Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
SOOOOOOL!
Idag med :D ska leka med hästarna idag, först rida ut milrundan med slyngelhästen som handhäst, är jag pigg nog ska sagda slyngelhäst lastas också. Ska få hjälp på tisdag med det också, han springer glatt in i transporten, men sen lever han gärna rövare...
Sen ska vi fira lite att det är fyra år sedan slyngelhästen flyttade hit, som en liten, luddig 8 månaders gosse, som inte kunde begripa hur mjölkbaren på Farbror fungerade :love: Farbror krävde fö tre månadrs pappaledigt då, gick icke att få honom att lämna gården och hans skyddsling.

Behöver inga extra pengar, varför skulle jag behöva det när jag hela tiden sagt att jag ska göra det när jag är klar med kiropraktorn? Ryggen måste också må bra, inte bara huvudet.
När jag är klar hos kiropraktorn, kommer jag ha dom pengarna till psykolog, så det behövs inga extra pengar.

Jag skyndar långsamt, det är inte direkt så att psykologer kommer bli utdöda imorgon, så känner ingen panik. Ser det snarare som positivt att det tar lite tid så jag verkligen hinner fundera igenom det jag vill säga, så jag får den hjälp jag vill ha/behöver. Så ser jag på det. :)

Vet du om att det finns landstingsanslutna kropraktorer? Då betalar man oftast bara normal taxa dvs 600:- första gången och sedan kostar det 150:-/gång som du dessutom får samla på dig i ditt högkostnadskort.

Jag har en sådan kiropraktor annars hade jag aldrig haft råd med det.

Bara ett tips på hur du kan få dina besök hos kiro billigare :D

Det är ganska lång väntetid till psykolog och även dom går på högkostnadskortet om du får remiss av landstinget alt skriver en egen remiss.

Jag har inte läst alla inlägget som du skrivit men jag måste skriva att du visst är duktig på att uttrycka dina känslor! Men jag tror att det är lättare att göra det här pga att du inte behöver prata med någon IRL här, jag har själv svårt att uttrycka mig i tal men skriftligt går det bra!

:heart

Packar åt dottern... Det är mycket saker som ska med... En del som jag anser att hon behöver ha med och vissa saker som hon tror att hon behöver ha med... ;) En stor resväska, en ikeakasse, en ryggsäck och så väskan med vapen... Ikeakassen borde hon kunna packa över i kompisens skjutväska ikväll... :cautious:

Hon är lika gullig som min!

12733963_10153611904608323_5684030618354603255_n.jpg

Alltså - den rasen <3
:rofl: :rofl: :rofl:

Grannens lilla Diesel, "äh jag orkar inte gå till korgen så det här får funka". :laugh:

Här hade han varit hos grannen drygt en vecka bara. :D

Finfin sovmorgon :D Somnade först i soffan igår kväll :love: Vaknade 3.30 och la mig i sängen istället. Barnet knackade på 9.36 och vi myste en stund innan hon lät meddela att hon skulle gå ner för att sätta sig i soffan istället. Jag bad henne släppa ut hunden i trädgården också innan jag somnade om och sov till 11 :banana: Nu äter vi frukost :D

Funderar på om jag ska ta mig ur morgonrocken och få på mig stallkläder istället. Har varit vaken sen halv nio så det kanske är dags ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 500
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 013
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar