Vad sysslar vi med? Del XVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh jösses! I mitt sovrum har jag typ 15-16 grader och då har jag ett väldigt tunt täcke. Inga kläder. Ändå får jag ibland stoppa ut en fot eller så utanför täcket ;)

Första gången min sambo vaknade upp när jag under natten satt på mig mössa var speciell.
Jag vaknade av känslan att någon stirrade. Han väntade ivrigt på att få dra skämt om hur jag såg ut. ;)
Nu har vi upptäckt lite medicinska problem. Så sen kanske jag blir mer normales. :p

@tornblomma verkar ljuvligt!

Första gången min sambo vaknade upp när jag under natten satt på mig mössa var speciell.
Jag vaknade av känslan att någon stirrade. Han väntade ivrigt på att få dra skämt om hur jag såg ut. ;)
Nu har vi upptäckt lite medicinska problem. Så sen kanske jag blir mer normales. :p

Det låter rätt extremt med mössa på inomhus :o Åtminstone så länge det är normaltemperatur i huset.
Igår visade min termometer på nedervåningen 18,7 grader vilket ledde till att jag var tvungen att sänka det enda elementet som är igång på den våningen :D (På övervåningen där sovrummen finns är bara det lilla elementet i badrummet igång vilket innebär svala sovrum :love: )

Det låter rätt extremt med mössa på inomhus :o Åtminstone så länge det är normaltemperatur i huset.
Igår visade min termometer på nedervåningen 18,7 grader vilket ledde till att jag var tvungen att sänka det enda elementet som är igång på den våningen :D (På övervåningen där sovrummen finns är bara det lilla elementet i badrummet igång vilket innebär svala sovrum :love: )

Vi har väldigt varmt inne, gratis värme i hyran. ;)
Men just i sovrummet är mer normalt.
Jag hoppas bli lagad innan vi flyttar till annat hus. :p

Vi har väldigt varmt inne, gratis värme i hyran. ;)
Men just i sovrummet är mer normalt.
Jag hoppas bli lagad innan vi flyttar till annat hus. :p

Jag hade allt även när jag bodde hemma hos mina föräldrar och således inte betalade någon uppvärmning själv :D Mina föräldrar brukade skoja om att på min födelsedag i mitten av november så sprang de ner till min våning, kastade in presenterna på mitt rum och sprang snabbt upp igen. Annars var risken stor att de skulle frysa fast :rofl:
Har de hittat ditt konstruktionsfel så får vi hoppas att det är lagat tills ni åtminstone ska betala värmen själva ;)

Enda gången jag är tacksam att sambon jobbar utomlands är när han drabbas av magsjuka (eller matförgiftning, oavsett avskyr jag kräk :yuck:).

Har jobbat mina timmar för denna vecka och känner framsteg. Och ingen ångest inför jobbet :up:
Däremot ångest inför läkarbesöket på fredag, trots att läkaren varit jättebra alla gånger hittills. Tror det kommer sig mest av att jag inte vet hur närmaste tiden ser ut, hur mycket han vill sjukskriva mig på och hur länge liksom. Men det lär ju visa sig.

Intressanta föreläsningar även idag och dessutom blandat med nyttiga rollspel :up:
Därefter har jag och Mathilde gjort väldigt lite. Bör nog äta något vartefter och sen sova tidigt. Imorgon är det tidig morgon med stallet först följt av att bilen ska besiktas klockan 7.20. Sen hem, duscha, ge barnet frukost, lämna på dagis och köra till Malmö så jag är där klockan 9. Tur att jag är både morgonpigg och effektiv :D

Alltså, nu när jag åkte hem fick jag se den mest intelligensbefriade parkeringen jag sett hittills. Det är verkligen jättesmart att parkera i en svängfil.
Fast jag borde inte vart förvånad, trailern som hade parkerat där var av utländsk härstamning av skyltarna att dömma. :angel:
Inte ett lyse hade den heller, verkligen smart när det börjar mörkna och någon ska använda filen till det den är till för... eller inte... :down:
Får hoppas det var en tankevurpa och att inget händer, hade ju åtminstone kunnat ha på varningsblinkers så hade det inte varit en så uppenbar felparkering.

Äh. Alla tonåringar har mössa inomhus. :laugh: Min unge kan lätt sova med mössan på också.

Kollat klart på senaste Walking Dead, ätit mig en delifresh kycklingburgare med friscobröd här hemma, och sitter nu och klickar hem lite gratis symönster på craftsy.com :)

Jag hade allt även när jag bodde hemma hos mina föräldrar och således inte betalade någon uppvärmning själv :D Mina föräldrar brukade skoja om att på min födelsedag i mitten av november så sprang de ner till min våning, kastade in presenterna på mitt rum och sprang snabbt upp igen. Annars var risken stor att de skulle frysa fast :rofl:
Har de hittat ditt konstruktionsfel så får vi hoppas att det är lagat tills ni åtminstone ska betala värmen själva ;)

Fy fan! Jag hade förmodligen dött.
Tur för oss båda att vi inte bor ihop. :D

Fan, det är inte kul längre. Ibland vill jag bara dö, det finns inger här längre för mig, jag har förlorat 10 år av mitt liv på ingenting och det blir inte bättre. Livet suger.... :down::down::down::down:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag funderar på att köpa frysbox, ca 200 l. Jag har en otrolig förmåga att passa på när det är extrapriser att köpa massor och frysa in...
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Mia_R
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 359
Senast: monster1
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Övr. Barn Lite osäker på om tråden hamnar rätt nu, då frågeställningen gäller ett mera helhetsomfattande perspektiv än själva barndomen. Mod får...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
6 924
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025