Vad sysslar vi med? Del XVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbat, sovit och laddar för att rida. Letat höannonser pckså efter som klappskaftet som jobbar med jordbruket inte slagit tillräckligt med hösilage i år.. Ingen är särskilt glad på henom just nu.. Fler djur och kall vinter, OJ gick det åt mer foder då :eek: :meh:
Nåja, bqra gilla läget antar jag..

Men på söndag ska jag träffa en gammal kompis som jag träffade sist i julas :love: Vi ska gå på naturhistoriska riksmuseet då hon aldrig varit där och bor inte i stockholm, det är så svårt att finna någon passande tid att gå till ett turist-/barnställe när man bor i stockholm - jag tror att det var tio år sedan sist jag var där :o så man får passa på! :D

Hehe, man är ju ofta jättedålig att gå på lokala museer :D jag besökte Uppsala Slott flera gånger innan jag bodde i U-a än när jag bodde där!

Sitter och försöker få in rätt temperatur på min kläckare.....lite lätt tålamodsprövande! :p

Ja just sen har jag fått ett jobb, :up: visserligen bara som extra på timmar men det är bättre än inget :)
Och så var jag på en intervju till i dag och det gick bra :) hur bra är inte riktigt klart än men bra ;)

Åh jag orkar verkligen inte... :banghead: En kraschad lillskrutt hemma, han var feberfri så han fick följa med och handla idag, kom hem och somnade i sängen.. :crazy: En kraschad storskrutt 8 timmar bort som vill att någon, vem som helst ska komma och hämta henne... En tenta som är helt idiotisk som vi ska få svar på imorgon hur läraren tänker att vi ska kunna svara på frågorna och den ska var inlämnad och klar på fredag kl 17:00... Känns det som jag har tid och ork med det här? Nej inte det minsta faktiskt.. :arghh:

Förbannade jävla rövskit. Jag orkar fasn inte med det här längre. Varför får jag inte några raka svar och varför tänker ingen på mig. :cry: Men psykologen i morgon iaf. Det borde göra lite bra iag

Låter definitivit som det nya grovfodret är boven i dramat, våra hästar blir också lösa i magen vid "plötsligt" grovfodersbyte, från torrt till blött, om man kan uttrycka det så. Ofta tar det lite tid innan deras magar vant sig, men det är inte kul att se hur lösa i magen de blir, nej. Hoppas det löser sig för dig.

Tack! Jag har som sagt beställt något tillskott som ska hjälpa orolig mage vid hösilage. Tror det hinner komma hem imorgon. Idag var hon helt lugn. Tvättade henne ordentligt "där bak" och smorde in benen med helosan så att det inte ska bränna på henne.

Får läsa ifatt senare ikväll men tänkte iaf meddela att jag har bokat höstens solsemester för mig och dottern :D Vattenrutschkanor var ett av våra krav :p
10338278_10154534177686102_5119470009280311359_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 747
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 262
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 161
Senast: monster1
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 264
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023