Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Flera downperioder per vecka? Nope, det stämmer inte. Kanske högst 1-2 gånger i månaden, men oftast är helgerna lite tråkiga, men de är inte extrema. Med tråkigt menar jag att det inte händer någonting utöver det vanliga som hör till helgvardagen.

IRL och nätet kommer alltid vara olika även om man är sig själv i bägge lägen. IRL är det svårare att misstolka och missförstå, för där har man kroppspråk, tonlägen osv. Nätet kan allt hända då man saknar det där som IRL har. :)

Fast har man tråkigt så gör man väl ngt åt det? Att ha tråkigt känns ju inte som ngt djupare depressivt tillstånd?

Kan vara världens sämsta (och mest kortlivade) kombo....
Har i unga dumma år testat kombon och kan meddela att den inte var särskilt lyckad och aldrig kommer att upprepas:down:
Ägnar mig numera åt större gnagare som katterna inte vågar sig på:
20160119_085219_569e1c7d9606ee5ccce59ca7.jpg

20160119_085441_569e1e0b2a6b22376c8e07f7.jpg

Fast har man tråkigt så gör man väl ngt åt det? Att ha tråkigt känns ju inte som ngt djupare depressivt tillstånd?
Nu är inte hela helgen "tråkig", jag brukar surfa lite på nätet, kolla på anime, läsa lite, sånt jag alltid gör. Var bara ett ord för att beskriva hur lite det händer på helgerna för mig, kanske var fel ord, men jag kommer tyvärr inte på något bättre.

Nu är inte hela helgen "tråkig", jag brukar surfa lite på nätet, kolla på anime, läsa lite, sånt jag alltid gör. Var bara ett ord för att beskriva hur lite det händer på helgerna för mig, kanske var fel ord, men jag kommer tyvärr inte på något bättre.

Jag förstår inte problemet? Är du uttråkad? Gör du saker du inte egentligen gillar att göra? Vad kan du hitta på istället då?

Normalt sett är det så, sen finns det alltid undantaget som bekräftar regeln. Så det är inte tillåtet att vara lite mer nere vissa perioder för att andra perioder vara lite mer upp?
Har jag sagt att det inte är tillåtet? Nej! Jag påpekde bara att du antingen ljuger eller lever i förnekelse.

Jag förstår inte problemet? Är du uttråkad? Gör du saker du inte egentligen gillar att göra? Vad kan du hitta på istället då?
Något problem har jag inte skrivit att det är, även om jag hade önskat att det hade hänt lite mer, men å andra sidan det är rätt skönt att vara själv också. Blir inga missförstånd då, så det är väl lite båda sidorna av myntet antar jag, då det är rätt trevligt med sällskap också. Litet dilemma.

Har jag sagt att det inte är tillåtet? Nej! Jag påpekde bara att du antingen ljuger eller lever i förnekelse.
Jag varken ljuger eller lever i förnekelse, jag vet hur jag mår och har koll på det. Jag tillåter mig själv att vara nere för att orka med att vara uppe. Jag kommer inte orka vara uppe jämt, det tar för mycket energi.
Sen kan inte livet alltid vara på topp, det kommer dalar också.

Jag är nog udda men jag ÄLSKAR råttor och alla typer av gnagare:heart
Synd att jag har tre jaktkatter här hemma...
Vi har gerbiler också :angel: Inklusive en ensam liten svart stackare som förlorade sin bror tidigt och inte accepterat någon ny sedan dess :(
Det finns ju plastbollar som man kan stoppa dem i för att de ska få motion men jag kan inte svära på om de är kattsäkra, men de skulle nog bli väldigt bra kattleksaker :devil::angel::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 390
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
33 378
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 996
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar