Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Just hemkommen från en ridtur med mina knashästar. Det var ett minst sagt ryckigt tempo idag, ena stunden gick de och drog benen efter sig och snubblade för att i nästa kasta sig iväg i full fart. Suck.
Nu ska jag städa och laga middag åt gästerna som kommer kl 18, ska bara koppla av med ett glas vin först för jag har ju så gott om tid...

Just hemkommen från en ridtur med mina knashästar. Det var ett minst sagt ryckigt tempo idag, ena stunden gick de och drog benen efter sig och snubblade för att i nästa kasta sig iväg i full fart. Suck.
Nu ska jag städa och laga middag åt gästerna som kommer kl 18, ska bara koppla av med ett glas vin först för jag har ju så gott om tid...

Jag väntar på att mitt barn ska dra till sin far sedan blir det ett glas rött och en moffig fettdrypande pizza åt mig till middag eller om jag orkar cykla till kebabstället så blir det en kebabtallrik till middag! Har inte bestämt mig ännu :nailbiting:

Jag sitter och väntar på att det ska bli dags att gå till frisören och få håret uppsatt inför kvällens bröllopsfest. Min pojkvän kom på i söndags att "oj då, Gavin ska gifta sig på lördag och jag tackade visst ja till inbjudan för några månader sedan!". Inom loppet av ett par sekunder gick jag från att aldrig ha varit på bröllop tidigare, till att plötsligt ha ett att gå på 6 dagar senare. Har letat upp en gammal klänning som förhoppningsvis funkar men freakar ut lite när jag ser bilderna från dagens ceremoni med alla damer i hatt och världens supertjusiga outfits... Äh, jag får väl knocka dem med min svenska charm om inte annat! :D

Kebabpizza!

Varför välja när man kan ha både och, liksom? :D

Är inte så förtjust i kebabställets pizzor men kebabtallrikarna är helt magnifika och pizzaställets kebabkött smakar blääää men går ner med mycket stark sås till så det är antigen eller som gäller! På kebabstället har dom kebab på spett vilket dom inte har på pizzastället :cautious:

Så antingen en cyekltur och kebab ( och ev lite chips och dipp till kvällen eftersom jag då passerar en affär ) eller en promenad på 30 sek och en pizza. När jag läser det själv så känns det solklart med kebab eftersom jag då även får efterrätt :angel:

Varit ute på en härlig ridtur :) Jag tror Annie börjar få vårkänslor för det blev ett rejält glädjeskutt när vi travade. Det känns så skönt att min balans är tillbaka och att jag inte blir rädd längre :heart
Nu ska jag iväg till affären en snabbis och sen ska jag göra mig en kålpudding :d

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 395
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 509
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
7 016
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.