Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ont i nacken :cautious:
Vetekudde hjälper inte, alvedon hjälper inte. Får testa med voltarengel. Väntar på min bror och pappa som ska komma hit och äta.

Förstår inte riktigt vitsen med dessa slökokare, det är ju som att slänga in en gryta med lock i ugnen på lågvärme :o

Hoppas det blir gott!
Ytterligare en onödig pryl som säljs med mördande reklam. Börjar man räkna på förbrukning så går den alldeles säkert jämnt ut. Min gamla ugn tex. var på 1 kw, min nya är på 4 kw men energiförbrukningen räknat på tid-effekt är mindre på min nya.

Det finns ju dom som tyckt jag ska byta kylfrysen till en "energieffektiv så det blir billigare", rent skitsnack för så länge tätningslisterna är hela och tätar så kan man ALDRIG räkna hem ett byte.

Det är så små summor det handlar om, har för mig att om du har en ugn på 1500 W på ca 2 timmar i veckan så blir det ca 200:- 250:-/ år.
Ja, och efter en tid har du tvärledsnat på prylen och sänkt den i återvinningscontainern eller sålt den vidare alt. skänkt bort den. :p

Städat trappuppgången så nu dröjer det 14 dagar till nästa gång.
Solen skiner så det blir en längre promenad med hunden och dottern snart

Ytterligare en onödig pryl som säljs med mördande reklam. Börjar man räkna på förbrukning så går den alldeles säkert jämnt ut. Min gamla ugn tex. var på 1 kw, min nya är på 4 kw men energiförbrukningen räknat på tid-effekt är mindre på min nya.

Det finns ju dom som tyckt jag ska byta kylfrysen till en "energieffektiv så det blir billigare", rent skitsnack för så länge tätningslisterna är hela och tätar så kan man ALDRIG räkna hem ett byte.

Och sedan avger en ugn värme som man kan dra nytta av om man betalar uppvärmningen själv.

Ett tillägg ang kyl och frys är att det är viktigt att se till så att dom är avfrostade. Något många missar ( borde frosta av och rengöra både och själv )

Och sedan avger en ugn värme som man kan dra nytta av om man betalar uppvärmningen själv.
Exakt, men det är så lite som spills så det är rent av löjligt när det gäller moderna ugnar med modern isolering.

Ett tillägg ang kyl och frys är att det är viktigt att se till så att dom är avfrostade. Något många missar ( borde frosta av och rengöra både och själv )
Jag kan ta med tjocktäcket jag har till "avfrostningsisolering" och varmluftpistolen på måndag så kör vi.! :up:

VA? Vill du inte ta en naken ritt :p
Barbacka som är så myyyysigt. :heart

bo-derek.jpg

Vilken dag :love:
Maken fixade skramlade ägg o bacon till frukost, sen drog han och BARNET till skjutbanan.
Jag tog en lång promenad i det vackra vädret... sen har jag suttit och gosat med hästarna i hagen en stund och matat småfåglarna.
En kopp te och en macka till lunch och nu ska jag åka och gratta min syster. Kanske får en bit tårta om jag har tur :d.

Vin och kött är framtaget till middagen ;).
Sen är det ju mello-kväll i tv-soffan :p:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 504
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 016
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar