars bakar jag en kladdkaka med kokosbotten och när den är klar ska jag snöra på sjalen och ta en promenad i det vackra vädret:love:

Och min föräldragrupp har antingen runnit ut i sanden eller så har jag runnit av listan. Suck.

Det lätt gott. Jag fick ju kladdkake-dille under graviditeten och bakade alla möjliga varianter. Har du recept?

Inte för att jag behöver det, men ändå...

Jag gjorde appropå choklad en supergod och enkel mousse i lördags. Det var bara blockchoklad, honung, smör och ägg. Sen krossad polkagris på. Mums. Ska göra ny på fredag och bjuda på. :)

Jag är en godisgris.

Åhh jag är oxå baksugen... har inte kommit på vad jag vill göra bara ;)
Vi har oxå tröttnat på vår vagn, vill ha en med svängbara hjul, har hittat en Herqules på annons i sthlm så den blir det, ska bara sälja vår cerox nu med.

Cyllene - Jag är oxå en gottegris och snask är det sista jag behöver :)
Brukar göra en jättegod enkel mousse på choklad, grädde och ägg... det lät ju riktigt gott med polkagris!

jag längtar till jul så man kan baka alla goda julgodisar ;)

De e min kompis som bakat den tidigare, och receptet är faktiskt från buke ;D

Kokosbottnen
50 g rumsvarmt smör
2 ägg
1,5 dl socker
200 g kokos
1 tsk vaniljsocker

Kladdkakan
2 ekologiska ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
2 tsk äkta vaniljsocker
4 msk kakao
100 g smör

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader

Vispa ihop alla ingredienserna till bottnen med en elvisp, tryck sedan ut smeten i en smord form.

Gör smeten till kladdkakan & häll den över kokosblandningen.

Grädda i mitten av ugnen ca. 30-35 minuter.

Hihi! Inte bara jag som är baktokig ;)
Igår gjorde jag rosa maränger, dagen innan rosa chkladhjärtan... Jag piffar och provar för fullt till doptårtan :)
Och ja- jag gillar rosa ;)
Idag har jag lagt äppelklyftor i sockerlag med kanel i. Dessa ska sedan bli en äppelpaj tänkte jag :)

Kladdkakan kommer att provas inom närmsta tiden ;) Har en smörkräm att prova på cupcakes också... Ojdå.
Problemet är att jag inte behöver äta varken detta eller något annat :(
Kan ngn komma och äta åt mig?

Haha, vad gjorde ni då? Tittade på varandra och gick?

*kl*

var hos BVC idag. 5 mån check så det blev sprutor, Selma var jätteduktig den här gången mot den förra gången då hon skrek som en stucken gris. Idag skrek hon bara under tiden som hon sprutade in andra sprutan, sen var allting bra. Hon har inte fått feber än heller, är bara lite tröttare än vanligt. Just nu ligger hon i mitt knä och ser på hockeymatchen mellan AIK-dif.

9600g och 67 cm lång var lillan idag, hon håller på att bli så stooor. :(

Jag tyckte att det var så konstigt på vår träff häromdagen för barnen var verkligen ganska lika stora... Jag ser knappt skillnad på de som väger ett par kg mer...

Ebba hinner nog inte ikapp din bäbis på ett tag ;) Hon väger 6 kg så 3kg på en månad blir nog tufft ;)

jisses, Mikaela har ca 2 veckor tills hon blir 5månader och vid 4 så vägde hon 5,3kg. skulle inte tippa på att hon kommer över 6kg denna gången ens :D
Skönt att det gick bra med sprutorna, jag fasar inför det...

Stora tjejen!

Var på 4-månaders förra veckan. Vet inte om jag nämnt det i tråden? Aja, Milton vägde 8270 g och var 67 cm lång, min stora kille!!
Jag tycker han är stor, men han lär inte komma upp i din frökens 5-månaders-vikt när det är dags för oss att ta sprutor nästa gång =)

*kl*
Idag inhandlades lekmattan ifrån Ikea. Den blev jättepoppis på en gång :laugh:

Även ett par, för mig, snordyra walkingskor köpte jag.
Så nu jäklar är det dags att försöka bättra på kondisen med raska promenader :bump:

För exakt 5 månader idag var Iggy en timme gammal :)

32220_421549042783_615567783_5527135_4723396_n.jpg

Naaw!! :love: Så liten och söt!! GRATTIS till Iggy!

Min Milton fyller 2mån idag! Så det va inte så länge sen han va yttepytte! :)

Men sätt in en bild när du håller så nu ju :) Det hade varit kul att se skillnaden :)
Har ni tänkt på hur mycket de förändrats i ansiktet? Hur mkt tydligare dragen blivit och framförallt så söta bäbisdrag som kommer fram...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 306
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18