Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ärligt talat så förstod jag det, min kommentar var rätt skämtsam till @tornblomma och hade det varit en seriös fråga i ett en seriös tråd så hade mitt svar sett helt annorlunda ut, antagligen i klass med ditt. Men just i den här tråden reagerar jag som när jag sitter och småpratar med kompisar runt ett fikabord, vilket ofta i mitt fall betyder ironi och skratt. Det gör sig lite dåligt i skrivet format och normalt sett så undviker jag det, men åter igen, just den här tråden har blivit ett andningshål där jag kan flamsa och tramsa lite vilket jag behöver ibland.
Man måste ha lite humor med i sammanhanget ibland! Allt behöver inte vara på dödligt allvar och diskuteras sönder , håller med dig @Snurrfian

Ok. Vad har du gjort för att få in extra pengar för att gå till någon form av samtalskontakt som du har sagt att du vill göra?

När jag har suttit i skiten ekonomiskt har jag tagit korta lån, sålt smycken som var arvegods (det gjorde ont), använt kortkredit och sålt prylar.

Vill man så går det att få ihop de pengar vi snackar om i sammanhanget. Min förslag är konkreta tips på hur man kan göra.
Behöver inga extra pengar, varför skulle jag behöva det när jag hela tiden sagt att jag ska göra det när jag är klar med kiropraktorn? Ryggen måste också må bra, inte bara huvudet.
När jag är klar hos kiropraktorn, kommer jag ha dom pengarna till psykolog, så det behövs inga extra pengar.

Jag skyndar långsamt, det är inte direkt så att psykologer kommer bli utdöda imorgon, så känner ingen panik. Ser det snarare som positivt att det tar lite tid så jag verkligen hinner fundera igenom det jag vill säga, så jag får den hjälp jag vill ha/behöver. Så ser jag på det. :)

Behöver inga extra pengar, varför skulle jag behöva det när jag hela tiden sagt att jag ska göra det när jag är klar med kiropraktorn? Ryggen måste också må bra, inte bara huvudet.
När jag är klar hos kiropraktorn, kommer jag ha dom pengarna till psykolog, så det behövs inga extra pengar.

Jag skyndar långsamt, det är inte direkt så att psykologer kommer bli utdöda imorgon, så känner ingen panik. Ser det snarare som positivt att det tar lite tid så jag verkligen hinner fundera igenom det jag vill säga, så jag får den hjälp jag vill ha/behöver. Så ser jag på det. :)

Om du mår så dåligt som det verkar är det inget jag hade väntat med.

Om du mår så dåligt som det verkar är det inget jag hade väntat med.
Nej, jag mår inte så dåligt som det verkar, klart det "låter" värre när man bara skriver ner de dåliga bitarna. Hade det varit så dåligt hade jag nog inte klarat av att jobba med den energin och glädjen som jag faktiskt gör. Så, det är väl ett fall av skenet bedrar lite grann. Därav att jag avvaktar.

Jag är nog udda men jag ÄLSKAR råttor och alla typer av gnagare:heart
Synd att jag har tre jaktkatter här hemma...

Jag har ju min lilla öhm "oklar definition av djur"

12317747_793229284122441_2014411420_n.jpg

12277425_1503075290020339_2016388599_n.jpg

Då förstår jag inte vad du menar. Du säger att det inte är så illa som det verkar, för du tar bara upp det negativa. Du har flera downperioder per vecka (om man ser till inläggen här), men det är ändå inte en rättvis bild av dig.

Du som vän är inte sådan du visar oss, IRL är du en annan som person (du skrev det tidigare).

Jag går vilse.
Flera downperioder per vecka? Nope, det stämmer inte. Kanske högst 1-2 gånger i månaden, men oftast är helgerna lite tråkiga, men de är inte extrema. Med tråkigt menar jag att det inte händer någonting utöver det vanliga som hör till helgvardagen.

IRL och nätet kommer alltid vara olika även om man är sig själv i bägge lägen. IRL är det svårare att misstolka och missförstå, för där har man kroppspråk, tonlägen osv. Nätet kan allt hända då man saknar det där som IRL har. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 387
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 041
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar