Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Hehe! Min stallkompis mamma föder upp shetlandsponnysar som faktiskt har tagit henne en bra bit på vägen :) Där ska jag ut o leta så småningom har jag tänkt :)
Eg skulle jag vilja ha en amerikansk miniatyr och avla på- kanske man skulle ta det istället... 2 såna som gräsklippare kanske hade varit lagom ;) Jag får slänga ut mina inhyrda ;)

Såg att du varit på babyproffsen. HAde de rea på tripptrappsakerna? Stolarna med? Ebba ska få en av svärföräldrarna i doppresent så finns det på rea är det ju alltid trevligt. Då kan hon ju få fler saker ;)

Ponnyn var redan bokad, skit också! Den var sååå söt. En 19-årig welshkille... Jaja, det var ju inte riktigt förankrat hos omgivningen ändå. ;)

Det var rea på tripp-trapp! Något erbjudande med stol, bricka och baby-sats. Vi ville bara ha baby-satsen men fick brickan också, hon fattade fel. Tror den var rätt dyr eg. Så nu är det monterat och ska provsittas ikväll! :)

Haha, skyll på mig bara, gör det... :D vi har två granngårdar i närheten som föder upp welsh mountain, hur lätt tror du det är att hålla sig då...? :angel:

Haha, vad kostar de? :D

Måste berätta något märkligt. Ture är så saaaatans rörlig på nätterna nu och jag vaknade en gång av att han rullat upp och låg på min rygg. Vad hände med bebisen som låg där man la honom? :)

Liten fråga till er som anv spjälsäng, hur har ni koll på om de rullar över på mage? Ture hamnar ju liksom på mig så det märks ju.

:rofl:haha! Hade han rullat upp på din rygg! Det måste varit en härlig syn.

Nej, jag skulle med vilja vet hur sjutton man får dem att inte rulla över på mage. Hittar honom jämt i magläge nuför tiden. Försöker rätta till honom, men till 99% av gångerna vaknar han och då blir det liv i luckan :grin:

Ja alltså innan den där flaskan vin dracks så bottnade jag med en hel (!!) pizza och massor med salta pinnar :D Och så dracks det under många timmar. Det är enda förklaringen jag har, för jag borde också vara hel-snurrig efter en flaska fin, i vanliga fall!

På tal om häst till barnen så köpte jag mig en ursnygg Shettis-dam som skulle bli till mina framtida barn. Men framtida barn kom snabbare än beräknat :D Hon ska bli Miltons häst/min kör-kompis ändå, basta! Hon är ju bara 3 år så det kan bli spännande, hrm...

Milton ligger i spjälsäng, men kommer än så länge inte över på magen utan lägger sig halvt på sidan när han ska sova. Dock är jag, och sambon, uppe flera gånger per natt och tittar till honom.

När A ligger i spjälsängen och sover på dagen lägger jag hennes snutte som en kulle framför magen. Då kan hon inte rulla över på magen. Fast när hon väl sover så ligger hon väldigt still. Det är när hon ska somna och vaknat som hon rullar över på mage.

Nu har ja ridit!! O jävlar i helvete vad ont jag har. Hur har ni andra känt det som hoppat upp på hästryggen. Plötsligt insåg jag exakt hur skruttigt kroppen blivit av graviditeten. Kropps bilden, kroppskontrollen… allt var ur spel. Ffa var min högersida lite ur funktion. Muskeln mellan revben och höftbens kammen hade tydligen pensionerat sig för jag kunde varken aktivera eller relaxera den sidan.

Men gud vad underbart det var att får rida. Riktigt rida och inte bara åka häst.

Vi har dock blivit väldigt avskräckta från att åka bil med T. Hemresan gick ganska bra men nerresan var ett smärre helvete. Bitvis skrek hon så mycket att hon inte fick luft. Vi fick stanna och promenera för att hon skulle lugna ner sig lite granna. Resan som borde ta 3 h tog närmare 6 h. Så nått Frankrike blir det inte.

:rofl:haha! Hade han rullat upp på din rygg! Det måste varit en härlig syn.

Var så satans trött så jag bara väste till sambon "ta bort honom". Först nu på morgonen jag kom ihåg det.

Tures nya hobby är att rulla och han är tyvärr väldigt bra på det. Han är väldigt stark och rullar nu även i uppförsbacke. Kul men jobbigt!

Googlade fram det här:

När kan barnet sova på mage?
Socialstyrelsens råd för att minska risken för plötslig spädbarnsdöd gäller barn som ännu inte kan vända sig själva. Barn som är stora nog att göra det kan förstås sova på mage eller på sidan om de väljer att göra det.
– När barn kan vända sig själva har de också kommit förbi den egentliga riskåldern för plötslig spädbarnsdöd, det vill säga de fem, sex första månaderna. Då är det också bra att, av säkerhetsskäl, ta bort kudden om barnet tidigare har sovit på en sådan, säger Göran Wennergren.

Artikeln publicerades i
Vi Föräldrar 1/2007

Så egentligen är det ju ganska lugnt och Ture sover helst på sidan, när han rullar är det för att jag vänt mig från honom. Jag får ju liksom ont i ryggen av att ligga på en sida mot honom hela tiden...

Starka magmuskler, det blir nog en bra ryttare av honom ;)

Det är egentligen hemligt men jag har satt honom på ett hårt träningsschema med OS 2030 som mål. :angel: :D

Nej, han har ju alltid gillat att ligga på mage och lyfte huvudet rel stadigt redan på bb. Ska jag lägga ner honom blir han arg om jag lägger honom på rygg och då rullar han direkt över till mage. Sen ligger han nöjt så tills jag plockar upp honom. Har inte testat hur länge han kan ligga men det är länge. Om han inte rullar vidare, men det händer inte så ofta!

Då kommer följdfrågan om era barn har kudde? Ture har en men den är så tunn så den stör honom inte i hans rullningar.

Får jag berätta en "världen-är-liten-historia"?

Gör det iaf...

Stod på flygplatsen i Spanien och väntade på att få gå på planet. Jag har lite som flygplatshobby att försöka hitta svenskar, och det är sällan svårt. Framförallt inte damer. Fotriktiga skor, handväska och så ganska elegant klädda och liknande frisyrer. Så typiskt svenskt att klä sig fint och så ta på sig gympadojor för att man ska gå mycket...

Nu skulle vi ju flyga till Sverige så majoriteten var svenskar, men efter en stund kunde jag inte låta bli utan jag viskade till mamma att "alla tanter ser ju precis lika dana ut i håret. Finns det bara en svensk tantfrisyr??". Sen har vi en frisör här i staden som jag tycker klipper alla likadant, så jag la till "man skulle kunna tro att XX klipper allihop".

Det här nämnde mamma för en kollega på sitt jobb igår och som började fundera. Då hade deras grannar också varit i Spanien och gissa vem hon har som frisör?? :D:D

Jag tänker kräva något slags pris av min mor för det här!

Alicias är oxå jättetunn. I vår mjuka säng känns det som att den inte gör så mycket nytta men i spjälsängen är madrassen hård så där har jag den.

Haha, låter som att den frisören ska antingen ta sej iväg på kurs eller gå i pension :rofl:

EmelieR: Den va bra :rofl:

:D Jag är barnsligt förtjust i julen. Jag har alla redan börjat planera inför julen, vad för nåt jag ska baka, vad för julgodis som ska göras, vilka gardiner o ljusstakar, pysslande etc etc Sambon är en sån där julhatare... :mad:

Förra året hade jag en extrem längtan till jul, i år är den mer gruvsam. Ev ska vi åka upp till fjällen till sambons brors stuga, om den är klar. Jag känner mig lite kluven faktiskt. Umgås sällan med dom, nästan aldrig, och fira jul i deras stuga känns intå så jätterolig för mig. Dessutom är det första julen för Theo. Skulle hellre vara hemmavid så vi kan vara tillsammans båda familjerna. Båda mina storasystar kommer också ha bebis i år på julen...så nja...

Sen gruvar jag mig för alla julklappar jag gissar att Theo kommer få...är livrädd för att han ska få 11 miljoner halv eller helkassa leksaksjulklappar :crazy: Har försökt få ffa svärmor (är tyvärr expert på köpa billiga saker...) att förstå att han inte behöver få hela världen på julafton. Utan att dom hellre får köpa 1 eller 2 dyra bra leksaker. Funderar seriöst på bara önska oss en ordentlig sittvagn till honom....Får väl se hur det går i tanke på att hon köpt kläder åt honom trots att jag sagt att han absolut inte behöver mer så vi fått massor av en gammal klasskompis till sambon...

Jag är inte otackasam över att hon vill ge honom saker...det blir bara för mkt ibland...

Jag red rätt långt in i graviditeten, slutade i sjätte månaden, så jag kände mig fantastiskt lätt och smidig första gången jag satt upp igen efteråt. Kroppen mindes ju hur det var att rida med en jättemage och en massa värk, så jag kände mig fjäderlätt. Och sen när jag försökte sitta ner insåg jag att magmusklerna var ett minne blott...:p

Har verkligen tappat enormt med muskler i mage, rygg och rumpa/höfter, har träningsvärk för jämnan nu känns det som. :D

Jag tar också hellre emot färre kvalitativa saker till T än tonvis med småkrafs så jag förstår dig. Men om Svärmor blir glad av ge en miljon småsaker så låt henne ge men känn inget tvång av att behålla.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 183
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 350
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 252
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar