Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch, vaknade av att jag tyckte jag hörde ytterdörren och sen nån som gick på nedervåningen (vi har ett skåp som skramlar när man går förbi). Ingen av hundarna reagerade dock men katten.... Var tvungen att smyga ner och kolla. Dörren stängd och låst och ingen mer inne. Måste varit en dröm.
Hör dessutom fåglar utifrån nu så det var säkert det katten hörde.

Åt bananpannkaka till frukost. Inte så impad av den. Men jag kanske gjorde fel. Fick den beskriven som guds gåva till mornarna av väninnan och hade höga förväntningar. Tror jag går tillbaka till ostmacka. Känner mig lite däst. Kanske var ägget? Jag har inte ätit ägg sedan i julas.

Åt bananpannkaka till frukost. Inte så impad av den. Men jag kanske gjorde fel. Fick den beskriven som guds gåva till mornarna av väninnan och hade höga förväntningar. Tror jag går tillbaka till ostmacka. Känner mig lite däst. Kanske var ägget? Jag har inte ätit ägg sedan i julas.
Hur gjorde du? Jag brukar ta två ägg och en mosad banan och blanda och steka med lite salt och peppar på och äta med en klick cream fraich :d Men det kan absolut vara äggen. Jag gjorde på vaktelägg en gång (dom har ju lite annorlunda smak) och det blev nästan vidrigt :wtf: fastän äggen är goda i annat fall.

Hur gjorde du? Jag brukar ta två ägg och en mosad banan och blanda och steka med lite salt och peppar på och äta med en klick cream fraich :d Men det kan absolut vara äggen. Jag gjorde på vaktelägg en gång (dom har ju lite annorlunda smak) och det blev nästan vidrigt :wtf: fastän äggen är goda i annat fall.

1 banan, 1 ägg. Mosat, blandat och stekt med olivolja. Skulle kanske saltat mer? Ingenting till.

Jag tyckte det luktade svagt unket av varm banan mest. Inte osmakligt, men inte så att jag blev sugen på en till direkt.

Men jag äter inte ägg i vanliga fall, så jag kanske reagerade lite omedvetet på omelett-känslan. Dunno. Nu har jag gjort ett försök iaf. :)

1 banan, 1 ägg. Mosat, blandat och stekt med olivolja. Skulle kanske saltat mer? Ingenting till.

Jag tyckte det luktade svagt unket av varm banan mest. Inte osmakligt, men inte så att jag blev sugen på en till direkt.
Men jag äter inte ägg i vanliga fall, så jag kanske reagerade lite omedvetet på omelett-känslan. Dunno. Nu har jag gjort ett försök iaf. :)

Olivoljan! Där har du problemet! Stek i smör ;) olivolja och ägg går inte ihop! Ja jag har testat ;) :yuck:

@Lager

Jag gjorde samma miss häromveckan själv med olivolja.....diskuterade med en vän bra länge innan vi kom fram till vad problemet var :p . Raps funkar kanske (har inte testat) men bästa smak tycker jag att man får av att steka i rent smör. :d

Men smaken är ju som baken :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 499
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 013
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?