Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sitter och funderar lite, fick en förfrågan häromdan att fota mot betalning i krogmiljö, när personen jobbar.
Delvis hade det varit kul, men samtidigt har jag inte fotat så mycket poträtt inomhus och inte i krogmiljö, jag är inte riktigt kompis med min blixt, har inte använt den sen jag fick den.
Sen är jag inget fan av att gå till krogen. Dock gillar jag att fota, men är tveksam om jag kommer klara av det.
Det var personen som ville att jag skulle fota denne i sitt arbete, jag är lite orolig/fundersam till om de som är på krogen kommer tro att jag är en mingelfotograf. Personen skulle prata med krogägaren och se om det var okej om jag gjorde detta för denne, så den biten är jag egentligen inte orolig över.Testa! Blir dom bra kan du ta betalt!
Det var personen som ville att jag skulle fota denne i sitt arbete, jag är lite orolig/fundersam till om de som är på krogen kommer tro att jag är en mingelfotograf. Personen skulle prata med krogägaren och se om det var okej om jag gjorde detta för denne, så den biten är jag egentligen inte orolig över.
Sen vet jag inte hur länge personen tänker att jag ska vara där, oftast händer saker utöver lång tid.
Kan bli lite jobbigt ifall kroggästerna tror jag ska ta kort på dom, när det är personen som frågat mig som är huvudfokus.Men fortfarande så är det väl bara att prova? Vad spelar det för roll om någon tror att du är mingelfotograf? Dom bör ju informera dom som kommer dit ändå.
Kan bli lite jobbigt ifall kroggästerna tror jag ska ta kort på dom, när det är personen som frågat mig som är huvudfokus.
@hastflicka - har du varit på Clearwater aquarium? Det är A's och min dröm nu efter att ha sett Dolphin Tale 1 & 2 Man får träffa delfinerna först när man är 7 så vi har tid på oss att spara ihop till resan
Förstår inte riktigt vitsen med dessa slökokare, det är ju som att slänga in en gryta med lock i ugnen på lågvärme
Hoppas det blir gott!
Roar mig med att försöka få bort rödvin från min ljusa soffa och den vita ryamattan.... Jag råkade välta ett glas i torsdags och hade jag varit smart skulle jag ha hällt på potatismjölet redan då och inte väntat till idag.
Med andra ord så var det inte intelligens i droppet.....
Kan bli lite jobbigt ifall kroggästerna tror jag ska ta kort på dom, när det är personen som frågat mig som är huvudfokus.
Ha jag gick 5 km! Mest för att det var så fantastiskt skönt i solen och skönt att komma ifrån sjukstugan här hemma en stund.Tagit fram en av solstolarna och sitter på altanen och njuter
Innan det bytte jag kattmat mot en stor död råtta, som herr katt myyycket stolt kom med (men han verkade tycka den var för stor att äta).
Gått drygt 4 km promenad med hundarna tidigare så resten av dagen ska jag bara slöa.
Jag har aldrig fotat så tidigare.Fortfarande så bör ju gästerna bli informerade om det. Vad jag vet så frågar mingelfotograferna innan dom tar kort på gästerna.
Ha jag gick 5 km! Mest för att det var så fantastiskt skönt i solen och skönt att komma ifrån sjukstugan här hemma en stund.
Förvisso är jag inte orolig för min egen säkerhet, det kommer finnas vakter på plats. Personen skulle kolla upp allt i så fall. Så får vi se.Lite lösa tankar:
Du kanske kan lyfta den frågan med personen som vill bli fotad och får ta ansvar för att informera ev. påträngande gäster?
I slutändan är det väl krogpersonalens arbetsmiljö som kan bli påverkad och då borde dem kunna ta ansvaret, men se till att den som är chef är införstådd med det och godkänt?
Komma överens om en tidsgräns hur länge du är där? (kan vara skönt om det börjar kännas obekvämt?)
Samtidigt kanske det kan ge dig nya fina möjligheter till uppdrag hos någon av gästerna man vet ju aldrig?
Om jag hade jag kunnat ta kort utan att det blir toksuddigt eller att jag "kapar huvudet" på folk så hade jag nog testat, verkar skoj.
/hallonsaft som inte är bra fotograf alls tyvärr.
Förstår inte riktigt vitsen med dessa slökokare, det är ju som att slänga in en gryta med lock i ugnen på lågvärme
Hoppas det blir gott!
Grejen med är den är nog att maten ska vara färdig när man kommer hem. Den är förmodligen "säkrare" att lämna än vad en ugn är.
Har en slökokare hemma (fått i present)
Finns många grytor man kan göra på lågtemp i ugnen medans man är på jobbet. Jag hade inte slängt ut pengar på en sådan men hade jag fått en så hade jag inte tackat nej.