Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är så små summor det handlar om, har för mig att om du har en ugn på 1500 W på ca 2 timmar i veckan så blir det ca 200:- 250:-/ år.
Om en stund kommer den ena ponnyns medryttare hit så det kanske är läge att klä på sig
Beror väl på kön och ålder på medryttaren Annars bör ju en medryttare kunna klara sig själv i stallet och då kan du ju sitta kvar i morgonrocken/bara mässingen där i soffan framför tn
Nja, vi ska ju rida tillsammans så det blir lite knepigt.
Ytterligare en onödig pryl som säljs med mördande reklam. Börjar man räkna på förbrukning så går den alldeles säkert jämnt ut. Min gamla ugn tex. var på 1 kw, min nya är på 4 kw men energiförbrukningen räknat på tid-effekt är mindre på min nya.Förstår inte riktigt vitsen med dessa slökokare, det är ju som att slänga in en gryta med lock i ugnen på lågvärme
Hoppas det blir gott!
Ja, och efter en tid har du tvärledsnat på prylen och sänkt den i återvinningscontainern eller sålt den vidare alt. skänkt bort den.Det är så små summor det handlar om, har för mig att om du har en ugn på 1500 W på ca 2 timmar i veckan så blir det ca 200:- 250:-/ år.
Beror på om man har den utomhus eller inomhus men du kanske bor under en gran?På vintern kan det bli rejält dyrare, på 4 timmar high eller 7 timmar low, så drar slökokaren samma ström som ugnen gör på en timme.
Ytterligare en onödig pryl som säljs med mördande reklam. Börjar man räkna på förbrukning så går den alldeles säkert jämnt ut. Min gamla ugn tex. var på 1 kw, min nya är på 4 kw men energiförbrukningen räknat på tid-effekt är mindre på min nya.
Det finns ju dom som tyckt jag ska byta kylfrysen till en "energieffektiv så det blir billigare", rent skitsnack för så länge tätningslisterna är hela och tätar så kan man ALDRIG räkna hem ett byte.
Nja, vi ska ju rida tillsammans så det blir lite knepigt.
VA? Vill du inte ta en naken ritt
Exakt, men det är så lite som spills så det är rent av löjligt när det gäller moderna ugnar med modern isolering.Och sedan avger en ugn värme som man kan dra nytta av om man betalar uppvärmningen själv.
Jag kan ta med tjocktäcket jag har till "avfrostningsisolering" och varmluftpistolen på måndag så kör vi.!Ett tillägg ang kyl och frys är att det är viktigt att se till så att dom är avfrostade. Något många missar ( borde frosta av och rengöra både och själv )
Exakt, men det är så lite som spills så det är rent av löjligt när det gäller moderna ugnar med modern isolering.
Jag kan ta med tjocktäcket jag har till "avfrostningsisolering" och varmluftpistolen på måndag så kör vi.!
Barbacka som är så myyyysigt.VA? Vill du inte ta en naken ritt
Jadå, det gäller att passa på innan sommaren kommer, vår och höstavfrostning kör jag stenhårt med annars blir dom aldrig gjorda misstänker jag.Funkar bra med en hårfön också