Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

zody och Emmah.S Tack!

Och zody, jag är väl inte jätteöverlycklig över att overallen sitter som ett smäck nu, kommer väl sitta rätt tajt i slutet av den kalla perioden, men jag hittade inte större storlek. Det står 74/80 i den.

Senast ändrad:

Du har ingen bild på mössan?
Om inte, så hur sitter den? Går den mer mycket över öronen?

hugger en knapp och svarar på det mesta :D

Ang kläder...
Oftast kör vi på strumpbyxor och body (inga strumpor som rymmer).
Går vi ut med vagnen komletterar vi med en tjocktröja/jacka och mössa även tunna vantar ibland, vagnen står i bilen så dit bär vi henne med en filt runt benen, filten har hon även med i vagnen.
I vagnen har vi fårskinn och åkpåse(mjukliften) men vi stänger inte dragkedjan på åkpåsen, den ligger bara som ett lock.
i selen gäller oftast samma kläder, med en filt över. är det väldigt blåsigt och kyligt blir det tunnare byxor utanpå strumpbyxorna, och så oftast tossor på fötterna som sticker ut :)
Ibland har en tunn fleeceoverall istället för jacka/byxa, har även en fodrad fleece som säkert blir bra om någon månad.
Mössan vi använder är vindtät och formad så den verkligen går ner över öronen.

Hon trivs verkligen mycket bättre i vagnen nu md sittdel och lammskinn, somnar och sover så gott ;)

Grattis på födelsedagen!! :banana:

Kl
Tror att min alldeles nya babyvakt inte funkar längre... :( Har använt den max 5 ggr och nu får enheterna inte kontakt med varandra längre. Nån annan som haft samma problem? Det är en Doro, den grön/vita med display, vet inte på rak arm vad modellen heter.

oregano och western-ivy Tack så mycket :laugh:

Har med bekymmer med min Doro, har nog en annan modell än dig. Lila och vit. Två rätt platta dosor.
Helt värdelösa! Han får skrika högt och länge innan den fattar och i föräldradelen sprakar det bara. Hör inte själva skriket i luren utan bara ett jättehögt brus som får en att typ skita på sig när den sätter igång.

Blä... Visst är det tråkigt när grejerna inte funkar som de ska...? Jag var jättenöjd med den här så länge den funkade. Däremot tyckte jag att den drog lite väl mycket batterier.

Det blir väl att ta en tur till Netonnet och reklamera den. Får väl som vanligt ingen ny pryl, utan den ska väl skickas på service som vanligt... :grin:

grattis på födelsedagen!

Hur stor är han nu? Jag har tyckt om villervallas grejor just för att de är ganska rymliga. Hittar jag ingen bra höstoverall på loppisen så hade jag tänkt mig att kolla villervallas sortiment men varken de eller Pop finns inte här i närheten :(
Känns ganska tråkigt när det bara finns lindex och kappahl i stan, plus en liten barnaffär som säljer mycket från name it.

Shoppingrunda någonstans lockar!

S har också en 74/80, men den är rejält stor för henne än. Förstår att du inte är överlycklig över storleken, men vi får väl hålla tummarna för att O inte växer i raketfart längre. :D

Ingen bild på mössan, men den går ner bra över både öron och nacke. Om du kikar på villervallas hemsida så får du en aning om hur den sitter! :laugh: Vi använder den redan flitigt (mössan alltså ;)) och jag vill nog ha i fler färger :love:

Emmah.S; Finns det fårskinn kvar? I såna fall får du mer än gärna skicka ett PM med bild, info osv! :bow: Vill så gärna ha ett rejält, svenskt skinn men har inte lyckats hitta något än.

Tack :)

Sist han mättes va han 70 cm, så nu är han iaf 71, för det va några veckor sen nu.
Men tillväxttempot måtte väl lugna ned sig lite nu? Så jag tror denna overall bör passa hela vintern, sen dör han väl knappast av att den kanske är lite kort i benen till våren.

A har uppfört sig helt underbart idag, när jag var hos sjukgymnasten satt han på golvet och lekte med sin bok hela tiden. Sen var det föräldrargrupp direkt efter och på slutet blev han lite trött, men det var alla de andra med.
Tjejen som är ungefär lika stor som A var sjuk idag så han såg jättestor ut bredvid de andra.

Många som är sjuka runt omkring, vill helst bara stänga in mig och inte ha med andra att göra. Vill inte ha sjuk bebis:(
Men med en storebror som går i skolan så kommer ju bacillerna hem ändå :grin:

Jag hann inte :cry: Rusade som en tok efter kamerna men när jag var tillbaka så hade hon lagt sig ner på mage igen. Nu ska kameran ligga framme brevid filten jämt, det är ett som är säkert! :banana:

Stella står på alla fyra!!! :eek: :eek: :eek:
Shit!! :banana: :bump: Hur gick det här till egentligen?! Vi som fortfarande är nygravida! :angel: ;)

Här kommer det nog ta ett bra tag innan det stås på alla fyra. V har tålamod som en *tänker så det knakar* häst som ska morgonfodras när det gäller att ligga på mage. :rofl:

Jag hade en omgång barnvakter som var superbra. Minsta pip hörde man men de uppladdningsbara batterierna dog och jag hittar inte fyrpack såna. Man kan inte bara sätta i vanliga utan det måste vara batteripack. JAg funderar ALLVARLIGT på att leta upp en lödpenna hos pappa och exprimentera lite ;)
Jag köpte en billig walkietalkie på harald nyborg som skulle vara helt ok. Går att sätta babyvaktfunktion också men det låter som en alien. Du hör inte om hon skrattar eller gråter. GAnska tråkigt nu när hon pratar så mycket med alla sina saker... En röd prick typ...

Jag ska leta fram min monitor till fölvakten sen kan den ju vara till hjälp ;)

Det var smart med strumpbyxorna :) Den idén stjäl jag direkt. Blir perfekt att ha under i overallen med ju :)
Äntligen en anledning att få shoppa söta strumpbyxor med ;)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 187
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 454
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 260
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025