Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Naaw!! :love: Så liten och söt!! GRATTIS till Iggy!

Min Milton fyller 2mån idag! Så det va inte så länge sen han va yttepytte! :)

Och min Milton blir 4 månader idag :D

Bild på en 4 dagar gammal pojke :love:
Miltons+f%C3%B6rsta+dagar+051.JPG

Och så för ett par veckor sedan :love:
41199_1473977300906_1577893648_1113661_4946185_n.jpg

ÅH jag är så TRÖTT på min vagn! Fick en vagn av min kusin, en brio duo -06 och den är så jävla stor, klumpig, otymplig och jobbig.
Måste helt enkelt ha en annan!!!

Har också en gammal brio, och jag säger samma..otymplig och jäävligt tung o bära ut och in ur bilen..Nu tar jag sällan vagnen, nästan alltid lillskruttan i selen..orkar helt enkelt inte bråka med vagnen..Så det blir en ny snart..Innan min rygg knäcks:grin:

*kl*

En bild på Oscar 20 dagar gammal, Nonchalera mig, jag flippade lite (som vanligt när kameran kommer fram;))
31697789.jpg

Och en ifrån nu i helgen, nästan 5 mån gammal.
Han har jädrans långa ben den pojken :D
31697788.jpg

4 hektar. Det är helt underbart. Älskar det. Vill aldrig åka hem...till vårt gamla hem...

Fina ni är:) Så stor han blivit, lilla pågen:)

och jag måste säjja..Sådan matte, sådan hund..Ni är ju lika för tusan:D

Det lilla huset är dass :D Med två hål i varje rum. Damernas och herrarnas. ;) Blir bra när vi har kräftkalas och inte vill ha in fyllskallarna i huset :angel:

Tack allihopa!

Alicia har ätit potatis idag. Hon satt med oss vid bordet när vi åt så jag mosade lite potatis och gav henne och hon åt som om hon aldrig gjort annat :) Bara typ en sked dock, vill ju inte chocka magen för mycket.

Vad skojj=)

Här har jag bestämt att strunta i gröten på kvällen..Nelly har tappat intresset och halv hulkar efter några skedar..Dumt och tvinga henne..Verkar ändå inte som det hon får i sig gör henne mätt för natten, eftersom hon fortfarande vaknar jättemkt. Ska testa med ersättning imorrn istället..annars får vi helt enkelt leva med att det är röriga nätter ett tag framöver..(Förhoppningsvis inte i 18 år i sträck;) )

var hos BVC idag. 5 mån check så det blev sprutor, Selma var jätteduktig den här gången mot den förra gången då hon skrek som en stucken gris. Idag skrek hon bara under tiden som hon sprutade in andra sprutan, sen var allting bra. Hon har inte fått feber än heller, är bara lite tröttare än vanligt. Just nu ligger hon i mitt knä och ser på hockeymatchen mellan AIK-dif.

9600g och 67 cm lång var lillan idag, hon håller på att bli så stooor. :(
Vi var också på BVC igår. Precis som Selma så var Vilgot jätteduktig och skrek bara när hon sprutade. 68 cm lång och 8414 g.

På kvällen fick han feber. Det var inte så mycket men han grät helt förkrossat hela kvällen, så han fick en Alvedon. Han slutde inte gråta förrän jag ammade honom, ca 1h tidigare än normalt. Han åt sig till sömns och jag kunde bära honom till sängen utan att han vaknade. Han sov i 9 h, vaknade och ville ha mat och sov sen i 2,5 h till! :eek:

Han är fortfarande varm känner jag, men vi har inte gått upp än, så jag vet inte hur mycket feber han har.

Har bestämt med grannen att vi ska gå ut och gå kl 9. Hur är det egentligen, ska bebisar med feber vara inne eller får de gå ut??

 Men gud!!! Mina iPhoneemoticons funkar här!!! 

Iggy skulle oxå fått sina sprutor igår men pga febern i helgen och hans snorighet tyckte bvc-tanten vi skulle vänta till måndag.

Jag var ute i helgen när Iggy hade feber, frisk luft blir man väl inte sjukare av resonerade jag. Vi var inte ute jättelänge utan vi tog en promenad bara för att få lite frisk luft.

Jag kan tyvärr inte se dina iPhoneemoticons :(

*spinner vidare*

H ska få sina första sprutor snart. När ni gett alvedon, har ni gett suppar eller flytande? Bra att vara förberedd om han får hög feber, tänkte jag.

E fick ingen feber så jag behövde aldrig- men jag köpte hem båda fall i fall. Fick dessutom en portionssked så att man lätt kunde få i det om det skulle behövas :) doseringssked kanske det heter...
Det var visst ngn i denna tråden vars barn klämde ut suppen igen efterhand som hon stoppade in den. Minns inte vilken...

Jag gjorde som du och köpte hem både ock och fick ävenen sån doseringssked du pratar om. Dock tyckte jag inte att det fungerade att ge Milton på sked sp jag flikar in med ett tips! Dosera upp rätt mängd Alvedon med hjälp av skeden och häll sedan alvedonen i en sådan där flasknapp som man har när man ger ersättning och låt bebis själv suga i sig alvedonen. Vet inte hur det funkar för er som ammar, men för vår del var det toppen-bra!!

Det var visst ngn i denna tråden vars barn klämde ut suppen igen efterhand som hon stoppade in den. Minns inte vilken...

Man får "hålla ihop" skinkorna ett litet tag så att den börjar lösas upp, då kommer den inte i retur :)

Vill man ge flytande har Panodil mer lätthanterlig konsistens och godare smak än Alvedonet, tipsade sjukhuset oss om. Vi brukade ge i spruta, det finns också att få på Apoteket.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 306
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 251
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18