Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Den e köpt på HM men i våras. Tyvärr e den på väg att bli förliten.

Nä jag har också hört att TV inte skall vara fenomenalt. Varför det blev en DVD var mest för att vi skulle lära oss rörelserna. Men nu när hon visar sådant intresse så har jag börjat fundera på varför det inte skulle vara bra.

Jo, tycker det är helbra... strumpbyxor kan ju annars ha en tendens att glida ner :idea:
Dessutom är ju de flesta strumpbyxor inte så fina upptill med sömmar och så... :angel:

Tack, på denna bilden är hon iaf lugn :D

Jag har för mej att det har något med de snabba bildbytena att göra och att tecknat ska vara värst. Det var mycket snack om det där när sonen var liten. Vilket betyder att de rönen hunnit ändras fyra gånger sedan dess :grin:

Nej, men med en tunn "body" (tröja) och en fleecejacka hade jag frusit redan vid 17-18 grader eller nåt. Igår när vi var ute och det var 10-12 grader så hade han body, byxor, strumpor, mössa, vindfleece med inpackade händer och fötter och sedan låg han nedpackad i åkpåsen som var mjuklift förut. Hade även en fleecefilt eftersom åkpåsen inte går så långt upp.

Barn är nog olika, om han inte säger någonting så är det väl lagom. :)

A däremot hade gallskrikit om jag försökt med det. Det var 12-13 grader varmt häromdagen, han hade body (lång ärm eller inte minns jag inte), jeans, munkjacka, tunn mössa, en sammetsfilt och locket lite halvpå på mjukliften. Han höll på att bryta ihop totalt men tystnade och reste nöjt resten av vägen när jag ryckt av filten och locket och lät honom sticka ut sina små strumpfötter ur vagnen, och dragit ned dragkedjan en bit på munkjackan. Han hade inga vantar (äger inga ännu är jag rädd). Att sticka handen under locket var som att ha händerna i en liten ugn.

Men då är han klädd som jag är å andra sidan. Jeans och öppen munkjacka ;), vi rör oss nog lika mycket också, han sprattlar och jag promenerar.

När vi varit ute länge på kvällen/natten i sommar har han haft en hel fleeceoverall på sig däremot. (men då är jag inrullad i filt också)

Senast ändrad:

Åhhh- var har du köpt dressen???

På tal om TV snack. Det ska ju inte vara bra med alla intrycken när de är små- men jag upplever ju att det är ett sätt att utvecklas också...
Undra vilket som är mest rätt?
Ja- jag sätter ju inte henne framför TV:n i många timmar såklart

På V-ås sjukhus får barn under två år inte se på tv. Mitt barn tycket tv är väldigt spännande.

En artikel om ämnet.

En annan artikel som säger samma sak.

Sunt förnuft kommer man långt med...

Tack! :banana:

Jesus vilket blankt golv ni har! Tösa riktigt reflekteras i det!

*visslar*
Den råkar inte vara i en bra storlek till en ev ärvare då ;) Fast de kanske är lika stora iofs... Jag lär ju inte hitta den i affären iaf... :(

Grattis på födelsedagen!

Hoppas du fått en fin dag!

Tack så mycket :)
Dagen har rullat på i vanligt mak. Hade inte tänkt att fira nåt märkvärdigt, men det föll i stöpet när sambons faster dök upp oinbjuden. Hon ville väl bara vara snäll, men hon är en riktig pain in the ass:devil:
Det va första gången hon såg att jag gav Oscar ersättning.
Då började dillet om att han ska ha bröstet.
Jesus människa! Hon har inte ens några egna barn. Försökte få henne att förstå att han inte blev mätt på bara mig, men att han får amma lite ändå.
Hennes största dröm hittills har varit att jag ska flänga fram tuttaran och amma så hon får se på:crazy:
Nyfiknare människa finns inte.

Och min 25-års present av henne.....En broderad duk :grin:
Kärringen är miljonär och hon ger mig nåt hon rotat fram ur garderoben.
(Nää, inte allt otacksam :D;))

Men om det inte är barntecknat med snabba bildbyten måste de väl vara ok om de tittar lite? I alla fall om det bara är ibland. Såg Buffy med en kompis en eftermiddag och upptäckte helt plötsligt att han var jätteintresserad (vände på honom så han inte såg TVn men kände mig lite fånig, faktum är att vi knappt kan se på DVD här utan att han också tittar).

Aha, såg nu artikeln, vad bra!

Senast ändrad:

20788323.jpg

:love: vilken bild, den säger allt. Och vad vacker du är :o

När det bara är gnälligt och ingenting är bra här hemma, då sätts den HÄR:) (kan vara en reklamsnutt före) Funkar alltid :D

hahaa, vilken människa! ajja, det e bara att fnissa åt såna;)

Hur märkte du att Oscar behövde mer än bara din bröstmjölk..Kanske kan fråga allmänt iofs..
Jag misstänker att jag inte har så mkt mjölk längre..Nelly blir fly förbannad efter en stund vid bröstet, byter jag bröst blir hon nöjd en stund..

Och nätterna..puuh..inatt vaknade hon varannan timme..jag blir galen..

Nu har jag börjat ge gröt (banan gröt) from idag..får s eom hon håller sig lite längre på det eller om det är mer närhet som spökar..eller så får jag försöka med ersättning.

Vill inte börja med ersättning i "onödan" om det är så att min bröstmjölk räcker..men hur vet man?:crazy:

Hade svårt att pumpa ut när jag skulle göra dte en dag..innan har det sprutat efter en stund..nu tog det betydligt längre tid..o det kom knappt nåt..

Men jag känner ju att det bränner till i det bröstet som inte ammas..men jag läcker inte längre heller...hmmm

När det bara är gnälligt och ingenting är bra här hemma, då sätts den HÄR:) (kan vara en reklamsnutt före) Funkar alltid :D

hahahhaa, den gamla godingen!:rofl::rofl::rofl::rofl: den ska jag testa imorrn:D

Fan vilket skrattanfall jag fick, hahahaha, det behövdes;)
Lite trööött kanske

Han va ständigt missnöjd och åt typ hela tiden. Och efter ha ätit en stund började han åla och bita/suga hårdare, nästan som om det sluta komma nån mjölk.
Började med att ge en flaska till natten, och det gjorde underverk.
Han vaknade bara en gång. Nu mer sover han mellan 21-04:bump:
Nån gång har det varit ända till 07! Självklart de dagar vi ska iväg tidigt så jag fått väcka honom.
Nu får han flaska vart tredje timma mellan 09-21. Blir han hungrig innan nio eller timmarna mellan så ammar jag. Alldeles lagom för oss verkar det som.

Han va ständigt missnöjd och åt typ hela tiden. Och efter ha ätit en stund började han åla och bita/suga hårdare, nästan som om det sluta komma nån mjölk.
Började med att ge en flaska till natten, och det gjorde underverk.
Han vaknade bara en gång. Nu mer sover han mellan 21-04:bump:
Nån gång har det varit ända till 07! Självklart de dagar vi ska iväg tidigt så jag fått väcka honom.
Nu får han flaska vart tredje timma mellan 09-21. Blir han hungrig innan nio eller timmarna mellan så ammar jag. Alldeles lagom för oss verkar det som.

Åh, så skönt! Får nog testa det..Tösen har dock börjat äta mer sällan..fats nu får hon ju smakportioner och har även börjat ge henne lite vatten, vilket hon älskar!
Men hon blir också sur varje amning, och då måste jag byta bröst..trpdde att prodktionen skulle rätta sig efter det som den gjort innan..men nu e det ju katastrof på nätterna med..får testa med gröt, annars blir det ersättning också! Tack för svaret!:)

(ber om ursäkt för konstigt formulerat, skyller på för lite sömn.gonatt;)

Banangröt är verkligen en hit här hemma!
Gjorde väl lite fel och började med den "goda" gröten innan den icke smaksatta. När han fick den vanliga så grina han bara illa. Så nu blir det till att gå tillbaks till bananas igen.

(Då blir jag bara glad, för jag får käka upp den vanliga havregröten:D
Tyckte den va jättego:angel:)

Satt och funderade på att det var länge sedan Cyllene skrev men hon är väl utomlands? Snart blir vi bombade med strandbilder då :D Inge avis alls :angel:
Fast jag satty faktiskt utanför huset och solade och ammade i linne igår. Det var jättevarmt!!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 185
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 359
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 257
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12