Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Det var mitt barn som "klämde ut" suppen igen, och tro mig - jag höll ihop skinkorna ett bra tag. (jobbar inom vården, så det tricket kan jag allt ;)) Det var ju inte en supp som kom ut, utan upplöst sådan blandat med annat trevligt. :angel:

*kl*
Jag börjar få flyttnerver, imorgon skriver vi det sista! :eek:

Jag kan tyvärr inte se dina iPhoneemoticons :(
Attans då... Jag ser dom iaf! ;) Då är det väl samma som på Facebook. Man kan ju göra hjärta genom att skriva <3. På datorn ser man ett hjärta, men på iPhonen ser jag bara mindre än och 3:an.

Nu har vi varit ute och gått iaf. Det gick bra och han sov hela tiden. Febern är ju nere i 37,1 men det märks att han fortfarande är påverkad. Inte alls lika glad som han brukar vara. Dessutom verkar han ha väldigt ont i benen efter sticken. Han börjar gråta så fort man kommer åt och det är ganska svårt att bära honom utan att göra det.

Vi har Alvedon supp och det är väldigt smidigt. Var lite nervöst första gången, men det är lätt att få in den och den kommer inte ut igen.

Idag är det sista dagen min man jobbar på vårt jobb. Det kommer att kännas jättetomt utan honom där när jag kommer tillbaka. Visst är det väl bäst att vara på olika ställen, men vi har jobbat tillsammans i 8 år och varit tillsammans i 6 av dom.

zody :bump::banana:
Vad tiden gått fort! Inte längesen ni budkrigade ju :laugh:

*kl*
Behöver lite hjälp här nu.
Ska skicka ut tackkort till de som kom på dopet.
Men vilket ska jag välja :confused:

31698559.jpg

31698562.jpg

Definitivt det andra, i det blå ljuset och vita kläderna ser bebisen ut som gengångare på den första bilden tycker jag. Effektfullt, men lite väl spöklikt för ett dopkort kanske?

:D Gengångare.
Ju mer jag tittar på andra bilden ju mer gillar jag den mest.
Den övre är lite för mörk.

håller med, den andra bilden är jättesöt!

Här hemma röjs det. Lägger jag henne på ena ändan på mattan så går de trettio sekunder så är hon på den andra. Jag tror inte det dröjer nu innan hon börjar antingen krypa eller ställa sig upp.

Idag hade vi sovmorgon till strax innan 11! Jag såg ut såhär när jag tittade på klockan :confused::o:laugh:

nu har jag klämt i min barbapappakropp i lite kläder, satt upp håret och kletat lite mascara på ögonfransarna, blöjbyte och påklädning kvar och sen beger vi oss till IKEA:love:

*kl*

Varje timme inatt..Varje timme...:eek:
Är inte stolt över mitt tålamod inatt..men får försvara mig med att hon vaknat minst fyra gånger varje natt den senaste månaden..så jag hade väl inte direkt förutsättningarna att hålla god min natten igenom..

När jag börjat acceptera och vänja mig vid dessa fyra gånger, så får man bakslag..igen..Jävligt bitter är jag..

Tvingade henne att ligga kvar i sängen bredvid mig imorse, fast hon skrek och ville bli underhållen..till sist somnade hon..så vi sov iaf mellan nio och elva..alltid nåt!;)

Av dom två så säger jag också nr 2, men hade helst sett en ljusare bild ;)

Alltså, det var ju en evighet sen vi budade på huset, var ju innan midsommar!! :eek: Ibland har det känts som att tiden stått still och andra gånger som den flugit fram. Men nu är det äntligen dags, det är helt galet vad underbart det känns :love:

Juzzen; Jag förstår dig till fullo, tålamodet är inte på topp när man inte får sova.. Stella sover helt ok nu igen, 2-3 matningar per natt bara och så somnar hon direkt - men jag vet att det kommer komma jobbiga nätter snart igen.

Senast ändrad:

Vill man ge flytande har Panodil mer lätthanterlig konsistens och godare smak än Alvedonet, tipsade sjukhuset oss om. Vi brukade ge i spruta, det finns också att få på Apoteket.

Jag fick med den spruatan när vi köpte flytande alvedon och den vi fick var värdelös, så vi fick mäta upp i sån kopp vi hade sen tidigare och sen mata med sked men det gick bra det med.
Sprutan gick inte att trycka långsamt med, det kom inget, inget och sen allt, så M fick ju allt i halsen, stackarn!

Förstår det, jag hade blivit tokig. Finns det ingen annanstans ni kangå? Här finns det träffar som kommunen håller i, fikaträffar dit man kan gå och träffa barn (och föräldrar ;)) i olika åldrar osv. Verkar vara riktigt mysigt, men jag har inte fått tummen ur och släpat mig dit. Andra ur min föräldragrupp går dit.

Kanske dags för en ny buketräff istället? :)

Selma blev också dålig efter sin spruta. :( vi har i stort sett inte sovit någonting. Hon har varit gnällig och febrig hela dagen, nu har hon somnat, efter att hon fått Alvedon, men fy vad jag tycker det är hemskt när hon är dålig. Det riktigt skär i hjärtat. Ska försöka hoppa i säng ifall hon är lika trött inatt, annars kommer jag inte orka att gå runt med henne. Lillpluttan. :(

*kl*

Ni som ger ersättning..Hur sjutton löser ni det..rent praktiskt?? det tar ju EVIGHETER att få vattnet att svalna till ät temp, hur gör ni?:confused:

(Lillan ville knappt äta något, åt ca 30 ml bara..jättekul..så det gör ju inte mkt inför natten..suck..

Hur ska man göra för att hålla tålamodet uppe, och inte få flipp?..jag exploderar så fort hon vaknar nu, eller som nu på kvällen, när hon knappt åt nån ersättning..jag har nått en gräns..och jag VILL inte vara en sån mamma, en sån bitterf***a..:cry: Är bara så trött..

Har ni några tips på hur jag ska tänka..jag vill inte bli arg på min fina lilla unge:(

Provat ställa i kallt vattenbad? Då går det massor snabbare än att låta det svalna i rumstemp :)

Sen har vi även använt varianten späda ut hetvattnet med kokat kylskåpskallt vatten. Fast det kräver ju viss framförhållning!

Värmer tetraersättning i lite varmt vattenbad bara.

Den är ju rumstempererad från början så den ska bara upp lite i temperatur. (uhm jag tror faktiskt min man gett dem utan att värma någon gång när A varit på uselt humör, det har också gått ned utan efterverkningar.)

Hmm om du ammar vanligen, kanske testa flaskan vi har, tommee tippee, den har jättebred boobliknande bas. Men vi har aldrig testat någon annan flaska så jag vet inte om det gör ngn skillnad.

(men vi kör 2 dl ersättning bara någon enstaka gång i veckan om han skulle bli hungrig när jag rider så priset spelar ingen roll för oss.)

Inga tips tyvärr, mitt humör är också på botten om jag inte får sova.

Senast ändrad:

Ja, jag satte det i ett vattenbad..men det tog rätt lång tid iaf..eller så kändes det så för bebistösen var hungrig;) Nämen, jag förstår inte hur man orkar vänta med en bebis som är hungrig, om man ger ersättning alla mål...Tänkte att det kanske fanns nåt bra trix!

Ja, man får väl ha lite framförhållning kanske:p

Jag brukar försöka ha lite framförhållning och koka vattnet en bra stund innan så att det hinner svalna. Har även kokat vatten i kylskåpet så jag kan blanda till rätt temp. Har jag väl kokat upp vatten i kokaren tidigare på dagen och det svalnat av värmer jag det bara lite grann. På nätterna har jag en termos vid sängen och pulver färdiguppmätt som bara är att hälla i.

aha, ja, det är ju bra..Ja, jag tänkte bara ha ersättningen nu på kvällen, och se om hon sover bättre på det..eftersom hon vaknar så ofta, och vill äta varje gång..och sen som du, att sambon har när jag är iväg längre stunder i stallet
(håller på att utbilda mig till hästmassör så ibland behöver jag mer tid på mig än vanliga 1 1/2 h, när jag masserar nån häst också)

Ska kolla upp den flaskan..hon tog ju denna flaskan först, men sen..näpp..å var dte inte roligt längre och hon ville snutta lite på mamma istället..ytterst lite men ändå! tack för tipset!:)

Det är framförhållningen som gäller allså..Får skärpa mig och planera helt enkelt;)
Det med termos har jag hört innan iofs, det är ju smart!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 181
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 305
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18