Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Ähhh- många av programmen de visar på TV visar ju snuttar av vad som hände de 5 minutrarna innan hur ofta som helst. Min pappa blir väldigt irriterad när det maler på o byter bild var femte sekund bara för att det ska hända något.
Så de flesta programmen är faktiskt hysteriska om man tänker efter. upprepning, upprepning, o vad kommer att hända sen ser man ju hela tiden.
Fåret Shaun- där snackar vi lagom ;)

CSI kan väl framkalla epelepsi hos vem som helst. Vem behöver discolampor liksom :crazy:

Hur gamla var Oscar när du började med gröt?
På BVC tyckte dom att jag skulle vänta tills Theo är 6 månader innan jag börjar med gröt, om jag nu förstod henne rätt dvs.

Smakisarna börjar mer eller mindre övergå till en hel portion vid lunchtid. Hur mkt äter Oscar?! Har ni börjat byta ut något mål än? Theo älskar verkligen "mat" :D

Ebba blev ju 4 mån i tisdags och hon visar absolut noll intresse för mat. Hon gråter hysteriskt och är inte alls road av det.

Vad ni hunnit skriva när vi varit borta! Pust!! ;) Vi har haft det HELT underbart men sitter nu med varsin förkylning som straff. Första gången Ture är riktigt snuvig och hostig och det är ju inte lätt. Jag sov lite innan tolv inatt men efter det har jag mest försökt underlätta för honom, ligga på arm, sitta och sova osv.

Resan var som sagt helt suverän, den skulle bara varit några (många) dagar längre! Perfekt hotell mellan stranden, hamnen och stan, bra shopping och underbart väder. Ture har charmat alla och varit mycket enklare än hemma. Precis som jag misstänkt är han som jag och gillar när det händer mycket. När vi lyfte med flyget på vägen ner blev han lite ledsen men fick för första gången nappflaska med vatten och det var en hit. Killen med störst sugbehov av alla var nöjd. Vid landningen sov han och på vägen hem sjäng vi både när vi lyfte och landade. Hade en tom plats mellan mig och mamma så där låg han och sprattlade, bytte blöjor osv.

Sen en stor eloge till min mamma som är bäst i världen med barn, hon är en klippa att åka med. Vi turades om att ligga vid poolen och att vara på rummet med Ture, på så sätt fick vi båda lite vila och ro. Vi var ju dock bara borta 3 dagar så med facit i hand och allt gick så bra så skulle vi varit borta längre. I söndags kom vi ner, i måndags gick vi på stan, i tisdags låg vi vid poolen och igår solade vi lite fm och åkte hem em!

Lite bilder:

Ture flyger flygplan

ostergarden

Ture och mormor vid poolen på väg till frukosten en morgon. Hade babyskydd o sele med oss, ingen vagn.

ostergarden

Ture på ena sidan hotellet på stranden:

ostergarden

Andra sidan hotellet hamnen:

ostergarden

Senast ändrad:

Ebba blev ju 4 mån i tisdags och hon visar absolut noll intresse för mat. Hon gråter hysteriskt och är inte alls road av det.

Ture blev 4 månader igår och jag struntar i mat nu. Tycker det funkar bra att amma... Jag misstänker dock att han skulle tycka det var kul, han älskar ju sina droppar som han får på sked. Kanske tar tag i det nån dag framöver! Nu är han så förkyld att jag knappt får i honom nån mjölk...:cry:

När Mikaela var förkyld fick hon mjölken i flaska för att det gick fortare och var enklare när hon var täppt.
I sängen sov hon mellan oss uppallad nästan till sittandes av ammningskudden.

amningskudden var suverän att ligga lite högt på :) bunkra upp så han ligger högt med huvudet i sängen med. Man ska ha böckerna till något.
Koksaltdroppar innan du ammar och är det förjävligt så var nässug grymt bra! Vi använde vår 2 ggr sen släppte det lättare med bara droppar sen. Kittla lite när det börjar släppa i näsan för då skrattade E ut snoret ;)

Ni ser ut som att ni har haft det jättemysigt på resan :)

*kl*

Hur mycket är en smakportion för er?

För mig är det en "isbit". Men så idag skulle jag pröva att ge Iggy gröt istället och gjorde enligt anvisningarna på paketet, men det blev jättemycket gröt! Gav honom självklart inte allt men konstigt att så mycket är en smakportion enligt semper :grin:

Theo äter ungefär en potatis som är ngt mindre än vanlig matpotatis varje dag. Har även provat lite bomkål och det gillade han också skarpt, deleade då en litn blomkålsbukett och gav honom halva. Dock tror jag att jag ger honom för stora smakisar :o men han har inte visat sig få ont i magen så det går nog bra :D

Välkomna hem igen! Gud, det ser helt underbart ut!!! Sambon var till Alicante förra veckan med jobbet, åhhh vad avis jag är på er båda nu :laugh: Skönt att det gick så bra md Ture också!

*kl* på mig själv!

Nu har vi bestämt vilken bilstol Theo får. Det blir en BeSafe IziKid X3 utan Isofix, tydligen går inte isofixstolaen ha i bilar utan isofixfäste...blir lite svårt för mig då eftersom jag lånar mamma och pappas bil utan isofix ifall jag ska åka nånstans på dagen då sambon inte är hemma.

Hur gamla var Oscar när du började med gröt?
På BVC tyckte dom att jag skulle vänta tills Theo är 6 månader innan jag börjar med gröt, om jag nu förstod henne rätt dvs.

Smakisarna börjar mer eller mindre övergå till en hel portion vid lunchtid. Hur mkt äter Oscar?! Har ni börjat byta ut något mål än? Theo älskar verkligen "mat" :D

Han va fyra månader när vi började med både gröt och smakisar.
Smakisarna har inte bytt ut någon måltid än, och jag kommer nog vänta med det rätt länge.
Gröt får han morgon och kväll, en dl varje gång.
Och purée får han bara ett par teskedar av en gång om dan.

Sen han började få lite gröt nån timme innan kvällsflaskan så sover han jättelänge =)

Mellan vilka vikter går den stolen? Jag börjar undra lite här hemma vilken man ska satsa på. Men som sagt. Vi kan nog ha babyskyddet ett par månader till om hon inte vrålväxer ;)

Idag har min Snutta ätit potatismos- och hon tyckte om det :) Imorgon så gör jag egen till henne utan salt...
Kan man krydda med något mer än persilja o så?
Någon som vet var det finns buljongtärningar utan salt?
Jag orkar faktiskt inte göra egen buljong men om det nu är så mkt godare med mat som smakar ngt så kanske det hade funkat bättre?

Vi har också börjat fundera mycket på det här med bilbarnstol, suck vilken djungel!
Inte nog med att vi behöver bestämma oss för vilken stol. Vi funderar starkt på att byta bil och vad säger att stolen vi köper passar även i den nya bilen? ska i så fall byta från en Honda CRV till en Volvo v70, alltså två helt olika bilar.
Vet bara inte när vi får våra bägge bilar sålda så vi kan köpa en annan.
Kanske är det bäst att byta in bägge på ett bräde, om man hittar en v70 hos en bilhandlare?

Vi har alltid bytt hos bilhandlare, då slipper man folk som ska komma och titta och hitta "fel" på bilen i ett försök att pruta en si så där 10 000.
Byter ni dessutom in två bilar får ni nog ett bra pris på den ni köper.

Alltså- när vi pratar bilbarnstolar... Om jag inte använder basen på min nuvarande så kan jag bara sätta den i vissa bilar. annars är bältet för kort.
Är det också något man behöver tänka på?
Liksom- Om barnet inte sitter i stolen- sitter stolen fast då? Jag vill inte ha en stol som kan slå ihjäl en för att den inte sitter där den ska...

Okej, kanske ska prova lite gröt till Theo på kvällen och se om han sover längre, om han nu kan göra det...sov mellan 19.00-06.00 idag!!!!!
Igår fick han smakis 2 ggr, 1 vid lunch och 1 vid middan, blir helt galen om han sitter bredvid bordet och inte får äta något då vi äter :o
Fruktpureér har vi inte börjat med än...känns som jag vill prova ge lika olika slags mat innan man börjar med gottat :D fast iofs, han verkar ät allt...

EmelieR
BeSafen går upp till 18 kg, det låter lite men jag tror att bässarna kan ha den stolen längre än man tror, i dagsläget växer dom ju som galningar men det lär väl ska börja ge sig snart. Syrrans pojk är 1½ och väger typ 11-12 kg. Grannarnas flickor är 8 & 5 och väger 20 & 22 kg...Men Theo ska väl få ett syskon snart också så när han inte kan ha den längre får väl syskonet överta stolen, den går ju från 0kg!

Blev bara så glad över att sambon hade kollat upp det här med stolar i går, har ju dock vart inne på en BeSafe nästan hela tiden. Vi får köpa ett exemplar som bilfirman haft framme under en dag vid någon evenemang, så vi skulle få köpa den lite billigare. Bra att sambon har kontakter :D Därför föll det helt på en BeSafe. Det var ju synd bara att isofix stolarna inte går att använda i bilar utan isofix!

Jo- de planar ju ut ganska rejält sen... En vän till oss har bytt ut sin stol nu till sin men det var enbart pga längden...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 185
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 359
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025