ÖRK! Hopas det int var lång resa..På tåget mot Malmö och skolan hade mycket hellre vart på praktiken! Dessutom är det nån i sätena i närheten som fiser riktigt illa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ÖRK! Hopas det int var lång resa..På tåget mot Malmö och skolan hade mycket hellre vart på praktiken! Dessutom är det nån i sätena i närheten som fiser riktigt illa
1.5 timme med tåg och buss och tågen går inte super ofta hem heller, 1 gång i timmen om jag ska hem till mig. Ska jag till karln går de lite oftare som tur är.ÖRK! Hopas det int var lång resa..
5 år!?Glad jag är klar med det där. Hade tandställning uppe och nere i 5 år tror jag.
Japp möjligen hade jag den undre lite kortare men var länge ändå! Till slut somnade jag nästan på den kvarten det tog att byta snoddar som höll fast tråden5 år!?
Har aldrig hört att man kan behöva ha så länge! Och folk lyfter på ögonbrynen när jag säger att jag ska ha min i två årJapp möjligen hade jag den undre lite kortare men var länge ändå! Till slut somnade jag nästan på den kvarten det tog att byta snoddar som höll fast tråden
Hade till en början glugg mellan framtänderna, runt 8 mm bred (gigantisk enligt mig ) som skulle rättas till samt för mycket överbett. Sen hade jag en hörntand i överkäken som växte vågrätt istället för neråt = operation för att ta bort den tidigare tanden, fram med den sneda, fästa "kedja" i den som fästes i tandställningen och så spände man kedjan successivt för att den skulle dras fram i rätt läge, sen visade det sig att en tand på vardera sida i underkäken inte hade någon tand under = dra ut dom två tänderna och försöka dra ihop gluggar med tandställningen rätt ok resultat på en sida, andra sidan är det rätt rejäl glugg tycker jag även om nog ingen ser det. Det var nog ca 10 år sen jag blev av med min tandställning så tekniken har nog utvecklats lite sen dess kan man hoppasHar aldrig hört att man kan behöva ha så länge! Och folk lyfter på ögonbrynen när jag säger att jag ska ha min i två år
Hade du nåt udda eller extremt svårbehandlat/svårtillrättat bettfel?
Du behöver självklart inte svara om du inte vill, jag är bara så nyfiken eftersom jag är i svängen liksom
Ja jag hade nog min i minst 4 årJapp möjligen hade jag den undre lite kortare men var länge ändå! Till slut somnade jag nästan på den kvarten det tog att byta snoddar som höll fast tråden
Jösses vad du gått igenom!Hade till en början glugg mellan framtänderna, runt 8 mm bred (gigantisk enligt mig ) som skulle rättas till samt för mycket överbett. Sen hade jag en hörntand i överkäken som växte vågrätt istället för neråt = operation för att ta bort den tidigare tanden, fram med den sneda, fästa "kedja" i den som fästes i tandställningen och så spände man kedjan successivt för att den skulle dras fram i rätt läge, sen visade det sig att en tand på vardera sida i underkäken inte hade någon tand under = dra ut dom två tänderna och försöka dra ihop gluggar med tandställningen rätt ok resultat på en sida, andra sidan är det rätt rejäl glugg tycker jag även om nog ingen ser det. Det var nog ca 10 år sen jag blev av med min tandställning så tekniken har nog utvecklats lite sen dess kan man hoppas
Men liten dåFan! Katten hängig idag med och bara tittar på maten och går sen därifrån.
Jag orkar faktiskt inte fler motgångar nu!!!!
Fan! Katten hängig idag med och bara tittar på maten och går sen därifrån.
Ja det är inte nån höjdare med dåliga tänderJösses vad du gått igenom!
Fan! Katten hängig idag med och bara tittar på maten och går sen därifrån.