Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sicken snutig hund! Jag känner öga för öga och tand för tand. Väck hunden varje kväll. På det värsta sätt han vet.

Så himla tråkigt att behöva åka antingen till akuten så sent eller fresta på bekantskapen med veterinären (jag brukar ta mina egna krämpor till veterinären för snabbfix, röntgen går ju mycket snabbare där t ex).

Väcker man Weiler på värsta tänkbara sätt får man också hantera konsekvenserna. Tänder. If you mess with the bull...

Så himla tråkigt att behöva åka antingen till akuten så sent eller fresta på bekantskapen med veterinären (jag brukar ta mina egna krämpor till veterinären för snabbfix, röntgen går ju mycket snabbare där t ex).

Väcker man Weiler på värsta tänkbara sätt får man också hantera konsekvenserna. Tänder. If you mess with the bull...

Jag tänker såhär:
0450IMG_9484.jpg

Om någon missat det - jag tar/ska redan hjälp.
Jag ska bara fixa min rygg först, det kommer inte hjälpa att jag har ont i ryggen även om huvudet inte gör "ont". Jag har redan påbörjat min resa, en förändring sker inte över en natt. Första steget är taget, snart kommer resten också.

Ok. Vad har du gjort för att få in extra pengar för att gå till någon form av samtalskontakt som du har sagt att du vill göra?

När jag har suttit i skiten ekonomiskt har jag tagit korta lån, sålt smycken som var arvegods (det gjorde ont), använt kortkredit och sålt prylar.

Vill man så går det att få ihop de pengar vi snackar om i sammanhanget. Min förslag är konkreta tips på hur man kan göra.

När min pappa bröt foten (långt innan jag föddes) åkte han till den lokala veterinären för röntgen och gipsning :D

Veterinären var förmodligen bättre med människor för han var livrädd för hästar och kor :cautious:

När min pappa bröt foten (långt innan jag föddes) åkte han till den lokala veterinären för röntgen och gipsning

Jag blev groteskt brodd-stämplad av en häst som tog sig ovanför stålhättan och klapp mig rätt över fotryggen. Den fotbollen tog jag till veterinären som röntgade och konstaterade att pudeln (journalen ligger under den fiktiva pudeln Fiffi) inte hade några frakturer.

Snabbt och lätt.

Fick tips om denna låt och den är riktigt bra, gillar texten.

I wish I had your pair of wings
Had them last night in my dreams
I was chasing butterflies
Till the sunrise broke my eyes
Tonight the sky has glued my eyes
Cause what they see's an angel hive
I've got to touch that magic sky
And greet the angels in their hive

Sometimes I wish I were an angel
Sometimes I wish I were you

And all the sweet honey from above
Pour it all over me sweet love
And while you're flying around my head
Your honey kisses keep me fed

I wish I had a pair of wings
Just like last night in my dreams
I was lost in paradise
I wish I'd never opened my eyes

But there's danger in the air
Tryin' so hard to be unfair
Danger's in the air
Tryin' so hard to give us a scare
But were not afraid

I wish I were you
I wish I were you

:heart:heart:heart

Riktiga minnen
Tror jag och min kompis upptäckte den låten när vi gick i 7an :D

Så upplever dock inte jag det, det har kännts som om ni kommer med massa mothugg och försöker tysta ner mig för att jag skriver om mina känslor, det är ingen rolig känsla.
Då tror jag att du läser helt fel. Helt totalt fel.

Du har sympatier från väldigt många. Men väldigt många av oss vill inte stryka dig medhårs och hjälpa till att ömka. Vi tror att du behöver göra något åt måendet.

Du kan inte gå till vårdcentralen för du har inga pengar. Om det verkligen är så enorm kris på pengar så tror jag att det är fullt möjligt att buke kan skramla de där 300 kronorna -eller vad det kostar i ditt landsting att gå till doktorn - så du får hjälp.

Är du villig att ta emot hjälpen kan jag organisera den. Vi är så många som vill se dig må bättre.

Nä, men om man säger att man inte har råd men vill gå till någon så finns det många sätt att få ihop pengarna. Lån var bara ett av mina förslag.
Och jag tycker inte att lån är en jättegod idé och ville bara flika in det samt att det kan ta tid för en att komma igång. Det är rätt normalt liksom.

Jag kan verkligen se frustrationen i den här tråden men jag ber er, försök att inte vara så bukehetsiga. På buke ska alltid allting ske nu nu nu och det är så svart och vitt liksom.

Då tror jag att du läser helt fel. Helt totalt fel.

Du har sympatier från väldigt många. Men väldigt många av oss vill inte stryka dig medhårs och hjälpa till att ömka. Vi tror att du behöver göra något åt måendet.

Du kan inte gå till vårdcentralen för du har inga pengar. Om det verkligen är så enorm kris på pengar så tror jag att det är fullt möjligt att buke kan skramla de där 300 kronorna -eller vad det kostar i ditt landsting att gå till doktorn - så du får hjälp.

Är du villig att ta emot hjälpen kan jag organisera den. Vi är så många som vill se dig må bättre.
Nej, jag vill inte ha pengar från andra, det får mig bara att må dåligt. Det är viktigt för mig att göra det själv, annars kan det kvitta.
Denna månaden har jag bara 1000 kr över efter att alla räkningar och bensin är betalade och för det ska jag gå till kiropraktorn och äta mat för.
Dock vet jag att efter nästa lön, kommer jag ha mer pengar över, eftersom jag då avklarat några av dom där dyra utgifterna. Man måste inte ha bråttom, skynda långsamt och gör det rätt är mitt motto, varför stressa och då det halvdant gjort, nej tack.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 387
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 041
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 982
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar